Na stánku Škodovky, kterému samozřejmě vévodí SUV Kodiaq, jsme si nejenom o něm povídali s šéfdesignerem mladoboleslavské automobilky, Jozefem Kabaněm.
mozno myslel na socialisticky serial Inzinierska odysea. Tam nosili tesilky, pruhovane kravaty a samozrejme biele kosele. A zabudol som na biele Plaste! Ti odvaznejsi sudruhovia si nevahali ale provokativne vyhrnut rukavy >:D
Souhlas, je čím dál odpornější, ale dokázat hodinu kecat o změně tvaru rámečku zadní svítilny, dokáže málokdo, a je vidět, že se to ve Škodivce cení !!!
to je pekne vystizeno. Btw. Gates, Jobs v dress code? :-) Ten je jen pro ty.. co se musi klanet a prizpusobovat. Pripadne pro suchary, coz designer asi ani ve vztahu k mode nebude.
Dle zkušeností vzato, panáci v kravatách ještě nikdy nic, krom keců, neudělali. (A je jich v každym týmu mrak). Tenhle týpek, ač se to nemusí každýmu líbit, zřejmě posunul automobilku daleko za kecy navoněnejch panáků, a majitelé to navíc asi ocenili, a má v designu volnou ruku. I v oblečení. Najde se jistě mnoho ***závistivejch živočichů, kteří to budou hodnotit a hlavně pomlouvat. P.S |Embéčko si nikdy asi nekoupím, avšak úspěchy hodnotím velmi kladně, a v zásadě se můžem od úspěšnýho klanu vždy něco přiučit.
JJ - vypada fakt odporne - to, ze nema kravatu, samozdrejme nevadi, ale celkovy dojem je humusacky. Ale budiz. Horsi je to, co vytvoril - Kodi. Kdyz uberete tak 10 cm pruh pod klikami, tak je to celkem hezke kombi, ale takhle je to docela osklive a neproporcni auto. Kliky nizko, okna jako strilny a spousta plechu. Predni dvojite svetolemty jsou take nafukovaci ulet. Mam pocit, ze Kaban se uz delsi dobu necim sjizdi a ztratil osobni integritu.
Proč ne? Přece pro určitou skupinu lidí by zvýšená světlá výška mohla být zajímavá, tedy pokud se u kodiaqu nerozhodne mít výškově stavitelný podvozek. K tomu nějaké MT kola, uzávěrka dif. a může trochu konkurovat daleko drahšímu Tuaregovi
Proč předokolka? Já mám zatím spíš opačný dojem, a to že Škoda dost tlačí 4x4... podívej se na nabídku verzí motor - pohon - převodovka, většina je 4x4.
Jo, je to legra, přibude oplastování prahů a nárazníků, a scout je na světě. Na druhou stranu mrkni na konkurenci, někteří už nenabízejí ani to podstatné, awd.
Espace i 5008 byly v minulé generaci normální MPV. Obě auta provedla krok stranou směrem k SUV, Espace menší a 5008 větší, a skončila v oné univerzální kategorii crossover - tak to aspoň novináři prezentují.
Já když se podívám na 5008, tak vidím auto, které by klidně mohlo být SUV... kdyby teda mělo tu 4x4 :-) . Ale přetahovat se o zákazníky s Espacem klidně může.
Sorry, že reaguju..., ale musím, protože nejsi první kdo to takhle píše, v podstatě si to převzal od novinářů a možná i samotné automobilky (ale nestudoval sem to).
Jako 5008 stávající znám dobře a prošel sem si na fotkách novou... a, jako pokud někdo potřebuje nutně škatulkovat podle nějaké formy, pak se s tím dá souhlasit. Ale tím, že mám stávající 5008 ve voku, tak mi nepřijde, že by nová byla diametrálně odlišná a tedy úplně jiná kategorie auta.
Trochu mi to připomíná, jako by měl klasický Scenic být MPV a Scenic RX4 SUV. No... a to ten RX4 měl pohon všech kol.
Já prostě v nové 5008 vidím pořád tu původní, která však lehce vyrostla (což je spíš dané tím, že zbachratovatěla a zakulatila se), dostala pár plastů na víc a moderní ztvárnění i-cocpit ( který mne moc nenadchl).
Vždyť i předchozí 3008 byla brána jako jakési městské SUV a to měla možná 80% dílů společných s 5008.
Myslím, že kdybychom sme se podívali na výšku podvozku a základní údaje, které by fakticky měly auto řadit do určité kategorie, tak mezi stávající a nově nastupující 5008 budou zanedbatelné rozdíly. Když se na ty auta podívám, tak je tam stále dost prvků shodných (kufr mi přijde úplně stejný MPViový v daném segmentu).
A myslím, že o Scenicu, Espace to platí stejně. Prostě se jen francouzi snažili pomocí primárně plastu dát těm autům modernější a agresivnější vzhled, ale o SUV se ani v jednom případě hovořit nedá. A je mi už celkem u zádele, že rozdil 5008 ve dvojkolce a Kodiaku ve dvoukolce bude v užitných vlastnostech vlastně zanedbatelný... I tak mi přijde, že u stávající 5008 to auto jezdí poměrně vysoko...
Já píšu, že ve finále je ta škatulka nevýznamná a z pohledu zákazníka může být 5008 klidně konkurentem Espacu. Nicméně třeba ta světlá výška... údaje si nepamatuju, ale z fotek nová 5008 vypadá jako regulérní SUV.
Napsat, že je dnešní 5008 MPV... to asi dost dobře nejde - nebo myslíš, že jo? Mohla by být SUV, ale nemá 4x4. Proto to označení crossover, které nic nekazí... ale ani nic neřeší, člověk pořád neví, co si má představit.
Objem kufru já za rozlišovací znak nepovažuju, může být MPV s malým kufrem i SUV s velkým.
Třeba Vitara se v ČR prodává většinou v AWD, a to je malé SUV/crossover. Jasně, nelze z toho dělat velké závěry, ale i tak je to překvapující...Ignorování 4x4 napříč třídami, které bude zřejmě i nadále praktikovat Peugeot, mi už přijde hodně mimo mísu.
Všechno se dá "nepotřebností" okecat, absence awd, maximálně jednašestka, torzka vzadu atp. Každopádně technika, kterou nabízí kodiaq, je v rámci segmentu na špičce, jak kvalitou, tak rozsahem.
sranda je, ze to plati pro vsechny "lowcostove" Skody, holt koncern na tom je tak dobre, ze jeho lowcost je cenove na/nad urovni konkurence a vybavou/motorizacemi/kvalitou.. staci nebo prebiji i "fullprice" modely, treba Mondeo :-) A diky tomuhle vandrakovi, konkurenci Skodovka zatapi dost i po strance designu. No jo, ocesanej lowend.
Běž si dát vlažnou sprchu... a použij pak froté ručník. :-)
Škodovka přebíjí "full price" modely výbavou, motorizacemi a kvalitou... to už je teda na úrovni prohlášení, že za nejspolehlivější banku považuješ Deutsch Bank, protože je německá...
technika, kterou Kodiaq nabízí, je třídní standard, který se ničím nevymyká, ty špičko... Naopak kombinace, se kterými začíná, nedává moc možností výběru.
Jo a že třeba 5008 nemá AWD? Ano, rozhodli se zkrátka oslovit tu stále rostoucí skupinu, co chtějí SUV aniž ho vlastně skutečně potřebují, resp. posunuli u Peugeotu SUV opět o kousek dál než tradiční Škoda. ještě před pár lety byl mezi SUV takřka běžný rám a sofistikované pohony 4x4. Dnes? Rám už ztratily i legendy jako Patrol nebo Pajero, a i prémioví výrobci čím dál častěji přichází s předokolkami.
Tobě vážně hrabe. Posunutí kategorie SUV vpřed odstraněním 4x4 - to můžeš vypotit snad jenom ty. Ty když se pro něco nadchneš, tak klidně popřeš matku i otce, jen abys to okecal.
Asi vychází ze zkušenosti, že Oktávka udělala dramatický, generační skok vpřed tím, že zjednodušila interiér a odstranila víceprvkovou zadní nápravu...
>:D Promiň, ale tohle bych navrhoval na pověstný Zlatý ventilek. Jak může být někdo dál díky tomu, že něco nenabídne? Ještě tak zásadní věc jako 4x4 u velkého crossoveru... A s argumentem, že prozíravě míří na rostoucí skupinu pozérů, taky nesouhlasím. Klasických středních SUV jako Kodiaq se bude ve 4x2 prodávat minimum.
Tohle je čistě o dlouhodobé neschopnosti Peugeotu zainvestovat do slušného AWD.
Nevím proč ale leze mi na nervy, tváří se jako by ten kodiaq celý vymyslel sestrojil a navrhl, přitom neudělal ani jednu věc z toho, je to jenom přemotivvaný prodejce a leze mi krkem