Ojetiny
Tomas Dusil, auto.cz
6
Nejde o žádnou bombastiku. To nebylo cílem. Za cifry, které uvádím to opravují ve zmíněném servisu. Není to klasický autorizák, ale specialista na BMW. Proto také píšu "pokud se dodrží postup doporučovaný BMW". Jasně, že někdo v garáži šikovný to zvládne za mnohem méně. Také asi záleží na tom kde díly koupíte. V Auto Kelly budou jistě za méně, než třeba v Inveltu.
Přejít do diskuze
bez_prislusnosti
Osobně (jako majitel) benzínu vidím větší problémy v elektronice. Protože třeba motor s valvetronic má 2 řídící jednotky! Každá stojí kolem 20.ooo + výměna 5.ooo a musíte jít do ofiko servisu, protože jinam BMW nedodává. Odešla mi i jednotka efficient dynamics v předním větráku >😁 která je prostě vystavena všemu co lítá ze předu do auta. Větrák se prodává pouze s jednotkou jako kus a stojí 12.500 Kč. Na to, že dřív stačil termostat za pár stovek je to šílená částka za bruselovskou spotřebu.
U mechanických dílů je to většinou v pohodě, jsou hezky po staru dobře dostupné, oleje a filtry zvládne běžný kutil vyměnit sám. Jen se občas naskytne něco, s čím musíte do značkového servisu a pak se divíte.. Osobně si myslím, že ojetiny na trhu budou spíše ty problémové kousky, protože auto je to pěkné a dokud jezdí není důvod se ho rychle zbavovat 😄. Jinak tuším od 2008 byly všechny motory - 116i 118i i 120i jako 2.0i, což bych u těch slabších bral jako výhodu. Rozdíl mezi 118i a 120i je ve výkonu 20%, ale také v otáčkách o cca 20% vyšších. Krouťák mají skoro stejnej.
U mechanických dílů je to většinou v pohodě, jsou hezky po staru dobře dostupné, oleje a filtry zvládne běžný kutil vyměnit sám. Jen se občas naskytne něco, s čím musíte do značkového servisu a pak se divíte.. Osobně si myslím, že ojetiny na trhu budou spíše ty problémové kousky, protože auto je to pěkné a dokud jezdí není důvod se ho rychle zbavovat 😄. Jinak tuším od 2008 byly všechny motory - 116i 118i i 120i jako 2.0i, což bych u těch slabších bral jako výhodu. Rozdíl mezi 118i a 120i je ve výkonu 20%, ale také v otáčkách o cca 20% vyšších. Krouťák mají skoro stejnej.
KANKUNEN
super unikát. Prostě něco jako průměrně vypadající ženská, která umí dokonale *** .
Freddka
Ehm ... takze novy turbo rikas 26 tis plus prace, motor asi bude muset ven, vymena turba asi nejakou praci da ... a hle je to 35-40 tis. Tak nevim, kde je ten problem se 40 tis ... 😄
stealth01
Co já absolutně nejsem schopen pochopit, je ta rozporuplnost řady 1.
Prémiový segment hájí klasická koncepce pohonu zadní nápravy, dobré řazení (i když přesnost a mechaničnost bych řekl, že chybí) a zástavba šestiválcových motorů (v této třídě dá se říct unikát, nepočítáme-li Golf).
Druhá strana mince je zoufale odporný interiér a pocit lacinosti a levných materiálů. Záměrně píšu pocit.
Tlačítka rádia nejsou souměrně v jedné rovině, všechno je tuhé, tvrdé a divné.
A zase schizofrenie, protože ergonomicky je vše v pořádku. Pokud pominu základní sedadla, tak v těch sportovních se sedí výtečně, vše je po ruce. Když jsem sedl do 1er, intuitivně jsem šáhl po volantu a byl tam. Řadící páka přesně tam, kde má být. Dosah ovladačů perfektní.
Takže původní myšlenka zůstává. Nepochopím toho, kdo takto připravený vůz pustil do výroby. Já bych udělal interiér z toho nejlepšího, co je k dispozici. Použil bych safírové sklo na přístroje, udělal bych ovládací prvky z luxusní keramiky, čalounil bych nejjemnější kůží, kterou lze na burze v Miláně sehnat. Do sportovna bych ladil i dekorace, pozval bych si odborníky na zpracování hliníku a uhlíkových vláken. Vše by muselo být luxusní, prémiové. Vystavil bych auto extrémním testům na odhalení pazvuků. Dohodl bych se s Burmesterem, Dynaudiem nebo B&W (případně Bose), aby přesně do takto laděného auta připravili do nejlepší co mají (příplatek deset tisíc EURO nehraje roli).
A šel bych na trh. Problém by byl asi v prodejích... 😄
Prémiový segment hájí klasická koncepce pohonu zadní nápravy, dobré řazení (i když přesnost a mechaničnost bych řekl, že chybí) a zástavba šestiválcových motorů (v této třídě dá se říct unikát, nepočítáme-li Golf).
Druhá strana mince je zoufale odporný interiér a pocit lacinosti a levných materiálů. Záměrně píšu pocit.
Tlačítka rádia nejsou souměrně v jedné rovině, všechno je tuhé, tvrdé a divné.
A zase schizofrenie, protože ergonomicky je vše v pořádku. Pokud pominu základní sedadla, tak v těch sportovních se sedí výtečně, vše je po ruce. Když jsem sedl do 1er, intuitivně jsem šáhl po volantu a byl tam. Řadící páka přesně tam, kde má být. Dosah ovladačů perfektní.
Takže původní myšlenka zůstává. Nepochopím toho, kdo takto připravený vůz pustil do výroby. Já bych udělal interiér z toho nejlepšího, co je k dispozici. Použil bych safírové sklo na přístroje, udělal bych ovládací prvky z luxusní keramiky, čalounil bych nejjemnější kůží, kterou lze na burze v Miláně sehnat. Do sportovna bych ladil i dekorace, pozval bych si odborníky na zpracování hliníku a uhlíkových vláken. Vše by muselo být luxusní, prémiové. Vystavil bych auto extrémním testům na odhalení pazvuků. Dohodl bych se s Burmesterem, Dynaudiem nebo B&W (případně Bose), aby přesně do takto laděného auta připravili do nejlepší co mají (příplatek deset tisíc EURO nehraje roli).
A šel bych na trh. Problém by byl asi v prodejích... 😄
evocolt
Tiez momentalne zabiehame starej nove auto po Tatrach s motorom zo stastnej rodiny EfficientDynamics B58..sice ma o dva valce menej,ale vykonu viac nez dost po uprave od Profituningu
Machýrek
No ja to prvne asi neprecetl poradne. Pises, ze motor se nevyndaval. V tom pripade, co uvadim, sel prave ven, trvalo to tyden a neco.
praděda7
Nekecám, zítra přebírám........ 😄 Krom kůže, s které se potí zádel a následovně dráždí "moidy" (aktivní ventilace není v nabídce, kdyby byla, šel bych do Dakoty Coral Red) mám vše včetně střešního okna.
ryccardo
Nemyslím že by výměna turba stála tolik za práci. Tipnul bych to na 3-4 tis max. Nedávno jsem si nechal opravovat zatuhlou regulaci a platil jsem za čištění turba i s prací 2000 korun. Pochybuju že u BMW musíš vyndávat motor, když ho to má podél.
stealth01
To by nevyšlo finančně. Musel by jsi toho hodně ozelet, například nano vrstvu, která brání poskrabani dekoraci. A jsme u toho. Kupující chce motor a jízdní vlastnosti a je mu jedno, ze u prémiového výrobce dostane laciný interiér. Mluvím o modelech do 2010 například. Ted uz i BMW si uvědomuje, ze nemůže prodávat Omegy se super strojkem a zároveň je dat zákazníkovi v umastenem pytliku a ze nemůže dávat na cifernik papírové ručičky.
praděda7
BMW řady 1 se zadním pohonem a šestiválcem končí cca 2018. Tož, pokud má někdo na mušce novou 1er, tak jednat rychle..........za chvíli nebudou...... ;-\
stealth01
To mám taky promyšlený😒br />
116i - tam by to muselo být opticky levné, takže 999.999 Kč
konec by bylo 130i za 1.899.999 Kč v akci >😁
116i - tam by to muselo být opticky levné, takže 999.999 Kč
konec by bylo 130i za 1.899.999 Kč v akci >😁
Neurotic
Jak to tak čtu tak je lepší koupit 3l diesel, protože vstřiky do toho stojí stejně a mají větší životnost a zbytek by na tom měl být taky líp >😁
MrBeranek
Já jsem na 130i měnil v 90 tisících spojku (včetně setrvačníku) a řídící jednotku jednoho xenonu, jinak nic. Náklady na servis mi přišly OK a ten motor je snad nesmrtelnej. 😄
Machýrek
A na cem? Manzelce v autorizaku na Audi delali rozvody a nejaky tesneni mezi motorem a prevodovkou a vleklo se to tyden.
Anonym
U "obyčejných" aut jsou větráky pouštěny pomocí relé a nestojí pár stovek. Třeba na Fabii kolem stojí 2 tisíc (v originále). Ale u toho BMW jsou některé ty ceny fakt šílené, ještě šílenější je však to, že se věci jako řidicí jednotky a benzínové vstřikovače u BMW běžně kazí.
ryccardo
Máš pravdu. Dost to pak zkresluje celkový obrázek o tom co stojí takovou ojetinu provozovat. Specielně když vezmeš to turbo, tak 40 tis je nadstřelený nesmysl. Nový stojí 26 a repasovaný necelých 15 viz tady.
[odkaz]
Že to bude obdobný i v případě řetězu si dovedu představit.
Někdo pak může lehce nabýt dojmu, že servis běžnýho auta stojí obdobně jako provozovat kosmickou loď. 😉
[odkaz]
Že to bude obdobný i v případě řetězu si dovedu představit.
Někdo pak může lehce nabýt dojmu, že servis běžnýho auta stojí obdobně jako provozovat kosmickou loď. 😉
Ozzman
Proč by musel motor ven? A i kdyby dnes to umí za pár hodin. Turbo sem měnil a za práci to bylo Max 4 tisíce. Stejně tak nám dělali motor nový komplet a i s testovanim to trvalo den práce a druhý den zkoušeli.
fOE
Ve vysledku je jedno jestli je to autorizak nebo jiny specialista. Dat 1/3 ceny auta za jednu opravu smysl nebude davat tak jako tak a je predpoklad, ze ten kdo kupuje ojetinu dnes uz i vic jak 10 let starych aut ty penize bude resit tuplem a vyhne se jak autorizaku, tak "specialistovi". Ale chapu, ze patrat v ramci clanku po garaznicich kdo to udela za kolik, kdyz navic vubec netusite jaka pak bude kvalita odvedene prace, asi nelze. Tak tu mou poznamku o vami uvedenych cenach deleno dvema berte jako doplneni vaseho clanku. 😄
PS: 1er v prvni generaci nemela 125d, biturbo diesel byl znacen jako 123d. Mate to spravne v textu na 1. strance, ale spatne v sekci o motorech. 😉
PS: 1er v prvni generaci nemela 125d, biturbo diesel byl znacen jako 123d. Mate to spravne v textu na 1. strance, ale spatne v sekci o motorech. 😉
fOE
Chapu ze to pak nevyzni tak bombasticky, kdyz v clanku nebudou cifry jako 40tis za turbo, 50tis za retezy atd., ale takoveto clanky o ojetinach mi nedavaji moc smysl. Tezko nekdo s 10 letou 120d v zustatkove cene treba 150tis Kc pojede na vymenu, no vlastne cehokoliv, ale tim spis toho turba a jinych extremne nakladnych operaci, do autorizaku.
Jakoukoliv castku (snad az na ty silentbloky a ramena) uvedenou v tomhle clanku pak clovek muze vydelit dvema a bude bliz realite. 😄
Jakoukoliv castku (snad az na ty silentbloky a ramena) uvedenou v tomhle clanku pak clovek muze vydelit dvema a bude bliz realite. 😄
praděda7
Tož přebíralo se až včera. Bylo třeba domontovat nějaké MP příslušenství a Renocar to časově nezvládal. Černé mřížky chladiče, karbonové krytky vnějších zrcátek a MP podprahové folie. Po včerejší jízdě z Brna je jasné, že bude třeba i MP systém tlumiče výfuku (pro M140i zatím není v nabídce), protože originál je moc přidušený. Jen při nastartování to má pěkný chraplák, ale pak už jej v kabině není ani slyšet. :-!
praděda7
No my tady máme nějakého poťukaného a ten chce zavést i ty likvidační pokuty...
praděda7
To jo, měl jsem ho v X5, ale dokonalý se chci cítit já a ne automat... >😁
acALIEN
Jsem rad, ze i pisete, to je fajn. A jeste lepsi by bylo, kdybyste prestal mluvit.
acALIEN
Proc natacite video, kde se nehybe nic, krome ust moderatora?
Proc je moderator blekota, ktery svym prednesem trapi sebe i nas?
Proc, proc, proc? Ja se ptam PROC???
Proc je moderator blekota, ktery svym prednesem trapi sebe i nas?
Proc, proc, proc? Ja se ptam PROC???
praděda7
Takový vůz si žádá manuál......automat v takovém voze je jen pro kriple a slečinky... >😒] Jo řazení se dá pořešit, když bude třeba. Mám zkušenosti... :-!
praděda7
Hmmmmmm, nevím, nevím....automobilky jsou teď hoooodně opatrný........i start-stop už nechtějí odstranit....... ;-\
evocolt
Maju viacej tak upravenych kar aj BMW znacky a zatial nikomu nepadla zaruka kvoli tomu..nato som sa specialne pytal v BMW..
praděda7
Zatím jsem jel jen s automatem........z 0-200 to bylo jako v B747 při take off.......... 😄
evocolt
Mne zas sadol ako * na serbel a konecne Mini,ktore je aj prakticke a zaroven jazdi aj ako motokara ked si priplatis za vychytavky,ktore zostria reakcie auta.
Ten tvoj kusok musi byt tiez poriadny vlk v ruchu barancom >😒]
Ten tvoj kusok musi byt tiez poriadny vlk v ruchu barancom >😒]
praděda7
Austin Mini Cooper S bylo v roce 1969 moje první auto. Rád vzpomínám. Clubman mě vizuálně nikdy nesedl. Na Mini je zkrátka moc dlouhý. Ano, já vím, když jsou potřeba 4 dveře....... 😉
evocolt
Mam tam upraveny RRS 2.7 (35000km) a bezproblemov,rovnako spolocnik na Coopri (cez 7000Km)..pri benzine je dolezite tankovat 100 oktan kvoli detonaciam
Rovnako aj AC Schnitzer upravuje moj motor na vykon asi 230 koni,ale tiez doporucuju tankovat len 100 oktan
Rovnako aj AC Schnitzer upravuje moj motor na vykon asi 230 koni,ale tiez doporucuju tankovat len 100 oktan
evocolt
Mame kurevske stastie,ze nemame ten vas bodovy system na Slovensku,lebo to by bol pruser ;-\
evocolt
Nie BMW,ale rodinne Mini Clubman S.Je mozne,ze riskantne to je,ale robili uz tak novy kratky Cooper mojho spolocnika vo firme a bezproblemov drzi
Inac uz aj ja mam horuceho favorita na nove auto.
Som zvedavy aka s nim bude zabava a ako ho odladia v BMW.Chysta sa novy Clubman JCW s 300 konmi a 4X4.
Inac uz aj ja mam horuceho favorita na nove auto.
Som zvedavy aka s nim bude zabava a ako ho odladia v BMW.Chysta sa novy Clubman JCW s 300 konmi a 4X4.
praděda7
Ano, aj elektrické sedačky...a roztahovat ústa do úsměvu? Hlavně aby mě to neroztáhlo peněženku pokutami za rychlou jízdu... 😉
praděda7
speedfred
Aj elektrické sedacky?
Ináč,hlavne nech slúži a rozťahuje ústa do úsmevu.
Ináč,hlavne nech slúži a rozťahuje ústa do úsmevu.
praděda7
Díky! Především zvítězil nový B58 šestiválec s 250kW a 500Nm. Tomu se nedalo odolat. I ta kastla už najednou nebyla tak ošklivá...😉
evocolt
Tak predsa zvitazilo BMW pred RS-om? 😉
Velka gratulacia a vela stastnych kilometrov ti prajem :yes:
Velka gratulacia a vela stastnych kilometrov ti prajem :yes:
bez_prislusnosti
Já mám 200.ooo, spojka je cítit, že už to není ideál, ale dá se.. Hlavní problém 1er je, že má standardně runflat, na kterých skáče a guma stojí o 1500-3000 Kč víc, takže je po první výměně.... a auto nemá místo na rezervu, takže tu si dáte do již tak skromného kufru... ale autem jsme dojeli ve 4 dospělých na kraj Evropy a přežili to 😊. Baťoh místo loketky... :-!
Ozzman
Asi si to pořád nepochopil, neva >😁 V případě turba se nevyndaval, ale u druhého vozu se měnil celý motor a to také trvalo 2 dni 😄
fOE
Jakoze zrepasovane turbo i s praci za cca 15k ti dojde prilis? Rozvody pod 25k (motor ven z auta, 2 dny prace) vcetne oleje a filtru taky? Tak treba to pujde i levneji, me tohle ale prijde fer. 😉
Neurotic
Ok, ale říct mi někdo takové částky tak jdu jinam a řetěz stojí i v origo servisu 30k asi chtěl na dovču a tys mu ji zaplatil >😁
fOE
To jsou realne ceny servisovani konkretne tohoto (N47) 20d v soudobe trojce v malem servise v Brne, s fakturou i zarukou (1-2r) a to jak na praci tak na dily.
Co tam mas dal? 😄
Co tam mas dal? 😄
Ozzman
To ale bylo i s obědnání dílů ne? To první s turbem byla Laguna II Dci, čekal sem týden na turbo a pak to trvalo krátce. Motor byl Ford Kuga EB, měsíc sem čekal na motor, ale pak 2 dni.