Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v září 2016: Mohutný růst Toyoty a pád Seatu

42 komentářů

King of rain
:yes: Konečně pěknej článek. :yes😒br />
Ještě tam zahrnout ree😜orty a je to na jedničku. Seat a Ford a i VW jsou bez ree😜ortů čiselně jinde.
briza
Přišla mi zajímavá ta poslední tabulka, kde je vidět jak prodeje některých značek táhnou hlavně firmy.
Avatar - Emel
Emel
Obecně celý trh táhnou firmy, kdo má možnost napsat auto na firmu, ten to udělá, i když si ho pak třeba reálně splácí sám.
King of rain
A na to jsi přišel jak ? Je potřeba vysvětlit pojem, napsat auto na firmu a realně pak splácet sám.To imho neexistuje, až na vyjimky-daňová optimalizace, ale s velkým rizikem-auto není napsané na dotyčnou osobu co platí.Proč by si někdo kdo má možnost dát auto daní si ho nevzal na "odpočet" daní tzv na IČ? Je tady sice možnost koupit na osobu, nepodnikatele, t.j na rodné číslo a učtovat pak za kilometry, ale to už imho málokdo dělá.

Osobně si myslím že je to takto 😒br />
Auta se kupují na firmu, tzv právnická osoba (možný odpočet DPH, snížení základu daně)
Auta si kupují živnostníci,podnikatelé tzv fyzická osoba (možný odpočet DPH DPH, snížení zakladu daně, včetně soc a zdrav)

Auta si kupují nepodnikatelé a ty zaplatí celou částku.

Samozřejmě jsou tu ještě nějaké další možnosti, ale ty jsou využivané minimálně.

Pak tu máme "pronájmy" tzv operáky, ale to jsou auta na firmy a pronajimá se to všem možnostem viz víše.
Avatar - Emel
Emel
Je to jak říkáš - je to model, co vyžaduje důvěru. Firma koupí auto, sníží zaměstnanci plat a domluví se na odkupu auta v budoucnu. Ušetří na daních z příjmu a odvodech, ušetří na DPH.
Provocateur
Tento model využívaný není, protože je nevýhodný buď pro zaměstnanace nebo firmu, jelikož firma musí zaměstnaci prodat auto za obvyklou cenu (tzn. nesmí prodat pod cenou), jinak rozdíl musí zdanit. A pokud by prodala auto zaměstnanci za obvyklou cenu, tak žádný zaměstnanec nepřistoupí na snížení mzdy, protože by si finančně pohoršil.

Jinak rozdělení na soukromé a firemní prodeje nemá žádnou vypovídací hodnotu. Velká část "firemních" aut jezdí zcela nebo zčásti soukromě. Stačí se jen podívat kolik má podíl prémie na soukromých prodejích a pak se podívat kolik jich jezdí o víkendu po silnicích (čest výjimkám, kteří jezdí pracovně i o víkendu). Na druhou stranu i část soukromých prodejů je používána k podnikání (podnikatelé uplatňující paušální výdaje, začínající podnikatelé atd.)
Avatar - Emel
Emel
Pokud zaměstnanec autem jezdí třeba pět let na firmu... pak si auto odkoupí za zůstatkovou cenu... ze které se samozřejmě odvede DPH a tak, ale je výrazně nižší, než cena pořizovací... pořád se na tom ušetří relativně hodně peněz.
Provocateur
Při prodeji zaměstnanci se musí firma pořád řídit obvyklou cenou a pokud je vyšší než zůstatková, tak musí prodat za obvyklou.

Proto při daňové optimalizaci je výhodné prodat auto komukoliv jinému než zaměstnanci (popř. jiným spojeným osobám), protože můžeš prodat auto za jakoukoliv cenu (třeba i 1 Kč).

To, že zaměstanci kupují auta od firem je jen proto, že znají jeho původ. Jinak finančně je to vyjde plus minus stejně (ale spíš líp), když ho koupí v bazaru.
Avatar - Emel
Emel
Vždycky to můžeš zařídit přes spřátelený bazar když na to přijde...
Provocateur
Obejít to samozřejmě jde. Nicméně neznám zaměstnance, který si dobrovolně nechá snížit mzdu, aby za si za nějakou dobu mohl koupit výhodně auto 😄
Avatar - Emel
Emel
Pokud s tím autem v mezičase může jezdit?
King of rain
Ale pozor, dotyčný platí tuším 1% z pořizovačky bez DPH odvody, daně za používání auta+daň za auto.Výpočet je na netu.U vyšších cen to není málo.DPH bych neřešil, to zaplatí a následně odečte, to jest plátci fungují v cenách bez DPH.Ale pozor, při prodeji ho dotyčnému naučtuje a musi se i odvézt.
Provocateur
Zaměstnanec platí 1% pokud auto používá i soukromě a počítá se z pořizovací ceny včetně DPH.
pargi
Zaměstnanci se o 1% z pořizovačky zvedne základ pro výpočet měsíční daně, není to tak, že platí měsíčně procento z ceny auta, o takový benefit by nikdo nestál.
Provocateur
Ano, takto jsem to samozřejmě pochopil. Srozumitelněji by mělo být napsáno "dotyčný platí z 1% pořizovací ceny odvody"
pargi
Ano, už se blížíme přesné formulaci 😄
Provocateur
Chtěl jsem to napsat co nejjednodušší a takto to dopadá. Kdo chce přesnou formulaci, ať si přečte §6 odst. 6😒br /> [odkaz]
😄
maXX_CZ
si snad mysli, ze bude tlacit leona za cenu golfa donekonecna 8-s
Jo a pak je tu jeste ateca, tzn leon v gumakach za slusnej priplatek 😄
Avatar - Emel
Emel
Tohle jsou registrace a ne prodeje, takže Ateca tam ještě asi moc není... a možná je čekání na ni i jeden z důvodů propadu. Měsíční čísla na takhle malém trhu je potřeba brát s rezervou. Plus ty ree😜orty, jak už bylo řečeno.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je mi analýza... jen popis čísel a žádné souvislosti, proč a jaké modely pomohly k těmto číslům....

Za Toyotu to bude Corolla ne? Nedávno mne zaujalo, že za slušné peníze se dá sehnat kus auta s atmo jednašestkou a s dobrou pověstí Toyoty. Rozhodně stojí za úvahu jako alternativa k i30 či Rapidu 😄
V6last imil
Ano. Furt lepší japonec než korejec nebo boha jeho předraženej škodovec, kde chtějí love i za zapomenutý kapesníky montéra v kastlu u spolujezdce.
Xylo
No nevím ... Jsem teď na jihu a ve vesničce za poslední dobu z Toyot máme 1x Landcruiser, 1x Hilux a 1x Aventis kombi. V mém druhém bydlišti (městečku) je pár nových Yarisů, pár Landcruiserů a jeden Auris.
King of rain
Zbytek dohledáš včetně ree😜ortů zde😒br />
[odkaz]
Velkoodběratel_kukuřice
Corolla se u nás moc neprodává, resp. se u nás neprodávají moc sedany a celkově hlavně levnější sedany. Jinak Toyota Corolla je dobré auto, ale pochybuji, že se na celkových prodejích projevila právě nová Corolla, i když je sice možná trochu známější díky momentální reklamě, tak stejně je to pořád auto, o které se moc nestojí. De facto jedinými konkurenty Corolly jsou Lancer sedan, Astra classic a Fiat Tipo. Rapid, Fluence a Toledo jsou trochu méně do detailu, popř. liftback nebo jiná cenová. To platí i o 301,C-Elyséé a Loganu. Octavia je trochu něco jiného. Ford Focus se už nenabízí, Elantra asi taky ne, Cruze se mi líbil i C4 byla taky zajímavá.
Avatar - Ham.
Ham.
Ozzman má pravdu, právě Corolla je do značné míry za zvýšenými prodeji Toyoty v září. Prodalo se jich nezvykle hodně, více než Aurisů.
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z tvého odkazu je patrné, že se Coroll prodalo z celkového počtu za období 1-9 více než 1/3 právě v září, tak proto ten nárůst 😄
Camry
Corolla je teď po faceliftu - byl to poslední model, co neměl facelift. Kupují to převážně soukromníci. Jezdí se s ní opravdu dobře. Byla na ní akce : Edice 50 a starý vůz berou na protiúčet a to taky pomohlo zákazníkům s rozhodováním. Více se prodává Auris TS.
Toky1
Na trhu jenová Elantra, po výraznom fejslifte. A vôbec nevyzerá zle. Ja práve som vysadený na sedany a pokiaľ niekto nemá malé decká v kočíku či nechce prevážať palety s lečom nevidím dôvod kupovať kombi či hečbek.
pargi
"...de facto jedinými konkurenty Corolly jsou..." tak vlastně je jich docela dost 😄
King of rain
No a není to náhodou sedan. 😉 Vyrábí se v Turecku a tuším že Toyota dělá velice slušné akce.Pověst Toyoty je dávno pryč, normální auta, to jen 100 x opakovaná věc se stane klišé.Ale nebudou to špatná auta....u mne problém kapku vzhled.
pargi
No a to klišé je vlastně její pověst 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
velmi dobre predaje za september mala nielen corolla ale aj avensis... vid statistiky SDA :yes: co toyotu v septembri vynieslo ozaj v tabulke vyssie ako obvykle :yes😒br />
co sa deje s hondou u vas? je akoby uplne mimo hru uz nejaky ten rok dva tri ... aj nove hrv absolutna slabota ... vedla takej vitary je to v nasich koncinach doslova prepadak .. a pritom je to pekne a prakticke auto sikovnych rozmerov aj nespochybnitelnej kvality...
Toky1
Za mňa HRV má v zásade privysoké ceny a dlhé čakacie doby. Osobne mi vadí aj nemastný neslaný prejav benzínového motora v spojení s automatom - ale to je iná debata.
Civic HB je pre mňa auto, v ktorom je pre moju rodinu málo miesta v zmysle nedostatočného priestoru na kolená a hlavu pre osoby sediace vzadu. Kombi je vyslovene škaredé, pôsobí na mňa ako športový pohrebák.
Jazz je auto ktoré ma neoslovuje dizajnom, mám pocit že je určený pre dôchodcov alebo dievčatá.
CRV je SUV čo je pre mňa zbytočne veľké, vysoké a drahé.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zvlast ta tabulka predaja sukromnikom je zaujimava :yes😒br />
od seatu sa caka viac bezpochyby... ta pozcia kdesi na chvoste mu vobec neslusi..... kam sa podelo to auto emocion fakt neviem... ked uz ani sukromnikov moc nelaka... a mozno je to aj tym ze tie ocakavane emocie zo seatu uz davno vymizli... skoda ... a priznavam ze aj ateca je vizualne pre mna velkym sklamanim

toyota za september ... :yes:
peterle
Seat má tento rok + 10%.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja pisem o predaji sukromnikom... tu seat hodne slabo predava... co je skoda....

od auto emocion by som cakal viac predaje sukromnikom ako firmam... ale tak dnes uz ma viac emocii aj take picanto ako cely seat ... co uz

o to viac ma to mrzi ze seatu z koncernu skutocne fandim a pride mi najsympatickejsi z inak dost nudneho a pre mna nezaujimaveho a nezazivneho koncernu... snad ateca preberie seat k lepsim sukromnym predajom aj ked mna vizualne sklamala .. kazdopadne drzim palce :yes:
Avatar - Emel
Emel
Ferrari se prodává skoro výhradně firmám, to musí být nuda k ukousání... už se na tohle dělení vykašli 😉
pargi
Taky nechápu, proč by měl auto emocion prodávat víc soukromníkům. Nevím, jestli někdy topper viděl firmu, nebo jestli ví, co to je za věc taková firma. On si snad myslí, že firma je počítač, který prožene nabídku aut na trhu algoritmem a vyplivne oktávku.
maXX_CZ
"tu seat hodne slabo predava... co je Skoda...."
>😁 >😁 >😁
Toky1
Atecu som preliezol ale nejazdil s ňou. Je v nej cítiť presne posun v tom, čo som Leonu vytýkal - konečne je to seat v ktorom mám dosť miesta a cítim sa pohodlne. Za mňa fajn počin - ale netuším ako má nastavené ceny.
Arese
No, já jsem se to snažil v dubnu krapet zlepšit (Leon ST). A zatím rozhodně nelituju! 😄
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
No vida, stačí pohnout s cenou a hned je tu nárůst v prodejích...
Takové Tourneo Courier s 1,0 ecoboost ve výbavě Trend (klima, tempomat, bluetooth handsfree...) za 323tis. to je hodně slušná nabídka pro mladou rodinu.