Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bude takto vypadat nový kombík Hyundai i30?

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Reálnou podobu třetí generace Hyundaie i30 z Nošovic už známe, konkrétně v pětidveřové verzi. Jak by mohl vypadat kombík?

Hyundai i30 opravdu příjemně překvapil. Pryč jsou komplikované „fluidní“ linky, předchozí generace se hodně rychle okoukala, proto ji novinka střídá tak brzy. Mrňavá boční okna se zase zvětšila, možná jen příď s obří maskou působí trochu agresivně, hlavní reflektory však vypadají méně asijsky než u většiny současných evropských aut. Paradox. Kokpit pak připomíná moderní BMW - a tady je nutné dát rovněž palec nahoru. Peter Schreyer v roli designérského šéfa obou koncernových jihokorejských značek evidentně ví, co dělá.

Ano, jistě, vývoj nového modelu probíhal částečně v Německu a cílení na Evropu je znát. Na starém kontinentu oblíbené kombi se zatím představuje pouze na vizualizaci od RM CarDesign Remca Meulendijka. Remco je jedním z mnoha grafiků, kteří využívají Photoshop k tvorbě svých vlastních návrhů. Protažení hatchbacku a přidání větších zadních bočních oken mu evidentně moc práce nedalo, ale i nová karosářská varianta zachovává jeho styl. Pro někoho možná konzervativní, cílová klientela ovšem netouží nijak vynikat.

Třídveřový hot-hatch jsme viděli v Paříži zatím jen coby závodní koncept RN30, toho se dočkáme v sériové podobě rovněž. Vzhledem k tomu, že se pětidvířko začne prodávat až na začátku roku 2017, kombík se představí v reálu také až příští sezónu. Osobně předpokládám, že se jeho vzhled od téhle vizualizace moc vzdalovat nebude.

Motory se zřejmě od základního provedení neodliší. Jistě tedy dostane pod kapotu nový benzinový čtyřválec 1.4 T-GDI (103 kW/242 N.m), ale i přeplňovaný litrový tříválec s parametry 88 kW a 171 N.m. Downsizing je na postupu a vyhne se mu málokdo. Zda se pod kapotou objeví i slabší nepřeplňovaná čtrnáctistovka se 73 kW, se zatím neví. Kombi přece jen vozí větší zátěž... Evropskou naftovou mánii zatím nezastavila ani Dieselgate, Hyundai má tedy připraven turbodiesel 1,6 l ve třech verzích: 70 kW/280 N.m, 81 kW/280 N.m a 100 kW/300 N.m. Alternativou šestistupňové přímo řazené skříně je dvouspojková se sedmičkou rychlostí k zážehové čtrnáctistovce s turbem a 1.6 CRDi.

Mimochodem, druhá i30 (codename GD) se v pětidveřové verzi prodává v USA jako Elantra GT, tahle auta se vyrábějí přímo v Jižní Koreji a do Ameriky se dovážejí, rozhodně nejde o nošovickou produkci. Domácí marketing nám však stále vnucuje cosi jiného... Odvození kombi se oficiálně jmenuje Tourer na rozdíl od prvního „cw“ série FD. Ale používají se i jiné názvy, záleží na konkrétních trzích.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
8. 10. 2016 21:01
Re: Pokrok tu je, ale uvidíme vývoj cen
To turbíčko má být, tuším, 1.4... se 103kW ;-)
Avatar - nezvykle tichý pozorovatel
Re: Modelína
No, na lepší odpověď nemám. Design(ve smyslu vnímání tvarů) je silně subjektivní záležitost. Každopádně pokud se ti nová i30 líbí, je to naprosto v pořádku. Já jsem čekal trochu jiné auto, čili neskrývám zklamání. Není to samozřejmě vyloženě průser, ale vzhledem k určité svobodě, kterou evropští designéři v H/K mají, mi přijde výsledek jako "řada drobných neshod v teamu" (což je samozřejmě spíše metafora).
Avatar - rohYpnol
6. 10. 2016 19:21
Nebude
ani se nedívám, není co řešit. Výmysl za výmyslem 8-s
6. 10. 2016 17:51
Pokrok tu je, ale uvidíme vývoj cen
Pokud bude nová i30 ve verzi kombi vypadat tak jako na dotyčlném obrázku, určitě nikoho neurazí - na rozdíl od příšerného předchůdce. Také nový turobčtyřválec 1,3 l vypadá podle technikcých údajů velmi slušně. Pokud tedy Hyundai ČR nepřeženu u novinky cenu, má u nás určitě šanci na úspěch. Budou ho potřebovat, dnes v rádiu hlásili, že Hyundai ČR u arbitráže definitivně prohrál spor s osmi "vzbouřenými" dealery, kterým teď bude muset vyplatit odškodné někde mezi 40-80 miliony z důvodu nepřijatelného útisku slabších partnerů! :-)
6. 10. 2016 17:21
Re: Modelína
Hm, tak z toho co píšete tam nevidím nic. Jedině, že ty zadní dveře mi výrazným horizontálním prolomením vzdáleně připomněly Subaru Tribecu první generace. Ale vše dohromady tvoří pevný celek.