Bude takto vypadat nový kombík Hyundai i30?
Hyundai i30 opravdu příjemně překvapil. Pryč jsou komplikované „fluidní“ linky, předchozí generace se hodně rychle okoukala, proto ji novinka střídá tak brzy. Mrňavá boční okna se zase zvětšila, možná jen příď s obří maskou působí trochu agresivně, hlavní reflektory však vypadají méně asijsky než u většiny současných evropských aut. Paradox. Kokpit pak připomíná moderní BMW - a tady je nutné dát rovněž palec nahoru. Peter Schreyer v roli designérského šéfa obou koncernových jihokorejských značek evidentně ví, co dělá.
Ano, jistě, vývoj nového modelu probíhal částečně v Německu a cílení na Evropu je znát. Na starém kontinentu oblíbené kombi se zatím představuje pouze na vizualizaci od RM CarDesign Remca Meulendijka. Remco je jedním z mnoha grafiků, kteří využívají Photoshop k tvorbě svých vlastních návrhů. Protažení hatchbacku a přidání větších zadních bočních oken mu evidentně moc práce nedalo, ale i nová karosářská varianta zachovává jeho styl. Pro někoho možná konzervativní, cílová klientela ovšem netouží nijak vynikat.
Třídveřový hot-hatch jsme viděli v Paříži zatím jen coby závodní koncept RN30, toho se dočkáme v sériové podobě rovněž. Vzhledem k tomu, že se pětidvířko začne prodávat až na začátku roku 2017, kombík se představí v reálu také až příští sezónu. Osobně předpokládám, že se jeho vzhled od téhle vizualizace moc vzdalovat nebude.
Motory se zřejmě od základního provedení neodliší. Jistě tedy dostane pod kapotu nový benzinový čtyřválec 1.4 T-GDI (103 kW/242 N.m), ale i přeplňovaný litrový tříválec s parametry 88 kW a 171 N.m. Downsizing je na postupu a vyhne se mu málokdo. Zda se pod kapotou objeví i slabší nepřeplňovaná čtrnáctistovka se 73 kW, se zatím neví. Kombi přece jen vozí větší zátěž... Evropskou naftovou mánii zatím nezastavila ani Dieselgate, Hyundai má tedy připraven turbodiesel 1,6 l ve třech verzích: 70 kW/280 N.m, 81 kW/280 N.m a 100 kW/300 N.m. Alternativou šestistupňové přímo řazené skříně je dvouspojková se sedmičkou rychlostí k zážehové čtrnáctistovce s turbem a 1.6 CRDi.
Mimochodem, druhá i30 (codename GD) se v pětidveřové verzi prodává v USA jako Elantra GT, tahle auta se vyrábějí přímo v Jižní Koreji a do Ameriky se dovážejí, rozhodně nejde o nošovickou produkci. Domácí marketing nám však stále vnucuje cosi jiného... Odvození kombi se oficiálně jmenuje Tourer na rozdíl od prvního „cw“ série FD. Ale používají se i jiné názvy, záleží na konkrétních trzích.