Ojetiny
Když to tak shrnu. Aby se auto stalo příští klasikou a neztrácelo na hodnotě, musí splńovat tohle😒br />
- Vyrobený a v dobrém stavu pŕežívající relativně malý počet kusů
- V době svého vzniku muselo vyvolávat ty správné emoce, hlavné u mladší generace. Tato generace se časem dostává do produktivního věku, kdy si už může dovolit plnit sny z détství.
- Muselo si projít obdobím brutálního propadu ceny
- Je vcelku jedno, jestli to auto bylo kvalitní, nebo ne.
Takźe z Vašeho výběru bych asi vyřadil 325 Ti. To auto je prostě hnusné i když jízdně geniální, ale nemyslím, źe by po něm kdy nékdo toužil. 325i, nebo výš v coupé, nebo sedanu by byla jiná.
Další věcí je pokřivení zdejšího trhu s ojetinami, které je důsledkem let socializmu. Několik generací mohlo snít maximálně o Škodovkách a hodné lidí v nich prožilo své dětství. Na západ od nás, kde byl výběr aut daleko vyšší, by auto vlastností Škody 100, 105 etc mělo i po letech mizivou hodnotu. Tady však i Škodovky nebyly zrovna nejdostupnéjší, ale zároveň byly jedny z mála aut, o kterých se i reálné snít dalo. Takže tady do toho vstupuje určitá nostalgie, která jejich cenu přiživuje. V ČR bych jako příští ojetinu, která bude držet cenu, případně cenově poroste, viděl ještě Favorita v top stavu, maximálné Felicii/Octávii I.
- Vyrobený a v dobrém stavu pŕežívající relativně malý počet kusů
- V době svého vzniku muselo vyvolávat ty správné emoce, hlavné u mladší generace. Tato generace se časem dostává do produktivního věku, kdy si už může dovolit plnit sny z détství.
- Muselo si projít obdobím brutálního propadu ceny
- Je vcelku jedno, jestli to auto bylo kvalitní, nebo ne.
Takźe z Vašeho výběru bych asi vyřadil 325 Ti. To auto je prostě hnusné i když jízdně geniální, ale nemyslím, źe by po něm kdy nékdo toužil. 325i, nebo výš v coupé, nebo sedanu by byla jiná.
Další věcí je pokřivení zdejšího trhu s ojetinami, které je důsledkem let socializmu. Několik generací mohlo snít maximálně o Škodovkách a hodné lidí v nich prožilo své dětství. Na západ od nás, kde byl výběr aut daleko vyšší, by auto vlastností Škody 100, 105 etc mělo i po letech mizivou hodnotu. Tady však i Škodovky nebyly zrovna nejdostupnéjší, ale zároveň byly jedny z mála aut, o kterých se i reálné snít dalo. Takže tady do toho vstupuje určitá nostalgie, která jejich cenu přiživuje. V ČR bych jako příští ojetinu, která bude držet cenu, případně cenově poroste, viděl ještě Favorita v top stavu, maximálné Felicii/Octávii I.
No pozor, auta z vychodniho bloku zazily na zapade docela solidni boom a ceny tam maji vice nez slusne... Jinak s Compactem urcite souhlas, to je osklivka pro geeky,kteri z nej vetsinou vyjezdi dusi,nez ze by o nej pecovali. A mimochodem, drahe muze byt i masove vyrabene auto (mustang, brouk, mini) a propad ceny nemusi zazit vubec ( 1M Coupe) 😄
tvůj bod číslo jedna o malém počtu vyrobených kusů neplatí pokud se jedná o nějaké kultovní auto. Brouk, T1&T2, 2CV, 500, Mini, Defender, možná i MB G ... bohužel nejsem natolik stár, abych dokázal posoudit, jestli se ta auta stala kultovní v době své výroby, nebo až desítky let po té.
Ano, ale neplati to obecne. Napr dost aut ten "brutalni" pokles ceny nikdy nezazije. U nekterych zacaly ceny rust po ukonceni vyroby a tak podobne by se dalo pokracovat.
Nejvetsi rozdily jsou v trzich s youngtimery v jednotlivych zemich. Co se tu momentalne deje se skodovkama, se odehrava vedle v Rakousku treba u Fiatu Pandy 4x4 prvni generace, pekny kousky ted uz pod 7k EUR nesezenes.
Nejvetsi rozdily jsou v trzich s youngtimery v jednotlivych zemich. Co se tu momentalne deje se skodovkama, se odehrava vedle v Rakousku treba u Fiatu Pandy 4x4 prvni generace, pekny kousky ted uz pod 7k EUR nesezenes.
Neviem ako u vás, ale v Bratislave je dosť veľa Compactov. Je ich tu asi tak štvornásobne viac, ako keď to auto bolo nové.
Niektoré majú strieborne lakované lišty na dverách a nárazníkoch. To bola nejaká edícia, či top výbava?
Niektoré majú strieborne lakované lišty na dverách a nárazníkoch. To bola nejaká edícia, či top výbava?
ja som u nas pre zmenu zase ten predosly lancer v kombiku svojho casu nikdy nevidel a zrazu vidim tento predosly lancer v kombiku takmer denne .... ludia si proste tieto vozy ako jazdenky odniekial asi podovazaju ... a tak zrazu ich je tu dnes ked sa uz nepredavaju viacej ako v casoch ked sa predavali.... sranda ale tak to je ... ale co treba povedat tak zase taky povedzme fiat coupe alebo P406 coupe tie akoby uz ozaj vymizli takmer bez stopy ;-\
inak ja hodne malo vidim napriklad aj tych meganov II s tym useknutym sikmym zadkom ... pritom to nie su ani tak davne roky.. okolo 2003-2008 alebo tak nejako .. no ale vazne som takyto megane uz asi rok ( polroka urcite ) nevidel u nas a ty vies ze nejazdim kdesi v hornej dolnej ... pritom megany kombiky tejto generacie z tych rokov vidim vlastne celkom casto ... kam ale hatch zmizol je kusok zvlastne... ale mozno na zapade ich mate viacej .. ale u nas ozaj takmer uz nie su
inak ja hodne malo vidim napriklad aj tych meganov II s tym useknutym sikmym zadkom ... pritom to nie su ani tak davne roky.. okolo 2003-2008 alebo tak nejako .. no ale vazne som takyto megane uz asi rok ( polroka urcite ) nevidel u nas a ty vies ze nejazdim kdesi v hornej dolnej ... pritom megany kombiky tejto generacie z tych rokov vidim vlastne celkom casto ... kam ale hatch zmizol je kusok zvlastne... ale mozno na zapade ich mate viacej .. ale u nas ozaj takmer uz nie su
Všeličo tu stretávam, aj tie dvojkové Mégany. Čo som si tak všimol, miznú Ignisy a tých bolo dosť veľa, aj staré Daewa. Viem asi o troch Fabiach Junior, ktoré sa dlhodobo nehýbu, asi sa už ľudia s tým hanbia jazdiť. >😁
Ak by ťa zaujímalo, tuto ľudia nahlasujú vraky alebo autá, ktoré dlho nejazdia. Celkom pestrá ponuka.
[odkaz]
Ak by ťa zaujímalo, tuto ľudia nahlasujú vraky alebo autá, ktoré dlho nejazdia. Celkom pestrá ponuka.
[odkaz]
BMW 3 Compact je jedno z nejhnusnějších a nejhloupějších aut na světě a vy z toho chcete udělat auto klasiku, jste dementi ?
No je fakt, že první generace Compactu byla mnohem pohlednější, ale ta druhá je zase technicky lepší. Takže si vyberte... ;-\
no já jsem si vybral, ale tahle popelnice před nebo po to je úplně jedno, je to pořád popelnice a neříkal bych tomu ani BMW, je to urážka BMW
Je to 100x víc BMW než X4 nebo Active Tourer. A taky jedno ze dvou BMW, které jsem kdy aspoň trochu zvažoval (po E36 sedan v pubertálních letech).
BMW compact není BMW stejně tak ten odporný compact od Mercedsu, to jsou hnusy a fujtajbly, není to bmw ani mercedes ani bych to nenazýval automobilem, připomíná m to to hnusné Subaru Impreza hatchback, Impreza to je sedan a BMW a Mercedes jsou taky sedany hatchback od imprezy a compact od BMW a třícípé hvězdy to je odpad a synonymum hnusu toho nejhoršího co kdy bylo vyrobeno
Popravdě jsem ani jiné komentáře nečekal >😁 Ještě jste zapomněli "seseklá * a čínskej předek". Naštěstí jsem si pro jednoho compacta dojel až za hranice a jsem za něj rád tím víc, čím víc podobných komentářů slyším 😉 Vzhled je subjektivní záležitost - mně se líbí - bylo by špatné, kdyby to tak nebylo - hodně dokáže udělat i výbavový stupeň M-sportpaket, správně zvolený motor a převodovka. Compacta jako dlouhodobý cíl si musí vybrat člověk, který ví co chce, smíří se s tím, že se stane centrem pohrdaní a posměšků, ale naštěstí se nad tím dá mávnout rukou a myslet si své. Na oplátku dostane vůz, který je v sérii za neporovnatelné peníze vůči ostatním karosériím jízdně famózní a narozdíl od ostatních variant, kterých potkáte každý den desítky, v davu nezapadne (míněno i klubových srazech). Budoucnost ukáže, jestli se stane klasikem anebo ne - předpoklad by na to mohl mít. Je to pravé BMW se vším všudy co BMW dělá značkou BMW, ať se to mnohým může a nebo spíš nemusí líbit a to, že se mnohým nelíbí naopak udržuje dění okolo compactu stále aktuální a přitažlivé 😄 A na závěr trocha metafory - někomu se líbí sukně dlouhá, labužník kouká po minisukni 😉
No tak z téhle pětky bych zcela neomylně šáhnul po P306 GTI6 po FL. Tohle auto je z nich asi největší pecka, skvěle jezdí a je jich na trhu sakra málo, u nás jak šafránu. Navíc jeho cena pomalu, ale jistě roste 😉
Akorat ten Compact mi do nej nesedi. Nedovedu si predstavit,co by se muselo stat,aby si jej nekdo koupil cilene jako klasiku. I pres vybornou jizdu. Mozna nejaky Steve Wonder >😒] Nicmene je pravda,ze cenove uz moc nema kam padat,takze na nem clovek rozhodne neprodela kalhoty...
U 306 si pak nejsem jisty,jestli ji doceni i zdejsi trh. Nicmene celkove urcite ocenuji zajimavy vyber :yes:
U 306 si pak nejsem jisty,jestli ji doceni i zdejsi trh. Nicmene celkove urcite ocenuji zajimavy vyber :yes:
Keď mi decká nerozmlátia Primeru, tiež by z nej mohol byť časom slušný yountimer. Či?
alebo aj P406 po facelifte... tiez taky nestarnuci sedan ... a v dnesnej dobe stale coraz krajsi a krajsi z roka na rok 😉
Ale 406 moc ceny nedrží... možná tak coupé.
každý perspektivní veterán musí projít procesem výroba, ideálně "hlavní role v nějakém kultovním filmu", oježdění, masivní ztráta hodnoty, nezájem, šrotace spousty stejných modelů, pár pomatenců, co udržují pár kousků při životě a schraňují další na díly ... a až pak začne cena růst.
P406 je aktuálně ve fázi "nezájem" a "šrotace".
P406 je aktuálně ve fázi "nezájem" a "šrotace".
Citroën 2CV - furt se dají koupit zalevno, jde snadno repasovat i doma
Citroën HY - pokud hodláte podnikat, je to ideální marketingový vůz, mobilní výčep, bageterie atp. Cenově to také ještě není za ranec, byť do toho chce obvykle trochu "nasypat"
Mercedesy W123 a W124 - v top stavu to začíná nechutně cenově růst, ale dají se koupit kousky, které s trochou péče ...
BMW Z3 - zatím se dají koupit rozumně, cenově již rostou
u Fordů bych se zaměřil na "ST", stále je to koupitelné, servisovatelné a udržitelné do budoucna
Subaru Impreza STI
VW T2, T3 - cestovatelská vášeň je nezávislá na generaci. T2 začínají být za nesmysl, T3 se ještě drží na zajímavé cenové úrovni. Z hlediska "klubové" jsou cennější kousky se vzduchem chlazeným boxerem, ale chybu nejde udělat ani koupí dieselové syncro verze. Nejvyšší hodnotu mají různé kempové verze, pak prosklené kombíky, doplkabiny a nakonec zaplechované boudy a valníky.
VW Brouk - pořád se dají koupit levně a tím jak stárnou, zdražují. Doporučuji Němce, ne Mexičana
VW Golf - ideálně GTI, benzinová kabria, R32 atp.
VW Passat R36 - to by mohlo mít jednou také svou zajímavou cenu
Volvo 850 T5, T5R, R, Volvo S70R/V70R, Volvo S60R/V70R ... 850 má pokles za sebou, vytrvale cena roste, stejně tak S70R/V70R. S60R/V70R zatím rozkolísané, občas kousek zalevno, občas za ranec.
možná i Saab 900, 9-3 a 9-5 v oturbených verzích ... ale to je fakt pro někoho, kdo již je fanouškem Saabů.
a hlavně - pokud můžete, přihlaste to na klasické papíry. Likvidace dokladů a pořízení veteránských = snížení hodnoty.
Citroën HY - pokud hodláte podnikat, je to ideální marketingový vůz, mobilní výčep, bageterie atp. Cenově to také ještě není za ranec, byť do toho chce obvykle trochu "nasypat"
Mercedesy W123 a W124 - v top stavu to začíná nechutně cenově růst, ale dají se koupit kousky, které s trochou péče ...
BMW Z3 - zatím se dají koupit rozumně, cenově již rostou
u Fordů bych se zaměřil na "ST", stále je to koupitelné, servisovatelné a udržitelné do budoucna
Subaru Impreza STI
VW T2, T3 - cestovatelská vášeň je nezávislá na generaci. T2 začínají být za nesmysl, T3 se ještě drží na zajímavé cenové úrovni. Z hlediska "klubové" jsou cennější kousky se vzduchem chlazeným boxerem, ale chybu nejde udělat ani koupí dieselové syncro verze. Nejvyšší hodnotu mají různé kempové verze, pak prosklené kombíky, doplkabiny a nakonec zaplechované boudy a valníky.
VW Brouk - pořád se dají koupit levně a tím jak stárnou, zdražují. Doporučuji Němce, ne Mexičana
VW Golf - ideálně GTI, benzinová kabria, R32 atp.
VW Passat R36 - to by mohlo mít jednou také svou zajímavou cenu
Volvo 850 T5, T5R, R, Volvo S70R/V70R, Volvo S60R/V70R ... 850 má pokles za sebou, vytrvale cena roste, stejně tak S70R/V70R. S60R/V70R zatím rozkolísané, občas kousek zalevno, občas za ranec.
možná i Saab 900, 9-3 a 9-5 v oturbených verzích ... ale to je fakt pro někoho, kdo již je fanouškem Saabů.
a hlavně - pokud můžete, přihlaste to na klasické papíry. Likvidace dokladů a pořízení veteránských = snížení hodnoty.
Tých áut je strašne veľa. K tvojmu zoznamu by som doplnil aj Corrado, pomaly už aj veľkých francúzov ako XM, C6, Vel Satis, Avantime, ktorý sa už v dobrom stave a nebúraný dosť ťažko zháňa, športové Alfy, Lancia Thesis, Smarty Coupé Roadster, StreetKA, samozrejme aj japonci, Xedos, SVX, Civicy, Primera GT, MPS-ká...
jo, Corrado, na to jsem zapomněl. Nedávno jsem na ně koukal a divil se cenám. Trochu mě překvapuje, že Calibra není takto zajímavá. A obecně Opely vůbec. Přitom některé kreace od Bertoneho, cabria, GSI a OPC nejsou marné.
Calibra je zajímavá, ale jen Turbo 4x4. Což je zároveň problém, protože všechny už někdo otunil, roztřískal, rozbil čtyřkolku anebo to prostě zrezlo. 😢
Nejsem si jistej, že O1RS někdy bude youngtimerem.
I když to bylo super auto, tak nenabízí nic, po čem by se mělo lidem stýskat anebo nešlo nahradit - malý turbomotory se prodávají víc, než kdy jindy, jízdní vlastnosti má první eReSo podivný, kufr mají nový generace větší a kolem dokola to samý jde koupit i v dalších dvou generacích.
Potenciál mají auta, která nabízí něco, co už se dneska nedá v novym balení sehnat a zároveň jsou teď cenově na dně😒br /> - velkej motor v malý kastli (147GTA, R32, TT V6 atd.)
- atmosférický hotchatche (Clio Williams/Sport, 306 apod.)
- oldschool kupé a kabria v top motorizacích (Z3, Fiat Coupé, GTV V6)
- první generace turbomotorů (Volva Tx všeobecně, Safrane BiTurbo, Aera/Viggeny atd.)
- staré koráby opět s top motorizacemi (164 V6, Kappa 20vt, 840i/850i, 605V6, XM V6)
- bizar (SVX apod.)
I když to bylo super auto, tak nenabízí nic, po čem by se mělo lidem stýskat anebo nešlo nahradit - malý turbomotory se prodávají víc, než kdy jindy, jízdní vlastnosti má první eReSo podivný, kufr mají nový generace větší a kolem dokola to samý jde koupit i v dalších dvou generacích.
Potenciál mají auta, která nabízí něco, co už se dneska nedá v novym balení sehnat a zároveň jsou teď cenově na dně😒br /> - velkej motor v malý kastli (147GTA, R32, TT V6 atd.)
- atmosférický hotchatche (Clio Williams/Sport, 306 apod.)
- oldschool kupé a kabria v top motorizacích (Z3, Fiat Coupé, GTV V6)
- první generace turbomotorů (Volva Tx všeobecně, Safrane BiTurbo, Aera/Viggeny atd.)
- staré koráby opět s top motorizacemi (164 V6, Kappa 20vt, 840i/850i, 605V6, XM V6)
- bizar (SVX apod.)
Já bych tak skeptický vůbec nebyl. Jsi fanoušek Škodovky (máme jich v naší zemi spoustu), chceš si udělat radost - co byla kdysi první rychlá Škoda nového věku, kterou sis nikdy nekoupil a kterou jsi chtěl? 😄
Je možný, že to tak je - ceny tomu celkem odpovídaj a 1. generace poface je krásný a dodnes použitelný auto.
Na druhou stranu, 2. generace RS předFl je ještě o něco hezčí, stojí jen cca o 40k víc a nabízí "o něco navíc snad ve všech ohledech" - škodovkáři to ale asi viděj jinak 😄
Jestli něco, tak bych si vybral kombíka 1.9TDI 130k Collection z úplnýho závěru výroby, to auto mě oslovuje dodnes. 😄
Na druhou stranu, 2. generace RS předFl je ještě o něco hezčí, stojí jen cca o 40k víc a nabízí "o něco navíc snad ve všech ohledech" - škodovkáři to ale asi viděj jinak 😄
Jestli něco, tak bych si vybral kombíka 1.9TDI 130k Collection z úplnýho závěru výroby, to auto mě oslovuje dodnes. 😄
Jako cteni fajn, ale porad se divat do historie...ma to nejaky vetsi smysl? 😐
NEVĚŘTE KAŽDÝ KRAVINĚ CO VÁM KOMERČNĚ NAKECAJÍ ABY VÁS VODRBALI >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Nějaká šáde autoveterán a hodnota?? Dízl [odkaz] je ostuda VW Šáde a vyhozený prachy PLNÝ VRAKÁČE >😁 >😁 >😁 >😁
Jestli investice tak DO POZEMKŮ !! za posledních 10 let se cena zvedla 4x krát !!
... ale rozhodně ne do pechových popelnic, to je historická nostalgie plných vrakáčů >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Takže ti chudší mohou uložit část volných peněz akorát do věcí, které jej trošku baví. Máš rád umění, kupuj obrazy, pokud jim rozumíš. Máš rád hudbu? Můžeš skupovat hudební nástroje umělců. Máš rád hračky? Skupuj Lego - ano i na tom se dá časem vydělat. Máš rád auta? Kup si nějakého perspektivního veterána. Nemáš na auto? Tak kup třeba nějakou zajímavou motorku.
Já se snažím své volné prachy investovat do garáží a teď do svého veteránka.
Samozřejmě můžeš nechat prachy válet se na účtu ...
lide maji dve ruce, dve nohy a chovaji se podle urcitych vzorcu. at uz jako jednotlivci, skupiny, nebo masy. proste prirodni zakony. to je vse. to je to, co se opakuje. dokud clovek bude clovekem.