Novinky
Při pohledu na fotografie a technické údaje zajásá srdce nejednoho milovníka řízení a krásných aut. Podmanivé linie, které volně navazují na nadpozemskou studii Fluence a na neméně zajímavou ženevskou studii rozhodně dokáží zaujmout. Po občasní kritice umírnění renaultového designu tu máme další perlu. Sice ne futuristicky pojatou, ale stále tak trochu čerpající ze stylu Touch design (v interiéru) :yes😒br />
Teď marně přemýšlím nad kvalitami konkurence. Vemte si například jejího úhlavního nepřítele jménem Peugeot 407 Coupé. Jeho design dokázal na startu kariéry zaujmout, dnes doplácí na nedořešenou nadčasovost. Už to prostě není ono. To se Laguně stát nemůže. Myslím si, že její design bude i za deset let svěží a elegantní. Jak exteriér, tak božsky tvarovaný interiér... 😉
Nyní pohleďmě na asi nejsilnější náboj modelu: symtém aktivního řízení zadní nápravy Active Drive. Ukažte mi v současnosti jeden jediný model (bez ohledu na segment), který tento systém nabízí. Sice vím, že zde Renault nebyl v historii průkopníkem a že tento významný prvek aktivní bezpečnosti nabízelo více automobilů, ale tehdy šlo o čistě mechanický princip přiřizování zadní nápravy. Renault s elektrickým přístupem zariskoval a uvidíme, jak se mu tento systém osvědčí.
Stojí před námi nefalšovaná královna střední třídy, která marně hledá konkurenci a která si najde místo v garáži nejednoho požitkáře.
A teď se do mě pusťte >😒]
Teď marně přemýšlím nad kvalitami konkurence. Vemte si například jejího úhlavního nepřítele jménem Peugeot 407 Coupé. Jeho design dokázal na startu kariéry zaujmout, dnes doplácí na nedořešenou nadčasovost. Už to prostě není ono. To se Laguně stát nemůže. Myslím si, že její design bude i za deset let svěží a elegantní. Jak exteriér, tak božsky tvarovaný interiér... 😉
Nyní pohleďmě na asi nejsilnější náboj modelu: symtém aktivního řízení zadní nápravy Active Drive. Ukažte mi v současnosti jeden jediný model (bez ohledu na segment), který tento systém nabízí. Sice vím, že zde Renault nebyl v historii průkopníkem a že tento významný prvek aktivní bezpečnosti nabízelo více automobilů, ale tehdy šlo o čistě mechanický princip přiřizování zadní nápravy. Renault s elektrickým přístupem zariskoval a uvidíme, jak se mu tento systém osvědčí.
Stojí před námi nefalšovaná královna střední třídy, která marně hledá konkurenci a která si najde místo v garáži nejednoho požitkáře.
A teď se do mě pusťte >😒]
I ty požitkáři... 😄 jen technická, systém natáčení zadních kol má teď i BMW7, když říkáš, bez ohledu na třídy. 😉
Avantime, avantime, srdcař a velký fanda od renaultu se zase ozval. Nakonec jak by také ne?? 😉 Ano souhlasím, Laguna Coupé je asi v současnosti nejpohlednější Renault. Stejně jako je nejhezčí ze všech tří karosářských variant. Souhlasím i s interierem, který je šmrncovní a kvalitně sestavený. Bohužel u exterieru se asi neshodnem. Přední část Lagun, resp. prapodivná světla totálně kazí jinak ladné křivky tohoto vozu. Zde u mne Laguna těžce tratí a je to velká škoda. Stejně jako je škoda, že i spousta lidí má na tento kontroverzní design podobný názor. Peugeot 407 je konkurent, pro mne stále zajímavý a pohledný. Motory jsou jako už obvykle slušné, jak to bude se spolehlivostí se teprve ukáže. Rád bch si ji projel abych mohl hodnotit i jízdní vlastnosti. Je zajímavá, neotřelá ale k postu královny své třídy má na míle daleko. Tady hraje prim německá trojka. 😉
Přední světla jsou diskutabilní a je to tak 50:50. Mi se třeba přední světla strašně moc líbí a považuju je za jednu z nejhezčích pasáží na autě :yes:
Jinak má Renault u mě velké +, stvořil krásné GT s kterým bude určitě radost cestovat přes půlku Evropy
Jinak má Renault u mě velké +, stvořil krásné GT s kterým bude určitě radost cestovat přes půlku Evropy
Ja si naopak myslim, ze tu predni masku si s nicim na silnici nespletes na rozdil od nekterych jinych znacek, ktere se podobaji jako vejce vejci. A autak jako celek? Dle meho nadhera, skvost vytesanej jakoby z jednoho kusu kamene. Ta koncova svetla? Designova lahudka, kterou byt jsi kdysi mohl v podobnem duchu videt u Astonu, tak chvalim, ze ji opet nekdo po delsi dobe v Coupe oprasil... :yes: Po dlouhe dobe, snad od doby Alpine, frantici stvorili neco, co se muze nemecke "svate" trojce kvalitou, vybavou a paletou motoru, ktere jsou svymi parametry na velmi slusne urovni plne vyrovnat a za to jim je teba vzdat minimalne hold... :yes: Pazout 407 Coupe je sice vzhledove i kvalitou zpracovani slusnej autak, ale v porovnani s nemeckou konkurenci trpi zastaralou technikou, znacnou nadvahou a tudiz i slabou dynamikou na silnici a pouze jedinym slusnym motorem v podobe 2,8 HDI coz je zatracene malo, abys zaujal sirsi skalu zakazniku... 😉
Zastaralá technika 407 Coupé? To by mě teda zajímalo co máš na mysli? Podvozek rozhodně ne. Výbavou také rozhodně nazeostává. A motory. Benzin V6 má dnes jen průměrný výkon, ale 2.7 HDI je stále špička.
Dávají do něj ten 1,6 turbo?
Ne, pokud vím, nedostala ho ani 407 po faceliftu. Což je velká škoda.
No, nevím, jestli ve všech aspektech hraje německá trojka prim. BMW 3 Coupé beru, Audi A5 taky, ale koho myslíš u Mercedesu? Snad nemyslíš totální paskvil a přešitého důchodce CLC... 😐
S designem přídě Tě plně chápu (i ostatní, kterým se nelíbí). Já s ním ale problém nemám a u Coupé je ještě o něco doladěn.
S designem přídě Tě plně chápu (i ostatní, kterým se nelíbí). Já s ním ale problém nemám a u Coupé je ještě o něco doladěn.
Myslel jsem Lagunu jako celou řadu, ne jenom coupé. Pak je pro ni jasným konkurentem s hvězdou řada C. A tady jaksi není o čem. 😉
Myslis tu nejnovejsi "hvezdnou" radu C s neustale klesajici cenou az nekam do mainstreamu (pry kvuli zpevnovani koruny... >😁 ), hnusnym interierem z lacinych plastu a "tichymi" kvedlajicimi dehty CDI jako za casu dehtu na bazi cerpadlo-tryska u VW? >😁 Tak to uz radeji jakoukoliv Lagunu... 😉
Argumentovat klesající cenou nějakého auta v příspěvku zastávajícím se laguny, která jako relat. novinka stojí méně než některé letité modely aut o třídu níž, to už chce řádnou dávku "renaultí objektivity". :-!
Pry letite modely aut o tridu niz... >😁 To bych te chtel hochu videt jak kupujes ty letite modely "sunky" za stejny prachy co stoji novej autak. Opravdu dobra ekonomicka uvaha hodna nasledovani... >😁 :yes: Ale dobra, co clovek, to nazor! Jenom mala technicka...: nemyslis, ze argumentovat, ze neco je nadrazene necemu jinemu jenom kvuli tomu, ze to ma hvezu ve znaku je uz dost padle na hlavu v dnesnim globalnim automobilovem svete? :-! Ja myslim, ze ano. Mergl C jiz davno neni ikonou ve tride (vyjma AMG) a musi tvrde bojovat o svoje pozice na trhu. A treba i tim snizovanim ceny, to je fakt a to je legitimni nastroj, ktery vyuziva kazdy aspon trosku slusny prodejce. A zakazniky to jedine potesi... 😉 :yes:
Rychleji píšeš než čteš a myslíš, není řeč o ojetinách, ale o modelech nižší střední třídy jiných automobilek, letitých proto, že se vyrábějí podstatně déle než relat. novinka Laguna III.
A k té technické, nejlíp bude, když se zkusíš někde tím céčkem svézt, jinak nemá podobná debata smysl, ty globální světe.
A k té technické, nejlíp bude, když se zkusíš někde tím céčkem svézt, jinak nemá podobná debata smysl, ty globální světe.
Koukam, ze jsem tady nekomu asi slapl na tricipe kuri oko... >😁 :yes:
Spíš si stojíš na vedení, ale to je u tebe, bohužel, chronické. 😉
Hele, klidek v C 350 jsem bezne jezdival a nebylo to zas az tak spatny, krome toho stisneneho mista. 😉 Ale na druhou stranu ani nic vyjimecnyho, abych z toho byl extra odvazanej a pel tady ody na radost... :-!
Však už si to vysvětlil a úspěšně "dopsal", že radši tu Lagunu... C350 ještě má co dotahovat :yes: Chlape, chlape 😒
Hele ty anonymni Navtech-u, tvuj nazor je mi tak nejak ukradenej, pisu si co chci a kam chci a je mi jedno, kdo si o tom co mysli. Moji krevni skupinou jsou vyhradne autaky 4x4 nebo jeste treba tahleta Laguna s riditelnyma obema napravama. Jinak at je to predohrab nebo zadohrab, tak to stoji vse za hov/no, kdyz se dostanes do krizove situace za zhorsenych adheznich podminek. Staci vypnout vsechny ty podpurny elektronicky sragorky a jedes do haje... Pisu tady k te Lagune coupe, protoze se mi Laguna proste libi a nevidim duvod, proc by nemohla dosahovat kvalit bezneho C-ka. A4 je taky predohrab a bezne se srovnava s 3-er reihe nebo C-klasse a nikdo nad tim neohrnuje nos. Podotykam bezneho C-ka, nikoliv specialu AMG! Jedno ale vim docela jiste, ze ty a mnozi tobe podobni zdejsi virtualni obdivovatele s holou prd/eli si muzete o techto autech tady akorat tak pekne basnit a nechat si o nich hezky zdat, protoze s holou prd/eli jste v nich stezi sedeli natoz treba dlouhodobe jeli... 😉 >😁 Ale jinak nic ve zlem. 😄
Piš si co chceš a kam chceš. Tím si taky mohl skončit, neb tím zbytkem "poluce" pouze dokazuješ, že tu svojí Mazdu budeš ještě dlouho splácet, tak šťastný kilometry a nepřipal si tu bohatou sedinku.
PS: doufám, že si napsal finální verzi a nebudeš ten výkřik opět přepisovat.
PS: doufám, že si napsal finální verzi a nebudeš ten výkřik opět přepisovat.
No jestli tě Mercedes jako takovej, kterej ve variantě C-class dělá pomalu víc variant, než Renault modelů i s dodávkama dohromady, přivádí k takovýhle eufórii, tak ti budu říkat A3.
K eufori me privede jedine M3. 😉 :yes:
No, bez rozdílu třídy pořád považuji za vrchol aktivních podvozků, resp. přenosu výkonu na silnici a řízení systém ATTESA. Troufnu si říct, že u Laguny GT se jedná až o zbytečnost. Od třídy GT se přeci nečeká ovladatelnost F1 ( pro hnidopichy lehkého HH ). Samozřejmě je tu prvek aktivní bezpečnosti a ukázkového vyhýbacího manévru, ale cožpak jsou všechna ostatní auta nebezpečná ? Asi ne.
Kdyby Renault tento systém představil třeba v novém Meganu a ješte verzi R a jako ukázku nadřazenosti ukázal naprosto famózní čas na NR NS a prezentoval to celé jako nekompromisní sportovní nástroj, tak mi to dává větší smysl.
Kdyby Renault tento systém představil třeba v novém Meganu a ješte verzi R a jako ukázku nadřazenosti ukázal naprosto famózní čas na NR NS a prezentoval to celé jako nekompromisní sportovní nástroj, tak mi to dává větší smysl.
Není to tak jednoduché, aktivní natáčení zadních kol můžeš chápat třeba právě naopak, jako pomůcku u těch typů aut, kde z podstaty konstrukce nelze čekat nějakou výjimečnou ovladatelnost, třeba u pětimetrových limuzín nebo SUVéček, HH nebo ryzí sporťáky se bez něj docela dobře obejdou. 😉
Jasně, napadlo mě to právě u nové 7er. Ano, tam to beru jako pomůcku k vrozené (přehnaně řečeno) "neovladatelnosti" těchto "mastodontů".
Bohužel u té Laguny coupé mi to pořád nesedí a stéle v tom vidím "zbytečnost". Už jen z podstaty toho, že od francouzského GT se spíš očekává vrozená elegance a pohodlnost. Na sportovní "blbnutí" jsou zde jiní hráči (v této třídě). A nebo Lagunu GT prezentovat agresivněji a sportovněji, ale na to by musela být trochu přiostřena.
Bohužel u té Laguny coupé mi to pořád nesedí a stéle v tom vidím "zbytečnost". Už jen z podstaty toho, že od francouzského GT se spíš očekává vrozená elegance a pohodlnost. Na sportovní "blbnutí" jsou zde jiní hráči (v této třídě). A nebo Lagunu GT prezentovat agresivněji a sportovněji, ale na to by musela být trochu přiostřena.
Ale jo, s tím souhlas, u laguny je to taková z nouze ctnost, dostaneš sice díky natáčení kol výbornou ovladatelnost, ale nekoresponduje s tím tupé řízení, pomalá převodovka nebo absolutně nesportovní charakteristika motoru, takže jak říkáš, sporťák z toho stejně nebude a pro solidní GT je taková fičůrka zbytečná, jen to nesmyslně zdvihá cenu.
A v čem vidíš systém ATTESA z GT-R tak převratný? Je to klasický pohon všech kol, kombinovaný se systémem trans-axle. Takový systém v BMW X6 toho díky zadnímu aktivnímu diferenciálu umí mnohem více. Dělí moment i mezi levé a pravé kolo. Přitom je přednostně také poháněná zadní náprava.
Nissan se o potlačení nedotáčivosti nebude snažit dělením momentu, ale přibrzďováním jednotlivých kol skrze ESP. Tedy jakýsi elektronický LSD.
Nissan se o potlačení nedotáčivosti nebude snažit dělením momentu, ale přibrzďováním jednotlivých kol skrze ESP. Tedy jakýsi elektronický LSD.
ATTESA má navíc právě to natáčení zadních kol. Standartně funguje jako zadokolka s připojovatelným předkem přes aktivní středový diferenciál + rozděluje točivý moment mezi kola zadní nápravy přes aktivní zadní diferenciál. Neříkám, že je převratný ale svojí komplexností byl první. Umístění převodovky k zadní nápravě bylo použito až v jeho poslední verzi. Je pravda, že pověst GT-R (33,34) je z velké části dána funkčností toho systému, kdežto obecně 😁rive od BMW není používán v "slavných" M kách a není "tak proslaven" a možná díky tomu je tak trochu nedoceněn.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jen technická, Passat B3 není souputníkem laguny 1, je to auto z roku 88 a B4 je jen jeho facelift. To už je spíše souputníkem B5 od r.95 resp. 96.
😉 :yes😒br />
S tím pouštěním jsem měl na mysli uživatele typu GTI či Navtech.
Na posledním krásném Peugeotu se shodneme, klasická 406ka jak v kombíku, tak v sedanu. Design je skvěle nadčasový, což se o "tlama designu" říct nedá... ;-\ Cenovkou si teď nejsem jistý, ale myslím, že bude zhruba na úrovni dvojkové Laguny.
S tím pouštěním jsem měl na mysli uživatele typu GTI či Navtech.
Na posledním krásném Peugeotu se shodneme, klasická 406ka jak v kombíku, tak v sedanu. Design je skvěle nadčasový, což se o "tlama designu" říct nedá... ;-\ Cenovkou si teď nejsem jistý, ale myslím, že bude zhruba na úrovni dvojkové Laguny.
Je to paradox, ale po sérii podivných tvarov od Renaultu, ktoré poslednou dobou ponúka svetu, je tento tiež trošku podivný výtvor kupodivu pekný. Elegancia kupátka čiste prirodzene prebíja prvky, ktoré mi na dizajne Laguny nesedia. Tak sa robí dizajn. :yes:
Všiml jsem si, že tady v diskusi až příliš často zaznívá srovnání s německou prémií. Tak to prr. Tohle je Renault. Mainstream. Ačkoli v některých jednotlivostech se na prémii dotahuje (interiér) jako celek proti ní nemůže (a ani se nesnaží) obstát.
Což ovšem nic nemění na faktu, že co dělá v současné době Renault s designem svých modelů (narážím na Mégane Coupé, Lagunu ve všech karosářských provedeních), to mi prostě vyráží dech. Chvíli nám všem trvalo tenhle designový jazyk vstřebat, ale myslím, že dneska už těžko někdo může pochybovat. Tvůrci automobilů se povedlo něco zcela mimořádného. Vykašlal se na konzervativnost (to ovšem Renault vždycky, že?) a nastoupil s naprosto sebevědomým a suverénním designem, který pořádně rozvíří vody. Má v sobě lehkost, svěžest (tak vzácné artikly v současném automobilovém designu) a zároveň nadčasovost, nebál bych se říci genialitu. Zklamal mě Citroen, který se vydal do značné míry německou cestou optické těžkosti, agresivity, nafoukanosti. Ne, že by nebyl krásný, ale ztratil značnou část své osobitosti. Toto Renaultu nikdo vytýkat nemůže.
Dále tu máme techniku - Renault je kromě BMW, Mercedesu a Audi jediná (!) automobilka, která má konkurenceschopný třílitrový diesel (neberu teď Chrysler, Jeep - které mají agregát od Mercedesu). Vedle BMW je to jediná automobilka, která uvedla do provozu natáčecí zadní nápravu (a že to dělá s jízdními vlastnostmi divy, o tom nelze pochybovat). Myslím, že v tomto směru Renaultu hodně pomáhá aliance s Nissanem a především s Infiniti, které chce útočit na EU trh.
No, zkrátka si Renault získává jako jediná z mainstreamových automobilek můj hluboký respekt. :yes:
Což ovšem nic nemění na faktu, že co dělá v současné době Renault s designem svých modelů (narážím na Mégane Coupé, Lagunu ve všech karosářských provedeních), to mi prostě vyráží dech. Chvíli nám všem trvalo tenhle designový jazyk vstřebat, ale myslím, že dneska už těžko někdo může pochybovat. Tvůrci automobilů se povedlo něco zcela mimořádného. Vykašlal se na konzervativnost (to ovšem Renault vždycky, že?) a nastoupil s naprosto sebevědomým a suverénním designem, který pořádně rozvíří vody. Má v sobě lehkost, svěžest (tak vzácné artikly v současném automobilovém designu) a zároveň nadčasovost, nebál bych se říci genialitu. Zklamal mě Citroen, který se vydal do značné míry německou cestou optické těžkosti, agresivity, nafoukanosti. Ne, že by nebyl krásný, ale ztratil značnou část své osobitosti. Toto Renaultu nikdo vytýkat nemůže.
Dále tu máme techniku - Renault je kromě BMW, Mercedesu a Audi jediná (!) automobilka, která má konkurenceschopný třílitrový diesel (neberu teď Chrysler, Jeep - které mají agregát od Mercedesu). Vedle BMW je to jediná automobilka, která uvedla do provozu natáčecí zadní nápravu (a že to dělá s jízdními vlastnostmi divy, o tom nelze pochybovat). Myslím, že v tomto směru Renaultu hodně pomáhá aliance s Nissanem a především s Infiniti, které chce útočit na EU trh.
No, zkrátka si Renault získává jako jediná z mainstreamových automobilek můj hluboký respekt. :yes:
Podeli se nekdo o realne zkusenosti ze sedmistupnovym DSG od VW?
Nebo ze nekdo dava prednost jedine na manualni prevodovku jako zjevne Ty?
Je videt, ze nemas zadny argument tech Typu na DSG jako napriklad je komplikovanejsi a tim poruchovejsi nebo nepresna...etc.