Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Konstruktérský protiproud: Sedm aut, která nešla s davem

27 komentářů

bufes
Uz viackrat som vam to chcel napisat, je fakt taky problem dat niekolko obrazkov priamo medzi text? Nemyslim tie male, ktore este treba rozklikavat, ale normalne velky obrazok na celu sirku textu, aby clovek v danej kapitole vedel o com pisete? Viem ze tam mate galeriu, to mi ale nepomoze sparovat vsetky obrazky s kapitolami. Nespominam si, ci som za posledne roky videl niekde inde citatelsky tak neprijemny magazin.
Avatar - peter_ko
peter_ko
Veď taká 105ka a neskoršie mutácie išli tiež hodne proti prúdu. 😉
Avatar - Inferius
Inferius
o škodovky tady není rozhodně nouze 😉
Anonym
něco takového vždycky potěší místo nekonečných jalových omílání Octavie nebo elektromobilů.
Arese
No opravdu stačí vzpomenout na Škoda 742/743 s chladičem uloženým samostatně vpředu a originálním otevíráním víka kufru do strany. A nebo něco mnohem atraktivnějšího: Alfa Romeo Alfetta, Giulietta, 75 a 90 byly jediné velkosériové sedany s uspořádáním pohonné jednotky systémem Transaxle 😄 :yes:
Avatar - euro89
euro89
Clanek by byl i vcelku pekny, kdyby v nem autor opet nenapsal nejakou blbost... Bud mi unikla zprava, kdy se cesky prumerny plat dostal nekam na uroven toho svycarskeho, nebo je autorovym tajnym tipem na youngrimer orezla popelnice s vybydlenym interierem. :-! Kazdopadne opravdu pekna Previa prvni generace stoji dnes casto vice, nez jeji modernejsi nastupce a hlavne - je problem ji vubec v peknem stavu sehnat. Me osobne se prvni Previa hodne libi a tak jejich ceny sleduji dlouhodobe.
kalousek
Předpokládám že konstruktéři Ferrari FF museli narazit na neřešitelný problém s vyvedením regulérního předního pohonu až zezadu auta od převodovky, tak jak je to udělané v jiných 4x4 autech s transaxle.
Jinak by asi nikdy nemohli vymyslet něco tak zoufalého jako je 4RM. Než takovou čtyřkolku, tak to fakt raději žádnou
Sleeper
Tenhle seriál se dá dělat donekonečna. Bagheeru jsem psal už kdysi podrobněji - [odkaz] Jinak bývají většinou problémem použitelné fotky, obzvláště u domácích aut. Ale k tomu tatrováckému dieselu bych možná něco našel, tak třeba zas někdy jindy 😄
Sleeper
Byla myšlena první generace - viz odkaz, Myslím, že tahle previa nemá vybydlený interiér, naživo jsem ji samozřejmě neviděl. Vzhledem k nízké ceně jistě nějaké investice spolkne, o tom žádná. Ano, v ČR jsem našel jedinou, ale nezlobte se, není to bazarová rubrika. Až bude více času a prostoru se tomuhle autu věnovat, jistě projedu i aktuální částky v Evropě z USA si tohle auto určitě přiveze málokdo 😄. Díky za pochopení.
Horst Fuchs
No, on má bohužel Euro pravdu, když tedy vynechám jeho poněkud impertinentní sloh. První Previa je u nás žádané a prakticky nesehnatelné zboží už pár let, v ČR není v nabídce v podstatě žádná. Kdysi jsem měl nabídku na opravdu krásnou za bohužel také odpovídající cenu, ale tehdy jsem zvolil (chybně) jinak. V Německu jich ještě ale pár je, opravdu ale jen pár. Takže jako tip na youngtimera, proč ne. Ceny jsou zatím ještě dole.
Avatar - euro89
euro89
Jakou jinou nez prvni generaci jste mel na mysli, kdyz jen ta prvni (XR10/XR20) mela motor uprostred, ktery jste zminil? Vseobecne patri Vase clanky k tomu nejlepsimu na ACZ, zejmena ty v sekci Veteran.auto, ale s tou cenou jste fakt placnul vedle. Z ceskych serveru sleduji hlavne Sauto.cz, ale co vim, tak v CR tyhle auta temer nejsou, takze pokud je nekdo chce, musi koukat na nabidky v zahranici. A tam peknou Previi za 20-25tis. Kc urcite nekoupite. :-!
starý_kluk
Dnes jdou mikroturbínky s účinností k 50%-ům. Ale diesely i benzíňáky při nejlepším svém režimu (tj. ne v trakci) už také.
Ale i tak - zmíněný Jaguár i Pinifarinovo Cambiano jezdily s dobrou dynamikou za 2litry /100km s velkým dosahem (1000 km i víc). A to byly 4-dveřové slušně dlouhé sedany - žádní pokusní králíci. Odvod horkých plynů (psali) byl vyřešen (z obrázků nebylo příliš patrné).
Je celkem technicky jasné, že čistě el. pohon je budoucnost; jen vnější "tankování" z energetické sítě (i jinak) to nebude moci být - bude se "tankovat" přímo na palubě vozidla.
Sleeper
Vážený pane, než mě příště budete napadat, rozhlédněte se nejprve po domácím internetu a české inzerci, než půjdete do zahraničí - [odkaz] Až budu psát historii první generace Previe (a že by za to stála), milerád vám do článku dám i ceny jinde v Evropě, protože na to bude čas.
kalousek
no koukal jsem třeba na měrnou spotřebu mikroturbíny Bladon jets co měla být v jaguaru a vycházelo to hůře než pístový turbodiesel
Avatar - Anonym
Anonym
pro mě dva NEJ vozy z týhle kategorie, oba ndčasové, futuristické a úžasné, bohužel většina Turbine byla po zkouškách sešrotována.....
Avatar - euro89
euro89
Nebyly. Transaxle mely uz v 50. letech Aurelie a pozdeji Flaminie. 😉 :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tady zrovna to není tak tragický, BMW od Jaguaru člověk pozná, ale jsou případy, kdy si říkám, jestli si nedělají kozy. Ale nejspíš mají jen neschopné IT oddělení, resp. nejsou ochotni do něj investovat.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
VELOREX - auto na troch kolesách s plátennou strechou, ale s pedálmi a volantom. Najväčší paradox - Velorex bol prednostne určený pre invalidov, aj keď nasúkať sa doň mal problém aj zdravý človek...
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Niečo podobné hučím v diskusiách tiež už nejaký ten piatok - aby nesypali fotky do galérií jak hnoj, ale pridávali pod ne popisy, aby bolo každému jasné, na čo sa pozerá. Ale redakcia je zrejme banda ignorantov, inak si to už neviem vysvetliť. Čitatelia ich nezaujímajú, hlavne že klikajú.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: :yes: :yes: Přesně tak.
starý_kluk
No - to je na delší povídání, než na takové pocitové závěry. Ono to moc není tak.

Jasně, že pístový spalmotor tu vypadá pro seriový hybrid mnnohem mnohem reálněji. A zisk na jeho lepší účinnosti v tomto režimu vůči dnešnímu trakčnímu použití vše přikryje. Úspora paliva a zlepšení trakce je nasnadě.
starý_kluk
Jawa šla s Minory již svou vlastní cestou.

Pan Pilát:
návrh motoru nesouměrně napříč s převodovkou, jako dnes a jezdící prototyp se souměrným motorem s převodovkou napříč dávno před Mini

Ing. Vykoukal:
Minor 1 a 2 - 3 už do výroby nešel. 2 spousta e😜ortu a licencí, počátek Saabu, 3 snad polská Sirena.
kalousek
Prototypy se možná objevují, ale asi nikomu zatím nefungují jinak by se už dávno pochlubili. I Jaguar z toho rychle vycouval.
Podle mě má mikroturbína efekt tam, kde jde dodatečně využít obrovské množství jinak ztrátového tepla odcházejícího výfukem. Což je například v kogeneračních jednotkách ale zatím ne v autech. Sice se objevují systémy s rekuperací tepla, ale nevím jestli je to zásadní pomoc.
A uspořádání s elektrickým přenosem výkonu tedy generátor - elektronika - elektromotor je určitě ztrátovější než přenos mechanickým převodem. Pokud do toho ještě zařadíš i akumulátor s nezbytnou elektronikou navíc, bude to ještě o level horší, přestože jsou ztráty částečně kompenzované ustáleným režimem turbíny a vykrýváním š***k z akumulátoru.
starý_kluk
A třeba i poválečný😒br /> Tatraplan Diesel - boxer (4-válcový), dávno před Subaru a obecně dávno před dnešními diesely.
Arese
O tom předválečném Rapidu samozřejmě vím, ale psal jsem "velkosériové sedany" myšleno v modernim slova smyslu samozřejmě. :-!
starý_kluk
Spalovací turbína dnes má naději se vrátit; ale ne už jako problematická trakční, nýbrž jako novodobá mikroturbínka, ženoucí pouze generátor na dobíjení mezi-akumulátoru elektrického automobilového pohonu. Prototypy se už objevují.
starý_kluk
Transaxle už měl Škoda Rapid před 2. válkou.
Ale měla by se tu objevit třeba i😒br /> Matra Simca Bagheera
Fiat Multipla obou generací (z 20. a 21. století)
a další

A neříkal bych jim "exoti", protože některé byly jen nepochopeny, nebo je nějaký "chytrý" manažer zlikvidoval a některé ověřovaly kroky vývoje.