Modernizace pragy V3S proběhla někdy v roce 1985-87.
V té době dostala nová světla do nárazníku, nové stěrače, sedačky, novu el. výbvu, silnější motor atd.
Další modernizace proběhly po revoluci, kdy to dělali vojenské opravárenské podniky, montoval se motor avi, kabina Avia atd
To že čáslav skončila, za to můžou polistopadové vlády co místo Pragovek kupovali Unimogy a částečně Praga sama, nebo pří těmhle pragovkám dost praskaly rámy. Za to totalita faakt nemůže.
100 ks prodali taky těžko (jen v mojich údajích to dělá přes 200), realita je tak 300-350 jen v čr a něco šlo ven, takových 500-700 aut se prodat mohlo
to byla jen rýmovačka, ono za 15 let prodat 100 kusů, je přesně to co jsem psal, zničili jste tu továrnu jako stovky dalších znárodněných, když jste nedokázali držet krok s pokrokem a zničili jste výrobní program těchto firem a v 89 produkovaly nekonkurenceschopný šunt
Pre súkromníka, čo s tým chodí do lesa na drevo je to super stroj. Pre súčasnú armádu viacmenej nepoužiteľný.Tá modernizácia o ktorej hovoríš tu mala byť tak pred 30 rokmi.
Tam to chcelo spraviť presne to čo spravila Tatra, dala tomu moderný motor, dali tomu modernú búdku (s možnosťou pancierovania) upravili rám a hnací reťazec a silno zalobovali za zakázku. >:D
UV 80 se prodali 3 ks, hahaha. Ty zas dneska perlíš.
Praga UV-80, vzniklá na základě prototypů UV-100 a UV-120 z roku 1985 se začla vyrábět v roce 1992 a měla třeba značné úspěchy v truck trialu. Následovali nástupci jako Praga Alfa, Grand, NTS (Golden). říká se že výroba nákladáků v čáslavi skončila v roce 2004, ale bud to museli vozit teda pod značkou Praga z Polska (polská Intra -International Truck Allianceú údajně koupila celou dokumentaci), nebo se někde ještě válelo xy aut a ty se pak doprodávaly až do roku 2014.
[odkaz]
Z toho, že jste tuto fabriku zničili se nevylžete, tak jako absolutní většinu našeho hospodářství.
S5-T měl stejnou koncepci podvozku jako V3S a ta byla převzata ze Studebakeru US6, to je to hlavní na těchto autech, podvozek, průchodnost terénem, proto byla stavěna. Jo bolševiku UV-80 to byl hit, ruce jim trhali asi dva kusy prodali. :-)
Modernizace byla schopná to valita až 80, to myslím dostačuje.
Ostatně Ross který měl být původně náhradou V3S měl taky nápravy z V3S, jen to mělo jinej rám, budku a motor Renault. A současná Tatra zas vychází z toho Rossu, koupili celou výrobní dokumentaci z Roudnice
Bolševiku, tu poválečnou jste zničili. Na nic než plagiát Studebaker US6 jste se 40 let nezmohli a tím jste tento provorepublikový skvost našeho strojírenství zničili.
Ale kdeže, už s tým v armáde nikto ani nechcel jazdiť. Nehovorím, na svoju dobu a na určitý účel je to super stroj, ale pri súčasných typoch konfliktov kde sa treba presúvať rýchlo už to nemohlo ani vďaka určitej blbuvzdornosti fungovať.
Přeesně, protože je to stejné, jako když se před pár lety každý smál, že vody je všude dost.... A nakonec nás ti s luky a šípy (a mačetami) rozsekají na kusy, protože se nám všechna elektronika jednoho dne všem podělá... A v LŠU totéž, prostě když umíš hrát na pár set let staré nástroje, tak tím nic nezkazíš, žádné elektrické piano stejně nikdy nenahradí starý dobrý Steinway... Stačí vyndat struny... A tak naše V3S nakonec skončí v armádách těch s luky a šípy....
ano ano. Nejlépe i vrátit nové ČZ 805 Brenn, rozdat luky a šípy... Klacky v každym lese taky najdeš, stejně tak jako strunu v každý Lidový škole umění...
SAABu je škoda, to je fakt.
Těch značek co jde pomalu do kopru je fůra, vedle MG to jsou legendy jako Bristol, TVR a podobně. Zase na druhé straně tu máme megaúspěšnou Zondu, Teslu a tak..........
A mě nejjvíce mrazí z vyřazení V3S z armády a jejím nahrazením něčím "moderním"... Vždyť právě výhoda v jednoduchosti V3S a S5T je to, co armáda potřebuje. Žádná elektronika, jednoduché opravy a náhradní díly v každé vesnici... To bude zase za pár let průser, vyhozené peníze, tunely, lobování, úplatky a nakonec pár náklaďáků...
je klasická zombie-značka. Kdysi slavné jméno, použité jako marketingové lákadlo pro naprosto nesouvisející výrobky bez návaznosti na původního výrobce. Takových značek jsou mraky a to hlavně v elektronickém průmyslu - Aiwa, Sencor, C= atd. A vejtřaska není šestikolové vozidlo, kol má deset. Šestikolová je S5T.