Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cerberus jedná o prodeji Chrysleru s General Motors a Renaultem

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Investiční společnost Cerberus vlastní 80,1 % akcií Chrysleru, německý Daimler AG jí v nejbližší době odprodá zbytek svého podílu. V této chvíli už Cerberus jedná o dalším prodeji s GM a francouzským Renaultem.

The Wall Street Journal napsal, že by koncern General Motors uzavřel dohodu s Cerberus Capital Management co nejrychleji, nejlépe do konce října tohoto roku. Obě společnosti se ovšem stále na podmínkách smlouvy nedomluvily. Alternativou je také možnost prodeje pouze poloviny Chrysleru druhému největšímu výrobci automobilů na světě. O druhou část má zájem francouzský Renault, který by se tak mohl alespoň kapitálově vrátit na americký trh. Pikantní na celé záležitosti je to, že by se značka Jeep mohla vrátit pod francouzská křídla – před více než dvěma desítkami let totiž patřila zkrachovalé American Motors Corporation (AMC), ve které měl Renault podíl.

Na prodeji je zainteresovaná i banka J. P. Morgan Chase & Co., která je největším věřitelem Chrysleru a poskytuje úvěry i GM, takže by její představitelé pochopitelně nejraději viděli Chrysler v amerických rukou.

General Motors by mohl sloučením s nejmenším členem Velké trojkyušetřit minimálně 10 miliard dolarů a získat dalších 11 miliard v hotovosti. Proti převzetí se ovšem bouří odbory GM a také ekonomičtí a průmysloví experti jsou skeptičtí. Světovou dvojku automobilového trhu lákají samozřejmě hlavně minivany, v této třídě stál Chrysler na samém počátku, a pak továrna na výrobu velkých pick-upů v Mexiku.

Cerberus nabízí k prodeji nejprve finanční divizi Chrysler Financial, která by se mohla spojit s GMAC. Investiční společnost Cerberus je totiž zároveň majitelem majoritního balíku 51 % akcií GMAC a zároveň vede rozhovory o převzetí zbývajících. Další položkou v nabídce je společnost Mopar, dvorní úpravce Chryslerových automobilů a výrobce závodních dílů.

Cerberus koupil svůj podíl Chrysleru od německé automobilky Daimler loni za 7,4 miliardy dolarů.

Poté, co byl na jaře 2007 oznámen konec aliance DaimlerChrysler, ovšem stuttgartští vedli jednání o možném prodeji právě s General Motors.

V současné době, kdy na celý finanční svět dopadá krize a automobilový trh za oceánem poklesl na patnáctileté minimum, je celá situace kolem tradičního amerického výrobce s více než osmdesátiletou tradicí stále nejasná.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
22. 10. 2008 00:31
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
...Prius vynecham? Kdyz vynecham Cechy, ziji v Cesku Slovaci a Romove. Na jiny auta reklamy nejsou? Co je to za argument? Muzes mi definovat malej uspornej moturek US trhu, o kterym se bavime? Takze mala auta: jen vyjimecne je to 1.8, ve vetsine pripadu 2l, mazda 2.3, golf 2.5, spotreba nad 30 mpg je velmi usporne auto. Takze prius, co ma 45/48, v realu pry bezne 60 mpg a vice bez dalsich uprav, je jednoznacne hvezda. A u te ceny, argument je irelevantni, protoze pokud se bavime o novych vozech, nizsi prijmova skupina financne oceni vice proporcni snizeni nakladu na ujetou mili, protoze v jejim rozpoctu naklady na dopravu ukusuji z celeho kolace vetsi cast, nez u skupiny mirne majetnejsi, co si muze dovolit SUV hybrid za 35t$. Jinymi slovy, je mi jedno, kolik litru ceho mi sezere to, v cem jezdim, zajima mne, kolik % vyplaty usetrim na ujetou vzdalenost. (BTW, RX400h stoji temer presne 2x tolik, co prius. Nechapu, proc by nekdo pricetny mel vybirat mezi temito dvema naprosto odlisnymi auty).
21. 10. 2008 17:46
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Prius vynecham, to je auto s reklamni masazi a tezko ho kdy nejaky auto predstihne krom jeho nastupce, takze kdys spocteme Civic, Camry, Malibu, Accord a Altima tak jsme na cca 7400 kusech, zbyla auta v seznamu us patrej mezi "velka" auta bud SUV nebo limuziny, a tedy ta "velka" auta maji cca 5200 kusu, a pak se koukni na ceny tech aut a zjistis ze prumerne sou ty velke auta 2x drazsi nez ty male prdky co casto maj i malej moturek bez hybridu a uspora paliva oproti nehybridu je unich dosti smesna ;-) , takze ty velka draha auta s hybridem se prodavaj velice dobre, navic unich je mnohem lepsi ucinnost hybridniho systemu prave diky spojeni s velkym a casto vykonnym benzinakem ;-)

prius je casto kupovanej i z nevedomosti ze nejaka hybridni konkurence existuje, toho sem se dockal unas ve firme kdys ho pome chtela jedna z obchodacek >:D , nic nes Prius neznala a dneska je rada ze ma RX400h, proste netusila ze neco jako konkurencni hybridy jsou a dnes us by do nejakyho maliho nepohodlnyho Priuse ani nesedla, jezdi prevazne mesto a dalnici a ma prumernou okolo 8 litru cos na 2 tunovej autak s temer 3 a pul litrem je velice solidni udaj, navic se v tom pohodlne ve 4 odvezou i na delsi vzdalenost
21. 10. 2008 15:22
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
No teoreticky to vypada pekne a ted jaka je praxe prodeju:
[odkaz]
jasne vedou mala auta a mid-size camry, Escape ma vysoke prodeje diky velmi agresivni cenove politice, kdy za cenu zakladu konkurence prodava full hybrid. Jediny Highlander je vyjimkou. Aspen hybrid se myslim jeste neprodava.
21. 10. 2008 10:23
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
hybridu se v USA dari prave ve vetsich autech ;-) v malem aute se mu dari mozna tak v Evrope v Priusu, ostatne o kolik spadne spotreba u auta jako je Prius, o 2-3 litry na 100, u auta jako je Aspen ta spotreba spadne z prumernych 20 na 10-11 litru ;-) zakladni Aspen s 4.7 V8-303koni ma prumernou spotrebu psanou 22 litru na 100, Aspen Hybrid ma mit spotrebu 12 na 100 ;-) , cim vetsi a tezsi auto s vetsi spotrebou, tim snazsi a efektivnejsi je v nem provozovat Hybrid ;-) , proto se EV hybrid nejdrive objevi ve Voyageru kde schovat velke mnoztvi baterek neni problem a vaha vzroste v procentech o min nezli u maleho auta ;-)
21. 10. 2008 00:52
Re: ad. Čínská blokace Korejců....
Oblibene neoblibene, hybridy vali vetsinou v mensich an stredne velkych autech, vyjimky jsou, jako treba Lex, ale to je spis image, pro mainstreamoveho zakaznika mene dulezity parametr. Na prodejich Chrysleru je videt, ze ho nad vodou drzi hlavne mensi kary (Sebring, Caliber), prekvapive dobre se dari RAMu a vyborne se prodavaji minivany (na tu bidu) Na Pacifice je videt, ze ji prodavala hlavne absence podobne konkurence, ted ji uz nikdo nechce... Jo a Aspen, ten Chrysleru trn z paty asi nevytrhne, bohuzel
[odkaz]