Ekonomika
Mne o tom povidej- i kdyz jsi nebyl nacista ale mluvil nemecky tak jsi mel varianty- soud, popravu Rudymi gardami nebo odsun.
A teraz tu nudeme iba vidat ludi v bielych octavkach tdi, ci tie faceliftovane fabie v " Corrida uni", vsak to su uz Porsche, nie skody!!! >😁
Karoserii navrhl Erwin Komenda a na konstrukci se podílel konstruktér Karl Rab spolu s "Ferry" Porsche
Mať informácie v hlave, alebo vedieť, kde ich získať, považujem za rovnako dobré a prínosné. 😉
Tatrovák to znal jen obecně. Podrobnosti jsem si vyhledal na internetu. Ale požádal jsem kolegu Special-line, který toho o Tatrách ví více než dost, ať zpracuje Ledwinkův životopis.
O 356 Ferdinand po návrate zo zajatia hrdo prehlásil😒br />
"Ani jednu skrutku by som neurobil inak!"
Bola to najväčšia poklona, akú mohol synovi zložiť a vyjadriť obdiv k jeho práci. Samotného autora návrhu 356 ale nepoznám, v literatúre sa často používa iba termín "jeden zo zamestnancov Porsche".
Bola to najväčšia poklona, akú mohol synovi zložiť a vyjadriť obdiv k jeho práci. Samotného autora návrhu 356 ale nepoznám, v literatúre sa často používa iba termín "jeden zo zamestnancov Porsche".
Tak historii Tatry opravdu neznám, zato historii Porsche velmi dobře, protože Porsche je moje srdeční záležitost již od dětství a sám vlastním symbiózu obou koncernů Porsche/VW a to Porsche 944 S2. K otázce současnosti, Porsche má začít dělat lidovější sportovní vůz,jako byl ve své době například můj. Cenou i výkonem má být pod dnešním Boxsterem. Koncepce by měla být stejná jako u mé transaxle, tudíž motor vepředu a poháněný zadek. Otázkou je zda, tento model bude sjíždět z linky VW či nikoliv... K historii, ztotožňuji se s názorem Klaudiuse, aspoň mi to mnoho literatury potvrdilo. Po válce byl na dva roky Ferdík internovaný u Pažouta, kde měl povinost se nuceně podílet na vývoji nových poválečných aut, samozřejmě se dochovali dokumenty že tato práce byla pro Pažouta velmi prospěšná. Bohužel situace se uklidnovala dost dlouho a proto syn Ferdíka představil Porsche 356 tak pozdě, navíc první verze A měla dost dílů z VW, se kterými samozřejmě spolupracoval. Opravdu "čisté" Porsche byla až verze C bez vlivu VW, tak i tak samozřejmě Porsche z VW vždy spolupracovalo
Pevně věřím v realizaci Upu! s motorem vzadu. Taky by bylo dobré, pořádně zreinkarnovat Brouka, ten současný se s přízní publika moc nesetkal...
Možno sa dočkáme aj toho, že VW začne pod taktovkou Porsche opäť vyrábať autá s motorom vzadu. Taká ďalšia generácia Chrobáka, alebo Up!... 😄
Ale to je omyl. Chrobák nie je Hitlerovým nápadom. Koncepciu auta mal už Porsche hotovú, len proste neboli prostriedky na financovanie vývoja. Hitler bol pre neho iba šancou, ktorú využil.
Inak, celkovo by som takéto poznámky k VW radšej vynechal. Je fakt, že bez Hitlera by značka VW neexistovala, fabrika pod vlčím zámkom tiež nie, ani mesto Wolfsburg by nevyrástlo do dnešnej podoby. Treba sa ale na to pozerať pozitívne. Bez ohľadu na úmysly a pôvodné plány urobil Hitler pre Nemecko a snáď aj pre svet aj niečo dobré. Aspoň štipku.
Inak, celkovo by som takéto poznámky k VW radšej vynechal. Je fakt, že bez Hitlera by značka VW neexistovala, fabrika pod vlčím zámkom tiež nie, ani mesto Wolfsburg by nevyrástlo do dnešnej podoby. Treba sa ale na to pozerať pozitívne. Bez ohľadu na úmysly a pôvodné plány urobil Hitler pre Nemecko a snáď aj pre svet aj niečo dobré. Aspoň štipku.
To je pravda, při vzniku samostatné republiky v roce 1918 bylo na území Československa cca 3 mil. Němců a pouze cca 2,5 mil. Slováků.
Jen malá oprava, u firmy Steyer-Puch, která vyráběla Pinzgauer, pracoval Hansův syn Erich (měl mimo jiné na starosti vývoj Tatry 97). U firmy Steyer-Puch se nepodílel pouze na konstrukci teréního Pinzgauera ale mimo jiné i na konstrukci vzduchem chlazeného motoru pro licenční Fiat 500, který se vyráběl v Rakousku.
njn.. Ledwinka to popíral, i když byl za to odeslán do důchodu.. Čert ví jak se k tomu Ferda dostal. To už se nikdo nedoví ;-\
Proti Ledwinkovi nic nemám, byl to geniální konstruktér, jeho páteřový rám a výkyvné polonápravy nemají v terénu konkurenci, jen se trochu zapomíná na dalšího konstruktéra, který se hlavně zasloužil o aerodynamické automobily Tatra, byl to inženýr Erich Übelacker (kurnik, zase Němec), odpovědný za karosérii.
A tady ještě jeden odkaz anglicky, ten prototyp Brouka vyrobený u firmy NSU - typ 32 jako by z oka vypadl Tatře V570. Jó, podobnost čistě náhodná.
[odkaz]
[odkaz]
Je těžké se na to dívat takto. Vzhledem k tomu, že na něj tatrováci nikdy nezanevřeli tak možná uspal duši ďáblu (ono jako Němci mu nic jiného nezbývalo), ale kdo ví kolika lidem na té pozici pomohl? Možná žádnému možná hodně. Pokud jej krátce po válce vítali (už jako vězně) tak jak vítali, tak asi * nebyl. Spíše naopak.
Wiki beru pouze jako dodatkové info. Vzhledem k jeho otevřenosti a možnosti přepisování není zdrojem přesných informací.
Znovu opakuji: Ledwinka si nemohl zvolit zda-li se odsud odstěhuje. On se musel odstěhovat!
Znovu opakuji: Ledwinka si nemohl zvolit zda-li se odsud odstěhuje. On se musel odstěhovat!
to je těžký, rozhodně stál před rozhodnutím nedělat co mě baví, a nebo dělat co mě baví pro nepřítele. To že by ty lidi nevěděli o co jde patří k pohádkám. Naopak je taky pravda, že leckterý obyčejný zloděj byl zase vyznamenán za narušování hospodářství 3. říše. A taky je pravda že hodně lidí mělo po válce možnost výběru občanství jestli budou Čechy nebo Němci, Rakušani atd...
za další nevyužil právo cizího státního příslušníka, ale v rozsudku bylo přímo psáno, že po odpykání šesti let nepodmíněně bude vyhoštěn. Mohl si zvolit pouze zemi kam pojede. Což bylo po odpykání trestu v r.1951 (neslevili mu nic) ono Rakousko, kde bydlela jeho žena.
Tam se podílel na vývoji vozů Pinzgauer, které mají stejnou koncepci podvozku jako Tatra. :-!
Tam se podílel na vývoji vozů Pinzgauer, které mají stejnou koncepci podvozku jako Tatra. :-!
zapomněls dodat, že v roce 1992 byl rehabilitován rozsudkem Nejvyššího soudu. On totiž nebyl odsouzen za členství v NSDAP (ve které nebyl), ale za pomáhání Německu ve válečném úsilí. Což je dosti úsměvné, co jiného totiž mohl dělat, když byl ředitelem Tatry Kopřivnice. Ono se to po válce s tak vysoko postavenými Němci dělalo (a dalšími nepohodlnými lidmi).
Za další i přes to, že byl v lágru spolupracoval dobrovolně na vývoji Tatraplánu, a při jeho prvním příjezdu na konzultace v r.1946 (v doprovodu vězeňské stráže) byl uvítán zaměstnanci Tatry obdobně jako by přijela veledůležitá osoba. takový to byl zrádce a nacista..
Za další i přes to, že byl v lágru spolupracoval dobrovolně na vývoji Tatraplánu, a při jeho prvním příjezdu na konzultace v r.1946 (v doprovodu vězeňské stráže) byl uvítán zaměstnanci Tatry obdobně jako by přijela veledůležitá osoba. takový to byl zrádce a nacista..
To nikdo nepopírá, že nebyli přátelé, jen jaksi tehdy ještě neexistoval Email, fax nebo scaner, nebo nedej bože přímo poslat 3D data v Igesu, takže návštěva v Kopřivnici mu určitě přišla vhod.
...konzultovali to spolu na schůzkách NSDAP ne? :-!
...Po 2. světové válce byl Ledwinka v Československu - podobně jako Porsche ve Francii - internován a za svou nacionalistickou politickou činnost v době ohrožení republiky odsouzen. Po odpykání trestu využil práva cizího státního příslušníka a vrátil se do Rakouska....
...Po 2. světové válce byl Ledwinka v Československu - podobně jako Porsche ve Francii - internován a za svou nacionalistickou politickou činnost v době ohrožení republiky odsouzen. Po odpykání trestu využil práva cizího státního příslušníka a vrátil se do Rakouska....
Pro skromného českého motoristu-sportovce zřejmě stačí HTP...hlavně, když si do kufru strčí ještě dvě kola, velku batožinu a vyrazí do hor... >😒]
Tak se nám VW vrací tam, kde před cca 70 lety vzniklo. Kdy Ferdinand Porsche po návštěvě Tatry v Kopřivnici, na Hitlerovu objednávku, zplodil kombinaci z Tater 77 a V570 (špetku ještě přidal z Tatry 97) a vznikl Brouk.
Pak budeme mít ve sportovním mini-MPV Roomsteru koncernový motor V6 z 996 a v limuzíně top-class Superb V8 Turbo 331KW z Cayenne >😒]
:yes: