Cerberus jedná o prodeji Chrysleru s General Motors a Renaultem
The Wall Street Journal napsal, že by koncern General Motors uzavřel dohodu s Cerberus Capital Management co nejrychleji, nejlépe do konce října tohoto roku. Obě společnosti se ovšem stále na podmínkách smlouvy nedomluvily. Alternativou je také možnost prodeje pouze poloviny Chrysleru druhému největšímu výrobci automobilů na světě. O druhou část má zájem francouzský Renault, který by se tak mohl alespoň kapitálově vrátit na americký trh. Pikantní na celé záležitosti je to, že by se značka Jeep mohla vrátit pod francouzská křídla – před více než dvěma desítkami let totiž patřila zkrachovalé American Motors Corporation (AMC), ve které měl Renault podíl.
Na prodeji je zainteresovaná i banka J. P. Morgan Chase & Co., která je největším věřitelem Chrysleru a poskytuje úvěry i GM, takže by její představitelé pochopitelně nejraději viděli Chrysler v amerických rukou.
General Motors by mohl sloučením s nejmenším členem Velké trojkyušetřit minimálně 10 miliard dolarů a získat dalších 11 miliard v hotovosti. Proti převzetí se ovšem bouří odbory GM a také ekonomičtí a průmysloví experti jsou skeptičtí. Světovou dvojku automobilového trhu lákají samozřejmě hlavně minivany, v této třídě stál Chrysler na samém počátku, a pak továrna na výrobu velkých pick-upů v Mexiku.
Cerberus nabízí k prodeji nejprve finanční divizi Chrysler Financial, která by se mohla spojit s GMAC. Investiční společnost Cerberus je totiž zároveň majitelem majoritního balíku 51 % akcií GMAC a zároveň vede rozhovory o převzetí zbývajících. Další položkou v nabídce je společnost Mopar, dvorní úpravce Chryslerových automobilů a výrobce závodních dílů.
Cerberus koupil svůj podíl Chrysleru od německé automobilky Daimler loni za 7,4 miliardy dolarů.
Poté, co byl na jaře 2007 oznámen konec aliance DaimlerChrysler, ovšem stuttgartští vedli jednání o možném prodeji právě s General Motors.
V současné době, kdy na celý finanční svět dopadá krize a automobilový trh za oceánem poklesl na patnáctileté minimum, je celá situace kolem tradičního amerického výrobce s více než osmdesátiletou tradicí stále nejasná.