K 10. generaci obecně – za mě škoda toho předku/kapoty , který vypadá hmmm… podobně jako špička od tenisek. Tak jako u většiny aut, bohužel. Osobně mě mrzí, že nezachovali náznak té zkosené přídě, kterou se honosily předchozí generace Civicu. Že by se Hodna snažila zlákat konzervativnější příznivce koncernu?
Tohle pro konzervativně uvažující, hatch pro ty více výstřední... :-) A tourer pro chalupáře :-)
Nicméně tomuhle chybí ty velké plástvové plasty v náraznících a už to tak netahá za oči.Asi jsem konzerva, ale tyto nárazníky na hatch a nemám problém ;-)
Jo, že? Nechápu proč nás má Honda Europe za nějaké připuberťáky a ten hatch tak "zvýstřednili", nebo jak to nazvat. Móda velkých jakoby vdechů byla na tuningové scéně, když jsem měl VTI, a to už je něco let... Možná bych se s tím někdy zžil, ale tenhle počin je fakt hezčí ( míň je někdy fakt víc) :-)
Proč "nás"? CX 5D je globální model a má být nejsportovněji orientovaný, proto vypadá trošku výstředněji, než sedan a překvapivě i kupé, které by dle mého názoru mělo tuhle roli plnit.
Nás, Vás, je... :-):-) Trochu výstřední je slabé slovo. Vím, že to sjíždí z Swindonu, nebo jak se to píše, pro téměř celý svět, nicméně nepřeji Hondě situaci, opakujěcí se např. s předchozí generací hatche. Rozporuplný design. Ty nárazníky HB fakt nemusí sednout každému a ten pak může jít jinde. Trochu menší plástve, nebo ty ze SDN, jak už jsem psal, a bude stravitelnější pro více potencionálních zákazníků. Jakže byl ten text z vedení Hondy? Když padne Civic, padne Honda? Vývoj stál neskutečné prachy, byla by škoda to zase odstřelit přehnanou okázalostí, nebo spíše designovým failem. A souhlasím, že u coupé by mi to vůbec nevadilo, je teď však opravdu usedlejšě, než HB.
Co jsem tak četl, v Americe z toho jsou vesměs nadšení a to včetně tradičně rejpavé komunity, tam naopak nudný design odstřelil posledně nabízený 3D hatch. Kolik se toho prodá a chce prodat, je otázka, je tam dražší, než HR-V, takže sebevědomí velké.
Nárazníky fakt nemusí sednout každému, ale spíš si myslím, že to bude málokdo řešit, protože detaily tvoří celek a jako celek je Civic myslím velmi atraktivní auto. ;-) Zajímavý bude facelift, tak se ukáže, jestli to někomu skutečně tolik vadilo. :-)
3HB byl krok zpět, coupé byla jiná káva. Je pravda, že je brzy na nějaké resumé, tak snad se mýlím a 10. G se bude prodávat i v Evropě dobře. Vysoké prodeje - zisky - prašule na vývoj nových a dobře postavených aut a techniky :-) Chtěl bych si totiž v budoucnu ještě pořídit ještě jednu, dvě Hondy ;-)
Teď vážně, trochu se ale bojím i té evropské ceny, protože pokud bude dle odhadů, začne HB s 1.5 (134kw) v Eleganci mezi 550.-580.000 Kč, a to už je dost :-|
Opticky je protáhlý, protože to protáhlý je a tom je řeč. Už na vykrojení zadního blatníku je vidět, že i při rozvoru 2.7 bojovali s prostorem (možná i s časem) a následovně celý zadek dodrbali. Zadní dveře měly být pod belt line jinak tvarované, možná i celkově kratší (zadní okno je delší než přední a to je vždy špatně) a 1/4 panel měl být o 20cm kratší a bylo by to v cajku....já vím, kdyby byly......
Ne, není protáhlý, je jen nízký. Rozvor a délka jsou stejné jako u Corolly, Fluence (já vím, to není dobrý příklad), Mazda 3 je o brutálních 5 cm kratší >:D a naopak třeba Avensis má při stejném rozvoru o 12 cm víc. Insignia má o 4 cm delší rozvor a o 21 cm víc. A můžeme pokračovat. Jinými slovy - není prostě protáhlý.
Zadní dveře jsou tvarované tak, aby zabránily ušpinění kalhot. Proporce dveří a oken odpovídají běžným standardům sedanů (když měl Accord krátké zadní dveře, bylo to taky špatně) tvarování a proporce zádě zase odpovídají definici "čtyřdveřového kupé", což je dnes cool.
Samozřejmě, že je Civic protáhlý a Corolla i Fluence jsou také protáhlé, i BMW GT a Gran Coupés jsou protáhlé jak protáhlá dršťka a vypadájí hrůzostrašně, i když si myslíš, že je tento style in. Já si myslím kamaráde, že to jsou pouze výrobci, kteří se snaží tento protáhlý styl narvat zákazníkům do chřtánu...aby bylo zase něco jiného/nového na krámě....toť vše...
Je to jak přes kopírák, americká i evropská verze, co už. A konečne pořádné upgrade Honda Connect 2 (téměř 500W výkon). Na skoro 180 PS dost utlumený výfuk, ale proti gustu... viz odkaz youtube.
Vždycky když vidím u moderních sedanů ten neuvěřitelný sklon zadního okna a z toho plynoucí kraťočké víko kufru (které pak vede k jeho mizerné přístupnosti) tak se ptám - proč už tam sakra rovnou neudělali páté dveře s výklopným zadním oknem? Dosud na to bylo u svých kompaktních modelů expert hlavně Volvo, nyní se přidává i Civic... :-O
"...neuvěřitelný sklon zadního okna..."
Co se stalo? Ja s tebou souhlasim? No toto!? >:D
Kdyz vidim na Dacia Duster plynovou vzperu na kapotu a u tohoto nipponcika v kufru ty panty jak u vrat do stodoly....ptam se "Proc?"
To uz radsi to turecke Tipo..... >:D
To je síla, co Honda, vyrábějící kdysi jedny z nejkrásnějších sedanů dokáže nyní předvést. Nevzhledný, beztvarý a nesourodý design sedanu se stává etalonem zoufalosti po Nissanu Tiida.
Sakra to mě žere, že tvůrci sportovně-elegatních Accordů a Legendů vyšuměli do ztracena ;-\
Starší Hondy byly možná také hezká auta, ale kapku hůře dostupná pro širší masy… na rozdíl od posledních generací Civicu, které k jedinečnému (a již dnes by se dalo říci i legendárnímu) designu přinesly o i něco dostupnější mix estetiky, užitných vlastností a jízdních dojmů. Osobně za to můžu Hondě jen děkovat.
a jen to mírně omladit. Nechat siluetu, možná přidat jen LED do zadních světel, LED do předních světel. To by naprosto stačilo. Asi tak, jak to dělá Audi už léta. Co funguje, nechá a nemění (design).