Podle mě je jasné jedno - bude to FWD 5D. Automat, DCC, samosvor, 4C - v sérii, za příplatek, vůbec? 1.8 nebo 2.0? Mám své tipy, ale výplatu bych na ně nevsadil.
Ja som velmi zvedavy, aky rozdiel bude v casoch na okruhoch s 4control a bez neho... Z mojich skusenosti, Prelude s 4WS bola citelne rychlejsia v zakrutach ako Prelude bez 4WS. Tiez Porsche tvrdi, ze ich system riadenia zadnej napravy citelne zlepsuje casy a ze rekord na ringu by bez tohoto systemu nedali. Ak tam nebudu ine rozdiely (napr. samosvor len vo verzii bez 4control atd), tak som presvedceny, ze verzia 4 control by mala mat opodstatnenie aj pri okruhovom vyuzivani.
Musíš umět číst mezi řádky. Špión z Renaultu řekl "Když budeš brát MRS s 4Control moc často na okruh, tak se ti to vysype". >:-[] Je pochopitelné, že auto s řízením zadních kol bude vždy a všude lepší a rychlejší. Prelude jsem sice neřídil ani jednu, ale minulá Laguna s tím jezdila fantasticky, rozhodně patřila do první trojky v předokolkách. A je pochopitelné, že časy na Ringu bude RenaultSport zajíždět právě s ním. Mám tušení, že to bude tvrdý ořech jak pro Hondu, tak pro ostatní s ambicemi na rekord.
Kdyby bylo rizeni vsech kol podminkou k zajeti rychlych casu, vypadaly by vsechny zebricky slozene z casu na jednotlivych okruzich uplne jinak. Autu muze nataceni zadnich kol pomoci prekonat nektere nedostatky v jizdnich vlastnostech (potrebuje-li to), rychlym ho ale neucini.
Francuzi sa drzia svojej povesti, vsetko komplikovat. Miesto multilinku a AWD tam daju hydraulicke/elektricke natacanie zadnej - predpokladam jednoduchej - napravy. Uz rovno mohli urobit rebrinovy ram a kabinu postavit na hydrauliku. Chapem, ze sa snazia odlisit, ale robia to prilis pofrancuzsku.
Vsetko komplikovat.... Uz ste niekto niekedy poculi, ze by sa 4control kazilo? Alebo 4WS? Je to jednoduchy, absolutne spolahlivy system. Nikdy som nepocul, ze by sa niekomu 4WS pokazilo a musel s tym navstivit servis. A to ani na roznych zahranicnych forach.
Bully omyl... 4WS nekryje nedostatky jazdnych vlastnosti, ale vyrazne ich vylepsuje. Pochybujem, ze si sa niekedy vozil v aute s tymto systemom. Skus si len taku Lagunu 4control. S tym autom za par eur uplne v klude v zakrutach potrapis nasobne drahsie a sportovejsie ladene auta.
Emel nedumaj, ja ti to vysvetlim. Aky zmysel by malo do 60 km/h natacat zadne kolesa v smere prednych? Ziadny. A naopak v rychlych zakrutach ich natacat proti smeru prednych by mohlo byt priam nebezpecne. Do 60 km/h sa natacaju v smere prednych aby vyrazne ulahcili manevrovanie v meste a zmensili polomer otacania. Nad 60 km/h zase v smere a tym zvysuju stabilitu auta.
Len taka pikoska. Ked Honda prisla v 3 generacii Prelude so 4WS, bolo to najrychlejsie auto na slalome na svete. Taky Skyline pouzival HICAS (co je 4WS) a tie auta boli v zavodoch takmer neporazitelne a vyhravali takmer vsetko co jazdili.
Informace v článku jsou částečně špatně :-) Bylo by fajn si aspoň přečíst zahraniční články :-)
Dost bych se divil, kdyby Megane R.S. neměl rozšířené nápravy například ;-)
[odkaz]