Tesla Model S P100D je prý nejrychlejší sériové auto světa. Máme Tesle věřit?
Tesla průběžně vylepšuje svoji nabídku. Model S se tak na začátku roku dočkal modernizované verze, v létě se pak do nabídky vrátilo „levné“ provedení 60. Nyní naopak portfolio Modelu S expanduje na opačném konci spektra. Novinkou se stává provedení P100D.
Tesla Model S P100D se dočkala lepšího paketu baterií s kapacitou 100kWh. Výsledkem je tak zvýšený dojezd na 613 kilometrů podle evropského cyklu (506 kilometrů dle amerického) a hlavně ještě lepší akcelerace. Podle odhadu vůz zvládne v módu Ludicrous pro co nejlepší starty zrychlit z 0-96 km/h za pouhé 2,5 sekundy. Dosavadní P90D Ludicrous to měla za 2,8 sekundy.
Výrobce z toho důvodu tvrdí, že Tesla Model S P100D je aktuálně nejrychleji akcelerujícím automobilem na trhu. Zároveň je podle automobilky třetím nejrychlejším produkčním autem vůbec, po Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder (podle měření časopisu Motor Trend z 0-96 km/h oba za 2,4 s), jejichž výroba však již skončila. Tesla ale zapomíná na další potenciální soupeře. Bugatti Chiron dle výrobce akceleruje z 0-96 km/h za zhruba 2,5 s, zatímco elektrický supersport Rimac Concept_One je dle svých autorů značky na stovce za 2,6 s.
Přesto všechno jsou hodnoty amerického elektromobilu úžasné. Nezapomeňme na to, že je to luxusní rodinné auto až pro sedm osob, které svými parametry konkuruje hypersportům. Jen Tesla Model S P100D zkrátka není nejrychlejší sériové auto, jak tvrdí výrobce, ale spíše nejrychlejší sériové rodinné auto.
Stejný balíček baterií je nově dostupný také pro SUV Model X. V jeho případě znamená odhadované zrychlení z 0-100 km/h za 2,9 sekundy a dojezd 542 kilometrů dle evropského měření.
Zájemci o Model S P100D za vůz zaplatí 134.500 dolarů, což je v přepočtu asi 3,2 milionu korun. Málo to není, což přiznává i Tesla, která však zdůrazňuje, že i díky této částce může financovat vývoj menšího a značně levnější Modelu 3. Bez klientů ochotných kupovat drahé Modely S a X bychom nebyli schopní financovat vývoj menšího a levnějšího modelu, tvrdí firma, kterou nadále trápí rostoucí finanční ztráta.
Lepší baterie si budou moci převzít i stávající klienti. Těm, co si objednali Model S P90D Ludicrous, ale ještě si ho nepřevzali, bude stačit připlatit si 10.000 dolarů (asi 240.000 korun). Zákazníci, což již Model S P90D Ludicrous mají doma, si pak budou muset připlatit 20.000 dolarů (cca 480.000 Kč), protože jim bude stávající baterie nahrazena za novou. Cena Modelu X P100D činí 135.500 dolarů (3,25 milionu korun).
Tesla Model S: Nabízené verze | |||||||
Verze | 60 | 60D | 75 | 75D | 90D | P90D | P100D |
Pohon | zadní | všechna | zadní | všechna | všechna | všechna | všechna |
Kapacita baterií [kWh] | 60 | 60 | 75 | 75 | 90 | 90 | 100 |
Max. rychlost [km/h] | 209 | 209 | 225 | 225 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-96 km/h [s] | 5,5 | 5,2 | 5,5 | 5,2 | 4,2 | 3,0 | 2,5 |
Dojezd [km] | 337 | 350 | 400 | 416 | 473 | 434 | 506 |