Máš pravdu, že s automatem to bude o něco dražší, ale jde vidět, že Škoda bude nabízet hlavně automaty. Asi si udělali průzkum trhu a došli k závěru, že lidé v téhle třídě větších SUV už nakupují hlavně automaty.
euro 6 v limitech zaostavaji napr za USA i JAPAN normou.
euro6 konecne aspoň papirove priblizila emise z naftaku emisim benzinaku.
v realu bohužel jeden naftak zamori okoli asi jako deset benzinaku.
uvidíme, jaky zlepseni prinese zakaz naftaku v parizi od 2020
On je velky rozdil mezi atm a turbo motorem, to ano, Ja jsem mel atm 2L benzin a bylo to pojezdenicko - staly a plynuly zatah od volnobehu az po max. otacky. Takovy zazitek uz dnesni turbem dopovane motory neposkytuji - mozna bi-turbo, mozna tri-turbo, ale to uz jsou zhovadilosti a ne motory.
Micmene k vybavenosti Kodiqu - pan Vlcek na videorozhovoru tvrdi, jak bude Kodi vybaven spickovou technikou. Houbes, vzdyt ty motory jsou sranda motory vzhledem k vaze auta a predpokladanemu moznemu max. nakladu. Proc tam nestrkaji alespon to, co do Audi? Opet je Skodovka az na dalsich mistech za Audi a VW. A profil auta - to je vlasrne nafouknuta Q3 nebo Q5 - kopie. Zadny Skoda design.
Kodiho asi budou lide kupovat, ale je to dost mrzak - bohuzel.
Věděl jsem, že jsi ňouma... zase žádná odpověď ;-)
Umíš rozumně odpovědět na otázku nebo je to pro tebe děsnej problém? Hrát hru nemusíš, prostě sem napiš odpověď, to je celé. Máš prostor.
Tos mi psal ty, nepamatuješ? Bohudík to, že něco napíšeš, neznamená, že je to tak správně. Pozdravuj, až půjdeš zase do školky mezi sobě rovné, přesně tak se tu totiž projevuješ. Až se naučíš odpovídat, můžeme pokračovat. Takto pro mě jsi jen tlachavý cajzlík.
Už jsem ti to napsal a viděl jsi, že jsem to napsal chybně. Takže ne, nevím. Máš ode mě poslední možnost - popiš mi nadřazenost Seatu v současné hierarchii koncernu Volkswagen. Zvládneš tuto jednoduchou odpověď?
Takže jsi to vážně myslel tak, že Seat je v koncernu nad Škodou? nebyl by nějaký- jakýkoliv - příklad?
Třeba- ve kterém modelu má lepší výbavu než srovnatelná Škoda, nebo lepší motory, nebo- co staví proti Superbu,nebo...no, ty už něco vymyslíš.
Ok, rozumím- stejně jako (včera nebo předevčírem?) -"náctiletý" volíš taktiku okecávat, místo uznat jakou jsi opět napsal kravinu, protože Seat v koncernové hierarchii určitě není nad Škodou.
Ad vývoj motorů MB- píšeš, jak jsi mě utloukl dvěma odkazy. Jeden z nich je Německý a tam si bohužel nepočtu, a druhý ani náznakem nepodporuje tvou verzi a nepopírá mou.Takže nemám tušení, o čem se v tom dál bavit.
Kód 1:1 budeš muset naznačit jasněji, v tvých myšlenkových pochodech se tak moc neorientuji.
1:1 = já místo náct let vyráběná napsal náctiletá platforma PL45 = 0:1 čimž sme mimochodem odbočili od podstaty, že to byl prodělečnej model
No a ty si zas napsal že vývoj jedno 4válce stál 70 miliard korun = 1:1
Že VW mění taktiku ohledně Seatu a začne dostávat silnější motory a modernější techniku je starý už několik let = tak tři? Takový modely už existujou a to sme teprve na začátku [odkaz] Nevěřim že ti to uniklo. Tuplem nevěřim že grifithovi
Auto Motor und Sport napsal, že vývoj 2,0d stál 67mld. Ničím jsi to nevyvrátil.
Bude konečně něco k postavení Seatu v koncernu? Nebo napíšeš zase jen "ne, nerozumíš! :-! ". To přece musí být jednoduché, určitě jsou argumenty, které tvou teorii podpoří.
Takže tedy, zopakujeme si to:
Ty:"Do kompletní obměny motorů investovali 2,6 miliardy eur " a doložil jsi to odkazem, že MB se chystá do r.2019 investovat 3mld eur.
Já: 2,6mld eur investovali jen do 2,0d, podle časopisu AMS.
Což nijak nekoliduje s tím, že do 2019 ještě investují 3mld. To, co mají vyvinuté na 2,0d je určitě alespoň částečně aplikovatelné i na třílitr.
K Seatu- uznávám, mají verze Cupra, což je podle mě zcela jasně následkem profilace Seatu jako sportovněji založené značky (auto emocion), Škoda např. u Fabie verzi RS nemá, protože je profilovaná jako výrobce spíše rodinných aut s dobrým poměrem velikost/cena, Fabia RS by jen ubírala Ibize Cupra, což při nic extra výsledcích Seatu a i tak výborných výsledcích Škody nedává úplně smysl. Pokud ty z toho dedukuješ, že Seat je v hierarchii výš, nebudu ti to vymlouvat.
Takže si to zopakujem: Vývoj jednoho 4válce stojí 70 mld? ;-)
Tvrdils že sem to nepodložil ničím! Sem rád že sis vzpomněl na dva odkazy z dvou různých zdrojů ve dvou různých jazycích :-)
Tvý já nevidim = furt jen tvý tvrzení. Tys ty 2 odkazy viděl a čet ;-)
Nejde zdaleka jen o hrátky Cupra a RS. Jde o level lepší výkonnější techniku. Opakuju a naposled: Nejde o žádný dedukce! De o strategii VW kterou ohlásili před 2-3 rokama. Tak to prostě je už se to projevuje a dál bude. Jak sem napsal = jednou to jistě zaznamenáš i ty
Jako s de.bilem- jeden odkaz jsem četl, druhý-německý ne.
V tom českým je psáno, že BUDOU do 2019 investovat 3mld.Nic o tom, cos vydedukoval, že UŽ je vývoj všech motorů stál 2,6mld. Jestli to tam je, tak sem tu větu zkopíruj, jinak přestaň vysírat.
O level lepší techniku Seatu bych taky rád viděl- dokážeš konkrétně doložit?
Buď chlap a přiznej žes napsal blbost. Máš dva odkazy který jasně řikaj že tvá představa že jeden 4válec stojí 70 miliard je kravina blbost, seš mimo :-!
Co na tom dop.dele chceš jinýho dokládat? Prostě si porovnej motory a nápravy a časem možná i převodovky. Prostě už nebudou stejný jak to bejvalo dřív, ale pro Seat lepší a výkonnější atd. Nic víc = takhle je to jednoduchý. Kdybys nezpochybňoval a mezitim si porovnával = už bys věděl
Když vynechám německý odkaz, mám jeden odkaz neříkající NIC.
A mám vcelku renomovaný časopis říkající, kolik stál vývoj 2,0d.
Já neříkám, že vím, kolik stojí vývoj motoru. Já říkám, že píšou něco jiného, než tvrdíš ty.
Diskuzi s tebou končím, máš tisíc plků a de.bilních keců, místo rozumných argumentů.
>:D >:D >:D Takže když sportovnější značka Seat dostane možnost připlatit si u "sportovněji laděné verze FR" multilink, a rodinně orientovaná Škoda to nedostane (do základních verzí, jinak je má) je to důkaz nadřazenosti Seatu?
Ty opět (po tisící) ukazuješ geniální dedukce!!
Ty opět ukazuješ že nečteš = a počet smajlíků to nezmění = to neni dedukce ale 2-3 roky stará strategie VW ;-)
Co to 1:1 hrdino? :-)
Seat bude dál trvale dostávat lepší techniku a výkonnější motory a jednou to dojde jistě i tobě = my ostatní o tomhle rozhodnutí koncernu četli už před lety ;-)
" my ostatní o tomhle rozhodnutí koncernu četli už před lety" - to je přesně ono, jako vždy. Někde sis něco přečetl, jako vždy pochopil po svým, a už je z toho fakt.
Ty to nechápeš = seš prostě mimo a jen se blbě hádáš! To rozhodnutí je fakt a už teď na samym začátku se narozdíl od dřívějška nekrejou motory od Fabie a Ibizy přes Leon Oktu a tak to bude i dál. A nejde jen o motory ale třeba o lepší horší nápravu atd. :-)
Seat bude dostávat o level lepší techniku. Skoro ti začínám věřit že to fakt dodnes nevíš >:D
Co to 1:1? ;-)
Bude to asi takhle: Seat lepší /technika = auto/ Škoda větší /rozměry = auta/ >:-[]
Ne, řekni mi to ty, když to tvrdíš. Já je porovnal a rozdíly tak skoro nejsou. Klidně mi je ukaž.
Ale pomůžu ti, Ibiza má nové TSI proti Fabii, OIII to samé proti Leonu. Takže 1:1. To je ta výhra a nadřazenost?
Prosím tě máš to v hlavě v pořádku? Jak můžou do škodovky strkat "alespoň to, co do Audi"???
Když bych ten totální nesmysl připustil, pak budeš ty ten první, kdo bude křičet, že je to drahý jak Audi a jestli se Škoda nezbláznila.
Z devíti (!!!!) dosavadních verzí pohonu má jediná zrychlení nad 10s.
A k té srandě, kterou jsi začal- fakt bych ti přál, aby tam byla dvoulitrová atmosféra a tys s tím musel jezdit. >:D
Když ti +-140kw motory s krouťákem dvojnásobným než dvoulitrová atmosféra přijdou jako "sranda motory", které si neporadí s váhou auta. :-O
Pojdme k tomu benzinu, protoze o nem ted pisu - Kodi ma krome 2.0 TSI vse ostatni 1,4 TSI a tyto motory maji srovnatelne parametry jako obycejny atmosfericky dvoulitr ale s tim rozdilem, ze atm ma charakteristiku tak, jak jsme ji popsal, ale turba v nizkych otackach jsou chciplotiny, pak to kopne do zad (docela prijemne) ale za chvili to zacne vadnout. Takze proti atmosfere sranda motor. 2.0 TSI 132/320 vypada papirove dobre, nicmene Mazda umi to same a bez turba.
Ja se ale hlavne pozastavuji nad tim, jakymi sranda motory chteji rozpohybovat pres 1,5 t bez nakladu a uzitecna hmotnost vzhledem k 7 sedadlum musi byt nejakych 800 kg - takze jsme na celkove hmotnosti mezi 2,3 - 2,5 t. A zrychleni - jedna vec jsou cisla v katalogu, jina vec ale skutecnost. Neverim, ze vuz s hmotnosti pres 2t umi stovku se seriovym motorem 1,4 TSI pod 10s.
Který motor Mazdy umí 132kw/320Nm? Mám doma Mazdu s dvoulitrem, i když podladěným, a pokud vím, ten nepodladěný jede do 4000ot. stejně. Je to příjemný motor, ale co do dynamiky- ani korunu bych na něj nevsadil. Měl jsem slabší starší verzi 1,8tsi (jen 118/250) a nemůžu říct, že byla v nízkých otáčkách (nad 2000) chcíplotina, aniž bych současně neřekl, že pak je atmo mrtvola.
Já považuji (prozatím jen podle papíru) 2,0TSI 132kw za téměř ideální motor pro Kodiaqa.
Jediné, v čem bych vsadil na Mazdu, jsou neočekávané investice do motoru, tam chce TSI trochu odvahy, ale to už je jiné téma.
Edit: "Neverim, ze vuz s hmotnosti pres 2t umi stovku se seriovym motorem 1,4 TSI pod 10s" - on někdo tvrdí, že NALOŽENÝ kodiaq dá s 1,4 stovku pod deset?
no.. pochybuju ze na tu 1.8 s plnou porci kroutaku staci.. ac ma srovnatelny pocet kw.. v realu tipuju ze dynamika bude nekde mezi tou 1.4 a 1.8. Mozna jak starsi 118kw, ktera prave ze diky stejnymu kroutaku 250nm jede ne o tolik hur jako nova osekana 132kw a ne ani nijak vyrazne lip nez 110kw 1.4.. proto pripodobneni k 1.4 nebude moc mimo misu.
Jeste k tomu Audi - ja jsem si to nevymyslel, to rekl Vlcek v rozhovoru: "Kodi bude nasi vlajkovou lodi a proto v nem bude spickova technika koncernu". To ale rozhodne neni 2.0 TSI 132kW. Cena - Skodovka je ziskovejsi nez VW, prostor pro lepsi ceny je.
A čo by si chcel, vysokootáčkovú atmosféru á la GT-86? Ak by Ti i nejaký výrobca tento bláznivý sen splnil, tak Ti garantujem, že po zvezení by si krútil nosom, ako to vôbec nejde. Naopak nízkopreplňovaný benzín s parádnym krútiakom v celom využiteľnom spektre otáčok je pre SUV oveľa vhodnejší.
Mna skor prekvapuje, ze sa asi bude jednat o "lacnejsiu" verziu tohoto motora, teda defakto "skladovku", ktoru uz pozname aj z inych starsich modelov a nie ten novy "Miller" ( 192 PS / 320 Nm ), ktory ma dostat O III po FL po vzore Audi A3.
Nuz, zeby sa setrenie v ramci koncernu malo odrazat aj na cerstvej novinke...? :*)
Hlavne ked sa jedna o aktualnu "Top" motorizaciu a o kazdy gram CO2 ( ten Miller by mal mat spotrebu na urovni 150PS 1.4-ky - vid spotreby v A3 a A4 s tymto motorom ).
No tiež som osobne čakal novú 140 kW variantu, ale asi pre Škodu nevydalo. 8-s
Možno si tiež povedali, že podiel vrcholného benzínu na predajoch Kodiaqu bude mizivý, tak je to jedno. Hoci som jednoznačný fanúšik benzínu, pri takto veľkom a ťažkom SUV už by som zvažoval, či nezobrať naftu.
O tom som nepočul/nečítal. A nezdá sa mi moc logické, že by výrobca ladil jeden motor rozdielne s takýmto minimálnym rozdielom, to je v podstate odchýlka merania. Nie, bude to ten starší motor a nie najnovšia verzia ultra (s Millerovým cyklom a inými eko-vychytávkami).
Nemyslim si. Vsimni si, ze novy Miller ma v danych autach rovnaku spotrebu ako 1.4 TFSI CoD 150 PS. Proste ho tu este nedali, to je cele. :-!
A preco by ho este podladovali o dalsich 12 PS a trapili sa s jeho dalsou verziou a novou homologizaciou ?
Ten nový motor (tedy ten s Millerem) to stoprocentně není. Ale nový motor to na druhou stranu svým způsobem je (zatím jej používalo jenom Audi) protože 132kW verze je náhrada za 1.8 TSI (v rámci přechodu k řadě motorů 1.0, 1.5 a 2.0 TSI Kodiaq určitě zanedlouho čeká náhrada 1.4 za 1.5 TSI), kdy 132 až 228 kW pokrývá 2.0 TSI. Motor s Millerem zatím bude jenom ve variantě 140kW a je určený pro úsporné verze. A vzhledem k tomu, že se údajně počítá se silnější naftou a popř. i benzínem (podle zájmu o tento), tak by motor s Millerem byl k ničemu, protože s jeho silnější verzí se zatím nepočítá. Na druhou stranu motor s Millerem a všechny ty odrůdy od 132 do 228kW jsou jedna generace motoru EA 888.
132 kW dvoulitr dostal Tiguan myslím v roce 2011. A jeho předchůdce byl 125 kW dvoulitr. Tenhle motor nenahradil 1,8, běžel vedle ní (vím o něm v Tiguanu a Q3 a říkám si, jestli ho neměl i Transporter/ Multivan/ etc., matně si něco takového vybavuji - je to prostě motor do aut, kde se počítá s vyšší zátěží, stejně tak používali mokrou sedmistupňovou DSG, která do té doby byla jen v RS3/ TT RS). On může být relativně nový, tedy vycházet z třetí generace, ale není to ten nejnovější, který je v A3 a A4.
Verzi s Millerem značí jako generaci 3B, ostatní dvoulitry jsou jen 3 (jako třeba ten v GTI).
Tu myšlenku, že by verze s Millerem byla k ničemu, nechápu. A4 ten motor má a pak má samozřejmě i silnější verzi (185 kW) bez Millera.
No ale dnes 2.0 132kW tu 1.8 nahrazuje, 1.8 má postupně zcela zmizet ze všech modelů, takže o žádném souběžném používání 1.8 a podladěné 2.0 se v modelovém portfoliu nadále již neuvažuje. A 2.0 TSI 132kW je pro Škodovku v tomto smyslu nový motor, který dosud nepoužívala.
Jestli je to EA 888 generace 3 nebo 3B s Millerem je podle mě z hlediska zástavby jedno, kdyby se rozhodli 3B použít třeba v nějaké verzi greenline (nebo jak dnes označují tyto verze) tak je to skládačka a ostatní komponenty budou nejspíše ready, ale jestli se nepletu, tak nedávno Škodovka tyhle "zelené" verze nějak "nenápadně" stáhla z nabídky všech modelů a zatím se nikde nemluví o nějaké náhradě, naproti tomu Audi jede pořád svou linii modelů "ultra" napříč portfoliem.
Tu verzi se 140kW máme ve firmě v nové A4 a zatím je to spíše zklamání, běžná spotřeba je kolem 8,5 litru, při trochu agresivnějších letech po dálnici přes 10, takže spotřeba sotva na úrovni Octy RS nebo G GTI, ale dynamicky se ten motor jeví dost mdlý, proti jmenovaným doslova nemastný, neslaný.
V kterém modelu ji nahrazuje? Kodiaq předchůdce nemá. Tiguan měl tenhle dvoulitr i v minulé generaci (a "tímhle" myslím 132 kW, nemusí to být nutně ten stejný motor, nechce se mi koukat na kódy). Nikdy neměl 1,8 (alespoň v Německu), pokud vím. To samé Q3. Tím souběžným jsem myslel, že se vyráběly vedle sebe, ale nevím o modelu, který by měl oba motory. Nevím o případu, kdy by tenhle motor v nějakém modelu nahradil 1,8.
1,8, alespoň u Audi, nahrazuje 140 kW verze s Millerem. Tedy jiný motor. Skutečně nahrazuje, tedy v modelech, ve kterých předtím 1,8 byla. Možná časem nahradí i tenhle 132 kW.
ultra ani není o samotném motoru, měl by být stejný jako v obyčejném provedení, jen je "šikovně" vybraný (tedy řekněme přiměřeně slabý). A3 s tímhle motorem není značená jako ultra.
No ve všech modelech v rámci koncernu, které používají 1.8 má být nahrazena podladěnou 2.0, takže u Škodovky třeba u Octavie. Kdy přesně u kterého modelu to proběhne nevím, ale ohlášeno to byla za celý koncern, i zde o tom byl článek.
Oni nikde nedeklarovali jestli ta náhrada bude za EA888 3 nebo EA 888 3B. Facelift Octavie už má také jistý upsizing z 1.8 na 2.0 a skoro bych si vsadil na to, že to bude opět ta verze 132kW bez Millera.
Tak na to som pomerne zvedavý. Skôr sa mi ale javí logickejší _MT_ova (_MT_ho? kua to je nick) téza o príchode 140 kW verzie, predsalen nahradiť 1,8čku rovnako výkonným dvojlitrom rovnakej generácie, to mi veľkú logiku nedáva.
Mě by zase přišlo nelogické, že by Škodovka ve stejné době řešila výkon cca 130-140kW jednou motorem bez Millera v Kodi (kde je tento motor již potvrzený a jasný) a vedle toho paralelně přišla s motorem s Millerem ve faceliftované Octě, proč by měli mít dva motory na jeden výkon, když mohou mít jeden. Cílem je snížit počet motorů (zlikvidovat 1,2, 1,4 a 1,8), nikoliv řešit výkon, ten přece není problém v této oblasti nastavit libovolně, uvidíme, face Octy není daleko.
A vies ze je to aj o marketingu... Octa je najpredavanejsi model vsetkych cias, jej RS verzia ma dostat 245 PS, takze mi prijde logicke, ze sa zdvihne vykon aj na nizsej urovni tak, aby bol marketingovo vhodny odstup 2. najsilnejsej motorizacie. Plus, este vdaka tomu klesnu aj flotilove emisie ( lebo to bude vykazovat menej CO2 / spotrebu ) a ukazu sa v sirokom spektre zakaznikov ako pokrokova automobilka s asi najuspornejsim 2-litrovym turbomotorom sucasnosti...na ktory idu zo vsetkych smerov same chvaly a prave pre taky bestseler ako Octa je, mi to pride logicke. ;-)
Toho Millera uz potvrdil aj jeden pre mna sice nie doveryhodny zdroj, ale tentokrat im verim.
Já sázím na posádku Porsche #1, na Hamiltona a na 2.0 TSI bez Millera v Octavii.
Na co sázíš ty? ;-)
PS: jestli si tvůj zdroj nespletl 2.0 a 1.5. Druhou alternativou náhrady 1.8 pro Octavii je totiž nový 1.5 TSI 130kW (s Millerem), ten byl ve Vídni prezentován jako náhrada 1.4 a 1.8, nicméně ten asi nebude do faceliftu k dispozici.
F1 WM - Nico, LeMans ( bohuzial tiez ) Porsche a 2.0 TSI s Millerom. :-)
1.5 TSI bude mat asi premieru vo FL Golfe VII, az potom moze ist aj do Skodovky. Takze by som ho tipoval napr. do FL Supu, ked bude. Do dalsich az neskor.
Jak jsem "dole" napsal, také si nemyslím, že je to ten nový motor. Ani Tiguan ho (zatím) nemá. Řekl bych, že se tu spíš projevuje plánování. Motor můžou klidně změnit rok po uvedení na trh. Ostatně nová norma je každou chvíli, takže motory si žijí vlastním životem. Předpokládám, že v EU tyhle motory vyrábí jen Audi v Maďarsku.
Tím si nejsem jistý. Ten nový dvoulitr, kterým nahradili 1,8, jsem zatím neviděl v jiné než 140 kW verzi. A Tiguan dostal 132 kW verzi asi před pěti lety a i nová generace ji má, ten stejný motor je v Q3. Podobně jako do SUV dávali myslím 81 kW 2,0 TDI (dnes má myslím 88, ale pořád dvoulitr) - ten byl i v Yetim, pokud si dobře vzpomínám. Pro SUV zkrátka měli v některých výkonech trochu objemnější jednotky.
Takže bych si spíš vsadil na to, že to ten nový (EA888 generace 3B) není.
Objem je velice v poradku, turbo taky (jak uz tu napsalo par lidi, ano 132kw bez turba nebude problem, ale na vycarovani 320Nm by jsi potreboval atmosfericky 3L, ne 2L), ja se spis bojim o zivotnost. Tohle je presne ten stejny motor co se dava do nove Audi A4 ultra? Ten co mu audi doporucilo olej 0W-20? 8-s
Jaky olej ma / bude mit predepsany v teto 132kw forme a jak dlouhy ma byt interval?
No pokud je toto motor kam se bude lit (v ramci moznosti) normalni olej, a ne olej co bych nenalil ani do dieslu, tak to urcite nevidim jako neco spatneho.
Nakonec tam mozna silnejsi dvoulitr daji (jako doplneni toho stavajiciho, samozrejme), ale o to tady nejde. Kodiaq by dostal benzin s vykonem kolem 132kW tak, jako tak. A je mnohem lepsi, kdyz to bude dvoulitr, nez 1.8, nebo dokonce ctrnactistovka.
Tou poznámkou spíš upozorňuju na to, že v8 napříč je naprostá rarita, kterou dokázal zvládnout jen výrobce motorek. Nemluvě o tom, že i přes, na v8 velmi kompaktní rozměry, trpěly všechny modely Volva s tímhle motorem na přílišnou váhu na přední nápravě, omezený reid atp. ;-)
Záleží která, u užší S60 stačil už pětiválec, aby měla stopový průměr otáčení 12,5 metru, u S80 byl rozdíl právě mezi D5, 2,5T a R6,V8, pětiválcům stačilo 11,2 m, R6 a V8 12,7 m, a to je výrazný rozdíl.
Myslim ze nie uplne:
Dlho pracovali na VR6 3.0 TSI a W12 6.0 TSI. W12 uz picli do Bentaygy, podla mna tuto jeho polovicu s parametrami priblizne odpovedajucimi jeho polovici ( 300 PS / 450 Nm ) mozeme coskoro uvidiet v tom novom MQB-ckovom SUV Terramont, ci ako to nazvali - pre ten US trh. Zdielali by tam komponenty defakto z polovice W12, takze by sa naklady na vyvoj a vyrobu W12 trosku prerozdelili aj do masovej produkcie.
To, ci ho potom osadia aj do niecoho Europskeho je druha vec. Podla mna by takemu "Passatu R" pasoval naramne. Ponukaju sa aj dalsie ostre koncernove modely, ale tam to uz vidim marketingovo zlozitejsie. O Kodiaqovi VR6 tak asi mozeme len snivat, a ak by sa aj Skoda rozhodla vstupit na US trh a zrovna s nim, tiez to vidim blede, lebo VW... :-!
Ale to se asi nebude týkat nás, Teramont V6 nejspíš bude jen pro jiný kontinenty. Tady bude nejspíš vrcholem ne 280 benzínovejch ale 240 naftovejch koní z 2.0 BiTDI
To trochu jo = ale viz konkurence [odkaz] lidi by to ale stejně nekupovali. Zato budou kupovat BiTDI 240 naftovejch koní kterej do tohohle nevzhlednýho kontejneru s kolama má dorazit :-)
Cituji :"MB zaplatil za vývoj nové řady OM 654 více než 67miliard korun."
Ano, je to příšerná suma. A zřejmě špičkový motor, s reálnými emisemi na úrovni deklarovaných.
Co cituješ? OM 654 je jen první vlašťovka = v němčině sem našel že do novejch motorů do roku 2019 celkem investujou 2,6 miliardy eur, v češtině že 3 miliardy eur = 81 miliard korun
Vývoj motoru je sakra drahá sranda ale takhle zas ne [odkaz] :-)
Jo, klidně se v AMS mohli seknout. Nebo je to taky jen tvoje interpretace. Vývoj 2,0d za 67mld nemusí znamenat dalších 67mld za implementaci téhož do každého dalšího motoru.
Já mám číslo, co stál vývoj konkrétního motoru, ty operuješ se spekulativním číslem, kolik možná bude stát vývoj motorů MB za další 3 roky. Klidně můžeme mít pravdu oba, a pak neplatí tvůj úplně prvotní údaj, na který jsem reagoval.
END.
Dříve byly šestiválce všude možně, dnes nejsou. Myslím ale, že pro tuto diskusi je to nepodstatné, stěžovat si na absenci šestiválce v mainsreamovém modelu s motory napříč může jen jouda, když je navíc, a o tom byla má poznámka, nenabízí v dané třídě ani někteří premianti, ačkoliv by z hlediska konstrukce svého modelu mohli.
Debata není o tom, co bychom chtěli, ale o tom, co lze v dané třídě v dané době očekávat. Motorizace kodiaqu nejsou ve vztahu ke konkurenci ke kritice. Tím dětinským plácáním o sklápění uší a úpadku civilizace se na tom nic nezmění. :-!
Tak civilizace je v úpadku o tom žádná stejně jako že Kodiaq je docela ošklivý asijský auto. Ale má dostat 4válec BiTDI 240 koní = což je sice blbá nafta ale výkonná :yes::-)
Jestli je downsizing jedním z projevů úpadku civilizace, tak jsou tu projevy jiné, které mi vadí mnohem více, jinými slovy, tahat do diskuse o autech tyhle "velké věci v pozadí", je k ničemu, kodiak má prostě motorizace, se kterými nebude mít mezi svou konkurencí problém, naopak jeho motorová paleta bude jedna z nejširších a vrcholové varianty budou ve výkonových sférách, o kterých se většině relevantní mainstreamové konkurenci ani nezazdá.
Na designu kodiaqu není nic asijského nebo čínského, jak tu s pogem vytrvale tlačíte, naopak bude si muset půjčit hodně chromu např. od Renaultu, aby se v Číně líbil.
Lenže nemáš celkom pravdu, že niektorí premianti ju neponúkajú. Alebo ak, tak dočasne. Kdežto svoj vrchol v 6-valcovom prevedení už GLC má a na civilnejšie verzie sa čaká. Holt padlo rozhodnutie, že do nového modelu pôjdu už nové 6-valce. Inak netvrdím, že v Kodiaqu očakávam tiež 6-vál, len som reagoval na dezinformáciu, ktorú si chtiac/nechtiac napísal.
Dufam, ze v case ked budu testovat SQ7, nebude este k dispozicii ziaden novinarsky Kodiaq 2.0 TDI a nebude to porovnavaci dvojtest. To by som cital so stisnutym zadkom a trpol az do konca... :*)
>:D >:D >:D >:D
Stačí vhodne nastaviť hodnotiace kritériá a body, napr. veľa bodov za základnú cenu, dostupnosť servisov a cenu náhradných dielov, spotrebu atp. a Audi je, jak se lidově říká, v p.deli. >:-[]
Tu nejde o pocit "chýba-nechýba", platforma MQB nepustí, teda Kodiaq môže mať najviac dvojlitre, psne ako ten Tigi.
Na druhej strane veľkostne je Kodiaq o triedu väčší, než Tiguan a rozmerovo má bližšie k Touaregu, takže čisto z tohto pohľadu by aj V6 zniesol.
No práve tebe hádam netreba vysvetľovať čo je to o triedu väčší. >:D Dlhší o pár čísel ako súčasný Tigi áno, o rok tu ale bude Tigi plus. :-) Touareg je proste niekde inde - tzv. na vrchole súčasnej koncernovej ponuky SUV.
V údajích k 2,0 TSI je chyba, otáčky konce rozsahu max. momentu (v tabulce je 3940) nemůžou být nikdy vyšší než spodní otáčky rozsahu max. výkonu (3900)
No myslím si že jestli v PR Škody pracujou lidi s íkvétykve (a věřím že tam skutečně jsou viz diletantské chyby v materiálech k ostatním modelům) přece ještě neznamená, že byste jejich zjevné nesmysly měli bez jakéhokoliv komentáře šířit dále i vy
ak škodovka také údaje poskytla, musia ich posunúť ďalej, za prvé nie je úlohou redakcie korigovať prácu automobilky, za druhé by si prípadnou korekciou mohli narobiť problémy, za tretie im za to neplatia a za štvrté, ak by to náhodou skorigovali zle, tak prieser, tak prečo by to robili? Akí ľudia pracujú na pr redakcia nerieši.
a za pate si vul :-))). jako je zrejme, ze redakce ma byt odborna, chapu, ze si nevsimli, ale po upozorneni (ktereho si vsimli), dane udaje bud docasne odstranim nebo okomentuju (ze je v nich zjevna chyba) a predam dotaz na pr oddeleni do skodovky, ne? vzdyt je to hracka...
Beru připomínku, ale můžu ti to vysvětlit. Věc se má tak, že reálně ta křivka krouťáku není úplně placatá, ale tvoří taky kopec. Jeho vrchol je třeba někde kolem 2800 při 328Nm a pak velmi zvolna padá, při 1450 a 3940 tam je těch 320.
Aby bylo možné uvádět jedno číslo v širokém rozsahu, tak se napíše, že ten motor má 320Nm mezi 1450 a 3940, ale on má fakticky minimálně 320Nm v tom rozsahu a reálně o něco málo víc.
Konkrétně při 3900 otáčkách a 132kW to vychází na 323Nm. A obrácený výpočet: 320Nm při 3940 otáček = 132,04kW. Jasné?
No dobře, myslel jsem, že už to nebude potřeba a že už je aspoň trošku jasné, že ty hodnoty popisují realitu jen přibližně, a ty tu vytáhneš 0,04kW... ach jo, no dobře, tak ještě jednou.
Já dopočítal 323Nm při 3900 otáčkách z udávaného výkonu 132kW. Klidně to ale může být 133kW a 325Nm. O odchylkách +-1kW vůbec nemá smysl se bavit. Naměřené hodnoty můžou vypadat třeba takhle... ale ono samo to měření není úplně přesné...
podivej, ze ty hodnoty popisuji realitu jen priblizne je jasne. ze tu realitu dnes vyrobci zkratkovite uvadi jako konstantni hodnoty kroutaku od - do a pak take relativne nove radi uvadi konstantni hodnotu vykonu od - do je take jasne. v tomto zjednoduseni, v duchu korektnosti, vidim poprve, ze by hodnota maximalniho vykonu zacinala drive nez konci konstantni! hodnota maximalniho kroutaku. a jinak, 0,04 kW jsi tu vytahl ty, ne ja ;-).
Emel: A dokázal by jsi vysvětlít proč by to takhle mělo být pouze u tohoto jediného motoru z celé produkce koncernu a vlastně i celého světa ? Tedy absolutně jedinečný případ ?
Není daleko pravděpodobnější že jde jen o překlep v ofic materiálech a že ten překlep všichni papouškují dál protože tomu sami prd rozumí ?
Ten "trojný bod" 132kW-3940o.-320Nm matematicky vychází... a proto si myslím, že to překlep není. Kolik se pak napíše ve kterém případě do papírů už je spíš trošku marketing.
Já nesliboval že budeš s mým vysvětlením spokojený ;-)
Ten rozdíl 200kg u 1.4TSI vs 2.0TSI 4x4 DSG je docela děsivý... i když 4x4 přidá asi 90 kg a DSG asi 30 kg, 80kg na motoru je docela hodně na tak malý rozdíl objemu.
Nebo je to rozdíl úplně normální? Pravděpodobně tam bude i něco na konstrukci, brzdy, jiné díly nápravy?
Rozdíl 60kg oproti top naftě je v podstatě nula. Pěkně nám ty benzíňáky těžknou :-)
Ten rozdiel je 180, nie 200 kíl (1527 vs 1707) To mi príde vcelku normálne za podstatne objemnejší motor, pohon 4x4 a 7st. automat. Plus tu môže byť rozdielna výbava, tipujem, že vrcholný benzín bude len vo vyššej špecifikácii, ako 1,4ka.
Pre porovnanie, rozdiel medzi 1,4TSI a 2,0TSI DSG 4x4 v Superbe je 220 kíl.
Problém týchto údajov je hlavne pri fleetovej flotile. Spoločnosť v účtovníctve vyráta odporúčanú spotrebu pohonných hmôt na základe priemernej spotreby (udáva sa tento údaj, nie mesto či mimo mesta). Logicky tak vzniká nasspotreba, imho spotrebuje sa viac PHM ako uvádzajú eko údaje výrobcu.
Je jasné, že údaje sú nereálne...
vzniká ti neoprávnená nadspotreba, daňovo neuznateľná. Príklad - za mesiac prejazdíš 700 km, mal by si teda tankovať pri 7l priemernej spotreby len 100l. Natankuješ reálne 120l. teda tých 20l máš daňovo neuznaných.
To musí záležet na státu. Někde platilo, že můžeš mít vysokou spotřebu, ale musíš to doložit účtenkami (to snad bylo pro soukromá auta, kdy ti to zaměstnavatel proplácel).
Príklad v poriadku (rozumiem, čo si tým chcel povedať), ale matematika celá zle ;-)
Prejazdiť na 700 km 100l paliva, to by Ti to žralo cez 14,2 l/100km "normovaných" a nie 7l :-)
To je sice hezký, ale pokud tě zajímá "neoprávněná nadspotřeba", pak tě zajímá rozdíl mezi reálnou a papírovou spotřebou.
Takže hodnoty papírové spotřeby jsou samy o sobě k ničemu.
Ano, bude, pokud s tím pojedete podle zkušebního NEDC cyklu, který třeba obnáší:
Akceleraci 0 - 50 km/h za 26s
Akceleraci 0 - 70 km/h za 41s
Akceleraci ze 70 na 100 km/h za 35s
Jezdím s výkonnějším autem této kategorie, 4x4, automat a při klidné jízdě (odpovídající pak jízdě s autem třetinového výkonu) to jede za 8. Benzínu.Když jedu tak, jak jsem zvyklý ze svého hotkombi (tzn. stylem, na který SUV není stavěné), tak za 10 - 11.
Pri zavretých očiach si to viem predstaviť pekné, ale nebude to vôbec vyzerať ako to reálne vyzerá...interiér je čistá "šeď" bez ohľadu na farbu...ako pracovné auto "pre skupinu energetikov" v poriadku, ako moderné auto pre rodinu vcelku bieda... ;-\
presne tak.vonkajší dizajn je vcelku pekný ale zboku mi pripomína audi q7 prvej generácie.avšak interiér a zvlášť tá prístrojovka je jeden plastový hranatý grc.a tá stredová konzola vypadá ako že je k prístrojovke len položená a akoby bola z úplne iného auta-asi je fakt z tvojej s100. >:-[]
Jak nemam rad automaty, tady to vidim presne stejne. Hovadina je to v nizsi stredni (ceny) a u hothatchu a podobnych aut (tam by mela byt minimalne moznost vyberu).
a jestli má někdo problém s 9,5l na 100 km, tak ať si koupí Fabii, ta jezdí i v benzinu za 5. Snaha ochcávat své finanční problémy dieselem by měla být trestná (nebo alespoň terčem posměchu) >:D
souhlas
nedavno jsem si nechtene vyslech rozhovor dvou maminek ve skolce, jak jedna říká ty druhy:
- cestou se mi rozsvitil ucpanej filtr na aute, manzeloj to snad ani nereknu, to zas bude nadavat, at na to prijde sam, az s tim pojede on
...
a pak dodala:
- nechapu proc mi na to popojizdeni koupil naftovy auto a ještě k tomu 6 valec...
Žeby sa už a SUV-maminy začínali uvedomovať? >:D Ale nie, také ružové to nie je, stále prevláda optika, že čokoľvek väčšie ako Rapid už musí mať dízel, lebo inak to bude žrať hektolitre. A tak kupujú naftu bez ohľadu na to, či auto nalieta ročne 50000 km, alebo len poskakuje od semaforu k semaforu 5 kilometrov denne.
Loni jsem přesně tohle řešil ... SUV pro manželku. Jsme v kopcích, takže když už takové těžké auto, tak pak taky rovnou 4x4 a silnější motor. Na kratší a střední trasy, tudíž benzín. Výběr naprosto zanedbatelný, protože všichni poblázněně kupují nafty, kde ty jakž takž výkonově použitelné (z mého pohledu) stejně v reálu jezdí za 7,5 - 8 litru. S výrazně silnějším benzínem jezdíme za 9,5-10.
Pri SUV nie sú žiadne ustálené veľkostné triedy, ako pri klasických autách, takže sa treba pozrieť na tie parametre.
Tiguan: dĺžka 4,48 m, rázvor 2,68m
Kodiaq: dĺžka 4,70m, rázvor 2,79m,
Touareg: dĺžka 4,80m, rázvor 2,89m.
Teda je to niečo medzi, veľkostne podstatne bližšie Toaregu.
Technicky samozrejme vďaka platforme MQB blízke Tiguanu (s Touaregom nemá nič spoločné).
Predek nic moc, ale moznost 3. rady sedadel je super. Interier pekny, cena bude tak jako tak vyborna (jako vzdy u Skody), takze komu nevadi low-end image, tak je to skvela volba. Jen skoda vysoke CO2 - u nas v Belgii se plati dan jen podle co2. Ale je jasne, ze na tak velke auto je ta hodnota ok. V kazdem pripade horky kandidat na moje pristi sluzebni auto. Troufnu si ale rict, ze v Belgii se moc prodavat nebude - CO2 je opravdu vysoko a za ty penize (rozumej - dan) uz ma clovek premii. Jinak ale trefa do cerneho, na trzich, kde se hledi predevsim na cenu auta, se bude prodavat velmi dobre. VfM je rekl bych bezkonkurencni.
pro znalce je asi zbytecny uvadet jako to dopadlo v londyne
ale pro neznalce:
pote, co se zacalo vybirat za vjezd do centra londyna podle papirovych CO2, tak se lidi prizpusobili a benzinovy auta vymenili za naftovy.
výsledek?
vzduch v londyne je zamorenejsi nez v cinskych mestech...
Ano, je to tak, jeste se k tomu zapocitava katalogova cena vozu. A ano, povolene jsou jen diesly a hybridy. Proto se tu take v soucasne chvili dobre prodavaji vsechny plug-in hybridy, protoze jejich co2 je kolem 50g (ja vim, papir snese vsechno, ale dokud je to oficialni hodnota, tak se to tak bere), takze dane jsou velmi nizke => cena vozu muze byt o to vyssi. To vede k zajimave situaci, kdy napriklad po zapocteni vsech nakladu vychazi 320d stejne jako 330e. No a kdo by nechtel tech 62 koni navic.
Edit: aby to nekdo spatne nepochopil - mluvim o firemnich vozech. Soukrome si samozrejme muze koupit kdo chce co chce.
nejsem si jistej, jestli 3. rada sedadel je nejaka vyhra.
nedavno sem videl test narazu dozadu u auta se 3. radami sedadel, tusim ze to byl megane. zaver byl ten, ze i celkem malej naraz by skončil pro ty nešťastníky vzadu (nejspis deti), vaznym zranenim nebo smrti.
tohle suv je sice vetsi a vyssi, ale to nemeni nic na tom, ze pro 3. radu sedadel je i v tomhle aute minimalni deformacni zona při narazu zezadu.
3. rada sesadel v takovyhle autech je podle me vylozenej hazard.
Jinak jo, je jasný že bezpečnost nebude nic moc, tady aspoň sedíš trošku výš a je šance, že pokud tě zezadu nabere osobák, půjde síla nárazu trošku pod tebe. A silné nárazy zezadu nejsou zase tak časté.
Jestli Renault se treti radou, tak spis Espace nebo mozne i Scenic, ne? Jinak co se tyce bezpecnosti, tak to je vecna diskuze. Pri narazu zezadu je ve vetsine pripadu problem ve zrychleni / zpomaleni auta a tim zpusobenho poskozeni patere (tzv whiplash). Samozrejme pokud se bavime o narazu, kdy dojde k mechanickemu poskozeni mista, kde sedi cestujici, tam uz je to tak nejak jedno a uznavam, ze v te treti rade jsou proste bliz tomu nakladaku co nedobrzdil nez v te druhe. Ale pri normalni sraze (+/- stejna hmotnsot) ma zad osobniho vozu (mnohem) mene deformacnich zon nez predek, plus zadne airbagy a tak podobne. Vse je jen a jen na konstrukci hlavove operky a poukd se clovek vylozene neopira hlavou o tu operku, tak i maly naraz muze skoncit hodne spatne. Napriklad Volvo je ukazkovy priklad, jak by takova operka mela vypadat. Ale je to jen muj nazor :-)
V tomhle také platí, že čím "vyšší" řada, tím horší opěrky bývají. V řadě aut i druhá stojí za prd a člověk by tam při ťukanci zezadu sedět nechtěl. Na druhou stranu děti mají sedačky, ty by snad mohly nějakou ochranu poskytnout (vím o nich prakticky kulové).
Ještě bych zmínil, že se navíc platí výpalné podle výkonu motoru. Málokdo si v Belgii pořídí motor nad 120kW, protože zaplatí státu €5.000 za vydání SPZ.
Tak to jsem nevěděl, dekuji za doplnění. Ja mám vždycky "budget" a k tomu software, ve kterém vidíme po zadaní specifikaci, jestli se auto vejde či ne. A je pravda, ze většina lidi u nás ve firmě ma motory do 120kw.
" pro tuto chvíli nás zajímá zejména dynamika a spotřeba paliva" Honzo, jak to napsat kulantně....opravdu Vás, coby automobilového profíka, zajímá spotřeba v laboratorním testu? Nebo má tato spotřeba něco společného s tou reálnou? Nebo si k ní máme automaticky připočítávat nějakou konstantu, třeba 20% při klidné jízdě?
Aby nedošlo k nedorozumnění, z těch 40-ti článků o Kodiaqu považuji tento za jeden z řekněme pěti zajímavých, resp. určitě majících smysl.
Na rozdíl od slibovaných "informací z galavečera" a "rozhovorů s vrcholnými představiteli automobilky".
Devótnost nabývá dalších rozměrů. Představení nového běžného modelu domácí automobilky se tu zdá být událostí na úrovni objevení penicilinu.
Asi takhle je to s touhle zrudou. Kdyby ze Skodofky vypadlo lejno s volantem, tak o nem bude denne pet clanku. Pritom se tady ve finale, vzhledem k cene, proda par kusu a bude to jen okrajovy model. Bojim se uz otevrit zachod, ze vykoukne KODIAQ D
Design auta je zajímavý , ale nadšení nebudí..Předek je zralý na facelift..Zavazadelník s rezervou má kolik? Asi to bude těch uvedených 650l..
SUV bez rezervy se prodávat NEBUDE..a ta bude jen dojezdová??
A vejde se pak do kufru místo rezervy velké alu kolo? Kam s ním?
Jestli je to SUV opravdu simply claver..nebo někdo nepřemýšlel vůbec. >:D
Čtu si to stále dokola, ale nenacházím to. To auto opravdu nebude mít 6ti válec??
To nějak špatně ne?
Já nevím, ale není motor základ auta? Tyhle motory patří maximálně do octávie a ne do 7mi místného SUV >:D
Tohle co se tady děje kolem kodiaqu je jedna velká šílenost.
Nemám ju rád kvôli jedinej veci - že má naozaj dobrý marketing :-) Vždy vyrobia auto, ktoré je na hranici alebo medzi triedami. Jkaždý bude argumentovať, že je väčšie ako Tuscon, Kuga, Tiguan... a na základe toho bude i drahšie - ale! Cena bude skoro na úrovni Santa Fe, Sorento, Tuarega - no bude pod ňou. Teda zase budú argumentovať, že to je dôvod ku kúpe, lebo je o chlp lacnejšie ako vyššie spomínané. Lenže je aj o hodný kus menšie auto... Výsledok je, že je presne medzi triedami >:D teda, ak si ho niekto kúpi argumentujúc, že je väčšie - tak áno. A že je lacnejšie - tak áno je.
Osobne by som na trhoch v SR a ČR do škody nešiel, lebo je tu neskutočné predražená a stále má dosť fanatických obdivovateľov, pre ktorých je všetko od VW GROUP božstvom a ani nerozmýšľajú nad iným autom. Škoda rodí v skutku dobré autá, ale ani zďaleka nie tak dobré, ako tomu ukazujú predajné čísla.
Cena bude na úrovni SF, Sorenta nebo Touarega? Vůbec. Cenově bude zhruba odpovídat Superbu tedy v relacích od 600 tisíc korun. Tedy opravdu na úrovni Tiguanu. A ano, koupíš za to o něco větší vozidlo než je třeba Tiguan. Velikostně je to SUV střední velikosti typu Outlander, RAV4, CRV nebo Kuga... Takže nezlob se, ale máš špatné vstupní informace.
Veľkostne je to pomaly najväčšie z tej menovanej kategórie ak nie úplne najväčšie. Pekne zapadá napr.medzi VW Tiguan a VW Tuareg - všetky porovnania sa budú robiť s kategóriou Tiguan, len cena sa bude porovnávať s Tuaregom >:D ... a presne toto je marketing firmy ŠKODA. Škoda nie je vôbec zlé auto, len sa mi na nich nepáčí tento zavádzajúci marketing. Tak ako vychvaľovanie super užitočných riešení, ktoré sa mnohé berú v tejto triede ako samozrejmosť, resp. nepodstatnosť. Vstupné informácie nemám vôbec zlé, nie som človek, ktorý mnou spomínané autá videl iba na obrázku ;-)
Tak se tě zeptám jinak - jaká bude cena Kodiaqu a jaké jsou ceny Touaregu? A když už u toho budeš, tak přihoď i ceny toho Tiguanu...
O jaké kategorii mluvíš, když srovnáváš velikost? Ono se to u tebou jmenovaných trochu míchá dohromady.
Zatím se projevuješ přesně opačně, než se snažíš naznačit.
Presne tak to píšem, ako súdi väčšina ľudí, populácie. Ako som písal, okolo vozidiel sa točím už nejaký ten rok i profesionálne a pravda je taká, že ľudia čo prispievajú do fór, majú poväčšinou obrovský i keď často iba teoretický prehľad medzi automobilmi. Ale to nie je vzorka populácie. X ľudí stačí zhliadnuť autosalón na prime a majú spravený názor a považujú sa za kompetentných porovnávať. Iné je porovnávať nové pneumatiky a iné ak majú za sebou 10 000km. Iné je testovať na nemeckých cestách a iné u nás - diaľnica v Nemecku nie je taká istá ako diaľnica Bratislava - Praha. Preto viem, že kvantum ľudí bude toto auto porovnávať so segmentom vyšším (Sorento, Tuareg...) a budú presvedčený o tom, aké je to vozidlo lacné. Presne ako YETI ...to je kategória ako nová Vitara od Suzuki ale cenou atakuje už vyššie spomínané Tuscon, Tiguan, Kuga... Opakujem, škody sú dobré autá a z technickej stránky fajn, ale stále ťažia z toho, že je veľká časť populácie zvyknutá na túto značku a nedokáže svoj pohľad zobjektívniť. Inak by bola reálna cena škodoviek cca 10 % nižšia (myslím tým reálna predajná, cenníková cena nikoho u nikoho nezaujíma)
A dotaz. Dle tvého přesvědčení mají být ceny Škodovek o 10% níže kde? V Česku? Nebo na Slovensku? Protože na Slovensku jsou obecně Škodovky o 10% dražší, než u nás, takže si prosím zobjektivněte pohled, protože Škoda je i u Vás s brutálním odstupem a dlouhodobě nejprodávanější značka na trhu. A asi těžko dává dvojnásobné slevy tak, aby zákazníkům vykompenzovala proti Česku vyšší ceníkové ceny. A na německé ceny už se radši nedívej vůbec.
Auta si můžeš porovnávat mezi sebou jak chceš, ovšem pokud chceš lacné auto a řešíš "zásadní"rozdíly ve výši 500 EUR (jako třeba zde nám všem dobře známý expert a Topp diskutér), tak skutečně jsi u špatné značky a ve špatné kategorii.
No u nás, v SR dá škoda na supreba, octáviu a vozidlo v sume nad 15 - 20 000 eur v pohode KAŽDEMU, kto dobré jedná (nie iba firme) 10 - 13 % zľavu z cenníkových cien... aj tak je to veľa v porovnaní s konkurenciou. ;-) Pri odbere viacerých vozidiel aj cez 20 %, VW má ešte vyššie nasadené cenníky... A brutálny odstup je spôsobený historicky - tento odstup je ale z roka na rok menší a ak sa vymenia generácie vodičov, pre ktorých už bude škoda taká istá značka ako vw, ford, opel alebo toyota a budú sa na ňu tak i pozerať, tak sa predaje takmer zrovnajú - ak konečne škoda neupraví normálne ceny. Môže sa tu do pŕs biť kto chce ako chce, ale škoda nie je žiadne nadauto, čo prečúr* všetku konkurenciu, jediné najlepšie. Je šťastný ten, čo je o tom presvedčený, lebo normálny znalý človek má pomerne ťažkú úlohu pri kúpe vozidla - rozhodnúť sa. okrem diagnóz, čo sú o tom svojom vždy a všade presvedčení... >:D
I v Česku dostaneš na Oktu jako běžný člověk okolo 9-10%. Při nákupu několika málo jednotek služebních jsme i na absolutní novinku OIII tehdy dostali 18%, tudíž tohle je asi podobné všude. Pokud je to ovšem u Vás moc, tak nechápu, proč si lidi nezajedou auto koupit k nám kousek za čáru. Před pár lety takhle naopak jezdili kolegové na Slovensko, když tam třeba Seaty vycházely levněji.
Pro srovnání třeba základní Okta RS v liftu dle ceníku jako důkaz, jak jsou Škodovky v Česku děsně předražené:
Česko - 660tKč (24.450 é)
Slovensko - 26.740 é
Polsko - 110.340 zl. (25.440 é)
Německo - 30.690 é
A co třeba taková Fabia, "rodinné" to vozítko východní Evropy. Kombík TSi 66kW v základu:
Česko - 284tKč (10.520 é)
Slovensko - 11.390 é
Polsko - 47.380 zl. (10.925 é)
Německo - 14.510 é
Jinak podíl Škody na Slovensku je v posledních letech prakticky stabilní na úrovni 21%, jak si můžeš dohledat. Takže si klidně můžeš snít o "normálních" cenách, ale trh u Vás i v Česku akceptuje ty současné. A právě třeba ta kdysi levná konkurence se dnes cenově tak posouvá nahoru (viz. mezigeneračně třeba i20 nebo ceed), že dneska mluvit o objektivně předražených škodovkách prostě už moc nelze.
to jsou klasicky kecy netovych tlachalu.. ze vsude jinde nez v CR je Skoda daleko levnejsi nez v CR a podbizi se cenou atd.. urcite.. proto je v CR nejlevnejsi :-) Samozrejme nekde muzou mit lepsi akcni pakety, sirsi vybavu v zakladu atd.. ale to nejsou cenove rozdily, ktere by pri vyberu auta hraly roli. Ne u auta za 20-40 tis euro coz Oktavie a Superby jsou..
Buď tu máme poněkud podměrečný 1.4, nebo přestřelený dvoulitr. Právě v objemu 1.6 přitom zeje díra jak vrata. A to v naftě i benzinu...
Takže zatímco diskusní plakáti kritizují Renault za absenci silných benzinů a dieselů, tak Škoda naopak silnější motory nabízí a tam, de by hledal běžný zákazník, nemá co nabídnout 8-s:-!
Ale nepochybuji, s příchodem 1.5 TSI už se i koncern vrátí do hry.
Takže Kodiaq 1,6 TDI 88kW by byl v pohodě a nepodměrečný? A co benzínová 1,6, ta by měla mít jaké parametry? Co je na dvoulitru přestřeleného? A co jako běžný zákazník hledáš?
Ty voe děláš si kozy, ne? 110kw dvoulitr je přestřelený v 17-ti metrákovým autě a "běžní zákazníci" by toužili po 1,6?
Nebo je "přestřelený" vrcholný benzín se zrychlením 8s a maximálkou 200?Proč je tedy podměrečná jen o 22kw slabší 1,4TSI?
Já teda vidím ideální paletu motorů v rámci dnešní doby.
Benzinova 1.6 by stejne nemela o moc vic, nez 110kW, tedy vykon silnejsi 1.4. To same u dieselu. Ale neboj, ceka se na 1.5 TSI/TDI, treba si potom vyberes ;-) Navic dvoulitrove TDI je nejrpodavanejsi motorizace u superbu, takze tady nikdo po nejake jedna-sestce plakat nebude.
Klasicky hľadáš chyby tam kde, nie sú, resp. dosť naivným spôsobom. Ako už Ti písal Karel, 110 kW 1,4ka je "podměrečná", ale iba o dve deci väčší motor je to pravé orechové? Koľko by mala mať tá 1,6ka výkon, aby nebola rovnako "podměrečná", ako 110 kW 1,4ka? 125, 132 kW? Ups, ale to už si na úrovni toho dvojlitra, ktorý je podľa Teba overkill.
A o 1,6 TDI v takom veľkom SUV sa ani nejdem vyjadrovať, to by stačilo horko-ťažko na predbiehanie traktorov.
souhlas, dobře on. Holt někdo má talent na práci, kterou dělá, větší a někdo menší. Vyznění interiéru pak o dva levely lepší než na ofiko fotkách a exteriéru taky o level. Zajímavé, že kamerou z ruky na prezentaci dokázal vzít auto z lepších úhlů než profi fotograf během x hodin práce v studiu.
Jsem opravdu moc zvědav, na naměřené hodnoty dynamiky. Moc se mi nechce věřit těm hodnotám. Předpokládám, že to měřili s totálně oholeným autem bez výbavy...