hlučnější VW 2,5TDI se do Volva montoval naposledy v roce 2001 pak použili 2,4D tzv.D5 Common Rail, který je podstatně tišší a do dnešní doby to je právě po motoru od VW další povedený spolehlivý pětiválcový motor.
Když slyším co se ozývá za zvuky z motorů zánovních např. Fordů ... tak není důvod studu...
Pětiválce mají nezaměnitelnou charakteristiku běhu a zvukového projevu. Benzínové motory běží hladčeji nežli čtyřválce a pro motoristické fandy mají se zvyšujícími se otáčkami velmi líbivý sportovní zvuk, diesel je ve volnoběhu trochu hrubší, ale v otáčkách pak běží sametově a při akceleraci příjemně hučí. Jsem příznivcem této konstrukce, jak se říká: o jeden válec větší požitek. Mám ve vozech oba, benzín Audi 2,3 98KW a Volvo s motorem VW 2,5TDI 103kW, jsou to motory k neutahání. Kliková hřídel je rozdělena po 72° takže jdou písty po sobě každý samostatně. Kdo jednou zkusí těžko se vrací např. ke čtyřválci.. ;-)
ale jen TDI ... pětiválce v benzinu byly od Volva.
I když někde jsem narazil na zmínku, že prapůvod je taktéž u Audi. Údajně Volvo od Audi koupilo šestiválec, který Audi zavrhlo pro přílišnou robustnost a spolu s Porsche si jej upravilo a nasadilo do Volvo 960. Ubráním válce vznikl pak i onen legendární pětiválec Volvo.