Novinky
Dovolím si upřesnit, že originalita tohoto Citroenu nebyla v pohonu předních kol,ani v umístění převodovky před nápravou a motoru za nápravou - tohle uspořádání používaly ve stejné době třeba české Aerovky a Jawa Minor, ale v použití samonosné karosérie a nezávislého odpružení zkrutnými tyčemi.
Nebulvární článek :yes: :yes: :yes:
Pěkné a zajímavé.
I když to nemůže být zajímavější, než způsob testování stahování oken Kodiaqa v mrazu.
Pěkné a zajímavé.
I když to nemůže být zajímavější, než způsob testování stahování oken Kodiaqa v mrazu.
Podobně bych take vyskrtl 918. Neprijde mi to nic extra z tech. hlediska. Hybridnich supersportu je spousta a nektere maji i vice el. motoru jako napr. NSX.
Zdravim. Ano šestiválec u Alfy Romeo se dával napříč (155, 164, 166, 156 aj), ale bylo to V6, nikoliv R6. V6 napříč není nic divného. To měla snad každá automobilka v 90. letech. Ale řadový šestiválec napříč je docela unikum. A co teprve V8 napříč - Lancia Thema a Volvo S80 Mk2. 😄 K tomu boxeru. Skutečně každý motor s protiběžnými písty není boxer. Záleží na konstrukci klikového hřídele jak zde někdo píše. Třeba motor Porsche 911 Boxer určitě není a ani sama automobilka to za něj tuším nikdy nevydávala. Kdyžtak mě ale opravte.
aby mi niekto jednoducho vysvetlil, preco motor Ferrari so 180° rozovretim valcov nemozeme oznacit ako boxer. Dik.
Vlastně mě napadá, že každý plochý dvouválec bude asi také vždy boxer a naopak. Tak to bude výjimka 😄 U čtyřválce to platit nebude.
Mám zato, že každý boxer můžeme označit jako plochý motor (tedy s rozevřením válců 180). Ale ne každý plochý motor je boxer. Je to dáno odlišnostmi v klikové hřídeli a pořadím zapalování. Asi jako každé šumivé víno není šampaňské, ale každé šampaňské je sumivé. Je to rozdíl, ale spoustě lidí je to jedno. 😄
Musím konstatovat, že provedení 4x4 se dvěma hnacími hřídelemi dopředu a dozadu u Nissanu GTR nebo Fordu RS200 je daleko účinnější a konstrukčně čistější než ten dvoupřevodovkový nesmysl ve Ferrari FF. Takže do sbírky kuriozit bych místo GTR a Fordu dal spíše to FF.
Neuváděla? Vždyť podle toho motoru pojmenovali i celé auto - Boxster (BOXer roadSTER).
Jinak to samozřejmě konstrukčně boxer je, jak již bylo řečeno.
Jinak to samozřejmě konstrukčně boxer je, jak již bylo řečeno.
Este jeden unikat si dovolil aj Chevrolet: V modeli Epica pouzival tiez R6 priecne.
Chvilu sa to auto predavalo aj tu a bolo v testoch, ale zeby boli testeri z toho motora nejaki uchvateni..., to teda nie. ;-\
Chvilu sa to auto predavalo aj tu a bolo v testoch, ale zeby boli testeri z toho motora nejaki uchvateni..., to teda nie. ;-\
Z těch tří konfigurací, které jsi uvedl, je podle mne správně jen dvanáctiválec. Ani plochý osmiválec není zrovna kultivovaný (je to konfigurace vhodná tam, kde na kultivovanosti nezáleží).
na tom řadovém šestiválci je zajímavé i to, že jeho konstrukční délka je o 1mm menší (někde se uvádí o 3mm větší), jak u pětiválce Volvo.
Boxery to jsou, jak správně píše wlken. Ono nebýt to boxer, tak se ten motor, co se týče vyvážení, chová jako řadový tříválec >😒] , protože má lichý počet párů (protilehlých) pístů. Aby byl "neboxer" přiměřeně vyrovnaný, musí mít počet válců 4/8/12 atd., i když u té čtyřválcové konfigurace by to bylo také zlo, jak by sebou ten motor házel.
On to tam autor zapomněl napsat,ale u toho Volva je jedná o ŘADOVÝ šestiválec,a ten je v umístění napříč opravdu unikát, vždycky jsou to véčka 😄
Rozhodně se nepovažuji za odborníka na automobilovou historii, ale nedával se šestiválec napříč masově už u Alfy? Myslím Busso v jeho různých objemových modifikacích.
Co mi tam naopak chybí je Hydractive od Citroenu - už proto že si ho zatím lze koupit - příští rok asi naposled... ;-\
Co mi tam naopak chybí je Hydractive od Citroenu - už proto že si ho zatím lze koupit - příští rok asi naposled... ;-\
[odkaz] - obrázek