Toyota Hilux byla testována ve dvou verzích se systémem automatického brzdění, omezovačem rychlosti a upozorněním na vyjetí z jízdního pruhu a bez této bezpečnostní výbavy.
Prostě si myslí, že další významné snížení počtu nehod, úmrtí a zranění spíš docílí skrz aktivní bezpečnost. Ta provázanost v hodnocení motivuje výrobce aktivní systémy nabízet. Navíc hodnocení pasivní bezpečnosti vždy mělo tu slabinu, že je relativní vzhledem k testovanému autu - stejně těžké auto, žádná nekompatibilita deformačních zón.
Mně zajímá jak se bude deformovat pri nárazu. To je nejdůležitější. Když budu mít 9 airbagů a pri celnim nárazu mi proletí hlavou palubka a motor, tak mi jsou ty airbagy na prd. A že pohlíží na pasivní bezpečnost pouze ze 40% je výsměch.
Ano asistenti jsou asi přínosné, ale CRASH test by měl být o něčem jiným než o nich.
Lebo aktivna je lacna a pomoze odpustit chyby v tej pasivnej, ktore sa opravuju naozaj draho. Okrem toho automobilky mozu lahko kontrolovat aby sa nedostala do lacnych znaciek a tak vytvaraju umely rozdiel medzi lacnejsou a drahsou znackou.
Souhlasím. Je to šaškárna. Stačí pár elektronických přisluhovačů a mám nejbezpečnější auto v ulici. Věřit že například Golf má stejnou bezpečnost jako třeba XC60 určo nikdo nebude. Nechápu proč nerozdělí aktivní a pasivní.
No nech sa na mna EuroNCAP nehneva, ale divam sa do cenniku Hiluxu, a ten Toyota Safety Sense nijak nezvysuje pasivnu bezpecnost. Chapem sice, ze je tam predkolizny asistent, lenze EuroNCAP testuje auta pri naraze do prekazky nejakymi danymi pravidlami, a ten system v tu dobu neni aktivny. Nechapem, ako je mozne, ze 2 rozne auta, kde jedinym rozdielom je jeden prvok vybavy a pri bocnom naraze alebo naraze na stlp dopadnu navlas rovnako, su raz hodnotene 3 a raz 5 hviezdami.
Asistencne systemy su sice fajn, mozu aj znizovat riziko nehody. Lenze ked k nej raz dojde, o zdravi posadky rozhoduju deformacne zony, pasy a airbagy, nie nejaky SW v riadiacej jednotke. A toto je to, co by mal EuroNCAP sledovat, a na zaklade toho rozdavat hviezdy.