v automobilu je nebezpečný, nejen ten od Tesly.
Nebezpečný je zejména proto, že tomu říkáme "autopilot"
Vede to k mnoha omylům
Stejně tak, jako je mylně vyložena zkratka pro NASA v článku...
National Aeronautics and Space Administration je správnější, řekl bych
zakazal bych v aute cokoli, co by mohlo vyvolavat dojem, ze to za vas prevezme ovladani rychlosti ci volantu.
ve sluzebnim aute mam adaptivni tempomat. fuj. proc si za toto jeste priplacet? vypnout radar a prepnout na standardni nelze. auto zachochava takovy odstup, ze tam kazdy vjede, auta za sebou mam na svem narazniku, nebot maji vsichni pocit, ze je brzdim, tempomat ale brzdi naopak pozde a pak bezmocne vydava varovne tony a krici ridici pomoc... bohuzel ve chvili, kdy se jaksi uz nic delat neda. kdyz vam auto uhne z pruhu, ceka dalsi tri sekundy, behem nichz klidne dal brzdi a lide za mnou si mysli, ze jsem idiot.
dalsim systemem je udrzovani auta v jizdnim pruhu. proc by melo byt povoleno mit v aute neco, co za vas muze chvili ridit, ale kdykoli!! to muze samo od sebe vzdat a vas ani neupozornit!!
lide maji samozrejme chut to zkouset, ale kdyz to system v zatacce vzda, uz neni cas reagovat...
dokud tyto veci nejsou schopny ridit zcela sami, zakazat.
Proč máš dva mínusy, ti lidi jsou na obelisk a neví, že mluvíš úplně přesně.
Adaptivní tempomat neumí vyhodnotit, jestli je lepší brzdit nebo přidat. Nejlépe umí zmatkovat. Máš nastaveno 140, chceš odbočovat z dálnice vjedeš si do pravého tam tě to zpomalí třeba za kamionem na 100 a když vjedeš do odbočovacího pruhu, tak podřadí na 4 a chce se dotáhnout na 140. Je to na bouračku. Adaptivní tempomat sám jezdit umí, ale na úrovni největšího zmatkáře z autoškoly, který nesmyslně brzdí a pak zbrkle přidává.
ono mozno by bolo dobre skor nez sa zacneme zaoberat tym co je vacsia "debilita", ujasnit si co je ulohou tempomatu (pripadne adaptavivneho tempomatu). jeho ulohou nie je zvladat situacie ktore popisujes, kedze to uz z logiky zariadenia nejde, kedze on ti nemoze vidiet do hlavy, co volantom mienis v nasledujucich zlomkoch sekundy urobit, a tak ani nemoze na to reagovat. tempomat bol navrhnuty na udrziavanie rychlosti, aby si si odlahcil nohu od strnuleho udrziavanie polohy pedalu pri dlhodobej monotonnej jazde. v pripade toho sofistikovanejsieho, aby si nemusel tempomat vypinat, pokial dobehnes pomalsie vozidlo a nemozes sa hned zaradit do laveho pruhu. to je tak vsetko, co od toho mozes cakat. akakolvek zlozitejsia situacia vyzaduje aktivnu ucas vodica. kto to nechape, zle skonci.
ulohu adaptivniho tempomatu vsichni zname. ale i tato zakladni uloha v podani tohoto zarizeni je provadena otresne. A to je podstatou toho, co tu mnozi z nas pisi.
NEZ POLOVICATE ZMATKUJICI SYSTEMY, RADEJI NIC.
jak si mam vysvetlit pisteni tempomatu a varovani pred srazkou, kdyz auto prede mnou zacne brzdit? proc by s tim tempomat mel mit problem, kdyz to je jeho jedina uloha??
Ano, tak nás to učili, čekal bych, že Američané vědí, co znamená NASA, tak jsem to v domnění, že došlo mezitím k přejmenování, až tolik nezkoumal. Měl jsem. :-)
Nejhloupější a nejbulvárnější články na tomto webu, které jsou často daleko za hranicí novinářské etiky, které nezřídka naprosto postrádají jakoukoli formu, a které nemají chuť byť jen předstírat trochu snahy o objektivitu, mají ponejvíce jeden společný jmenovatel. Tím je jméno autora, pana Michala Fokta.
Pana Fokta neznám, nikdy jsem ho nepotkal, nevím jak vypadá, ani co je zač. Nemám tedy důvod být vůči němu zaujatý. Ale ta konzistentní stupidita a brutální nekvalita jeho článků, jak už po stránce obsahové, tak i formální a stylistické, se nedá přehlížet.
Docela by mě zajímalo, proč si ho v redakci drží. Je to syn někoho důležitého?
Bulvárny nadpis a 3 odstavce o ničom. Nemá to myšlienku, úvahu a ani záver. Ak chce byť autor mienkotvorný takýmto obsahom, je na najlepšej ceste do pekiel. Agenda je jasná, za každú cenu vytvoriť negatívny článok o Tesle. Poprosím autora nech si dá námahu a nech predvedie novinársku investigatívu a informuje nás o tom ako si vedú systémy od BMW, Daimler a Audi. Nech viem podľa akého etalónu mám namiešať čiernu farbu a vyliat ju na ynacku Tesla.
Tady nejde jen o Teslu. Snad všechny články od Fokta jsou takto idiotské. Přesně jak říkáš, vždy pár odstavců s nějakými výkřiky, bez jakékoli formy, myšlenky, závěru, natož analýzy.
Vždy když čtu článek tohoto typu na auto.cz, autorem je Fokt.
Někdy si myslívám, že Fokt ve skutečnosti neexistuje, že je to jen pseudonym, pod kterým ukrývají články, za které se stydí. Jinak to snad ani není možný.
problem hlavni je, ze to nazvali takto Autopilotem, dava to pocit ze by to snad melo ridit samo, pritom je to jen soubor nekolika asistentu co ma i spousta dalsich aut jinych automobilek, ale kdys to Tesle za ty problemy stoji, je to jejich boj