Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jozef Kabaň: Bude Kodiaq Scout! A možná ještě...

Martin Machala
Diskuze (65)

Na stánku Škodovky, kterému samozřejmě vévodí SUV Kodiaq, jsme si nejenom o něm povídali s šéfdesignerem mladoboleslavské automobilky, Jozefem Kabaněm.

Upřímně, na novou Škodu Kodiaq si zatím trochu zvykám. Z prvních fotek jsem byl lehce rozpačitý, první živý kontakt v Paříži zlepšení přinesl, úplná láska to však zatím není. Podle Jozefa Kabaně to rozhodně není na škodu, že se novinka nezamlouvá úplně každému. „Vždyť by to byla nuda, kdyby byl každý hned nadšený. Celkově ale na naši novinku převládají pozitivní reakce. Kodiaq je podle mě skvěle proporčně vyvážený,“ řekl šéfdesignér. A pak se zeptal, co na novinku říkám já.

Hodně se mi líbí zadní partie, při pohledu zboku si ale říkám, jestli by neměly být vnější kliky o něco výš.

Mohli bychom se bavit o tom, jestli by siluetě neprospělo vyšší posazení klik, nám šlo ale hlavně o ergonomii. A toto řešení vyhoví všem postavám, nejen dospělým. Je to přece rodinné auto a dveře si budou otevírat i děti.

Zvykám si také na přední část vozu, se světlomety nad sebou. Máme podobné řešení očekávat i u dalších SUV? Třeba Yetiho?

Samozřejmě chceme, aby bylo vždy na první pohled patrné, že jde o Škodovku. Společné prvky je tedy nutné zachovávat. Současně by si však zákazníci naše auta neměli plést, mezi jednotlivými modely by se měli orientovat.

Takže se Yeti bude od Kodiaqu výrazně odlišovat?

Řekněme, že půjde v jeho stopách, jeho výraz ale bude o něco svěžejší. Podobně to bude i s dalším připravovaným a ještě menším SUV. Určitě hned poznáte, že jde o škodovácké SUV, příbuzné s Kodiaqem, jeho charakter ale bude zase o kousek mladistvější. Pořád však půjde o v prvé řadě praktické auto.

A co Kodiaq kupé? Stále platí, že se bude týkat jenom čínského trhu?

O tom zatím není rozhodnuto, prodej v Evropě vyloučen rozhodně není. Kupé se však v automobilce hodně líbí, tak se třeba dočkáme i u nás. A kdyby náhodou ne, u Kodiaqu stejně počítáme s dalšími verzemi. V tuto chvíli jsou představeny tři výbavové stupně, objeví se ale ještě specifikace Laurin & Klement, Sportline a samozřejmě také varianta Scout. A pak možná ještě něco dalšího.

Teď k vašemu nejprodávanějšímu modelu. O faceliftu Octavie se mluví už dlouho, stejně tak už nějakou dobu slýcháváme, že to bude radikální řez. Je to tak?

Určitě. Vždyť je to pro nás nejdůležitější model, Octavia si zaslouží mimořádnou péči, ne jen facelift, který by lehce změnil pár detailů. Můžu také potvrdit spekulace o oddělených předních světlometech, ještě jsem ale neviděl ilustraci, co by finální podobu trefila přesně.

I v interiéru máme čekat podobně významné změny?

Uvnitř se už nebude jednat o podobně výrazný zásah. Celkově bychom však chtěli, aby se Octavia víc přiblížila Superbu, čemuž budou odpovídat také změny v interiéru.

I v Paříži jsme odevšad slyšeli pojmy digitalizace, konektivita… Co na to říká Škoda? Interiér Kodiaqu je v zásadě stále konzervativní…

To máte pravdu, zrovna Kodiaq je už ale připraven na nový přístup v ovládání vozu. Třeba středový panel by již nyní umožňoval použití dotykového ovládání. Nejsme však přesvědčeni, že už nastal ten správný čas na podobný posun. Konektivita a digitalizace jsou ale samozřejmě velmi aktuální témata i pro nás.

Martin Machala
Diskuze (65)
Avatar - flyboyeda
2. 10. 2016 16:56
Re: A ty modelky, respektive ta vpravo na poslední stránce 2
Jsem se hrubě spletl, myslel jsem tu vlevo to je bohyně
2. 10. 2016 13:50
Re: Toho Čobola nesnáším
Toť úděl všech šéfdesignérů
2. 10. 2016 13:48
Re: Takze po 4x4 SUV jeste pribude auto do terenu
na některých trzích má octavia scout dokonce většinu všech octavií. i v čr dle sda má škodovka podstatnou část trhu 4x4
2. 10. 2016 13:46
Re: Takze po 4x4 SUV jeste pribude auto do terenu
Proč ne? Přece pro určitou skupinu lidí by zvýšená světlá výška mohla být zajímavá, tedy pokud se u kodiaqu nerozhodne mít výškově stavitelný podvozek. K tomu nějaké MT kola, uzávěrka dif. a může trochu konkurovat daleko drahšímu Tuaregovi
2. 10. 2016 10:10
Re: Jožo
JJ - vypada fakt odporne - to, ze nema kravatu, samozdrejme nevadi, ale celkovy dojem je humusacky. Ale budiz. Horsi je to, co vytvoril - Kodi. Kdyz uberete tak 10 cm pruh pod klikami, tak je to celkem hezke kombi, ale takhle je to docela osklive a neproporcni auto. Kliky nizko, okna jako strilny a spousta plechu. Predni dvojite svetolemty jsou take nafukovaci ulet. Mam pocit, ze Kaban se uz delsi dobu necim sjizdi a ztratil osobni integritu.