Pokud by vypadalo takto :yes: bylo by to ok. Současná varianta kombi je opravdu hnusná kreatura. Tímto se omlouvám všem majitelům, ale mně se opravdu nelíbí. Ovšem hatchback současné i30 se jim povedl.
nechapem, jako sa niekomu moze pacit sucasna generacia hatch a nazvat wagon kreaturou... jedine, co by som aktualnemu H i30 vytkol je prechod medzi predkom a zbytkom auta na mieste, kde konci predny blatnik, auto vyzera neprirodzene zalomene, a to je spolocne pre hatch i wagon...
k vizualizacii, vyzera super, ale opat, stejny problém jako predstaveny hatch, ten prechod medzi prednou kapotou a prednymi dverami je proste divny:(
ano... sucasny kombik ma zadok neskutocne tazky na pohlad... ked tam nedas aspon tie 17tky co mas v top vybave tak ozaj je to tazkopadne... ale na vysoku masu plechu nad zadnym kolom a relativne male bocne zadne okna trpi aj sucasny ceed kombi aj ked on to lepsie maskuje lebo nema tie kdejake vystupujuce barokove krivky ktore by mu opticku tazkopadnost este pridavali....
skutocne tato vizaulizacia je fajn a ak by to takto vyzeralo aj v reale tak si i30kombik vizualne hodne pomoze a razom bude ovela stihlejsie vzdusnejsie a bytelnejsie posobit :yes: pritom paradoxne mnozstvo plechu nad kolom sa mozno ani neznizilo.... ale pomohlo hlavne to vacsie presklenie a stihlejsi zadny stlpik :yes: kedze ponton je nadalej zboku hodne vysoky... asi dan za bezpecnost
U Korejců jsem si už zvykl na odlišný design novinky od předchůdce. V případě i30 chápu i jakési rozčarování majitelů současného modelu.
Nebudu zde řešit motorizace či další použitou techniku či všelijaký software (je zde spousta diskutérů, kteří dokážou rozebírat vačky a hřídele a turba, kroutící momenty, převodovky, podvozky, spotřebu a cenu – to není výsměch, člověk se mnohé dozví, mnohdy se i při diskutérských bitvách pobavím).
Z fotografií a videí na netu (které si občas převedu do 3D) vidím v designu nové i30 směs naprosto všeho, co současná mainstreamová produkce poskytuje. Jen mi tam chybí to základní. Celek.
Je to jako když si děti hrají s plastelínou. Podaří se jim něco vymodelovat, před spaním se na své dílo nedokáží vynadívat a usínají s pocitem dobře odvedené „modelařiny“… jenže. Ráno vstanou a už tak spokojení nejsou… a přichází bludný kruh kreativní bezradnosti.
Nová i30 je taková kakofonie, která člověka nutí hledat alikvótní harmonii, která by té kakofonii dala nějaký význam, vyvážila celek do neutrálních, poslouchatelných frekvencí. Avšak harmonii nenacházím. Nacházím balíček automobilové schizofrenie. Ani ryba, ani rak.
Je mi to vlastně líto, neboť pokrok v oblasti techniky H/K nelze upřít.
aj novy P308 ma uz uplne iny dizajn ako jeho predchodca a aj megane... jednoducho svet aut sa meni.... dizajn sa svojim sposobom dnes uz zjednodusuje ( mozno za to mozu aj peniaze ) ... zober si novy P308 .. tiez uz nevyzera tak typicky francuzsky ako kedysi... dnes uz je to v celku bezny hranatejsi hatch.... priam az nemecky strohy na kasni... ked ho zbadas v bielej na 15tkach tak je nudou podobny octavii ... to iste nova i30... akoby uz tuzila byt golfikom... uz tu nemas barok.. vlnky zblnky... a nejake podivnosti z ktorych si kazdy vzdy robil srandicky ... znacky uz v tychto vozoch idu dnes na istotu... svet aut sa uz meni... auta su totiz uz spotrebakmi na par rokov.. o umelecky dojem uz az tak nejde.. kedze v hre su takmer u kazdeho co najvyssie zisky.. cest vynimkam a tym znackam ktore myslia aj na emocie .. umenie... a ine stranky .... ale na druhej strane ja tento dizajn na i30 ocenujem.. mensie kukadla.. dlhsia kapota.. nizsia kasna... modernejsie vyrysovanejsie tvary ... je to presne to co ja na autach chcem vidiet a vzdy som si cenil .... kedze megavajicka so svetlometmi cez pol predku su uz prekonane... a v cervenej je nova i30 za mna krasna... :yes:
V případě Peugeotu bylo nutné designový jazyk změnit, protože tzv. haló efekt u předchozích modelů odezníval až příliš rychle. Poslední povedený design u Peugeotu byla modelová řada 405 a poté dlouho nic - a to dokonce až do dnes nic. Vyjma povedené nové 308, která však zabíjí potenciál ovládáním palubních systémů přes display, který když „zhasne“, je řidič v koncích a bude muset rozbít opravdu veliké prasátko, aby „zhasnutí“ opravil.
Pravda je, že H/K tímto významným nedostatkem netrpí, nabízí „analogovou“ alternativu ovládání v podobě hmatatelných tlačítek a koleček.
Chápu, že se snažíš mírně krotit mé ne-nadšení, konec konců jsi dlouholetý fanda (jak jsem tiše vypozoroval). To je naprosto v pořádku
podla mna 206tka bola super.. aj 406 po facelifte... a 306 cabrio alebo 406 coupe su dodnes kralmi dizajnu v peugeote :yes:
ale aj tento novy smer akym ide dnes.. vid nova 3008, 5008... faceliftovana 2008.. tento smer chvalim... a ocakavam ze aj facelift 308micky ju po tomto vzore novsich kuskov uz opat zase viac opticky ozivy a zvyrazni ... uz druha vec je ten i-cocpit ... ale ten si casom tiez najde coraz viac fandov nepochybujem... v tomto peugeot mozno uz urcil smer len este o tom nik nevie... ved uvidime.. mozno to nakoneic zostane len jeho specialitka .... nech uz to bude ako bude... kazde auto ma nieco do seba..... nejake vyhody aj nevyhody... kazde sadne inemu.... u i30 uz nepochybne ide aj o tie masovejsie predaje tak tam nejake experimenty az tak nehrozia... ale zober si veloster alebo elantru ci povedzme tucson .... ozaj neprehliadnutelne vozy a pritom vo svojom segmente aj velmi uspesne vo svete.... chce to ten spravny kompromis... aby auto malo aj stavu a gule... ale aby zase znacke aj nieco slusne zarobilo ... ( bez toho to nejde ) u novej i30 vidim velku buducnost.. vzhladom aj na chystany kombik a sikovne posadenu paletu motorov tu nejde spravit chybu... a komu sa nepaci... moze ist kludne do megana... alebo civicu ... ;-)
Elantra a Tucson jsou "maistrštyk" Hyundai, stejně tak G80 a G90, dnes už samostatně jako Genesis. S tím souhlasím. Možná proto je pro mne i30 více nepříjemným překvapením.
elantru som videl u nas prvykrat v premavke pred par dnami .. taku akoby jemne bezovu metalizu alebo take nieco svetle.... fakt moc pekne elegantne auto... proste klasicky rodinny voz kde majitel uz tuzi aj kusok po tych pohladoch a uznani okolia proste to auto ozaj aj nieco vyzaruje.. ako vazne nema chybu.. a s tou 1,6 v nasich podmienkach ideal ( v amerike maju napriklad aj silnu turbo verziu )... :yes:
novu i30 som nazivo este nevidel ale jej dha kapota a male kukadla aj celkove proporcie sa mi na foto pacia.. a aj zozadu je to uz lepsie .. som zvedavy nazivo ako vyzera... ja sa nanu snad aj pojdem po zime pozriet a zvazim na co mam a na co nie ... ale stejne tu uz necakam cenu zakladu od 12 tisic ako pri sucasnom ceede... ale clovek nikdy nevie... paci sa mi... s tou 1,4 by to slo na nejake to behanie po okoli ;-)
diky... ved uvidime... aj keby som na nu mal... mozno nove rio uplne postaci ... navyse moze byt s tou rovnakou 1,4kou aj lacnejsie a zivse ako vacsia i30... a pritom to je uz hodne "velke" male auto... ako fakt nateraz nic neriesim... uvidime po zime ... mam nejaky okruh favoritov ... ale dopredu je zbytocne asi tvrdit ze toto alebo toto si kupim .. sam viem ake je to zradne ked bracha nahanal nove auto... ;-) .. tak nakoniec skoncil v takom o ktorom dopredu ani nesnival a nic nevedel ... obcas postaci nahoda... alebo jedna jazda... mozno aj nejaka akcia... takze uvidime...
To je zvláštní, vnímám to přesně opačně, na tom autě vše sedí a pasuje a tvoří harmonický celek. Jestli je to inspirované něčím, je mi jedno. Design jde vždy v módních vlnách a trochu od sebe opisují všichni.
Můžete prosím napsat konkrétní části, detaily, které podle vás vzbuzují tu "automobilovou schizofrenii"? Děkuji.
To není jednoduchá otázka. Pokusím se však nalézt dostatek vhodných slov – dodávám, že soudím z fotografií a dostupných videí.
Při pohledu z boku mi přijde celý předek zbytečně protažený a linie kapoty je přerušena a A sloupek je jakoby obloukem podsunut pod tu kapotu. Nečekaně. Nedovolí mi to pokračovat pohledem bez zadrhnutí. Od předních dveří po zadní je to vlastně v pořádku, žádná výrazná minela, standardní provlnění… jenže jako by to vše bylo naroubováno pod přední kapotu, která je příliš dlouhá.
Zadní část je provlněná a působí také naroubovaně, tak nějak ledabyle. Stručně řečeno, nedokážu vnímat tvar jako celek, ale jako tři odlišné části.
Hm, tak z toho co píšete tam nevidím nic. Jedině, že ty zadní dveře mi výrazným horizontálním prolomením vzdáleně připomněly Subaru Tribecu první generace. Ale vše dohromady tvoří pevný celek.
No, na lepší odpověď nemám. Design(ve smyslu vnímání tvarů) je silně subjektivní záležitost. Každopádně pokud se ti nová i30 líbí, je to naprosto v pořádku. Já jsem čekal trochu jiné auto, čili neskrývám zklamání. Není to samozřejmě vyloženě průser, ale vzhledem k určité svobodě, kterou evropští designéři v H/K mají, mi přijde výsledek jako "řada drobných neshod v teamu" (což je samozřejmě spíše metafora).
az taky vyslovene ze krasavec to asi nebude ale verim ze to bude kukatelnejsie auto ako sucasna i30 v kombiku.... mne celkovo i30 hatch hodne pripomina P308.... uvidime ci to tak bude aj v kombiku .. ale z tohto pohladu na tej vizualizacii by som v prvej sekunde tiez povedal ze vidim hnedy peugeotik ....
kedy ma prist i20 kombi? lebo mozno mi to uslo... ale nateraz ozaj neviem kedy
Poslední článek o i20 kombi vyšel v lednu 2015 (na Autorevue) a šlo o spekulace nad "fotkami" z webu theophiluschin.com - mimochodem je tam i i30 3D: [odkaz]
Myslím, že na i20 kombi nakonec nedojde.
Pokud bude nová i30 ve verzi kombi vypadat tak jako na dotyčlném obrázku, určitě nikoho neurazí - na rozdíl od příšerného předchůdce. Také nový turobčtyřválec 1,3 l vypadá podle technikcých údajů velmi slušně. Pokud tedy Hyundai ČR nepřeženu u novinky cenu, má u nás určitě šanci na úspěch. Budou ho potřebovat, dnes v rádiu hlásili, že Hyundai ČR u arbitráže definitivně prohrál spor s osmi "vzbouřenými" dealery, kterým teď bude muset vyplatit odškodné někde mezi 40-80 miliony z důvodu nepřijatelného útisku slabších partnerů! :-)