tu vidim motory totozne s novym nissanom micra... nie zeby hierarchicky nizsie posadena dacia sandero potrebovala vyslovene viac... ale vyvyseny stepway s 0,9tce mi nepride motorom ako ideal.. ani na polne cesty ani do mesta... ako fakt neviem.. ale taka poctiva 1,6sce z meganu by mi na stepway slusala viac.. skoda ze po facelifte sa tam nedostala.. ( tajne som dufal ) ... inak samozrejme chvalim novy volant ( ten razom interier vizualne aj hodnotou zlepsil aspon o dalsich 30 percent ) ... novu masku.. nove materialy.... auto je krasne a zreje ako vino... dnes jedna z mala styloviek ktora ozaj nestoji melon pritom vie posobit seberovne aj vedla dvakrat drahsich aut.. stepway by som si vedel predstavit dokonca aj ako jedine auto na vsetko v mojom pripade.. velkostne ozaj ideal aj vyskou podvozkovo parada ... len tie motory... velka skoda... ale asi nebudem jediny ktoreho motory odradili od kupy stepwaya... lebo inak nemam problem... volant.. sedacky ... priestor... kufor... dizajn... razvor... vybava... bohate by som si vystacil.. aj cena je vyborna
Koukám, že rozlišování podle tříd ti stále moc nejde. Proč by mělo mít Sandero širší nabídku motorů, když se má jednat o městské a příměstské auto?
Tam vy samozřejmě jiné motory šly, ale kdo si je za tu cenu koupí?
Počkej moment....třeba taková 1.2 TCe 85 kW je v Lodgy ještě pořád o 25t (v Dokkerovi o 30t) levnější než 1.5 dCi 66 kW. Když se podíváš kolik stojí Sandero s touhle naftou, tak by 1.2 TCe nemohla být nijak extrovně drahá. A Sanderu by dávala téměř eReSácká křídla. >:-[]
Jak říká náš hajnej…“jo milej zlatej, od té doby, co mám Duster, furt jezdím. Kopec nekopec, cesta necesta, je mi úplně šoufl, jestli někde nakřápnu plast nebo poškrábu lak o šípek. Dacia je auto na práci, vozejk s dobrotama pro srnčí to utáhne s prstem v nose a půlmetrovou závěj to projede jako nic. Zabahněný gumáky? Žádnej problém, vždyť to není Mercédes. Za ty prachy už bych nic jinýho ani nechtěl.“
Bratr hajného je kominík… „jo, hlavně ti lufťáci si vždycky koupí chalupu někde v lese, kolikrát nestačí sbírat plasty a nárazníky z těch tankodromů, co k těm jejich hnízdům vedou. Občas taky svým Loganem naberu na nárazník trochu hlíny… opráším, trochu do toho kopnu, vono se to narovná a jede se dál.“
Toliko k Dacii…
Kdyby měla Dacia slušné motory motory, mohla by se řadit mezi plnohodnotná auta. Pokud si vezmu Logana MCV tak zjistím, že rozměrově se jedná o kompakt a ne malé auto. Jenže když ji porovnám s konkurencí, tak základní motor o výkonu 55 kW je oprandu málo, a to i na třídu malých vozů. Pokud vezmu 3 válec 0,9 TCe, pořád ztrácím min. 20 kW, a to je opravdu dost když vezmu v úvahu, kolik pak toho musí motůrek uvézt při plně naloženém autě. Další věcí, čím v mých očích Dacia citelně ztrácí, jsou záměrné nedodělky a odfláknuté detaily, jako jsou nezakryté panty kapoty, krátké těsnění u dveří nebo chybějící plastová lišta kryjící svar mezi střechou a boky. Kurňa, vždyť to jsou věci za pár korun.
Musis sa pozerat na to auto optikou vyrobnych nakladov a zisku. Z predajnej ceny tvoria "priame" vyrobne naklady (material + mzdy) len dost malu cast, vacsina je vyvoj, rozne schvalenia a testy, predajna siet a jej marza, logistika, marketing atd.
Pre automobilku je jednoduche usetrit na variabilnych nakladoch ako su naklady vyroby, tak sekaju na dieloch a zlozitosti vyroby. Druhy faktor je zdielanie komponetov a vyuzitie kapacit. Ak maju nenaplnenu kapacitu pre tieto slabe motory, neoplati sa im uvadzat ine, lebo tie predaju napr. v Cliu s vyrazne lepsou marzou.
Na konkretnom aute bude mat kazdy detail svoj dovod akokolvek z externeho pohladu nedava zmysel. Ci tym trafia vkus zakaznikov a auto bude uspesne je uz iny pribeh...
Tohle mě na vozech Dacia taky dost vadí, jinak bych o něm začal uvažovat, jako o dalším voze do rodiny. Byl jsem před pár dny na myčce a důchodci tam leštili svého nového Logana v sedanu a v bílé barvě nevypadal vůbec špatně a měli při tom otevřený kufr, ze kterého svítila bílá barva. Když jsem se podíval lépe, tak Dacia vážně šetří na všem, dokonce i na kousku tapecu na bocích kufru v jeho zadní části, což u té bílé barvy doslova razilo do očí už z dálky.
:yes: .. a stepway obzvlast.... aj vzhladom na robustnost a jednoduchost a pouzitie auta mi tam 0,9tce absolutne nepasuje... pritom vsetko ostatne je bez chybicky... ano aj vybava by stacila.. aj dizajn je krasny... auto na kazdy den vcelku slusne ... navyse v nasich podmienkach kde kazdy centi svetlosti pride vhod a aj cesty nie su kvalitou vzdy dokonale .. co viac si zelat .. stylovka za 11 tisic ako vysita.. dokonalost... splneny sen ... len ten motor... verim ze predaje tohto auta by boli dvojnasobne ( ved mozno aj preto stepwaya zase az tak nevidiet u nas na cestach ) keby mal vhodnejsi motor .... ta 1,6sce z megana by pritom bola dokonala suhlas ... :yes:
snad este antena uz mohla byt vzadu na streche ale to je detail.. auto inak ozaj krasne
dat do logana mcv 1,0 55kw motor je diletanstvo, Nm neojebabres tym, co je pisane na papieri, pojde to jak slimak - este horsie, ako 1,0 v skodovke, kedze logan je vyssi, dufam, ze koli zakladnej, nezmyselnej motorizacii klesnu predaje, co mam info od dealerov, najobjednavanejsia u logana/sandera bola 1,2 16v co by som povedal, ze pre logana uz bola slabsia motorizacia, malokto bral turbinu, teraz uz bude malokto brat tu 1,0 a radsej si kupi trebars peugeot 301 (ak nevadi sedan)
jo tych okolo 95nm co tam asi bude v tom 1.0 sce ... je uz aj pod uroven najslabsej feldy so 40kw...
ale dnes sa uz jazdi viac na papieri.. aj sportuje... ako v reale.. auta idu zvlastnym smerom tie posledne roky ale co uz ... zakaznik s tym asi vela nespravi ... zlate 90 roky ;-) .. ked aj male auta mali 1,6tky s nejakymi 110-115 konikmi a mohol si sa od radosti s takymto niecim tocivym a jednoduchym si zajazdit aj zblaznit :yes:
inak suhlas... mnoho ludi si kupovalo logan aj sandero prave s tym atmo 1,2 stvorvalec... co im ako nahrada feldy alebo nejakej mpi fabie urcite prislo aj pocitovo aj papierovo ako fajn .... teraz ale ked zistia ze tam maju uz trojvalec liter pre ktoreho je aj 100nm nedostizna meta tak sam som zvedavy co to s predajom dacii spravi u nas ... v tomto mas pravdu.. cakam u nas uz isty odliv zakaznikov od takehoto sandera a prilev zakaznikov mozno k riu .. swiftu... balenu a inde
Ale může tu být stejná obava jako u Fabie - je 1.0MPI plnohodnotným nástupcem 1.2HTP, je 1.0TSI plnohodnotným nástupcem 1.2TSI? Ani cesta na Ještěd to nemusí úplně rozptýlit... ;-)
Nemáš úplně pravdu, navíc ten motor ani neznáš. Ten motor 1.2 16V 55kW (ve verzi Euro 3) máme v rodině v jedné nákupní tašce, konkrétně R. Clio II a musím uznat, že to sním hýbe dosti dobře, tak věřím, že to bude obstojně hýbat i se Sanderem. Navíc je u něj nižší pojistka a spotřeba se pohybuje kolem 6,2l po městě. Takže za tím nehledej pouze cenu ;-)
Nevím, kam běžně chodíš k silnicím, ale zkus se někdy mrknout na silnice mimo vaši vesnici. U nás ve středních Čechách jsou naopak téměř všechna sandera Stepway a to se přitom dělají jen s TCe nebo dci...
skoda ze renault nema nejaku solidnu 1,4ku atmo.. ta je dnes stale este hodne pouzitelna... a moze byt aj v malej triede aj v nizsej strednej .. vid corsa-astra rio-ceed ... takze urcite by sa jej vyuzitie naslo aj v renaulte ( clio, megane, captur ) a dacii ( logan, sandero/stepway ) ... chyba mi tu proste nejaky ten motor tejto kategorie .... lebo stepway s ani nie litrovym trojvalcom povazujem za mna za nepredajny .. pritom inak krasne auto... skoda... velka skoda
co sa tyka 1,6tky tak megane ju ma... 1,6sce.... preco nie je aspon v stepway ked uz nemoze byt aj v klasickych daciach neviem.. lebo tento motor by vyvysenemu stepway slusal dokonale :yes:
Nuž našincovi sa nedá vyhovieť. Podľa tejto diskusie by každý chcel Mercedes s dvojlitrovým motorom so spotrebou 3 litre za cenu Dacie, che che... Motor 1,6 je dobrý nápad, lenže akú bude mať spotrebu po meste? Prečo asi dnes výrobcovia idú k malým motorom? Asi preto, že sú tlačení EU do nízkych emisii a spotrebiteľmi do malej spotreby. Daciu treba brať ako dobré a lacné auto pre nenáročných spotrebiteľov, pre závodníkov dávam do pozornosti BMW... Základná motorizácia vyhovie pri každodennej jazde do práce (ćasto len jeden cestujúci), pri jazde na nákupy, na výlety. Jednu jazdu do Chorvátska sa dá zniesť aj so základným motorom, no nepôjdete v kuse 130 po diaľnici, ale 110. Raz do roka... Kto cestuje raz do týždňa do Paríža, ten si Daciu nekúpi... >:D
uvidíme, jak se litrový motor popere. Litrové motory jsou základem i u kokurence v kategorii malé vozy. Sandero/Logan sice jsou větší, ale zase díky konstrukci a provedení i lehčí.
Každopádně legendární 1.2 je škoda, byl to skvělý motor. Třeba ale ustoupil legendě nové :-!
Dacie jsou fajn auta, moc to nestojí, na nic si nehraje a rozumně poslouží a jezdí. Jediný, co mě odrazuje a proto bych nekoupil je skutečnost, že stále nezinkují karoserii...
To zinkování a koroze karoserie je blábol ! Když jsem kupoval Logan MCV před dvěma lety,tak jsem se byl podívat na první staré logany. Od mého otce kolegové z práce a známí ty auta mají a v té době měly okolo 8 let některé stály celou dobu venku na sídlišti. A že by to bylo shnilé a mělo vyvyřované prahy a lemy >:D jeden říkal že měl felicii a tam byly páté dveře po třech letech na vyhození,zadní lemy blatníku totéž.
Těžko bych mohl jakoukoliv Dacii označit za skutečně hezké auto....s jedinou vyjímkou. A tou je Sandero Stepway. Facelift mu jenom prospěl a i přes některé detaily se mi prostě líbí. Tady bych i věřil, že cena nemusí být hlavním argumentem. Volant je lepší cca o 1000 % a hned se dá líp koukat i na interiér.
suhlas.. postacil novy volant a razom je to zase omnoho lepsie... takisto madla dveri su vcelku "luxusne" ... ocenujem aj jednoduchu a funkcnu "obrazovku" ... vsetko je take jednoduche a user friendly.. fakt paci sa mi to... navyse stepway posobi uz pomaly ako SUVcko... hodne stylovy... majestatny... len preboha preco tam nesupnu aspon nejaku 1,6 atmo z megana... prisaham ze by som taky stepway bral s radostou ale takto ako fakt skoda debat... za mna krasne auto ale s velmi obmedzenou a aj nie prave vhodnou motorovou ponukou .. pritom keby ozaj nebolo co tam dat... nepoviem nic ;-\
Dacia naopak nemá aktuálně s designem sebemenší problém. Design rozhodně převyšuje cenu. Dacie vypadají zcela porovnatelně s jakoukoliv mainstreamovou značkou. Detaily či materiály samozřejmě cenu prozradí, ale design je úplně v pohodě.
Ono celkově je ten facelift nepodařený :no: Jako uživatel Dacia Logan MCV LPG bych upravil jiné věci. Diodové denní svícení je rozmar >:D
ovládání oken na středovém tunelu se dá zvyknout,akorát ty zadní okna v elektrice měly ovladače za loketní opěrkou.
otevírání víka kufru,které se otevírá nízko (mám 180) a už drhnu hlavou o zámek.
Napojení zadní části karoserie,aby auto nevypadalo jako bazarovka svařená ze dvou kusů. Jde to vidět na napojení prahu uprostřed zadních dveří a po otevření dveří a potom na střeše.Sakra to je takový problém to v karosárně trochu zabrousit a začistit tmelem ?!
Plnohodnotné pneumatiky 195/65 15 ne ty nízké 185/60 15.
Křivá podlaha u řidiče a nesmyslné schodiště pod pedály ,kde se nedá umístit gumová rohož.
Vyřešit problémy z výroby, LPG LandiRenzo na přepínání LPG do nouzového režimu s následnou výmluvou na kvalitu LPG
U přepínačů které mi vadí a na foru s tím měli i reklamace je ovládání světel! Aby na jedné páčce bylo ovládání obrysová,tlumená,dálková,potom přední a zadní mlhovky a z boku klakson. To se prostě musí vysypat ! Alespoň ty ovladače mlhových světlometů umístit na palubní desku.
V kufru udělat kotvící oka i na bocích
nedostatečná nabídka motorů ten nový litr je směšný
Kdy bude Logan MCV Stapway :-)
LPG co montuje Dacia do svých vozů je spíše ukázkou špatného marketingu, tj. nákup co nejlevnějšího systému (low-end LPG komponent), kde zřejmě vyhrála podhodnocená cena. Přitom se jedná o výrobce LPG systémů Landi Renzo, což je něco jako Ferrari mezi automobily, ale co se montuje do Dacií mě přijde spíše jako odpad vyrobený někde co nejlevněji, proto s tím uživatelé mají takové problémy. Pokud si někdo nechá namontovat LPG Landi Renzo dodatečně, nemá žádné problémy za předpokladu, že zvolí vhodný motor na provoz na LPG. Bohužel tím ale přichází zase o záruku u nového vozu. Stejné problémy mají také uživatelé origo škodováckých LPG nástaveb. Na LPG nedám dopustit, stejně tak na výrobce Landi Renzo a BRC, ale když se to se šetřením nákladů moc přehání, nedopadá to pak dobře.
Myslí, že modelové řadě Dacia prospěla modernizace a osvěžení desingu. Jak je psáno v článku tak se nesl v duchu modelu Duster. Mě se sice více líbil ten původní starší Duster, ale na Loganu a Sanderu se výraznější maska prolíná opravdu hezky. Efektní jsou i zadní svítilny. Moc se mi líbí i modernizovaný interiér. Těším se i na první testy, kde se vyzkouší nová technika, která je v autech použitá. Hlavně aby Dacia nezdražovala s každým omlazením modelů či příchodem zbrusu nového auta. To by byla velká škoda.
Zaujímavá diskusia. Ale musím povedať, že Dacia odstránila najväčšie bolesti predchádzajúcich modelov. Predovšetkým doriešili ovládanie húkačky na volante, ovládanie elektrických okien predných dverí na obvyklom mieste vo dverách. Doplnila výbavu (voliteľnú) o cúvaciu kameru. Prechod k menším motorom beriem ako trend, ktorému sa ani Dacia nevie vyhnúť. V škodovke to nevadilo a čuduj sa svete, litre sa kupujú. Pozrite sa na masku Dacie. Dacia prešla od lacných H4 k drahším a účinnejším H7! Pozrite sa na Fabiu a koľko iných aut sa nehanbí ponúkať zastaralé H4. Nikto nehovorí, že základný motor je vhodný na diaľnice, ale malé turbo ,09 L už nikto nespochybňuje... Som prekvapený, že napriek cenovke na spodku všetkých cenníkov si v Dacii vyberiete vhodný motor, automatickú prevodovku a iné veci za skromné peniaze. Treba pochopiť, že Dacia je dobré auto za ešte lepšie peniaze pre nenáročných motoristov. A pre pretekárov a vyznávačov fajnových výbav hovorím za seba, že radšej Daciu v strednej výbave ako za tú istú cenu 10 ročnú jazdenku s "úplnou výbavou", s nejasným pôvodom, so stočeným tachometrom, a s obavou, že čo sa mi ešte môže pokaziť. Ja viem, s Daciou neohúrite mladú slečnu, ani susedov. Ale viem, že ak ju kúpim novú, tak minimálne 5 rokov a 150 tisíc km budem chodiť iba raz ročne na záručnú prehliadku, že sa nemusím báť poruchy ani neočakávaných investícii za opravy. Nemám Daciu, ale začínam veľmi silne uvažovať nad kúpou Logana s automatickou prevodovkou...