Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další tragická nehoda Tesly. Ani hasiči si na vrak netroufli

David Bureš
Diskuze (81)
Na místo nehody v holandském Baarnu museli dorazit i pracovníci Tesly. Hasiči totiž nevěděli, jak bezpečně prozkoumat vrak auta.

V posledních týdnech se o nehodách vozů Tesla píše vcelku často, v červenci kvůli nehodě auta při spuštěné funkci Autopilot, v srpnu kvůli požáru vozu ve Francii. Další incident je hlášen z Nizozemí, kde při nehodě Tesly Model S zemřel její řidič. To by nebylo až tak zvláštní, kdyby se neukázalo, že vážná nehoda elektromobilu může znamenat potíže pro záchranné složky.

Byla to vlastně nehoda, která se čas od času stává, byť její důvody jsou teprve vyšetřovány, jak holandskou policií, tak samotnou teslou. Automobil při průjezdu městem Baarn náhle opustil silnici, narazil do stromu a začal hořet. Nehoda byla bohužel fatální pro třiapadesátiletého řidiče.

Záchranáři, kteří dorazili na místo, už mohli konstatovat jen smrt šoféra. Problémem ale bylo vytažení těla z trosek vozu. Tesla byla natolik zničena, že si hasiči nevěděli s pracemi rady. Netušili, nakolik je technika auta poničena (podle svědků dokonce části baterií ležely po nehodě vedle vraku), a proto se obávali hrozby zranění elektrickým proudem.

Z toho důvodu na místo nehody museli dorazit přímo pracovníci Tesly, aby záchranářům pomohli. Technici americké automobilky následně vysvětlili, jak tělo bezpečně vytáhnout z auta, aniž by hrozilo zranění elektrickým proudem. Čekání na příjezd specialistů záchranné práce sice zdrželo, hasiči si ale byli jistí tím, že řidič svým zraněním podlehl už při nehodě, tudíž jeho záchranu už nemohlo nijak ohrozit.

„V případě, že je automobil na čtyřech kolech, hasiči obvykle nemají problém vypnout baterie. Tohle auto ale bylo kompletně zničeno, což brzdilo záchranné práce. V této situaci nikdy nevíte, co se může stát,“ vysvětluje postup záchranných složek mluvčí tamějšího požárního sboru Ronald Boer.

Mluvčí tím odmítl, že by hasiči jen nevěděli, jak v případě nehody elektromobilu postupovat, a poukázal na to, že incident ukazuje možné hrozby vyplývající z nehod aut poháněných elektřinou. Baterie elektroaut sice bývají dobře chráněné, Tesla dokonce po sérii požárů v roce 2013 jejich ochranu dále zvyšovala, při vážných nehodách se ale přesto mohou poškodit, jak ostatně tento případ dokazuje.

Tesla prohlašuje, že jakmile incident interně vyšetří, výsledky vyšetřování zveřejní. Tragická nehoda totiž některé odborníky překvapila. Model S je považován za velice bezpečné auto, jednak kvůli své tuhé karoserii, jednak kvůli záplavě bezpečnostních asistentů na palubě. I proto někteří spekulovali o další chybě funkce Autopilot. Sama Tesla ale později oznámila, že funkce nebyla v době nehody zapnuta. Automobilka navíc uvedla, že auto jelo při nehodě vysokou rychlostí 155 km/h, a proto bylo po nárazu tak zničeno.

David Bureš
Diskuze (81)
15. 9. 2016 09:49
Re: No jo...
To zrychlenie je magicke v cisle 0 - 100. Medzi 100 - 200 to uz vobec ziadna slava nie je ani na pomery vrcholovych sedanov, nie to 700 koni ;-)
11. 9. 2016 19:14
Je třeba brát to s rezervou..
Článek napsal novinář, který chtěl článkem zaujmout a tak je třeba ho brát s rezervou. Myslím si, že funkce autopilota je v Evropě nedostupná, tak že není třeba nad ní spekulovat, rána to byla dle fotek obrovská a v rychlosti 150km by asi žádné sériové auto nedopadlo lépe. Ohledně nevědomostí hasičů si myslím, že je to také spekulace, prostě tak vážná nehoda elektromobilu není zatím na běžném pořádku a bylo třeba ji řádně zdokumentovat a i pro výrobce jsou to nesmírně cenná data, tak že to celé bylo spíš než nějaká bezradnost hasičů, něco jako studijní akce. Co se týče Tesly jako výrobce automobilů, tak existuje jeden výrobce limonád, který má několik titulů F1 a problém v tom dneska nevidím, ale souhlasím s tím, že auto na baterie je už 100let přežité a opravdu již před 100lety jezdilo v Americe víc elektromobilů než aut se spalovacím motorem a problém byl stejný jako dnes - baterie. Masové rozšíření elektromobilů na baterie považuji za utopii a pokud se nevymyslí nějaká závratná ekologická alternativa baterie, tak i neekologickou. Sjednocení nabíječek k mobilům přes USB trvalo mnoho let a stejně to ještě nemají všechny, aby tak byly baterie v dohledné době kompatibilní a volně zaměnitelné a rychle vyměnitelné na něčem jako benzinové pumpě a to v každém městě si nějako nedokáži představit.
Re: PRO VŠECHNY DÍZLÁKY a ODPAD ČESKA ...
O týždeň to bude aj na ACZ...
10. 9. 2016 15:44
Re: PRO VŠECHNY DÍZLÁKY a ODPAD ČESKA ...
jj
HELE PRĎOŠI/SMRAĎOŠI, TO STE VĚDĚLI že do český díry Dízlem [odkaz] zasmrděnýho RAKOVINOU [odkaz] prolezlýho PRÁGLU dorazila NEJLEPŠÍ KÁRA z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
10. 9. 2016 14:31
Re: Bezpečnosť nepomôže
Ta úzka cestička je pravdepodobne cyklistický chodník. Skutočnú cestu vidno v pozadí na ostatných záberoch.