Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cerberus jedná o prodeji Chrysleru s General Motors a Renaultem

Investiční společnost Cerberus vlastní 80,1 % akcií Chrysleru, německý Daimler AG jí v nejbližší době odprodá zbytek svého podílu. V této chvíli už Cerberus jedná o dalším prodeji s GM a francouzským Renaultem.
Zpět na článek
20. 10. 2008 09:22
neregistrovaný "nrV"
17. 10. 2008 18:03
Pekelný pes a jeho buřt
Pro čtenáře angličtiny sem dávám odkaz na příspěvek z Business Weeku, rubrika Autobeat Blog, na téma GM-(Renault)-Chrysler. Stručně řešeno, všechny-4-palce-dolů takovému nápadu. Příspěvek končí doporučením, aby si předkladatelé takových skvělých nápadů GM vzali ty kupy nadšeného projektového papíru a dali je to kamen - přijdou vhod, bude tuhá zima. Business Week a jeho Autobeat nejsou Mateřídouška, ale smečka práskaných a padni-komu-padni analytiků, jejich argumentaci stojí za to pečlivě číst. Úplně jiné vysvědčení od nich dostává Ford, který místo popletených námluv pečlivě krok za krokem plní svůj "plán nápravy". Autor ještě podotýká: viděli jste snad kolem Chrysleru lačně čenichat Toyotu nebo Hondu - ani omylem! [odkaz]
Rozbalit vlákno
21
17. 10. 2008 18:27
Re: Pekelný pes a jeho buřt
Tak nejak to asi bude, dneska asi to posledni, co GM potrebuje, je vice znacek, vice zamestnancu, vic trucku, SUV a off-roadu a vic dluhu. Chrysler muze byt zajimavy pro nekoho, kdo neni na US trhu a z nejakeho (neznameho) duvodu tam chce. Navic pod Cerberusem zazil Chrysler prudky pad prodeju, tak je jasne, ze financnici pochopili, ze to asi nebude tak easy a chteji se Chrysleru co nejrychleji zbavit. Jeste ze aspon US automobilkam vysla ta reklamni akce, kdy garantovali k novemu vozu benzin za 2.99 v dobe, kdy stal pres 4$. Dneska nemusi doplacet prakticky nic, jak cena benzinu spadla. Takze pokud nekdo bude skutecne kupovat Chrysler, bude z Evropy (Renaultem si moc jisty nejsem, ten by mohl vyuzit sit Nissanu, kdyby se na to citil, na druhou stranu, v US si debakl Renaultu jeste spousta lidi pamatuje, spis bych sazel na Fiat, pokud by to nutne nekdo z Evropy mel byt, spis mi pravdepodobnejsi prijde nejak cinska ci indicka automobilka, ktera po technologiich i miste na US trhu rada sahne. Ikdyz Obama, jako pravdepodobnejsi prezident uz naznacil v posledni kandidatske debate, ze by se mu moc nelibilo, kdyby mela nadale tvat praxe, ze narozdil od japonskych vyrobcu, kteri mohutne v USA vyrabi a davaji lidem praci, jsou i jini, jmenoval Koreu, kde existuje vyrazny nepomer v bilanci zahranicniho obchodu. Takze zustava otazkou, jak by pripadny novy asijsky vlastnik Chrysleru mohl zaujmout strategii zavreni US tovaren, ponechani si znacky a technologii za plneho vyuziti sve levne pracovni sily).
BTW, Tesla hlasi dalsi problemy, odsunuje premieru sedanu na tusim 2011.
17. 10. 2008 19:28
Re: Pekelný pes a jeho buřt
Taky si myslim, ze nejak tak, jak to popisujes. Fiatu bych pravda takovy krok asi taky moc nedoporucoval, nezda se mi na takovou porci dost zdravy. Co vymysli Tata nebo Mittalove...nebo Cinani...uvidime. Korejci si za predchozi administrativy vyjednali nejake fajnove dovozni podminky, uz jsem ale presne zapomnel, jake. Ted si Kia privezla do Savannah masiny pro svou novou americkou fabriku a i kdyz se jim asi svira pozadi, tezko je povezou zase pres more zpatky. Hyundai v Americe uz nejakou dobu vyrabi a jen tak neutece. Tak se nejspis s novym prezidentem a jeho dvorem budou muset dohodnout po dobrem. Ostatne maji relativne snad nejmensi propady na US trhu ze vsech automobilek. Ovsem Korea nejsou jen auta, prave tak jako Japonci, a ja nemam prehled, jak to vuci US vypada s dalsimi korejskymi odvetvimi-- a co by US vyvazely do Koreje. Neni tu nejaky expert na zbrojni prumysl, ktery vi? - Kazdopadne muj tip je, ze Hyundai-Kia se do zadneho kupovani Chrysleru nepohrnou. Jsou radi, ze maji slusne srovnane vlastni karty, a nepotrebuji za drahe penize likvidovat neco, co vlastne uz likviduji neprimo svym hospodarskym tlakem.
17. 10. 2008 21:36
Re: Pekelný pes a jeho buřt
No nevim, nedovedu si i přes současný ekonomický dění v US představit, že by amíci pustili jen tak jejich jeden z "národních klenotů". Je jasný, že jde o prachy a celá země je v podstatě spolek přistěhovalců, ale že by Indy, nebo Čínu? Možná je to blbina, ale pořád mi vrtaj hlavou ty reklamní videa u Rendlu točený pravděpodobně v US. Nissan tam má celkem slušnou pozici... Na druhou stranu nevím, jaký je skutečný propojení Renault-Nissan a jejich finanční prostředky, ale něco na tom bude, když je vůbec zmiňujou. Celá ozdravná politika US mi připadá jen, jako prodej všeho možnýho ven. Taky jsem někde viděl jen titulek o blokaci číny na dovoz korejských aut... co o tom víš? Nemá to třeba nějakou souvislost?
17. 10. 2008 22:57
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
zajímavý rys centrálně plánované ekonomiky - Číňani zjistili, že se korejský auta dováží v hojném počtu ale neprodávají = zůstavají smrdět v Číně, a to se soudruhům nelíbí, takže další dovozy blokli, až do +- vyprodání zásob. Kupodivu to není úplně blbej nápad, když vidím tady ta "parkoviště-vrakoviště-bazařiště"
17. 10. 2008 23:09
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Copak tady...spíš si myslim, že korejci brzdí produkci jejich automobilek... Na všech autosalonech jsou čínani, jako nenažranej tygr a ty jejich "kopie" by asi chtěly ven.
18. 10. 2008 07:47
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Hyundai-Kia zase tolik do Číny nedovážejí,jen desetinu jejich prodejů.90%prodaných aut vyrábí v Číně a na ty se to samozřejmě nevztahuje.
18. 10. 2008 10:46
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Pardon, byl jsem pryč.- Ta blokace je zpráva z 16.10. a říká se v ní, že jde o neoficiální pozastavení dovozů aut H+K ze závodů v J.Koreji. Hyundai oznámil, že nedostal od čínských úřadů žádné oficiální vyrozumění nebo rozhodnutí a že doufá, že věc se brzy vysvětlí. Zákaz se v každém případě nevztahuje na vozy, které H+K vyrábějí ve společných čínsko-korejských podnicích v Číně (viz Johnnův komentář). Údajně byl zákaz vydán proto, že prý H+K porušovaly antimonopolní předpisy tím, že nutily dealery plnit určené odbytové cíle (?!). Hyundai importuje do Číny asi 1500 aut měsíčně, Kia asi 800. Nechce se mi hledat moc údajů, ale samotná Kia prodává v Číně měsíčně kolem 11 000 kompletů (září 2008, v podstatě poměr, který uvádí Johnn).
Ještě mě tak napadá, jestli to celé spíš nesouvisí s tím, že J.Korea zakázala dovoz čínských potravin obsahujících sušené mléko, kvůli melaminové aféře.
Btw: činský trh také opustil optimismus a prodeje aut jako celek klesly (meziročně o 1,4% za září). Znamená to, že globální krizi nebude zřejmě možné automaticky kompenzovat na "naivních" nových trzích - nějaké rozpuštění US problémů ve Žluté řece asi nemá šanci. Před pár dny, abych se vrátil k věcí, oznámily čínské automobilky SAIC a Chery, že nevedou s Cerberusem rozhovory o Chrysleru. Pravda je, že Chery mělo rebadgovat své A1 na US trhu jako Chrysler Breeze, a jejich A3 mělo mít nějakou vazbu na Dodge a J.Ameriku, ale jak to bude opravdu... Kromě toho prý automobilka Great Wall má s Chryslerem dělat A-segmentové auto...No nevím.
Pokud jde o Obamu, stejně jako u nás nelze brát jeho předvolební agitaci úplně doslova. Celý spor se točí kolem smlouvy o volném obchodu mezi USA a JK (KORUS FTA). Pro demokraty je to sůl v oku, Obama opakoval názor amerických automobilových odborů, že se tím stejnak nezlepší vývoz US aut do Koreje ;-) McCain samozřejmě tvrdí opak a mluví o smlouvě jako o zdroji zvýšené prosperity. Jenže smlouva čeká v Senátu od roku 2007 na ratifikaci a tam mají většinu demokraté. Zdá se, že pokud dosedne do Bílého domku Obama, posílí ochranářské bariéry nad domácím trhem. Ovšem jestli nějaké uzavření se opravdu US ekonomice pomůže, to je dost otázka.
17. 10. 2008 21:16
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
pokud by to dopadlo Renaultu, tak tam urcite nezacne prodavat Renaulty, ale ponecha to jako Chrysler kterej amerika zna, s tim ze vyuzije danou techniku odnich a prone ze stavajicich znacek co podnej spadaji, tedy knim muze dostat uspornejsi motory po kterych amerika zacina touzit a odnich technologii EV hybridu a zkusenosti prave s "MPV", kdyby chtel Renault do USA s Renaultem, us to mohl davno udelat pres Infinity
Avatar - DaewooMaster
18. 10. 2008 11:07
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
A tím si seš jistý? Já jen když vlastnil ten zmiňovaný podíl v AMC, tak tam své modely protlačoval docela vehementně a své modely v USA i přímo vyráběl... Na druhou stranu se pokoušel v Evropě pod svou značkou prodávat třeba americký Rambler Classic.

V Jižní Koreji ale pod značkou Samsung prodává Nissany, takže možné je všechno... >:D
18. 10. 2008 11:39
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
ja ale nepsal ze tam neprotlaci pak sve modely, ale ze tam nebude tlacit znacku Renault, sak se muzes podivat i jinam posvete, svoje modely prodava i pod znackou Nissan, treba dodavky Trafic prodava pod logem Nissan, tusim ze i Thalii, proste tam sou lidi zvikli na danou znacku a Renault jim ji necha :-) myslim docela uspesna strategie
Avatar - DaewooMaster
18. 10. 2008 12:33
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Pravděpodobně to tak dopadne, nicméně v tom zmiňovaném AMC období Renaultu tam svá auta pod svou značkou prodával i vyráběl:

[odkaz]
neregistrovaný "nrV"
20. 10. 2008 09:22
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Jen pro informaci, z doby kdy Renault vlastnil podíl v AMC jezdí na Maltě mnoho dodávek a pickupů Dodge s logem Renault na kapotě.
18. 10. 2008 15:58
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
No, zkusenosti s MPV u Renaultu myslim nepotrebuji...
20. 10. 2008 10:22
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
omluva, MPV a SUV, a to pro dany kontinent, rozdil mezi tema vozi pro evropana a americana MPV vs. MPV a SUV vs. SUV je rozdil docela velikej, v evrope je SUV neco jako pseudotereneak, v USA jim je treba H2 a v tom zatim americe Renault nema co nabydnout, treba mezi MPV ma Renault auta od Moduse po Espace , ale americana nejakej Modus asi moc nenadchne
20. 10. 2008 18:37
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
H2 je v US okrajova zalezitost. Naopak vsude je videt tendence k civilneni a crossoverovateni SUV a klasicke off-roady mizi. Mezi nama, Hummera ted koupi asi jen (mirny) sienec a ani ten za nebude muset zaplatit moc. Ale mas pravdu v tom, ze Moduse by v US nikdo nepochopil :-) Clovek by cekal, ze nove mensi modely buou pokracovat v downsizingu, ale motor mensi jak 2l aby v malym aute pohledal. S jizdnima navykama a limitama je to zajimavy paradox. Na druhou stranu, cena benzinu spadla z 4.3$ behm par tydnu na 2.5$, takze hi-mpg silenstvi se trochu zchladi...
20. 10. 2008 21:26
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
tak H2 sem bral jen jako ukazkovej model, tech "vetsich" SUV maj zastoupeno americti vyrobci vicero modelama a ne jen tim H2, v podani Chrysleru je to treba Aspen, ktery je zastoupen i jako Hybrid ktere sou v USA celkem oblibene
21. 10. 2008 00:52
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Oblibene neoblibene, hybridy vali vetsinou v mensich an stredne velkych autech, vyjimky jsou, jako treba Lex, ale to je spis image, pro mainstreamoveho zakaznika mene dulezity parametr. Na prodejich Chrysleru je videt, ze ho nad vodou drzi hlavne mensi kary (Sebring, Caliber), prekvapive dobre se dari RAMu a vyborne se prodavaji minivany (na tu bidu) Na Pacifice je videt, ze ji prodavala hlavne absence podobne konkurence, ted ji uz nikdo nechce... Jo a Aspen, ten Chrysleru trn z paty asi nevytrhne, bohuzel
[odkaz]
21. 10. 2008 10:23
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
hybridu se v USA dari prave ve vetsich autech ;-) v malem aute se mu dari mozna tak v Evrope v Priusu, ostatne o kolik spadne spotreba u auta jako je Prius, o 2-3 litry na 100, u auta jako je Aspen ta spotreba spadne z prumernych 20 na 10-11 litru ;-) zakladni Aspen s 4.7 V8-303koni ma prumernou spotrebu psanou 22 litru na 100, Aspen Hybrid ma mit spotrebu 12 na 100 ;-) , cim vetsi a tezsi auto s vetsi spotrebou, tim snazsi a efektivnejsi je v nem provozovat Hybrid ;-) , proto se EV hybrid nejdrive objevi ve Voyageru kde schovat velke mnoztvi baterek neni problem a vaha vzroste v procentech o min nezli u maleho auta ;-)
21. 10. 2008 15:22
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
No teoreticky to vypada pekne a ted jaka je praxe prodeju:
[odkaz]
jasne vedou mala auta a mid-size camry, Escape ma vysoke prodeje diky velmi agresivni cenove politice, kdy za cenu zakladu konkurence prodava full hybrid. Jediny Highlander je vyjimkou. Aspen hybrid se myslim jeste neprodava.
21. 10. 2008 17:46
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Prius vynecham, to je auto s reklamni masazi a tezko ho kdy nejaky auto predstihne krom jeho nastupce, takze kdys spocteme Civic, Camry, Malibu, Accord a Altima tak jsme na cca 7400 kusech, zbyla auta v seznamu us patrej mezi "velka" auta bud SUV nebo limuziny, a tedy ta "velka" auta maji cca 5200 kusu, a pak se koukni na ceny tech aut a zjistis ze prumerne sou ty velke auta 2x drazsi nez ty male prdky co casto maj i malej moturek bez hybridu a uspora paliva oproti nehybridu je unich dosti smesna ;-) , takze ty velka draha auta s hybridem se prodavaj velice dobre, navic unich je mnohem lepsi ucinnost hybridniho systemu prave diky spojeni s velkym a casto vykonnym benzinakem ;-)

prius je casto kupovanej i z nevedomosti ze nejaka hybridni konkurence existuje, toho sem se dockal unas ve firme kdys ho pome chtela jedna z obchodacek >:D , nic nes Prius neznala a dneska je rada ze ma RX400h, proste netusila ze neco jako konkurencni hybridy jsou a dnes us by do nejakyho maliho nepohodlnyho Priuse ani nesedla, jezdi prevazne mesto a dalnici a ma prumernou okolo 8 litru cos na 2 tunovej autak s temer 3 a pul litrem je velice solidni udaj, navic se v tom pohodlne ve 4 odvezou i na delsi vzdalenost
22. 10. 2008 00:31
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
...Prius vynecham? Kdyz vynecham Cechy, ziji v Cesku Slovaci a Romove. Na jiny auta reklamy nejsou? Co je to za argument? Muzes mi definovat malej uspornej moturek US trhu, o kterym se bavime? Takze mala auta: jen vyjimecne je to 1.8, ve vetsine pripadu 2l, mazda 2.3, golf 2.5, spotreba nad 30 mpg je velmi usporne auto. Takze prius, co ma 45/48, v realu pry bezne 60 mpg a vice bez dalsich uprav, je jednoznacne hvezda. A u te ceny, argument je irelevantni, protoze pokud se bavime o novych vozech, nizsi prijmova skupina financne oceni vice proporcni snizeni nakladu na ujetou mili, protoze v jejim rozpoctu naklady na dopravu ukusuji z celeho kolace vetsi cast, nez u skupiny mirne majetnejsi, co si muze dovolit SUV hybrid za 35t$. Jinymi slovy, je mi jedno, kolik litru ceho mi sezere to, v cem jezdim, zajima mne, kolik % vyplaty usetrim na ujetou vzdalenost. (BTW, RX400h stoji temer presne 2x tolik, co prius. Nechapu, proc by nekdo pricetny mel vybirat mezi temito dvema naprosto odlisnymi auty).