díky za dobrý článek. Hned jsem to šel do auta zkusit, a po nastavení opěradla na Vámi doporučených 30-40stupňů jsem zjistil, že mám nějak špinavý strop. Na volant jsem sice nedosáhl, ale je to fakt hrozně pohodlný, už dlouho jsem v autě tak nezrelaxoval. ;-):yes:
To je poloha budoucnosti, pro auta bez řidiče... ;-)
Jinak, kdo má výšku +190cm, tak se radám ohledně nastavení výšky sedáku a opěrky hlavy může jen smát. Naposledy jsem seděl ve dvou nových drahých vozech, kde byly pevně integrované opěrky hlavy jejichž vrchol byl na úrovni vrcholu mého krku, a to mám "jen" 193 cm, co potom u takových dvoumetrových dlouhánů...
Jo někdy v moderních a ne úplně levných autech tlačí hlavová opěrka mezi lopatky, taky jsem už to párkrát zažil , hrozný pocit. Navíc ten horní okraj čelního skla se kvůli aerodynamice resp CO2 někdy snižuje tak, že musím zastavit 20m před semafory,abych na ně viděl. Tím samozřejmě nestojím na tom senzoru v zemi. Semafor pak si myslí, že tam nikdo není a ne a ne ti hodit zelenou. Další kapitola je, když sedíš vzadu, tak si v zimních botech dát nárty pod přední sedadlo, také mnohdy nemožné. Článek k ničemu, to já někdy čtu jen diskuzi, ta bývá přísnosnější.
Někdy to vypadá, že za volantem sedí trpaslík, sotva je mu vidět hlava. Opravdu je na ně srandovní pohled, ještě k tomu když si dotyčný myslí, jaký je tím svým posedem velký drsňák.
Každý řidič rallye vám řekne, že správně je to tak, že když si položíš volně (pohodlně) natažené ruce nahoru vedle sebe na volant, měl by věnec volantu procházet dlaní. :-! Tomu odpovídá i kinematika obrázků v článku.
Dnes v autoškolách doporučený posed o 10cm blíž k volantu, než je uvedeno výše, je za i) dlouhodobě nepohodlný, ii) prodlužuje reakční dobu. :no:
Tak jak vysoko má být opěrka hlavy? Na stránkách Besipu zase píšou, že by opěrka měla být optimálně 5cm nad temenem hlavy a zároveň s temenem hlavy je minimální výška. ;-\