Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R.S. 2018 bude předokolka s řízením zadních kol

Michal Fokt
Diskuze (11)
Nová generace Méganu R.S. začíná nabírat konkrétních obrysů. Jakou techniku mu v Dieppe dají do vínku?

Chystaný nový Renault Mégane R.S. nebude mít vůbec snadnou pozici, musí totiž navázat na auto, které si vytvořilo silnou komunitu příznivců a vydobylo respekt u konkurence, zhmotněný mimo jiné i v několikaletém držení rekordu mezi předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. Co novinka udělá pro to, aby na tento odkaz navázala?

Pětidveřový Mégane Renault Sport projde podle informací australského Motoringu v příští generaci poměrně zásadní proměnou, kdy se z auta, proslulého svou "mechaničností", stane hot-hatchem, doslova nabitým elektronickými systémy. Stejně jako u slabšího Mégane GT bude použito aktivní řízení kol zadní nápravy a manuální převodovce budou asistovat elektronicky ovládané meziplyny.

Řízení zadních kol bude za příplatek a oslovit by prý mělo hlavně ty, kdo budou používat auto na každodenní ježdění, pro "tvrdé jádro" a použití na okruhu bude doporučována standardní verze, pro tento způsob použití auta prý nebude potřeba. Dalším příplatkovým prvkem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka, rychlejší by však měla být verze s manuálem.

K pohonu poslouží přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem přes 300 koní, kterou bude vůz sdílet s kupé Alpine, za samozřejmost pak lze považovat diferenciál se zvýšenou svorností na přední poháněné nápravě a ačkoli se o tom zatím nehovoří, nejspíš vůz dostane také adaptivní tlumiče. Jak moc se R.S. bude vizuálně lišit od modelu GT není známo, na silnicích zatím stále jezdí jen muly, zdá se však, že si auto vystačí se standardním rozchodem kol, prototyp nemají nástavce blatníků.

Premiéra vozu proběhne patrně v březnu 2017 v Ženevě a prodej bude zahájen zhruba v půlce roku.

Michal Fokt
Diskuze (11)
Avatar - Thomasino
5. 10. 2016 10:49
Informace v článku jsou zavádějící...
Informace v článku jsou částečně špatně :-) Bylo by fajn si aspoň přečíst zahraniční články :-)
Dost bych se divil, kdyby Megane R.S. neměl rozšířené nápravy například ;-)
[odkaz]
5. 10. 2016 10:32
4control
Vsetko komplikovat.... Uz ste niekto niekedy poculi, ze by sa 4control kazilo? Alebo 4WS? Je to jednoduchy, absolutne spolahlivy system. Nikdy som nepocul, ze by sa niekomu 4WS pokazilo a musel s tym navstivit servis. A to ani na roznych zahranicnych forach.
Bully omyl... 4WS nekryje nedostatky jazdnych vlastnosti, ale vyrazne ich vylepsuje. Pochybujem, ze si sa niekedy vozil v aute s tymto systemom. Skus si len taku Lagunu 4control. S tym autom za par eur uplne v klude v zakrutach potrapis nasobne drahsie a sportovejsie ladene auta.
Emel nedumaj, ja ti to vysvetlim. Aky zmysel by malo do 60 km/h natacat zadne kolesa v smere prednych? Ziadny. A naopak v rychlych zakrutach ich natacat proti smeru prednych by mohlo byt priam nebezpecne. Do 60 km/h sa natacaju v smere prednych aby vyrazne ulahcili manevrovanie v meste a zmensili polomer otacania. Nad 60 km/h zase v smere a tym zvysuju stabilitu auta.
Len taka pikoska. Ked Honda prisla v 3 generacii Prelude so 4WS, bolo to najrychlejsie auto na slalome na svete. Taky Skyline pouzival HICAS (co je 4WS) a tie auta boli v zavodoch takmer neporazitelne a vyhravali takmer vsetko co jazdili.
5. 10. 2016 09:54
Re: 4 control
Francuzi sa drzia svojej povesti, vsetko komplikovat. Miesto multilinku a AWD tam daju hydraulicke/elektricke natacanie zadnej - predpokladam jednoduchej - napravy. Uz rovno mohli urobit rebrinovy ram a kabinu postavit na hydrauliku. Chapem, ze sa snazia odlisit, ale robia to prilis pofrancuzsku.
Avatar - pumpkin
4. 10. 2016 21:34
Re: ..dohady,dohady,ale kde je realita?
1.8 a bez 4x4 samozrejme.
4. 10. 2016 21:10
Re: 4 control
tvrdy orech krome okty. ta da s prstem v nose i ferari