Honda Civic X Sedan: Oficiálně i pro Evropu
Už je to dlouho, co byl v Evropě plošně nabízen sedan Honda Civic, zájem v západní a střední Evropě nebyl velký a proto se stal okrajovou záležitostí pro východní a jihovýchodní část kontinentu. Ale situace se trochu změnila. V Evropě skončil Accord a v mezičase Civic povyrostl. Už v dosluhující generaci se Civic 4D nenápadně objevil "na zkoušku" v Německu a vypadá to, že s výsledkem byla Honda spokojena, protože dnes oficiálně debutuje na pařížském autosalonu sedan Civic X. generace.
Vizuálně je téměř identický s "naším" (taktéž globálním) fastbackem, liší se pouze řešením zadní části a méně agresivně tvarovanými nárazníky, i tak si ale zachovává sportovní proporce nízkou stavbou karoserie a krátkými převisy. Honda patrně spoléhá na to, že by větší, dynamičtější Civic 4D s údajně nejprostornějším interiérem ve třídě mohl nalákat některé dosavadní majitele Accordů. Tomu ostatně napovídá i dostupná specifikace - jediným motorem v nabídce bude benzinová patnáctistovka VTEC Turbo s výkonem 134 kW.
Volit bude možné pouze mezi převodovkami, které však dělají určité rozdíly mezi použitou pohonnou jednotkou. Zatímco u manuálu vrcholí maximální výkon patnáctistovky při 5500 otáčkách, u CVT až v 6000/min. Druhým rozdílem je točivý moment, u verze s 6MT má hodnotu 240 N.m v rozmezí 1900-5000/min, u CVT se sedmi virtuálními stupni je to 220 N.m mezi 1700-5500 otáčkami. Civic 4D má rozměry 4630 x 1800 x 1416 mm, rozvor 2700 mm, objem kufru 519 l a s ohledem na váhu 1280 kg lze očekávat, že bude mít lepší dynamiku, než předešlý Accord 2.4. S ohledem na jeho americký původ to také vypadá, že nebude vůbec nabízen s turbodieselem.
Zatímco Civic 5D by se měl začít prodávat v únoru nebo březnu příštího roku a sportovní Type R v září, Civic 4D k nám dorazí zhruba v červnu.