Videa
Závod s dinosaurom ...
[odkaz]
[odkaz]
Ac jsem priznivcem elektromobilu, tak osobne bych radeji sedel v tom Lambu.
Nojo, čtvrtmíle je fajn... co takhle aspoň jedno kolo na Ringu? Abychom proti Tesle nevytahovali pořád jen ten omezený dojezd...
Tak Tesla primo uvadi, ze auto neni urcene pro zavody na okruhu, ma to hromadu omezeni, nejen dojezd, ale baterie se pri takovem odberu po delsi dobu moc zahrivaji, takze ridici elektronika omezi pouzitelny vykon, posalo to vice lidi vcetne roznovana Kubise... A vazi to pres dve tuny a bla bla... Proste postavit cestovni sedan proti supersportu je nesmysl, ono neslo o to, kdo vyhraje, ale spis o demostraci toho, jak to zrychleni vypada v praxi.
je to predsa len rozmerne rodinne auto, vzadu babka s detmi a psom a na sto okolo 2.5 sec je nieco neuveritelne....
:-!
:-!
To samozřejmě jo... máš skvělou dynamiku a dostatečný dojezd... ale vždycky jen jedno z toho 😉
Připomíná mi to hybridního Lexuse. Já tomu říkal Porsche s ručením omezením. 3-4x jsem předvedl suprové zrychlení a pak se to "přeplo" na obyčené "V6 benzín only", protože došla šťáva v baterkách... Ale na druhou stranu to v 99% stačilo...
Jo a ostatně v ostatních sporťácích to máte to samé. Když budete řádit, tak také dojede max. 150-200 km.
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek, auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (3,3😖, spotřeba elektráren při výrobě (2,4😖, ztráty při výrobě (61,5😖, v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25😖, dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
V ČR se 57% el. energie vyrobí z uhlí, 33% z jádra, 4% z plynu, 3,63% z vody, 1,74% z biomasy, 0,35% z větru a 0,11 ze slunce. Produkce z větru a slunce byla možná jen díky dotacím v řádech desítek miliard korun na nákup zařízení a výkupní ceny.
2)
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle nájezdu km a spotřeby?
Ektromobil v praxi spotřebuje ze své baterie okolo 30kWh/100km, na které je potřeba v elektrárně vyrobit více jak 200kWh. V ČR je evidováno více jak 7 mil. vozidel a průměrný řidič osobáku najede 15 tis. km ročně. 200kWh * 150 tj. 30MWh * 7^6 tj. 21TWh (dnešní spotřeba celé ČR je 60 TWh). To vše s nájezdem jen jako u průměrného osobního auto. Nákladní doprava spotřebuje v ČR 80% nafty, tz. 21TWh * 4 tj. 84 TWh pokud by ČR chtěla přejít z konvenčních paliv na elektřinu neboli přes 5,6 Temelínů čísté spotřeby. Při zachování dnešního poměru spotřeby (60 TWh) a výrobní kapacity elektráren (90 TWh), 5.6 * 1,5 by bylo potřeba 8,4 Temelínů pro zachování stabilní dodávky 84 TWh na provoz osobní, nákladní a hromadné dopravy v ČR.
I kdybychom započítali elektrozastánic proklamovanou ztrátu jen 50% (nereálné), bylo by to: 30 kWh * 2 tj. 60kWh * 150 tj. 9MWh * 7^6 tj. 6,3TWh tj. * 4 * 1,5 tj. 37,8 TWh tj. 2,52 Temelínů.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by násobně více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle spotřeby ropy?
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, jeden Temelín dodává ročně 15 TWh, tz. 6,7 Temelínů. Jaderka má životnost pouze 30 - 50 let a náklady na její výstavbu se pohybují okolo 0,3-0,5 bilonu korun.
4)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá naleziště. Jen nevytěžené zásoby lithia se odhadují na 100 let, při současné spotřebě. Což by nepokrylo spotřebu ani na několik desítek procent baterií potřebných pro elektirfikaci mobility Evropy. Nemluvě o astronomickém nárůstu ceny v případě takové poptávky a tím zvýšení ceny baterií, díky kterým by ujetý km byl nákladnější než ujetý km na plyn nebo dokonce na naftu.
5)
Při standardním terifu elektřiny (nedotovaném) okolo 5 korun vychází km na 1,20 Kč až 1,50 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty, která je ale zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%. Vzhledem k násobné ceně elektromobilu oproti konvenčnímu pohonu ve stejné kategorii auta, se rozdíl v pořizovací ceně nikdy nevrátí.
6)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
7)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 10 hodin, 1 hodina 100 km. Vzhledek ke stavu rozvodné sítě lze rychlonabíječky používat jen v omezené míře, ale ty i dnes dokáží dodat energii na 1000 km nejrychleji více jak za 2 hodiny.
Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
😄
Pro dobíjení elektormobilů je dnešní rozvodná siť nedostatečná. Elektrifikace dopravy v Evropě by znamenala investice do přebudování rozvodné sítě.
Jen si představte, že většina aut se na noc zapne do nabíječky...
9)
Jak svým provozem, tak výrobou a následnou likvidací elektromobil násobně zatěžuje životní prostředí a jeho zastánci jsou nebezpeční a nezodpovědní extremisté.
10)
Viz články😒br /> 1) tři w tečka autorevue tečka cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
2) tři w tečka byznys tečka lidovky tečka cz/po-euforii-vystrizliveni-obamova-podp… />3) tři w tečka autorevue tečka cz/nekupujte-si-ojete-bmw-i3-nissan-leaf…
Elektromobilita není všespasitelná, ale tohle jsou prostě bláboly. Každý bod. Reagovat nemá smysl, protože tohle je fanatismus.
Diverzifikaci zdar!
Jen v rychlosti, které elektroauto má v průměru spotřebu 30 kWh/100 km, jak uvádí dotyčný?
Dále je naprosto nesmyslný kalkulovat s tím, že okamžitě bude 7 milionů aut na elektřinu. Pokud by se dnes začalo prodávat 100 % elektromobilů, tak budou mít na českém vozovém parku 50% podíl v roce 2030.
Jinak si minimálně upravte ty největší nesmysly: 2,5tunová Tesla má dlouhodobou spotřebu okolo 22kWh/100 km, všichni ostatní jsou kolem 15 kWh/100 km.
Podíl elektřiny z uhlí je v ČR 51 % a každým rokem klesá.
Ve světě je odhadem lithia pro 10 miliard elektromobilů, to snad stačí, ne? Nebojte, než dojde už dávno budou jiné (třeba grafenové) baterie.
Asi nemám sílu opravovat všechno, protože tam není snad jediný údaj správně.
- není nesmyslné počítat s přechodem všech aut je tím ukazováno co by to znamenalo a jak nesmyslné úvahy o přechodu dopravy na tento pohon jsou, nebo snad centrálně dovolíte jen držení určitého množstív elektromobilů, protože přechod všech je nemožný
- vaše příklady s Teslu jsou nejen nepravdivé (teorie z tabulky výrobce a realita je jiná [odkaz] , ale hlavně bezpředmětné, průměr spotřeby je nutné počítat včetně nákladní dopravy a hromadné, mnou udávaný 30 kWh je spíše optimistické číslo
- pro daný problém je bezpředmětné zda z uhlí se vyrobí 57% nebo 51%, stále je to obrovské množství o zelené elektřině nemůže být ani řeč
- jak jste přišel na to, že ve světě je lithia na 10 mld alektromobilů, můžete své tvrzení doložit
Říkám Vám, máte to pomotané
Motáte různá přečíslení
Však souvislost mezi nimi není
Ale nechť, opakujte si své klíny
Však zjistěte ostatní veličiny
Nejeden majitel ropných polí
Nejeden majitel ropných pump
Kálí Vám na hlavu, až to bolí
Nejeden z nich je totiž lump
Obhajujete již stokrát prokázanou lež. Jak chcete obhájit jakoukoliv skutečnost, když v komunikaci užíváte exkrementů? S takovou rétorikou uspějete maximálně mezi zakomplexovanými, mnohdy doma tajně hajlujícími radikály.
Já si alespoň dal tu práci a zmírnil své mínění o Vás použitím klasického rýmu, abych Vás před ostatními (když už je tato diskuse veřejná) zbytečně neponížil. Také jsem Vám dával najevo, jak důležité je mít slova srovnaná – rým totiž naznačuje schopnost logického myšlení (neočekávám však ze způsobu Vašeho vyjadřování, že byste kdy utrpěl klasické vzdělání)
Rozdíl mezi slovem a číslem spočívá v tom, že slovo může býti ve vyjádření svobodnější. Číslo pane… číslo musí býti přesné, logické... řada čísel v rovnici (o kterou se zde snažíte) by měla tvořit nějaký výsledek, nikoliv vytvářet množiny nekonečně neznámých… a slepých uliček.
Vy jste se zmohl pouze na slovo fanatik, na jakousi rychlou exkrementální reakci,
Pokud byste čerpal své informace z vědeckých časopisů (které je jen tak mimochodem potřeba předplatit, případně si zakoupit přístupová hesla), nikdy byste neopakoval pořád dokola stejný blábol, který zde s racionálně nevysvětlitelnou zarputilostí neustále zveřejňujete.
Hezký den přeji
p.s. vubec tady neobhajuju cechbloga a jeho argumenty. podle meho soudu napriklad elektrorozvodna sit je ten nejmensi problem pri elektrifikaci dopravy (ten vykon na pokryti dopravy elektrinou uz dnes realne prenasi), apod.
S čísli není legrace. Sofistikovaný rozpor zpracuji a vložím do blogu. Dá to však práci, neb přesná informace musí mnohdy projít lustrací (kdo si zaplatil studii apod.)
Nechci býti hrrr jako mnozí, bohužel i mnozí novináři.
Za ten pocit povýšenosti se omlouvám... máte-li ten pocit, věřte, není úmyslný.
Jen priklad (realny) k bodu 5, kde sis cisla absolutne vycucal z prstu😒br />
Kdyz jsem jezdil Nissanem Leaf, mel jsem spotrebu cca 15kWh na 100km, u BMW i3 to bylo lehce pres 12kWh na 100km.
Nabijeni Leafu spotrebovalo na kazdych 10kWh 11kWh (napsano je to divne, ale snad pochopitelne). Takze pokud pokud pocitam, ze na 100km sezral Leaf 15kWH, musim na jejich dobiti odebrat ze site cca 17kW, coz je pri tech 5CZK za kWh kolik? Asi 85 haleru za kilometr, ne 1.20 a vice, jak ty placas...
Kdyz uz lezes do ringu, mel bys aspon vedet, co tam chces delat, jinak budes vecne za saska...
Vzdyt pisu - ty o tematu nevis absolutne nic...