Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Joab
Jste v tomdle článku vycházeli, simvás? Dle BI, ABC News a dalších už před více než dvaceti hodinama mluvčí Tesly potvrdil, že autopilot nebyl při nehodě zapnutej a že ten Holanďan jel přes 150, v době srážky. To by asi nebylo blbý doplnit, místo pustejch spekulací.
MOHLI... ale nechtějí. Jak jinak by pak mohl být článek pro české ovečky zajímavější a jak ještě více v lidech udolat pocit, že je Tesla vlastně neuvěřitelně nebezpečná >😁 >😁 >😁
Přitom statisticky jde ( % prodaných aut % nehod ) o velmi bezpečný vůz. Kdyby to byl elektroblbil od VW koncernu, jistě by hned ve článku napsali, že za to může řidič >😒]
Přitom statisticky jde ( % prodaných aut % nehod ) o velmi bezpečný vůz. Kdyby to byl elektroblbil od VW koncernu, jistě by hned ve článku napsali, že za to může řidič >😒]
Elektromobil na baterky, nabijeny ze site, je nesmysl, at ho vyrobi kdokoli. Vime to uz pres 100 let.
Jistě. V té době sice tvá prabábi ještě ani na obrázku neviděla splachovací záchod, ale zato ty už si jasně věděl že elektromobil je nesmysl.
Mozna si to precti jeste jednou a pomalu, prip. precti muj prispevek o kousek niz. Snad tobe i Skyactive dojde, jak to bylo mysleno. 😉
První elektromobil jezdil - v Holandsku - v roce 1835... takže asi 50 let před benzínovými auty.
Ale tehdy měli rozum a opustili tuhle cestu jako neefektivní.
Ale tehdy měli rozum a opustili tuhle cestu jako neefektivní.
Vtedy mali rozum, a odvtedy moríme životné prostredie násobne viac, ako keby sme šli cestou elektriny... To bol teda rozum...
Spaľovacie motory proste bola ľahšia a hlavne ziskovejšia cesta...
Vraj mali vtedy ľudia rozum... Podaktorí jeho absenciu predvádzate aj dnes.
Spaľovacie motory proste bola ľahšia a hlavne ziskovejšia cesta...
Vraj mali vtedy ľudia rozum... Podaktorí jeho absenciu predvádzate aj dnes.
Ak by všetci zdielali váš obmedzený pohľad na svet jazdíme dnes ešte na koňoch.
Placas nesmysly, protoze vubec nechapes o cem je rec. Ja nikde netvrdim, ze tady bude spalovaci motor vecne, nebo ze ho nic nenahradi. Elektrina driv nebo pozdeji prijde, ale ne v teto podobe.
Koukni treba k Toyote - ta je skutecnym prukopnikem a tento koncept osoudila jako neperspektivni.
Omezeny pohled na svet mas ty a dalsi fanaticti uctivaci Tesly a Musk.
Muj obdiv Musk jiste ma, ale z jineho duvodu. Obdivuji jeho schopnost presvedcit tolik blbcu, aby mu vnutili sve penize na neco, co nema zadnou budoucnost.
Koukni treba k Toyote - ta je skutecnym prukopnikem a tento koncept osoudila jako neperspektivni.
Omezeny pohled na svet mas ty a dalsi fanaticti uctivaci Tesly a Musk.
Muj obdiv Musk jiste ma, ale z jineho duvodu. Obdivuji jeho schopnost presvedcit tolik blbcu, aby mu vnutili sve penize na neco, co nema zadnou budoucnost.
Promiň, dneska se do tebe dost obouvám 😄
Ale zkus se nejdřív podívat k Toyotě ty, než si ji začneš brát do úst 😉
[odkaz]
Ale zkus se nejdřív podívat k Toyotě ty, než si ji začneš brát do úst 😉
[odkaz]
Protože se Tesly neprodávají dlouho, nemohou pro ně vycházet statistiky špatně, chvilku trvá než se z Tesly stane normální značka alespoň s nějakou trošku delší historií než jsou 4 roky ....... ale Tesla dělá co může aby si statistiky vylepšila ! ;-\
Díky za poznámku, Electrec i další servery v o pár hodin starších článcích uváděly vyjádření Tesly, že se ještě neví, zda byl Autopilot zapnutý. Upravím.
Nič si z toho nerobte. Domýšlavosť je základnou vlastnosťou každého správneho ACZ redaktora. 😉
Katikakus
...vozik na baterky. Automobilovi pionyri jiz pred vice nez 100 lety vedeli, proc tento koncept nema smysl.
Koncept smysl má a před těmi sto lety se elektromobily prodávaly jako housky v krámě. Akorát pak přišla levná ropa, která tento pohon vytlačila.
Nastuduj si tu historii automobilismu jeste jednou a poradne. A ne koncept ani tehda ani dnes nema smysl.
Když píšeš o historii - parnímu stroji se říkalo ďábelský.
Kdyby všichni byli jako ty, tak se pořád jezdí ještě na uhlí, nebo spíš na koních.
Pokroku zdar
Kdyby všichni byli jako ty, tak se pořád jezdí ještě na uhlí, nebo spíš na koních.
Pokroku zdar
Pokroku zdar -zajiste. Elektromobil s bateriemi ovsem zadny pokrok neprinasi - ten tady totiz byl jeste pred spalovacim motorem. A neuspel uz tehdy...
Panta rhei
Platón nám sděluje, že Hérakleitos říká, že "všechno se pohybuje a nic netrvá"[84]. Pro toto tvrzení lze nalézt doklad v snad nejznámějším[20] Hérakleitově zlomku "Nevstoupíš dvakrát do téže řeky."[85], nebo, přestože to není tak zřejmé, ve zlomku, který ve zkratce říká, že "Slunce je vždy nové."[86]. Dle výkladu v knize Zdeňka Kratochvíla Délský potápěč k Hérakleitově řeči totiž tento druhý zlomek znamená to, že jelikož se vše neustále mění, nelze se podruhé podívat na totéž Slunce; to je nové každým okamžikem, vždy.[1]
Platón nám sděluje, že Hérakleitos říká, že "všechno se pohybuje a nic netrvá"[84]. Pro toto tvrzení lze nalézt doklad v snad nejznámějším[20] Hérakleitově zlomku "Nevstoupíš dvakrát do téže řeky."[85], nebo, přestože to není tak zřejmé, ve zlomku, který ve zkratce říká, že "Slunce je vždy nové."[86]. Dle výkladu v knize Zdeňka Kratochvíla Délský potápěč k Hérakleitově řeči totiž tento druhý zlomek znamená to, že jelikož se vše neustále mění, nelze se podruhé podívat na totéž Slunce; to je nové každým okamžikem, vždy.[1]
Tak ze se nekdo vytasi v diskusi s Kratochvilem, to jsem fakt necekal. Mile prekvapeni...
Rozdieľ je hlavne v batériách. Energetická hustota nabijateľných batérií s pred 100 rokov je asi 10% oproti dnešným moderným Li-ion.
Když si vezmeš dojezd a rychlost těch elektrických kočárů a v jakém stavu byla jejich konkurence, tak na tom nebyly špatně v porovnání s těmi moderními.
Prvým vozidlom, ktoré pokorilo stokilometrovú rýchlosť, bol elektromobil. (Claude Jenatzy, 1899) [odkaz]
Tak pokud budeme srovnavat tehdejsi baterie s tehdejsimi spalovacimi motory, tak od te doby po dnesek, usly motory mnohem delsi cestu a prosly mnohem zasadnejsim vyvojem nez baterie. Sorry, tak to proste je.
Když se podiváš na zrychlení Tesly, tak je výrazně lepší než jakákoli jiná śeriová limuzína po 100 letech vývoje 😉
Sorry, tak to prostě je.
PS Zřejmě ta dynamika bohužel zaskočila i řidiče z článku. Je třeba si uvědomit, že k takovýmto nehodám u aut s dynamikou supersportu bohužel občas dochází.
[odkaz]
Sorry, tak to prostě je.
PS Zřejmě ta dynamika bohužel zaskočila i řidiče z článku. Je třeba si uvědomit, že k takovýmto nehodám u aut s dynamikou supersportu bohužel občas dochází.
[odkaz]
Koho zajima nejake zrychleni? To je u beznych aut az tak stopadesaty parametr k posouzeni.
To zrychlenie je magicke v cisle 0 - 100. Medzi 100 - 200 to uz vobec ziadna slava nie je ani na pomery vrcholovych sedanov, nie to 700 koni 😉
praděda7
Jako takový je OK. Samozřejmě hlavně do města. A používání funkce autopilot je jako nechráněný sex...může to vyjít a často to i vyjde, ale riziko je velké....... :-! V tomto případě to ovšem nehrálo roli, protože autopilot byl vypnutý, a pilot byl asi také "vypnutý"... :-!
Stejsn
kdyby řidič přežil a zabil by ho proud z roztřískaný baterky ;-\
Jj, to se ti u benzínovýho auta nestane 😉
Nerad urážím, ale tento argument mi přijde opravdu hloupý.
Jezdit se 100 litry nebezpečné vysoce hořlavé / výbušné (plynná směs se vzduchem) látky ti opravdu přijde bezpečnější?
Ty asi nepamatuješ Niki Laudu..
Nerad urážím, ale tento argument mi přijde opravdu hloupý.
Jezdit se 100 litry nebezpečné vysoce hořlavé / výbušné (plynná směs se vzduchem) látky ti opravdu přijde bezpečnější?
Ty asi nepamatuješ Niki Laudu..
Skus si niekedy rozmlátiť lithiovu baterku. Co myslíš, tie incidenty s požiarmi a výbuchmi bateriek v mobiloch a notebookoch. Lithium je vysoko reaktívne. A horí násobne vyššou teplotou ako benzín. To je dôvod, prečo sú batérie obstavané ako v trezore. A to je aj dôvod prečo sa Li batérie vo väčšom nerecyklujú, lebo na začiatku recyklácie ju treba pomlieť. S NiMH je to iné tie sa dajú nazvať bezpečné, ale ich energetická hustota je nízka. Treba dúfať, že raz budu batérie výkonne aj bezpečne.
Včera dávali Terminátora - jak ho tam zavřeli do lisu a zmačkli tlačítko .......... lis lisoval, elektrické výboje sršely ........... takhle by to nějak mohlo vypadat 😉
KANKUNEN
Teslakombinéza, nehořlavá a nevodivá. >😁
wolff
Pořád se ale jedná o auto, které nevyrobila automobilka...,alespoň v tom smyslu slova, tak jak ho vnímá asi většina z nás.
Jedna věc je pohon a s tím související věci, druhá věc je know-how ohledně jiných záležitostí. A to k čemu jiní dospěli mnohaletým vývojem by Tesla měla zvládnout na první šup...?
Ono i těm Číňanům to trvá už poměrně dlouho... vyrobit aspoň trochu použitelné auto.
Jako je mi to celkem jedno, ale jako realista si zatím nechávám své pochybnosti. Ne ohledně pohonu, ale ostatních věcí, které dělají auto autem. Tesla by pro mne byla důvěryhodnějším (jako celek) pokud by byla technologickým partnerem zavedené automobilky. Takhle je to prostě jen sen jendoho (sice schopného) snílka.
Jedna věc je pohon a s tím související věci, druhá věc je know-how ohledně jiných záležitostí. A to k čemu jiní dospěli mnohaletým vývojem by Tesla měla zvládnout na první šup...?
Ono i těm Číňanům to trvá už poměrně dlouho... vyrobit aspoň trochu použitelné auto.
Jako je mi to celkem jedno, ale jako realista si zatím nechávám své pochybnosti. Ne ohledně pohonu, ale ostatních věcí, které dělají auto autem. Tesla by pro mne byla důvěryhodnějším (jako celek) pokud by byla technologickým partnerem zavedené automobilky. Takhle je to prostě jen sen jendoho (sice schopného) snílka.
saldy
byl také prohlašován za nepotopitelný. Tesla zřejmě samovolně sjede z vozovky kvůli tomu že si operační systém ubzikne.
Hittman
už jsem se dlouho tady nenasmál >😒] >😒]
Lebo tragické nehody sú vždy veľmi smiešne, však? 8-s :no:
Nepřijde mi to jako téma k smíchu..., bez ohledu na diskuzi...
Mimoto... Mne osobně se ani nezdá to zjištění, že by téměř 60 letý tatík letěl o Holandsku na okresce 160 km/h... A pokud ano, tak těch důvodů mohlo být víc, než jen, že "spěchal"....
Mimoto... Mne osobně se ani nezdá to zjištění, že by téměř 60 letý tatík letěl o Holandsku na okresce 160 km/h... A pokud ano, tak těch důvodů mohlo být víc, než jen, že "spěchal"....
Přesně, důvod byl pravděpodobně ten, že Obama s Muskem zmáčkli v Novym Texasu, na základně původně vystavený L.H.Oswaldem (dlouholetym zaměstnancem C.I.A) kvůli kulisám přistání na měsíci, speciální tlačítko, kterym pošlou náhodně vybraný Tesle kdekoli na světě 100% energie z baterky na kola. Je to kvůli vyvolání strachu a válce o ropu, podobně jako když podminovali dvojčata.
Suhlas, hlavne v holandsku, raz som tam bol a miestny sa tvaril ako pretekar, ked isiel v 80ke necelych 90 a po par metroch radsej spomalil... je tam uplne ina kultura vodicov ako tu....150 v holandsku sa mi nezda ani mimo obec, mozno to vsak nebol holandan....
Ano. V Nizozemi je kazdy takovy zavodnik povazovan za asociala, u nas za frajera... Bohuzel...
pumpkin
Kvôli tejto nehode fakt nemožno Tesle zazlievať bezpečnosť, pretože v rovnakej situácii by bolo každé auto úplne na maderu. Ale pár trotlov sa vždy poteší...
Inak niekde písali, že na jednej foto vidieť ešte ako horia batérie. To je ale kravina, nie? Skôr sú to varovné svetlice...
[odkaz]
Inak niekde písali, že na jednej foto vidieť ešte ako horia batérie. To je ale kravina, nie? Skôr sú to varovné svetlice...
[odkaz]
Ano, používají se pro lokalizaci pro helikoptéru... ale to víš, je to Tesla...
EDIT: po shlédnutí několika videí musím konstatovat, že na té cestě opravdu hořelo něco z toho vozu. Co konkrétně,to nevím.
EDIT: po shlédnutí několika videí musím konstatovat, že na té cestě opravdu hořelo něco z toho vozu. Co konkrétně,to nevím.
Jestli po této cestičce jel někdo 155km/h, tak lze pochybovat o zdravém rozumu.
tak spekulovat lze o ledasčem... třeba už byl úplně bez rozumu - infarkt, mdloba nějaká. Ale klidně i technická závada (však i konvenční automobil se může splašit).
Ty víš o nějakém skutečném případu "splašení"? Tedy ne situaci, kdy si řidič myslel, že šlape na brzdu, ale brzda to ve skutečnosti nebyla, a auto skutečně nešlo zastavit běžnými prostředky jako brzděním, případně vypnutím zapalování. U dieselů byly skutečně případy, kdy se motor vymkl kontrole ("runaway"), ale i takové auto jde pořád zastavit, brzdy jsou dostatečně silné.
jen zběžně jsem googlil... určitě je tam toho víc
[odkaz]
[odkaz]
Mne by tedy zajímalo, jak je možné, že to auto nebrzdilo. Že to nikdo neřešil, je naprosto nepochopitelné. Já už tedy o brzdy přišel (akorát před křižovatkou, takže nebylo moc času na rozjímání), ale takovýhle souběh selhání (nešlo vypnout zapalování [předpokládám, že to nebyl diesel], nešel zařadit neutrál, ještě mohl mít nouzovou brzdu; předpokládám, že neměl manuální převodovku, jinak by přibyla ještě spojka) jsem nikdy neviděl. Ani dvě selhání, natož tolik. Ne, že bych si stěžoval. Pravděpodobnost, že se něco takového stane, by měla být sakra nízká.
Ta úzka cestička je pravdepodobne cyklistický chodník. Skutočnú cestu vidno v pozadí na ostatných záberoch.
Nie, to sú skutočne baterky. Vrtuľník by ti na takej úzkej ceste medzi stromami nepristál. Tie baterky nárazom vymrštilo z batterypacku a poškodili sa a začali horieť. Na inom snímu je vidieť, že ich zahádzali okolitou zeminou. Auto samotné nehorelo.
anycool25
Já osobně naprosto nechápu jak je možné že hasiči nevěděli jak vyprostit tělo z vozu ? V dnešní době kdy je elektronesmyslů na cestách víc a víc? A zvlášť mimo ČR. Na tohle by měli být hasiči školeni protože dnes už je nebo bude elektromobil TÉMĚŘ samozřejmost (zvlášť mimo čr) tudíž nehody těchto aut taktéž.
Hasiči věděli...minimálně jejich nadřízení... zbytečně bojuješ s větrnými mlýny. Vyfiltruj si články o Tesle a bude ti to vše jasnější - test od HM je výjimka, neb to je naštěstí skutečný auto-novinář
Pokud vím, měl by na to být produkt, který jim zobrazí potřebné detaily a snad i pomůže s identifikací modelu. Není to však zadarmo. Čeští hasiči to snad nemají a vzhledem k tomu, že se v Německu vozí tyhle instrukce (tzv. Rettungskarte) za clonou, asi ani tam to není univerzálně dostupné.
Školení na to, jak si obecně poradit s bateriemi a elektromobily, je něco jiného a to by měli mít snad i čeští hasiči (ostatně by snad pod ně měla spadat práce s nebezpečnými materiály, respektive jejich odstranění, takže ty znalosti musí interně mít).
Školení na to, jak si obecně poradit s bateriemi a elektromobily, je něco jiného a to by měli mít snad i čeští hasiči (ostatně by snad pod ně měla spadat práce s nebezpečnými materiály, respektive jejich odstranění, takže ty znalosti musí interně mít).
MirekGTA
Článek napsal novinář, který chtěl článkem zaujmout a tak je třeba ho brát s rezervou. Myslím si, že funkce autopilota je v Evropě nedostupná, tak že není třeba nad ní spekulovat, rána to byla dle fotek obrovská a v rychlosti 150km by asi žádné sériové auto nedopadlo lépe. Ohledně nevědomostí hasičů si myslím, že je to také spekulace, prostě tak vážná nehoda elektromobilu není zatím na běžném pořádku a bylo třeba ji řádně zdokumentovat a i pro výrobce jsou to nesmírně cenná data, tak že to celé bylo spíš než nějaká bezradnost hasičů, něco jako studijní akce. Co se týče Tesly jako výrobce automobilů, tak existuje jeden výrobce limonád, který má několik titulů F1 a problém v tom dneska nevidím, ale souhlasím s tím, že auto na baterie je už 100let přežité a opravdu již před 100lety jezdilo v Americe víc elektromobilů než aut se spalovacím motorem a problém byl stejný jako dnes - baterie. Masové rozšíření elektromobilů na baterie považuji za utopii a pokud se nevymyslí nějaká závratná ekologická alternativa baterie, tak i neekologickou. Sjednocení nabíječek k mobilům přes USB trvalo mnoho let a stejně to ještě nemají všechny, aby tak byly baterie v dohledné době kompatibilní a volně zaměnitelné a rychle vyměnitelné na něčem jako benzinové pumpě a to v každém městě si nějako nedokáži představit.
Tak buď neprojížděl městem a nejel 50 a nebo Tesla vydrží mnohem méně než se obecně deklaruje.
Tudíž spekulace o tom, že Tesla nic nevydrží jsou úplně mimo!
PS Sorry, možná že tam tahle důležitá informace na začátku nebyla..
HELE PRĎOŠI/SMRAĎOŠI, TO STE VĚDĚLI že do český díry Dízlem [odkaz] zasmrděnýho RAKOVINOU [odkaz] prolezlýho PRÁGLU dorazila NEJLEPŠÍ KÁRA z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz] 😉
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: