Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
T613
0
Kolem žluté 504 jsem chodil každý den pro rohlíky na dovolené v Sobotce. A měla pěknou majitelku - slečnu pekařku. :yes:
hattori_hanzo
0
Žlutá jí sekne,hlavně verze kabrio je nádherná! :yes: Na to že je to čtyřicátnice,by se si i člověk nechal říct... >😒]
Sleeper
0
I dvounohé čtyřicítky leckdy vypadají velmi dobře.... ovšem 504 Cabrio je opravdu neskutečně sexy...😄)
Celá tahle řada měla krásně jednotný design ze kterého peugeot těžil roky - i v následujících modelech 505 a 305.
vždycky jsem záviděl taxikářům někde v alžíru, nebo v turecku. Koupíte si takovouhle pixlu, nebo takovouhle😒br />
[odkaz]
samozřejmě v nějakém totálně předimenzovaném podvýkonovaném dechtu, kde je spolehlivost tak nějak inherentní a k tomu karoserii, která vám ani po 20 letech v tom suchém vzduchu neschnije a máte auto nafurt, a né jako u nás...
samozřejmě v nějakém totálně předimenzovaném podvýkonovaném dechtu, kde je spolehlivost tak nějak inherentní a k tomu karoserii, která vám ani po 20 letech v tom suchém vzduchu neschnije a máte auto nafurt, a né jako u nás...
Lovap
No teda ... to kupátko je fakt pekné! Ani som nevedel, že také niečo sa vyrábalo ...
To je jedno z nejhezčích aut vůbec, dokonalý design. Jednu dobu jsem se vážně zabýval myšlenkou sehnat si nějaký zachovalý kus, ale to je dnes už vzhledem k tomu, kolik jich zůstalo a za jakou cenu, docela utopie. Ale 504 kupé je prostě nádhera, navíc, Gallix před tím, než ho vyhodili mluvil o tom, že nové Peugeoty by měly navazovat právě na tento designový styl, jaká by to byla úleva proti těm současným tlamám a světlům přes celou kapotu. No, uvidíme. 😉
...Co jiného čekat od Francie, než osobitý a elegantní design. Přesto ale považuji Peugeot (vedle jeho francouszkých konkurentů) za designového tichošlápka. Vemte si například tehdejší designové ikony, jako například Fuego a podobně, natož pak Citroëny DS/SM a postavte je vedle tehdejších Peugeotů. Rozdíl bude nemalý.
Fuego a designová ikona? 😄) Citroeny beru, ale Renault měl od poloviny 70. do začátku 80. letech velmi prapodivný styl (14, 18, Fuego). Elegance šestnáctek, dvacítek a třicítek vzala bohužel zasvé.... Tlamy u Peugeotu mi nevadí, za největší propadák ovšem považuji 406 po faceliftu, byl naprosto zbytečný, a pak 1007. O 4007 nemluvím, to je ZNC 😄
Srovnávám klasiky typu 16, R4 (popřípadě i Fuego) se soudobými Citroëny a Peugeoty. Peugeoty byly povedené, ale ty "tlamy" se rychle okoukaly. Před lety se mi ale velmi líbily.
Jako děcko jsem měl krásnej model 505ky, myslím, že to bylo buď Solido, nebo Norev. Ještě s klasickými žlutými světly. Někdo z kamarádů mi ho bohužel ukradl, jinak by asi přežil jako jediný do dneška, protože jsem si s ním nehrál. Je to věc vkusu, ale to rozdělení zadních světel a protažení předních bylo dle mě znásilnění původní elegance.... Fuego není klasika... OK, dneska youngtimer, protože jich je málo....ale nevím.... no prostě věc vkusu 😄) Mluvils o CXu a DSe. Snad s nimi nechceš srovnávat R4? Samozřejmě, klasika nad klasiku (i když mám raději 4CV 😄, ale srovnávat žebřiňák a létající talíře? 😄 (s trochou nadsázky, samozřejmě)
R4 jsem nechtěl srovnávat s DS či CX technicky, ale po stránce designu. U obou jsou designy skutečně ikonické. S 4CV se shodneme, jednu vlastnil můj děda. Skutečně unikátní auto. Fiego nemusí nadchnout designem každého, mě se ale líbí.
Special-line
Málokdo ví, že tomuhle Peugeotu počítal převody Petr Hrdlička, duchovní otec Favoritu a vedoucí v česaně v době jeho vývoje.