Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic X Sedan: Oficiálně i pro Evropu

Michal Fokt
Diskuze (32)
Americký, tedy pardon, globální sedan Civic aktuální generace bude oficiálně nabízen i v Evropě, avšak pouze se silnějším turbobenzinem

Už je to dlouho, co byl v Evropě plošně nabízen sedan Honda Civic, zájem v západní a střední Evropě nebyl velký a proto se stal okrajovou záležitostí pro východní a jihovýchodní část kontinentu. Ale situace se trochu změnila. V Evropě skončil Accord a v mezičase Civic povyrostl. Už v dosluhující generaci se Civic 4D nenápadně objevil "na zkoušku" v Německu a vypadá to, že s výsledkem byla Honda spokojena, protože dnes oficiálně debutuje na pařížském autosalonu sedan Civic X. generace.

Vizuálně je téměř identický s "naším" (taktéž globálním) fastbackem, liší se pouze řešením zadní části a méně agresivně tvarovanými nárazníky, i tak si ale zachovává sportovní proporce nízkou stavbou karoserie a krátkými převisy. Honda patrně spoléhá na to, že by větší, dynamičtější Civic 4D s údajně nejprostornějším interiérem ve třídě mohl nalákat některé dosavadní majitele Accordů. Tomu ostatně napovídá i dostupná specifikace - jediným motorem v nabídce bude benzinová patnáctistovka VTEC Turbo s výkonem 134 kW.

Volit bude možné pouze mezi převodovkami, které však dělají určité rozdíly mezi použitou pohonnou jednotkou. Zatímco u manuálu vrcholí maximální výkon patnáctistovky při 5500 otáčkách, u CVT až v 6000/min. Druhým rozdílem je točivý moment, u verze s 6MT má hodnotu 240 N.m v rozmezí 1900-5000/min, u CVT se sedmi virtuálními stupni je to 220 N.m mezi 1700-5500 otáčkami. Civic 4D má rozměry 4630 x 1800 x 1416 mm, rozvor 2700 mm, objem kufru 519 l a s ohledem na váhu 1280 kg lze očekávat, že bude mít lepší dynamiku, než předešlý Accord 2.4. S ohledem na jeho americký původ to také vypadá, že nebude vůbec nabízen s turbodieselem.

Zatímco Civic 5D by se měl začít prodávat v únoru nebo březnu příštího roku a sportovní Type R v září, Civic 4D k nám dorazí zhruba v červnu.

Michal Fokt
Diskuze (32)
3. 10. 2016 11:02
Cesta evoluce, ne revoluce
Prostě měli vzít tohle:
[odkaz]

a jen to mírně omladit. Nechat siluetu, možná přidat jen LED do zadních světel, LED do předních světel. To by naprosto stačilo. Asi tak, jak to dělá Audi už léta. Co funguje, nechá a nemění (design).
Avatar - michal.t
1. 10. 2016 23:28
Re: Še(he)re(za)da
Starší Hondy byly možná také hezká auta, ale kapku hůře dostupná pro širší masy… na rozdíl od posledních generací Civicu, které k jedinečnému (a již dnes by se dalo říci i legendárnímu) designu přinesly o i něco dostupnější mix estetiky, užitných vlastností a jízdních dojmů. Osobně za to můžu Hondě jen děkovat.
1. 10. 2016 22:04
Re: Še(he)re(za)da
Naprosto s tebou souhlasím, mluvíš mi z duše. Ještě v 90. letech bývala Honda jednou z mých oblíbených značek... ;-\ :'-( 8-s :no: :no: :no:
1. 10. 2016 17:45
Še(he)re(za)da
To je síla, co Honda, vyrábějící kdysi jedny z nejkrásnějších sedanů dokáže nyní předvést. Nevzhledný, beztvarý a nesourodý design sedanu se stává etalonem zoufalosti po Nissanu Tiida.
Sakra to mě žere, že tvůrci sportovně-elegatních Accordů a Legendů vyšuměli do ztracena ;-\
Avatar - praděda7
1. 10. 2016 10:32
Re: Natažený Civic
Samozřejmě, že je Civic protáhlý a Corolla i Fluence jsou také protáhlé, i BMW GT a Gran Coupés jsou protáhlé jak protáhlá dršťka a vypadájí hrůzostrašně, i když si myslíš, že je tento style in. Já si myslím kamaráde, že to jsou pouze výrobci, kteří se snaží tento protáhlý styl narvat zákazníkům do chřtánu...aby bylo zase něco jiného/nového na krámě....toť vše...