Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model S P100D je prý nejrychlejší sériové auto světa. Máme Tesle věřit?

Elektrický liftback Model S od amerického výrobce Tesla je díky lepším bateriím rychlejší a dojede dál. Vylepšený akumulátor je dostupný také pro SUV Model X.
Zpět na článek
24. 8. 2016 12:07
Avatar - O5kar
24. 8. 2016 10:58
Nejrychleji akcelerující auto!
Jenom přemýšlím, k čemu mi ta akcelerace bude na těch věčně ucpaných komunikacích, kde rychlost jízdy určuje ten pomalu jedoucí vpředu, který se nedá předjet.
Rozbalit vlákno
12
24. 8. 2016 11:39
Re: Nejrychleji akcelerující auto!
Nojo, k čemu ti je na těch věčně ucpaných komunikacích jakýkoli auto nad 100kw..
24. 8. 2016 20:59
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
jj
JASNĚ že TESLA MODEL S [odkaz] je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
Kontrolní otázka soudruidi: A víte proč ? Protože tytytytytyty ostatní KRAKSNY jsou jenom ZSRRRR POPELNICE [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:D
Kombinaci Praktické Elegance s Akcelerací nekonkuruje TESLE MODEL S [odkaz] ani jedna zmiňovaná kraksna ... ;-)
PS: viz šajze kace ful trotl gemán autobáhn od Bjorna [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Dinar
24. 8. 2016 12:28
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
Ono spíše, na co je ti taková akcelerace, když si ji reálně nemůžeš dovolit víckrát než jednou týdně, abys někam dojel. Obvyklý provozní mód tesel na evropských dálnicích je táhnutí se stodesítkou mezi kamiony.
Avatar - CHerokee
24. 8. 2016 15:41
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
Trefně doplněno.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2016 16:31
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
Přesně to mě napadlo, když sem včera na neomezeným úseku autobahnu dvě Tesly predjizdel, které se vezly vždy kolem stovky a nejeden Polskej kamion si na ne dovoloval :-)
Avatar - Barry Lyndon
24. 8. 2016 17:03
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
taková akcelerace je prostě atrakce, kterou si dotyčný zkusí jen párkrát, hlavně když potřebuje zamachrovat. Nevidím v tom nic proti ničemu. V reálném provozu je to samozřejmě zbytečné a bohatě stačí i dvojnásob/trojnásob dlouhé trvající zrychlení 0-100...

... ale když je ta možnost :-)
24. 8. 2016 16:07
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
Nedá předjet....před pár týdny jsem na ve ZR zpozoravot něco o čem jsem si zprvu myslel, že to je Maserati, pak ovšm poznal svůj omyl, byla to Tesla a jela pěkně za mnou těch 80, před námi dva kamióny a hustý provoz..říkal jsem si že asi mý vybitý baterky, najednou na to dupnul, vzal naráz ty dva kamiony a ještě nějakou Audinu a zmizel v dáli..z protisměru na něho blikali, že to jako nestihne, ale stihnul v pohodě.
Avatar - Ozzman
24. 8. 2016 16:34
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
Za horizontem pak běhal řidič s prodluzovackou a hledal zasuvku.....:)
24. 8. 2016 17:20
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
... a nenašel, tak se nechal odtáhnout >:D :yes:
24. 8. 2016 21:05
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
no nesmíš jezdit jen v českým ***ákově kde vláda nepodporuje elektronabíječky [odkaz] ale emigrovat do germánie kde už dávno pochopili zač je toho loket ;-) viz šajze kace ful trotl germán autobáhn od Bjorna [odkaz] >:D
Avatar - Ozzman
25. 8. 2016 08:22
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
A proč i v Německu Tesly pravidelně jezdí mezi kamiony v pravém pruhu? >:D Nedostatkem výkonu to nebude... >:D
25. 8. 2016 08:32
Re: JASNĚ že TESLA MODEL S je NEJ AUTO NA SVĚTĚ!
Nielen tam, aj v F1 pred predbiehanim ide druha formula v zakryte aby vyuzila to, ze vzduch rozraza super pred nou.
Jednoducho mas stastie a vzdy vidis Teslu, ktora sa chysta predbiehat kamion >:D >:D >:D

U nas bolo taka propagacna jazda Teslou z Kosic do Blavy a predbehla ich pri Zvolene nadialnici Skoda 120 . Po upozorneni na tento lapsus zmizlo upozornenie a mozno aj ta cast videa. Takze Kharle, na Skodu 120 ma Tesla este co dohanat.... >:D
Avatar - Uživatel_5340709
24. 8. 2016 11:38
Baterka za
20 táců USD, to nevím jestli se zrovna vyplatí. ;-\
Rozbalit vlákno
2
24. 8. 2016 11:49
Re: Baterka za
jojo...kolikrát si tohle člověk říká... a pak do toho sedne... vždyť to znáš :-)
Avatar - Bud
24. 8. 2016 12:07
Re: Baterka za
Baterka za 500 000, auto pár milónků, tolik stojí dnes i auta na běžné palivo...
24. 8. 2016 12:52
ne nemame ji verit
je to ciste PR, tahle tesla neni ani nejrychlejsi ani nejlepe akcelerujici seriove vyrabene auto

a 100kWh baterka by byla skvela kdyby za ni Tesla nechtela takovej balik, priplacet si za 10kWh navic $10-20 tisic je nesmysl a pravdepodobne to udelaji pouze skalni fanousci znacky
Rozbalit vlákno
6
24. 8. 2016 13:31
Re: ne nemame ji verit
No a kdo teda na těch 60 mil akceleruje rychlejc?
24. 8. 2016 13:41
Re: ne nemame ji verit
tak hlavne nekoukej na statistiky 0-60 mil/h (96km/h), ale 0-62.1 mil/h cos je 0-100 km/h, a tam je dodnes nejrychleji akcelerujici seriovkou Veyron SS s oficialnim casem 2.46s

co se maximalky tyce a tedy "nejrychlejsi" seriove auto, tak tam je Tesla nekde hodne vzadu, nad 250km/h ji to vpodstate moc nejde

proste PR, Tesla ho umi :-)
24. 8. 2016 13:44
Re: ne nemame ji verit
No ale ta Tesla tvrdí, že je nejrychlejší na 0-60mph, o 0-62,1mph, nebo nedejbože maximálce, nic takovýho netvrdí. Další teda věc je, že těch jejich 2,5s je "expected value":)
24. 8. 2016 14:44
Re: ne nemame ji verit
"papir" toho snese :-)
25. 8. 2016 19:20
Re: ne nemame ji verit
Ještě řekni, že to je tou americkou metodou s letmým startem. :-)
24. 8. 2016 14:54
Re: ne nemame ji verit
Je to marketingove cvicenie, v praxi Ti to umozni plnu akceleraciu raz, mozno dvakrat a obmedzi vykon.

Mna skor zaujal 11% narast v kapacite baterie a zvysenie dojazdu + moznost upgradu ako taka.
Avatar - Barry Lyndon
24. 8. 2016 16:57
od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100kWh
eGolfy a Leafy s 20-30 kWh jsou použitelné opravdu těžko.

Pokud jde o Teslu, tak by možná nebylo od věci kromě "ludicrous modelu s 0-100 za 2,5s" udělat i model optimalizovaný naopak na co největší dojezd - tzn. slabší motory (když potřebujete v dlouhodobém průměru nějakých 10-30 kW, tak není úplně optimální mít na to 500 kW motor...), optimalizované pneumatiky, optimalizovaná aerodynamika... Prostě něco jako je dnešní 90D, ale optimalizovanější...
Rozbalit vlákno
10
24. 8. 2016 18:20
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
praveze pokud chces mit vetsi dojezd, tak musis mit i silnejsi motor, ono totiz to ze to ma treba 500kW neznamena ze se to zdime na 500kW, na nami zhruba preferovane prumerne rychlosti je ten silnej elektromotor vhodnej z toho duvodu ze pri tech nama preferovanych prumernych rychlostech 50-90-130 basti veskutecnosti o neco malo min nez motor o polovicnim vykonu :-) a je vpodstate zbytecne ten motor pak nekde skrtit a nevyuzit toho rovnou i na PR blbost typu 2.5 na 100, navic Tesla montuje motor porad vpodstate stejnej, rozdil je v napeti tech baterii a proudech ktere dokazi podavat, a podle toho pak udava i maximalni vykon motoru
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
A čím to je, že 500 kW motor má pri malom zaťažení povedzme o 10% menšiu spotrebu ako 250 kW alebo menší motor?
Avatar - Ham.
24. 8. 2016 23:18
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
Pro jakýkoliv el. motor platí, že má nejlepší účinnost v oblasti otáček blízkých otáčkám naprázdno. A samozřejmě čím větší/naddimenzovanější/výkonnější motor tím má i větší výkon v oblasti otáček naprázdno. Jakmile motor musí podávat větší výkon a začnou růst otáčky tak se začnou generovat vířivé proudy a ty znamenají ztráty a to snižuje účinnost (reaktance). Reaktanci sice lze různě snižovat a potlačovat, ale nikdy ne zcela, takže platí to co jsem napsal v první větě. Potud tedy platí, že čím větší motor a možnost provozovat jej většinou v oblasti otáček naprázdno tím vyšší účinnost. U auta to ovšem není tak prosté, protože tam musí motor "cvičit" nejen s autem, ale i sám se sebou (se svou hmotností) a tady platí opačná závislost, čím výkonnější motor tím těžší motor, více mědi na vinutí, mohutnější magnety a celá konstrukce jde váhově nahoru a zároveň jde nahoru hmotnost celé el. výzbroje auta (síla kabelů od baterek, regulační prvky na vyšší proudy také více váží etc.) takže je to vždy otázka složitého výpočtu co se vyplatí a co už ne. Pokud se podaří udělat dobrý motor s maximálně sníženou reaktancí i ve středních otáčkách tak nemá cenu pro pár procent účinnosti rvát do auta další desítky kilo navíc na velkém motoru, silné kabeláži, těžších měničích etc.
25. 8. 2016 19:32
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
tohle je hezky a smysluplne napsane, nicmene oblast otacek na prazdno te zvlaste u auta prakticky nezajima. podle meho soudu jsou dva podstatne duvody, proc ma tesla vykonny motor. jednak je to marketing, ze mame auto, ktere to na semaforu vsem nanda a druhak (a to je to podstatne) vykonny motor ma mnohem vetsi brzdnou silu a tedy dokaze mnohem vice energie zrekuperovat zejmena kdyz chci trochu ostreji brzdit (ano, otazka je jak velky prikon pojmou akumulatory). a ta lpsi schopnost rekuperace v realnem jizdnim rezimu muze zvysovat celkovou ucinnost elektromobilu jako celku.
25. 8. 2016 19:51
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
Podle mne v tom hraje roli již zmíněná absence převodovky. Moment má nějaký průběh a chceš nějakou maximální rychlost.
25. 8. 2016 21:34
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
tak samozrejme celkovy navrh systemu i s ohledem na rychlost v tom bude hrat roli, nicmene motor tesly je tak vykonny, ze i kdybys mu dal prevod do rychlosti (djme tomu 2:1 a pominme ten fakt, ze tam zrejme zadny prevod neni, coz ma z hlediska efektivity svou nespornou vyhodu), i tak bys dostal auto, ktere jede onech papirovych 250 a teoreticky klidne i mnohem vice. melo by vsak mensi odpich (i kdyz stale zrejme velmi nadprumerny), ale mnohem hure by brzdilo motorem (rekuperovalo). s ohledem na tot se domnivam, ze prave onen grandiozni odpich z nuly pomaha v opacnem gardu autu co nejvice rekuperovat. a jinak u typickeho elektromotoru je krivka krouticiho momentu oproti spalovacimu motoru obvykle velmi plocha (pochopitelne zalezi na typu motoru, ale u trakcniho motoru se domnivam, ze bude volen tento typ), cili vykon prakticky linearne roste v celem pouzitelnem spektru otacek. samozrejme netusim, kde ma motor tesly svuj strop, urcite bude resen v prvni rade elektronicky, nikoliv mechanickym stropem moznosti motoru. konstrukce elektromotoru navic oproti spalovacimu motoru umoznuje velmi elegantne menit jeho charakteristiku pomoci navrhu jeho mechanickych rozmeru a vinuti (prumer staoru/rotoru; delka statoru/rotoru; pocty polu, atd.) coz je prave perfektni k eliminaci prevodovek jako takovych. sumasumarum, ja doufam a tesim se, ze elektromobily jednou fosily nahradi - jizda s nimi bude opravdova lahudka. ale ty baterie, ty to stale dnes jeste zabiji (cena/hmotnost/dojezd/doba nabiti ;-) )
26. 8. 2016 15:30
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
Neříkám, že tu nejde i o rekuperaci. Stejně tak mě nemíjí marketingový aspekt a působivost, kdy to ústrojí ze sebe vydává to nejlepší v legálních rychlostech. Ale 85 kWh verze dosahuje špičky výkonu mezi těmi zhruba 80-130 km/h (zhruba 275 kW), co jsem viděl. Ve 200 km/h už systém podává jen asi 175 kW. To je ta obyčejná 85, ne P85 nebo P85D. P verze by měla být dole citelně silnější (točivý moment asi +30 % do zhruba 70 km/h), ale nad 130 je rozdíl prakticky zanedbatelný a už v 80 je asi jen 10 %. Špičkový výkon vzroste na zhruba 310 kW, ale nahoře ti to nijak nepomůže. P by mělo být od Performance a tam o rekuperaci nepůjde.

Jinak to auto má diferenciál, takže tam klidně může být stálý převod jiný než 1:1. Ale nemá převodovku (tedy víc než jeden převod mezi motorem a koly; předpokládám, že zpátečka je řešená elektronicky).
26. 8. 2016 21:30
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
ja ti rozumim, vykonnove pomery tech aut neznam, ale jak pises, je-li maximum vykonu v rychlosti od 80 do 130, pak zmenou pomeru pres diferencial na dvojnasobek (pritomnost diferencialu jsem si neuvedomil) dostanes auto, ktere bude mit maximum vykonu v rychlostech 160 - 260, ted trochu placnu - z 0 na 100 pak zrychli za 6s (dobry, ale tuctovka), v rychlostech 160+ bude celkove zivejsi nez soucasne provedeni (coz asi neni marketingove moc zajimava provozni oblast) s celkove vyssi maximalkou (odhadem tech 260) a jako celek to bude mit svym projevem mnohem blize k "normalnim" autum, nicmene to nebude umet tak dobre rekuperovat. no a na maximalku, kterou maji soucasne tesly se muzes dostat i s podstatne mene vykonnymi elektromotory aniz bys musel pridat prevodovku. jen proste udelas tuctove auto, ktere nebude nicim zvlastni a zase bude mene rekuperovat, pritom v realnem provozu na stejny akumulator ujede v podstate totez. a jak pises o modelech p se zvetsenym kroutakem, tak (a samozrejme nevim, jak je to vyreseno elektronicky) zase motor (potazmo baterie nebo elektronika), ktery umi vice vykonu (momentu) dat umi zase lepe (=vetsi vykon) rekuperovat, protoze to jsou spojene nadoby. cili vubec bych se nedivil, kdyby ty modely p zase lepe rekuperovaly (byt souhlasim, ze to neni primarni duvod jejich existence).

osobne si myslim, ze tesla s modelem s se trefila v ramci moznosti do cerneho - vytvorili raketu, ktera trumfne v zrychleni v nizkych rychlostech prakticky jakehokoliv konkurenta, pricemz je v teto kategorii s podobnou cenovkou. komu staci dojezd, ten muze o tesle realne uvazovat jako konkurenci zavedenym znackam. takove bmw i3 nebo golf e nemaji ve sve kategorii vzhledem k cene vubec zadnou pridanou hodnotu a jsou v podstate omylem.
25. 8. 2016 19:22
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
dobry dotaz, jsem zvedav, s jakou pitomosti saman prijde ;-)...
25. 8. 2016 19:40
Re: od cca 60kWh začínají být elektromobily použitelné a 100
Typický elektromobil nemá převodovku a plný výkon nebude dostupný pořád (výkon jsou otáčky * točivý moment * konstanta a plný by měl být dostupný jen v určitém intervalu rychlostí, e.g. 80-130 km/h). Nemluvě o tom, že výrobcem udávaný výkon je ovlivněn tím, kolik energie vůbec dokáže baterie dodat (i.e. motor samotný může být schopen větších hodnot). A pro účinnost elektromotorů neplatí stejná pravidla jako pro účinnost spalovacích motorů.