Další tragická nehoda Tesly. Ani hasiči si na vrak netroufli
V posledních týdnech se o nehodách vozů Tesla píše vcelku často, v červenci kvůli nehodě auta při spuštěné funkci Autopilot, v srpnu kvůli požáru vozu ve Francii. Další incident je hlášen z Nizozemí, kde při nehodě Tesly Model S zemřel její řidič. To by nebylo až tak zvláštní, kdyby se neukázalo, že vážná nehoda elektromobilu může znamenat potíže pro záchranné složky.
Byla to vlastně nehoda, která se čas od času stává, byť její důvody jsou teprve vyšetřovány, jak holandskou policií, tak samotnou teslou. Automobil při průjezdu městem Baarn náhle opustil silnici, narazil do stromu a začal hořet. Nehoda byla bohužel fatální pro třiapadesátiletého řidiče.
Záchranáři, kteří dorazili na místo, už mohli konstatovat jen smrt šoféra. Problémem ale bylo vytažení těla z trosek vozu. Tesla byla natolik zničena, že si hasiči nevěděli s pracemi rady. Netušili, nakolik je technika auta poničena (podle svědků dokonce části baterií ležely po nehodě vedle vraku), a proto se obávali hrozby zranění elektrickým proudem.
Z toho důvodu na místo nehody museli dorazit přímo pracovníci Tesly, aby záchranářům pomohli. Technici americké automobilky následně vysvětlili, jak tělo bezpečně vytáhnout z auta, aniž by hrozilo zranění elektrickým proudem. Čekání na příjezd specialistů záchranné práce sice zdrželo, hasiči si ale byli jistí tím, že řidič svým zraněním podlehl už při nehodě, tudíž jeho záchranu už nemohlo nijak ohrozit.
„V případě, že je automobil na čtyřech kolech, hasiči obvykle nemají problém vypnout baterie. Tohle auto ale bylo kompletně zničeno, což brzdilo záchranné práce. V této situaci nikdy nevíte, co se může stát,“ vysvětluje postup záchranných složek mluvčí tamějšího požárního sboru Ronald Boer.
Mluvčí tím odmítl, že by hasiči jen nevěděli, jak v případě nehody elektromobilu postupovat, a poukázal na to, že incident ukazuje možné hrozby vyplývající z nehod aut poháněných elektřinou. Baterie elektroaut sice bývají dobře chráněné, Tesla dokonce po sérii požárů v roce 2013 jejich ochranu dále zvyšovala, při vážných nehodách se ale přesto mohou poškodit, jak ostatně tento případ dokazuje.
Tesla prohlašuje, že jakmile incident interně vyšetří, výsledky vyšetřování zveřejní. Tragická nehoda totiž některé odborníky překvapila. Model S je považován za velice bezpečné auto, jednak kvůli své tuhé karoserii, jednak kvůli záplavě bezpečnostních asistentů na palubě. I proto někteří spekulovali o další chybě funkce Autopilot. Sama Tesla ale později oznámila, že funkce nebyla v době nehody zapnuta. Automobilka navíc uvedla, že auto jelo při nehodě vysokou rychlostí 155 km/h, a proto bylo po nárazu tak zničeno.