Německý automobilový koncern Volkswagen zatím v Evropě opravil méně než deset procent z 8,5 milionu naftových vozů, kterých se na tomto kontinentu týká skandál kolem manipulací s měřením emisí.
ryccardo, já to vím, ale když auto ze zákona může překračovat NOx 20x, tak proč nemůže i více čoudit. Je to stejné jako by ve VW továrně přemosťovali DPF a náš stát mu to ještě posvětil.
Takhle kauza přeci není o Emisích na STK, ale o Homologačních emisích aut obecně ... A to je přeci něco úplně jiného !!! Je to obecně špatně, o tom žádná ! Ale taky se za ten rok od vypuknutí kauzy ukázalo, že toto "obcházení" homologačních emisí nedělal jen koncern VW, ale podle posledních info vlastně všichni výrobci !!! A je to i logický ... Vždyť kdo dodává většinu komponentů pro všechny Diesely obecně? BOSCH, CONTINENTAL(bývalý Siemens), DELPHI a min. DENSO ... A nechce mi někdo tvrdit, že pokud to mají auta koncernu VW, tak např.MB nebo BMW a jiní to nemají ? Vždyť ta Homologační metodika je tak hloupá (a je to špatně!), že jim to sama umožňuje. Auto je přeci zakurtovaný na válcích v laboratoři a tudíž se točí "jen" kola a né volant ??? Čidlo úhlu natočení volantu mají přeci všechna auta povinně od zavedení ESP do základu ... tuším pro nově navržené modely od 2010 ? Např. Koncern FCA (FIAT, CHRYSLER, JEEP, ALFA ROMEO, LANCIA,..) na to měl dopředu daný algoritmus na 22 minut ! Proč? Metodika měření trvá "jen" 18 minut ! A když už jste nakousli ty DPF, tak to je podle mě taky jeden velikej podvod !!! DPF sice chvilku zachytává saze, ale pak při zahlcení dá řídící jednotka povel na regeneraci a to není nic jiného než "propálení" sazí vyšší teplotou a jejich vypuštění z výfuku do vzduchu !!! TAKŽE TAKY PODVOD :-( Nemluvě o tom, že dnes se podle zdravotních studií WHO už prokázalo, že je to pro lidské tělo, resp.plicní sklípky, jsou ty mikro částečky sazí daleko horší, než když DPF nebyly !!! :-(