Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude to stačit na konkurenci? Zjišťovali jsme to za volantem verze s tříválcem 0.9 TCe.
Zpět na článek
10. 10. 2016 11:35
10. 10. 2016 11:51
10. 10. 2016 13:45
10. 10. 2016 12:13
10. 10. 2016 14:19
11. 10. 2016 11:54
11. 10. 2016 21:12
12. 10. 2016 10:42
11. 10. 2016 19:17
10. 10. 2016 11:39
10. 10. 2016 11:49
10. 10. 2016 12:55
10. 10. 2016 13:01
10. 10. 2016 13:08
10. 10. 2016 13:12
10. 10. 2016 14:35
10. 10. 2016 14:21
10. 10. 2016 13:07
10. 10. 2016 13:08
10. 10. 2016 13:10
10. 10. 2016 14:36
10. 10. 2016 13:14
10. 10. 2016 14:37
10. 10. 2016 14:49
10. 10. 2016 14:59
10. 10. 2016 14:45
10. 10. 2016 14:48
10. 10. 2016 15:23
10. 10. 2016 14:23
10. 10. 2016 14:31
10. 10. 2016 14:39
10. 10. 2016 14:40
10. 10. 2016 14:51
10. 10. 2016 14:51
10. 10. 2016 14:58
10. 10. 2016 15:07
10. 10. 2016 15:48
10. 10. 2016 17:07
10. 10. 2016 17:26
10. 10. 2016 13:21
10. 10. 2016 14:20
10. 10. 2016 14:19
10. 10. 2016 12:10
10. 10. 2016 12:34
10. 10. 2016 12:57
10. 10. 2016 13:03
10. 10. 2016 13:04
10. 10. 2016 13:05
10. 10. 2016 13:02
10. 10. 2016 14:43
10. 10. 2016 14:53
10. 10. 2016 14:58
10. 10. 2016 14:57
10. 10. 2016 15:02
10. 10. 2016 15:19
10. 10. 2016 12:16
10. 10. 2016 13:12
10. 10. 2016 14:47
11. 10. 2016 09:50
11. 10. 2016 10:20
11. 10. 2016 10:38
11. 10. 2016 15:27
26. 3. 2017 17:29
Avatar - Loptos
10. 10. 2016 11:35
Clio
Ja teda neviem, ci redaktori su fakt skrine alebo su rozmaznani. Presne tento motor a Clio pred FL som mal moznost tyzden skusat v kopcoch Portugalskej Madeiry. Sam meriam 183cm a mam 87kg pri velmi malom percente tuku a nemal som nikde v aute problem s miestom ani so stiesnenym priestorom. Skor som mal pocit, ze miesta je vsade dostatok a kufor je rozumne velky.

Avsak motor? Tak to bola katastrofa. Do 12st stupani som musel casto pri 50ke pomaly do jednicky, lebo nechcel vobec ist. A spotreba isla raketovo hore. Podotykam ze pri dvoch osobach v aute, z toho ta druha mala ledva 50kg a tak 10kg batoziny. jedine kde bol motor ako tak rozumny bolo dole kopcom, bohuzial. Aj na rovinach to bola katastrofa a na dialnici mu dochadzal casto dych v dlhych tiahlych stupaniach.

Dokonca Sandero s rovnakym motorom sa mi zdalo sviznejsie pri beznej jazde.

Velmi by ma zaujimalo ako sa bude chovat 1.2 s manualom

Trochu ma zaskocila poznamka k LED, ze sice disponuju peknym svetlom ale nesvietia daleko? Co to znamena? Ze zakladne halogeny svietia menej/lepsie/porovnatelne ale inou farbou?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
10. 10. 2016 11:51
Re: Clio
Když jste jezdili ve dvou, to sis asi nesedl dozadu, což :-) ?
Avatar - Loptos
10. 10. 2016 13:45
Re: Clio
Praveze som si za seba sadol a vosiel som sa nohami s 2cm rezervou. Skusam to na kazdom aute, ci by malo zmysel take kupit.
Avatar - lamal
10. 10. 2016 12:13
Re: Clio
Bezny halogen ma dlhsi dosvit ako Xenon, kt ma sice jasnejsie svetlo s kratsim dosvitom... led ma tiez redsi svetelny tok ako bezny halogen
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:19
Re: Clio
Spolujezdkyně (předpokládám že to byla ona a ne on) je blondýna, nebo bruneta? ;-)
Avatar - Loptos
11. 10. 2016 11:54
Re: Clio
Bruneta. 165cm 4ky prsia. Nejake dalsie dotazy? >:-[]
Avatar - Floyd
11. 10. 2016 21:12
Re: Clio
>:D Fotečka by nebyla? >:D

Ty čtyřky ti při 50 kg závidím ;-) ;-) ;-)
Avatar - Loptos
12. 10. 2016 10:42
Re: Clio
Dakujem :-)

Odkazem jej to :-!
11. 10. 2016 19:17
Re: Clio
Souhlas, prostoru dost, design pěkný, nicméně motor 0.9TCe bída, ospalý s celkem vysokou reálnou spotřebou. Bere klidně i přes 8l/100km, pokud se po něm chce nějaká dynamika. Co mě ještě dostalo je volant (u modelu, co jsem měl z půjčovny)- prý kožený, ale půlka je nevzhledný šedivý leský plast a to i na věnci, brrr :-(

Asi takhle:
[odkaz]
10. 10. 2016 11:39
dawnsizing
mesto 8, hajvej 7, okreska ekorely 6. 3 valce, jadrný zvuk, ekobulšit
Rozbalit vlákno
34
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2016 11:49
Re: dawnsizing
Nikdo Renault nenutí dělat takovou hrůzu, to oni sami. Na papíře má jednu z nejvyšších spotřeb. Naopak Mazda s podladěnou 1,5 má 4,7.
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2016 12:30
Re: dawnsizing
6 litrů v ekorally mě zarazilo. Asi je potřeba vzít v úvahu novinářské týrání testovaného auta, ale stejně, takovou hodnotu bych s přimhouřením oka bral u Mégane 1.2 TCe.
10. 10. 2016 12:55
Re: dawnsizing
Při ekorally bych čekal tak 4, možná 4,5. Lidé však můžou mít různou představu o tom, co to ekorally je. A pak, i tohle si žádá um.
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 13:01
Re: dawnsizing
Pro mě je ekorally i těch 6 >:D To je za mě dobrá >:-[]
10. 10. 2016 13:08
Re: dawnsizing
ale na mondeu nie?
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 13:12
Re: dawnsizing
Na Mondeu to mam průměr, umim to i lehce nad 5 na dálku (třeba letos k moři 5,5), ale já mam asi cihlu v noze, pod 5 se nedostanu ani s legendami 1.9TDI a 2.0 TDI když se fakt snažim >:D Pro mě by byl v takovém cliu 6 litrů nedosažitelný sen >:-[]
Avatar - wakantanka
10. 10. 2016 17:26
Re: dawnsizing
heh, to si dobrý mne sa s A4 1,9 TDI r.98, ani s Passatom ten samy motor r. 2002, nepodarilo cestou k moru dostať pod 7,5 >:D A to diaľnic bolo pomenej, prevládali okresky a nedá sa povedať aby to bolo štýlom brzda - plyn. Vzhľadom k tomu aké spotreby udávali vtedy iní som bol sklamaný. Na rovnakej trase s benzínovým Focusom 1,6 som sa vošiel do 6,5 pri vyššej priemernej rýchlosti.
10. 10. 2016 13:07
Re: dawnsizing
autor písal, "když se hodně snažíte, dostanete se i pod 6", predpokladám, že vie ako na to, takže šoférom to nebude. Aby som sa ledva dostal pri veľkej snahe pod 6 s cliom s podlitrovým motorom super superekotrojvalcom, najnovším to výdobytkom pro spotrebovej/proemisnej techniky, je trápne. Krásny príklad nezmyselného byrokratizmu a auto priemysle.
Avatar - Emel
10. 10. 2016 13:08
Re: dawnsizing
Třeba je to auto syrové... pod 6 by to mělo jezdit v normálním mixu bez zvláštní snahy.
10. 10. 2016 13:10
Re: dawnsizing
tak si odrátaj pol litra a aj tak je to prjuser
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:36
Re: dawnsizing
To je holt daň za maloobjemový downsizovaný motor s turbem :'-(
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 13:14
Re: dawnsizing
I to je možné, zkušenost s 2x turbobenzinem od nova (TSI a EB ), tak po 10 tisících se spotřeba začala trochu snižovat a hlavně i auto daleko lépe šlo za plynem. Jelikož teď v Kuze máme nový syrový motor (nyní asi 2000 km), tak je neochota se vytáčet docela poznat, proti motoru, co měl 20 tisíc km :-) U atmosféry jsem tohle nikdy nepozoroval.
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:37
Re: dawnsizing
twl, a já četl v Kaluze a říkám si co ten kluk dělá v Rusku >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 14:49
Re: dawnsizing
Nene, já se k proruské úderce snad nepočítám >:D Nějak zvlášť mi ta země není sympatická >:D
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:59
Re: dawnsizing
No právě proto mi to bylo dvojnásob divný. Asi budu muset navštívit paní oční doktorku >:D
10. 10. 2016 14:45
Re: dawnsizing
a neni to jen tim, ze od nuly jsi na to moc opatrny? ja co mel auta na operak nebo firemni od prvni jizdy jsem na ne nebral zadny zretel, jezdil jak normalne a ani po desitkach tis km jsem si zadneho skoku ve vykonu nebo spadnuti spotreby nevsiml.
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 14:48
Re: dawnsizing
Tak dbám instrukcí servisu, že mam od začátku auto zajíždět zlehka a pak teprve po pár stovkách km tomu začít dávat trochu více zabrat, to je snad normální u všech aut ne? Vždy u nového auta či motorky to tak bylo... Pokud si na to kašlal, tak si motoru moc nepřidal.... i když to bylo firemní, tak je vidět, jaký máš k autům vztah ;)
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2016 15:23
Re: dawnsizing
Ono by bylo taky zajímavé pozorovat, co je to "hodně snažíte" v podání místních pisálků a běžných lidí. Jestli totiž jejich snažení odpovídá dynamické jízdě běžných lidí, těm spotřebám se vůbec nedivím.
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:23
Re: dawnsizing
Já jezdím ve městě normálně pod šest, a když se trochu snažím, tak kolem 4,8 litru. A to mám pánové kombi střední třídy, dvoulitr naftu, čtyřkolku a DSG!!! >:D >:D >:D

P.S.: Pro zvídavé - ano, je to koncern >:D >:D >:D
Avatar - Emel
10. 10. 2016 14:31
Re: dawnsizing
Město je hrozně široký pojem... nikde nemám tak dobrou spotřebu jako když plachtím kolem Prahy po Jižní spojce. Ale s vypnutým Start/Stop na semaforech je samozřejmě spotřeba nekonečná...
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:39
Re: dawnsizing
Praha, každý den napříč ze SV na JZ a nazpátek a často do centra
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:40
Re: dawnsizing
Start/Stop mám aktivovaný a volnoběh využívám dost často. Jo a rozhodně se nijak neploužím.
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 14:51
Re: dawnsizing
Tak nevím, ale posledních pár dní to plachtění po jižní spojce spíš prostojím >:-[]
10. 10. 2016 14:51
Re: dawnsizing
ja s 2015 Supem 2.0 TDI CR 103kw jezdil za 3.8na sto. Jednou, kdyz jsem se jel kochat. Jinak ciste mesto dlouhodobe asi 5.5.
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:58
Re: dawnsizing
Tak to jsou krásný čísla, gratuluji :yes:
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 15:07
Re: dawnsizing
Jojo... zapoměl ale říct že jen dle PP a trasa se skládala z okrsky či nějaké silnici bez výrazného převýšení a konstantní 80tkou na tempomat, lážo plážo, jak to taxikáři dělají >:D Protože víš proč? Protože Superb je nejlepší !! >:D Ftédéí a nahlínách a když máš lehkou 1.6TDI, tak si po Praze taxikrálem >:D Ne, sorry Andy, ale ty víš jak ;) Jsem rád, že legendy o TDI pořád udržuješ nejen v hospodě, ale i tady na webu..
10. 10. 2016 15:48
Re: dawnsizing
S Focusem Kombi 1.6TDCi (66 i 70 kW verze, 2. a 3. generace) jsem uměl za 4.0-4.2 podle dotankování (Praha-KVary-Chomutov-Ústí). Bez klimy, při dodržování předpisů s občasným předjetím a důrazem na plynulost.
Pokud se pokračovalo do Jablonce, bylo to 4.5-4.8.
Při normální jízdě (předjíždění, okresky 100-130 km/h plynule) to žralo trvale okolo 6). Město za 6 a to mi ekorally moc nejde.
Ty 4 litry při kochačce a 6 u města u 2.0TDI nevidím úplně nereálně.
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 17:07
Re: dawnsizing
S Fokusem 1.6TDCi 74kw jsem taky jezdil za 4,3 bez snahy, ostře 5.1 a snaha pod 4 :-) Ale byl to hatch III. generace ještě v nějaké ekoverzi. A převážně klikaté okrsky a kopečky + pár měst.
10. 10. 2016 17:26
Re: dawnsizing
S každym motorem se dá jezdit úsporně. Jde jen o to se trochu snažit. Tady na ACZ je totiž velkej rozdíl v testech TSI a TCe. Takhle od stolu hodnotit spotřebu je holej nesmysl. A věřit nezaujatým redaktorům ACZ? >:D

Doma mám Megane Grandtour 1,2 TCe 97kW, a dokážu s tím podle pravidel jezdit za 4,8 litru na 100 km. A beze snahy o eko jízdu. Jenže podle těch pravidel fakt jezdit nejde... ;-)
10. 10. 2016 13:21
Re: dawnsizing
tady je kasne videt jaky je downsizing nesmysl - mame doma 2014 Clio RS 200Tce, po meste dlouhodobe 8,4, mimo mesto okresky 6,5 bez eko rally snahy, nejmin jsem jel za 5,4, dalnice kolem 7,7-8,5 podle rychlosti, kdy bezna cestovni je 140-150kmh, a prodavame ho ted s 21tkm za stejne penize jako tehle trivalcovej moturek, kterej ani neni podle me pasivne bezpecnej na jizdu mimo mesto..
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:20
Re: dawnsizing
Zrovna pana Bureše bych z nějakého týrání nepodezíral >:D >:D >:D
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:19
Re: dawnsizing
No nekup to >:D
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2016 11:43
Výsledek testu je vcelku jasný
auto na Ę. A ten motor, kdy už se konečně projeví na menší energetická ztrata tříválců. Zatím tak jedině při výrobě.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
10. 10. 2016 11:57
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
Hm. Design prodává... a Clio faceliftem ještě zkrásnělo, venku i uvnitř.

Že je nepohodlné? Jo, na 17"... na 16" by se to třeba dalo... ale jasně, ideální pro naše cesty to nebude.

V motorech mám celkem jasno... buď klasika 1.2 16V 75k... a nebo rovnou 1.2TCe, která je oproti 0.9 dražší o celkem únosných 25t. A ani výsledná ceníková cena 275 za atmo a 330 za turbo v Limited mi nepřijde nějak extrémní.
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2016 12:00
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
Škoda, že ta klasická 1.2 asi brzy zmizí, soudě dle nových motorů v Daciích. Litrová atmosféra už nebude adekvátní náhrada.
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 13:10
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
Hlavně Clio má společně s Fabií a u nás né moc populární Ibizou jednu hroznou výhodu a to, že se dělá i jako kombik a v tom vzadu jsem se netísnil nijak extra ani já se svou postavou. To mi v kombinaci s 1.2TCE přijde hodně zajímavá volba za 344 ceníkových tisíců a v reálu o pár desítek levnější vybavenej kombík :-) Kupovat druhé auto do města a okolí, na nákupy atd, tak bych o něčem takovém klidně uvažoval, ten kufr se hodí.
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2016 13:50
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
No, co si pamatuji, v kombíku jsem jsem se vzadu tísnil docela hodně.
Avatar - Ozzman
10. 10. 2016 13:51
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
Na poměr třídy? Mne to přišlo ok, stejně i ve Fabii jsem se posadil a zvládl bych v tom pár desítek km odjet.
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2016 14:48
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
Ano, ve srovnání třeba s Fabií III jsem si tam přišel snad ještě více namačkaný.
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2016 14:06
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
V Cliu IV to není vyloženě špatné, i když trojka je, co do prostoru a pocitu vzadu, lepší. Pokud bych si ale chtěl polepšit, pak své současné Clio za novou generaci nevyměním.
11. 10. 2016 17:42
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
Presne. 1,2 TCe Limited s manualem za 330 mi pripada jako hodne dobra nabidka.
Avatar - Emel
11. 10. 2016 21:51
Re: Výsledek testu je vcelku jasný
No, řekněme spíš standardní... referenční Fabia Style 1.2TSI stojí +- totéž a už se za to dá sehnat s odřenýma ušima i důstojný kompakt.
Avatar - lamal
10. 10. 2016 12:10
Tce
Clio nevyzera zle v lepsej farbe je fesak, ale ten udrncany podvozok to je horsie aspon, te riadenie je dobre tak sa ta tuhost da vyuzit niekde. Tie plasty boli pred FL desne bakelitove, myslim ze citelna nevyhoda bola vyriesena co je len dobre.

0,9Tce nie je ziaden zazrak docela sa bojim co spravi s novou Microu... cele zle

mate uvedene rozporuplne udaje, 0-100 za 12,2s alebo 12,9s ?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2016 12:34
Re: Tce
Hlavně volant byl strašný, a celkově interiér nepůsobil zrovna hodnotně. V tomhle se FL povedl. :yes:
10. 10. 2016 12:38
Re: Tce
12,2 s platí pro testovanou verzi 0.9 TCe Energy, 12,9 s pro základní 0.9 TCe, kterou jsme využili pro srovnání s konkurencí, tudíž bez start stopu, rekuperace nebo eko režimu.
10. 10. 2016 12:57
Re: Tce
Ani jedna z těch tří věcí však nevysvětluje horší čas.
Avatar - Emel
10. 10. 2016 13:03
Re: Tce
Nicméně Renault to tak fakt uvádí...
Avatar - lamal
10. 10. 2016 13:04
Re: Tce
kto vie ci ma ten overboost aj zakladna verzia ak nie, tak tam to tiez moze byt zakopane
Avatar - lamal
10. 10. 2016 13:02
Re: Tce
aha dik za vysvetlenie
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:43
Re: Tce
Pane Bureši, co jste to napsal za blábol? Jak může Start/Stop, rekuperace a eko režim zhoršit zrychlení na stovku o 0,7 s? To mi prosím vysvětlete.
Avatar - Emel
10. 10. 2016 14:53
Re: Tce
Jsou to údaje výropce... ;-)
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:58
Re: Tce
Tomu rozumím a dokázal bych to i pochopit, že holt je tam něco jinak. Já reagoval na to, aby mi pan redaktor vysvětlil, jak Start/Stop, rekuperace a eko režim negativně působí na zrychlení.
10. 10. 2016 14:57
Re: Tce
vyssi hmotnost a vyssi odpory?
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 15:02
Re: Tce
Oukej, nějaká hejblátka a udělátka na ty věcičky navíc tam jsou, ale že by to dělalo sedm desetin na sto?

Jo a nic ve zlym, ale já to chtěl vysvětlit od pan Bureše, ten tento "Ventilek" napsal. >:D
Avatar - Emel
10. 10. 2016 15:19
Re: Tce
No ne, počkej, ty to čteš obráceně... ta verze se SS je rychlejší, ne pomalejší.

Pan Bureš to prostě přepsal od výrobce... to není zase takový zločin.
10. 10. 2016 12:15
Prostorné Clio
Nevím, jak si autor článku nastavuje přední sedadlo. Stejným způsobem zkouším prostor a sezením jako on (jak jinak lépe?), tzn. nastavím si sezení vepředu a pak si sednu dozadu a u Clia jsem nevěřil, že je to 4-metrové auto. Prostor potvrdil pohled zvenku a navíc všude zadařilá sedadla, podpírající rovnoměrně a jemně trub i nohy v celém rozsahu. Jsem sice o 10 cm nižší (173 cm) než autor, ale místa bylo vzadu tolik, že cca 5 cm stehenních částí nohou navíc nemohlo vadit.

Už z vnějšího pohledu je "usazení" kabiny v rozvoru včetně umístění správně šikmého B-sloupku kol příkladné! Koukněte třeba na délku zadních dveří ve srovnání s předními!

Některá konkurence se má ještě dlouho co učit.

A tady bych připomněl Fiat Punto (Grande), které tu jezdí beze změny řadu let a stále patří k těm nejlepším a nehezčím v této 4-metrové třídě.

PS:
Takovým neklamným kriteriem zdařilého prostorově-ergonomického řešení vozu je, sednout si za volant po rozdílné postavě a uvědomit si, že i tak jde sedět - s jen minimum korekcí sedíte perfektně. A takové Clio je.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
10. 10. 2016 12:31
Re: Prostorné Clio
No jo, když ty máš ten "nižší trub", to se to pak sedí. >:D >:D
Sorry, nedalo mi to. ;-)
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:45
Re: Prostorné Clio
Pán bude asi trupka >:D >:D >:D

Promiň starej kluku, ale taky mi to nedalo. Peace >:D
10. 10. 2016 15:03
Re: Prostorné Clio
Trubka se píše s b.
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 19:20
Re: Prostorné Clio
Chlape, tys to vůbec nepochopil, to byla reakce na Dinara na tvoji reakci, kde ty píšeš: "Prostor potvrdil pohled zvenku a navíc všude zadařilá sedadla, podpírající rovnoměrně a jemně trub i nohy v celém rozsahu." Přečti si to po sobě ještě jednou a pak ti to snad dojde.

P.S.: Malá nápověda - jde o slovo trub, nebo snad trup? ;-) ;-) ;-)
Avatar - LuCZiano
11. 10. 2016 10:10
Re: Prostorné Clio
„A teď ji chyť za ruku.“
„Cože?“
„Za ruku!“
„Hm…“
„A teď ji vezmi za trup.“
„Cože?“
„Za trup!“
„Tramtadadáááááá…!“
10. 10. 2016 12:36
Re: Prostorné Clio
S tím minimem korekcí moc nesouhlasím, protože sedačku clia jsem nastavoval docela dlouho, než jsem byl zcela spokojen.
Jinak co se týče výšky, tak právě těch 10 cm udělá podstatný rozdíl. proto se vám clio zdá prostorné a mně nikoliv. Jak jsem ale pročítal ostatní testy clia, tak nad malou kabinou se shodují autoři napříč médii.
10. 10. 2016 13:02
Re: Prostorné Clio
Ono má vnější výšku výrazně pod 1500 mm, a to je obdivuhodné pro 4-metrové auto. Ta výška člověka se rozloží na místo nad hlavou a na místo pro nohy. Já jsem měl nad hlavou i pro nohy dost centimetrů navíc (i vzadu).

Posedal jsem toho na nedávném "pražském autosalonu" dost a dost a využil opět výhodu bezprostředního srovnání a mohu říct, že jednak (překvapibě) ubylo aut, která jsou v tomto ohledu vyloženě špatná a jednak přesto patří Clio - podle mne - k tomu nejlepšímu.
10. 10. 2016 13:18
Re: Prostorné Clio
mám slabých 180 a kompaktné tvary :-) ale môžem potvrdiť, že ľudská konštrukcia a výška má veľký vplyv na vnímanie priestoru v kabíne (viac ako by sa zdalo z počtu cm). Ja sa vojdem skoro všade, aj v mazde2 som sa cítil aj vzadu v poho. Ale ked veziem kamoša, čo má o 12 - 13 cm viac, zrazu sa všetko mení, pomaly aby som mu kupoval príves aj k nižšej strednej.
10. 10. 2016 13:55
Re: Prostorné Clio
To ano, to vím a respektuji a zkušenosti se srovnáváním postav mám bohaté (i se sedáním synovců - přes 185 cm).

Ještě jsem chtěl dopsat, že vedle vnější výšky výrazně pod 1500 mm má zase Clio vysoce nadprůměrný rozvor: výrazně nad 2500 mm (!), který je souměřitelný i s některými automobily o třídu delšími, což dává možnost nižšího (pohodlnějšího) posazu s prostorem pro nohy a s vyšší rezervou nad hlavou. Spolu s již zmíněným krásným "uložením" v tomto rozvoru je využití obestavěného prostoru opravdu příkladné.
10. 10. 2016 12:16
Opravdu
myslí autor vážně větu " ......použité turbo není moc velké, takže mu delší dobu trvá, než se konečně pořádně nadechne a pak rychle ztrácí sílu." ?

Pokud je turbo malé (tedy ne moc velké), tak mu naopak musí nadechnutí trvat jen velmi krátce (malé turbo se rychle roztočí) a platí druhá půlka věty, že rychle ztrácí sílu (protože je malé a ve vyšších otáčkách nedává dostatečný tlak). Nebo je turbo velké a pak platí první půlka věty (trvá mu delší dobu než se nadechne, protože se pomalu roztáčí v nízkých otáčkách) a naopak neplatí druhá půlka, protože velké turbo naopak hodně tlačí ve vyšších otáčkách. To co napsal autor by znamenalo, že se povedlo zkombinovat nevýhody malého a velkého turba zároveň.
Rozbalit vlákno
3
10. 10. 2016 12:33
Re: Opravdu
V době uvedení na trh jsme psali o 0.9 TCe toto: Malý motor je osazen nízkotlakým turbodmychadlem (dle výrobce s nejnižším plnícím tlakem na trhu) a má variabilní časování ventilů.

Takže v podstatě máte pravdu, protože nevýhody tu jsou, do 2000 otáček se moc neděje, a pak ve vysokých už také moc ne
Avatar - Dzakobo
10. 10. 2016 13:12
Re: Opravdu
Při uvedení na trh měl 135 nm, teď až 150, což je slušný nárůst. To, že začne slušně foukat až od 2000
je dané tříválcovou koncepcí a třístovkovým objemem válců. A protože je turbo malé, tak brzy končí.
Vzhledem k tomu, že zde je použitý nepřímý vstřik, bude jezdit přímovstřiková 1,2TCe s nižší spotřebou.
Avatar - Floyd
10. 10. 2016 14:47
Re: Opravdu
Pan redaktor napsal moooc pěknou pí.ovinu :no: :no: :no:
Avatar - Jopino
10. 10. 2016 13:04
Kvalita zpracování
V testu zmiňují nepřesnou kulisu řazení. Bohu žel je to obrovský fail tohoto auta. Kolega z práce má MY 2015 s motorem 1,2, najeto 4,000 km. To, že má kulisa dlouhé dráby, by se dalo ještě přežít, ale při potřebě rychlejšího přeřazení, nebo podřazení, jde 2. převodový stupeň pokaždé "přes zuby". Takže auto vezl minulý týden do servisu, kde se bude měnit synchron - u nového auta !!! Jinak ta jedna dvojka je do města akorát, jinde dynamika fakt docela schází, hlavně táhlé kopce, a to i když jede člověk sám. Další fail, na který si vzpomínám, byly výplně dveří, tvrdé plasty, kde při opření kolenem, nebo při zavírání, materiály vyluzovaly křupavý zvuk. Jinak auto na 16" kolech nijak na komfort, resp. dis komfort netrpí.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dzakobo
10. 10. 2016 13:15
Re: Kvalita zpracování
Měl koupit Baleno s Dualjetem, které přidá 15k z 1,2l a jezdí za pět prstů.
Avatar - Jopino
10. 10. 2016 13:26
Re: Kvalita zpracování
Baleno se prodává krátce, hm? On bral toho Rencka letos v dubnu. Sice sleva z 280 na 230 tis. Kč (vcelku slušná výbava), ale přesto to zpracování jde dost vidět i cítit.¨

Nejel jsem sice v Balenu, ale se Swiftem s identickým motorem, a to byla atmosféra, jak má být. Kolega to však zavrhl k vůli zavazadelníku, ten byl až moc maličký.
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2016 15:46
Re: Kvalita zpracování
baleno je vnutri kusok strohe ale inak mi prislo ako hodne dobre zmontovane... ale tak asi ako klasicke suzuki ... necakaj tu farebnost renaultu ani kdejake damsky posobiace ňuňu tvary.... baleno je skor pracant ... a jeho kabina podla toho aj tak vyzera ... aj jeho boosterjetu by som veril daleko viac ako tomu tce .... a ked si do neho sadnes mas pocit ze mozu padat aj meteority ale baleno to zvladne ;-) ... citit tu z neho kusok uz taku rodinnu idylku a bezpecie ... kdezto clio je skor taka farebna stylovka ktora skor hyri farbami ale nie kazdemu sa to uz musi pacit..... koniec koncov ta stredova konzola clia je hodne zastarala aj vizazou ked ju vidis nazivo zblizka ... tu je baleno koncepcne o vesmir uz dalej a posobi ako o triedu vacsie a dospelejsie auto... ja baleno stale este tak nejak mam v hlave a nemozem sa ho zbavit.... lebo sa mi ozaj paci.. aj ked najvacsi favorit u mna to uz nie je... ale tak... po zime uvidime ;-)

v balene za mna ta 1,2 dualjet atmo nema chybu ... a vzhladom na nizku hmotnost tohto auta aj dynamika je uz ( aspon na papieri ) zaujimava :yes:
Avatar - Jopino
10. 10. 2016 17:07
Re: Kvalita zpracování
Já Ti rozumím. Vnímám to podobně - pro oko Renda, pro výdrž a kvalitu Baleno. Obě auta jsou mimo můj střed zájmu, mám už koupeno. Osobně, až budu jednou vybírat auto pro polovičku, Renda to nebude, tedy určitě ne toto Clio.
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2016 15:29
Re: Kvalita zpracování
clio je za mna stale najkrajsi renault ale ma par zadrhelov ( zvlast to 0,9tce ) .... a aj nazivo ma jeho interier sklamal.... corsa aj sucasne rio alebo yaris su dalej.... to iste P208 alebo mazda 2..... ja radim kabinu clia kdesi k fieste alebo grande puntu.... ako je to pohoda ok... akurat ze aj to globalne baleno je akesi uz dospelejsie v kabine a za mna palubovkou uz modernejsie ... ale treba povedat ze clio na svoj vek sa nema za co hanbit... ved fakticky vacsina malych aut na trhu je uz pomaly o generaciu novsia od clia .... mne v cliu chyba klasicka atmosfera okolo 60-70kw... ktora by na denno denne poskakovanie bola v meste urcite fajn a nestratila sa ani na nejakej vikendovej okrske.... kde by sa krasne vytacala... skoda... auto inak krasne... za mna ozaj dve veci by som zmenil ... dal by som mu uplne iny a dospelejsi interier s klasickymi dobre citatelnymi budikmi ako ma povedzme nove rio ... ( ku klasickym budikom sa dnes uz vracia aj nova C3 ) a nejake to atmo by som tam supol okolo 100 konikov a bola by to parada
10. 10. 2016 15:39
Re: Kvalita zpracování
Topre, krásně tady vypusuješ svoje pocity. A už si s tím aspoň jel? Nebo aspoň v Cliu seděl?

Z těch tvých poznatků by člověk soudil, že už máš minimálně třetí kus doma.
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2016 15:48
Re: Kvalita zpracování
dik ;-) :yes:
Avatar - wakantanka
10. 10. 2016 17:45
Re: Kvalita zpracování
Nechcem obhajovať konkrétny kus auta čo má tvoj kolega, ale rokmi sa mi potvrdilo jedno, a to že presnosť kulisy najviac ukáže čo sedí za volantom. Na našej Felde 1,6 behala páka aj po 300 tis. km lepšie a presnejšie ako v kamošovej o rok a 100 tis. km mladšej. >:D A zažil som aj koncernové autá kde páka v kulise behala ako za nova a mali za sebou niekoľko stotis. km a z rovnakej stajne mladšie autá s menej km, u ktorých mal človek pocit, že majú za sebou raz toľko.
Avatar - Jopino
10. 10. 2016 19:26
Re: Kvalita zpracování
Nemám Tvé tvrzení ověřené v praxi, možné to je. Nicméně v práci máme mj. 4 jedničkové Fabie 1.4 16V, všechny přes 150.000 km a točí se na nich 20 lidí, jen krátké trasy po městě. U všech je kulisa stále fajn, jen dráhy jsou už trochu volnější. A to ještě ne každý z řidičů má úplně ideální cit, takže spojky i šaltry dostávají na frak. Ale u žádného sebevíc vylítaného koncernového auta jsem neviděl to, co na tomto novém Rencku. Pro kolegu je to o to víc flustrující, když přesedlal z koncernu (Ibiza 2, Fabia 1, Polo 9N), kde kulisa a převodovka šlapala na výbornou.
Avatar - wakantanka
11. 10. 2016 06:51
Re: Kvalita zpracování
Ale jasne, určite nechcem zovšeobecňovať, len konštatujem to s čím prichádzam do styku a čo mi prešlo cez ruky a nadobudol som pocit, že vo väčšine prípadov to išlo na vrub vodiča - užívateľa daného auta. Pred pár rokmi keď som obzeral malé jazdené auto pre mamu do mesta, tak som vyskúšal aj 3 Cliá predch. gen. a behala tam radička pekne, presne, síce po dlhších dráhach, ale hladko bez pazvukov.
11. 10. 2016 07:49
Re: Kvalita zpracování
Je to tím, že jsi nejezdil novým Renautem. Tam opravdu převodovka prvních pár tisíc km drhne. Já bych to bral jako výhodu. Je ro dáno větší přesností výroby a menšími vůlemi než třeba u koncernu.
11. 10. 2016 09:23
Re: Kvalita zpracování
To je zajímavá interpretace. Tuhost bych bral jako indikaci těsné sestavy. Drhnutí (které zmizí, tedy se plochy obrousí) jako znak horšího opracování.
11. 10. 2016 12:39
Re: Kvalita zpracování
U motorů je to stejné. U Renaultu se po pár tisících zmenší spotřeba, u koncernu začneš dolejvat olej.
11. 10. 2016 16:14
Re: Kvalita zpracování
Motorů od "koncernu" jsem měl několik, včetně toho v mém stávajícím hlavním povoze, a s olejem jsem nikdy neměl problém. Také se obtěžuji se záběhem. Spotřeba také o něco klesla, ale začátek soudit nelze, protože v záběhu mám dost odlišný styl jízdy.

Nepřijde mi, že by Renault měl vyšší standard, co se týče spotřeby oleje, než ostatní. Známý řešil spotřebu u Mégane RS a na zhruba 1 litr na 1500 km mu řekli, že je to normální. Což je normální reakce.
10. 10. 2016 18:08
Posun správným směrem
Myslím, že modernizace Clia se opravdu povedla - facelift je jednoznačným přínosem, úpravy dosud dost lacině působícího interiéru taky. Hlavním plusem je ale konečně možnost pořádné motorizace - čtyřválce 1.2 TCe s manuální převodovkou! Konečně je tak k mání správná motorizace tohoto vozu! Jinak se týče vnitřního prostoru, tak Clio bohužel skutečně patří mezi nejmenší v segmentu - takový Fiat Punto proti němu působí jako o třídu větší auto. Minulé Clio s ním prostorově drželo krok, ale výrazně snížená karoserie u nové generace přišla proto, aby si Renault v portfoliu udělal místo na zvýšený crossover Captur. :-!
P.S. Velká škoda je toho mizerného řazení a až nahoře zabírající spojky, s tím by Renault měl rychle něco udělat!
Rozbalit vlákno
0
11. 10. 2016 06:45
Páni nevedia jazdiť
Neviem ako páni redaktori prišli k tej spotrebe 7 litrov keď naši zákazníci behajú za 5,5 a menej. Asi bude problém medzi pedálom a volantom.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Skipper
11. 10. 2016 09:50
Clio
Z malých neprémiových aut je mi Clio rozhodně nejsympatičtější. Můžu soudit jen vzhled, jako pasaźér jsem se chvilku vezl před FL verzí a tam mi subjektivně nic nevadilo. Z mého pohledu, když se kouknu na konkurenci, tak 208 je moc odulá, Opel bezpohlavní, Fabka a Polo na malé auto příliš váźné. Ještě Fiesta mi přijde vcelku fajn, ale docela se mi okoukala. Clio jediné je chic.
Rozbalit vlákno
3
11. 10. 2016 10:20
Re: Clio
Zapomněl jsi na Ibizu, ta je i přes svůj pokročilý věk pořád velmi přitažlivá a skvěle jezdí! :-)
Avatar - Skipper
11. 10. 2016 10:38
Re: Clio
Nezapoměl :-) Ale moc mě neoslovuje. Tak nějak je to pro mně horśí pŕevlečené polo. Nemám osobní zkušenost, jen tohle ve mné evokuje, kdykoliv jí vidím.
Avatar - Blue Sun
11. 10. 2016 15:27
Re: Clio
Ibiza byla ošklivá už při představení. Ty boční prolisy, evokující v půli zlomené auto... brrrr...
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2016 23:27
skutečný hnus
a úžasné šklebinky před řidičem >:-[]
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2017 17:29
Auto
Nevím, jak ostatní, ale já jsem s ním naprosto spokojená. Nemám jedinou výtku. Vždycky jsem byla Renaultu věrná a po skvělé zkušenosti s rpz.cz -
[odkaz] od kterých jsem kupovala mé Clio, jsem si jistá, že ještě dlouho zůstanu. :-)
Rozbalit vlákno
0