Testy
mesto 8, hajvej 7, okreska ekorely 6. 3 valce, jadrný zvuk, ekobulšit
Nikdo Renault nenutí dělat takovou hrůzu, to oni sami. Na papíře má jednu z nejvyšších spotřeb. Naopak Mazda s podladěnou 1,5 má 4,7.
6 litrů v ekorally mě zarazilo. Asi je potřeba vzít v úvahu novinářské týrání testovaného auta, ale stejně, takovou hodnotu bych s přimhouřením oka bral u Mégane 1.2 TCe.
Při ekorally bych čekal tak 4, možná 4,5. Lidé však můžou mít různou představu o tom, co to ekorally je. A pak, i tohle si žádá um.
Pro mě je ekorally i těch 6 >😁 To je za mě dobrá >😒]
ale na mondeu nie?
Na Mondeu to mam průměr, umim to i lehce nad 5 na dálku (třeba letos k moři 5,5), ale já mam asi cihlu v noze, pod 5 se nedostanu ani s legendami 1.9TDI a 2.0 TDI když se fakt snažim >😁 Pro mě by byl v takovém cliu 6 litrů nedosažitelný sen >😒]
heh, to si dobrý mne sa s A4 1,9 TDI r.98, ani s Passatom ten samy motor r. 2002, nepodarilo cestou k moru dostať pod 7,5 >😁 A to diaľnic bolo pomenej, prevládali okresky a nedá sa povedať aby to bolo štýlom brzda - plyn. Vzhľadom k tomu aké spotreby udávali vtedy iní som bol sklamaný. Na rovnakej trase s benzínovým Focusom 1,6 som sa vošiel do 6,5 pri vyššej priemernej rýchlosti.
autor písal, "když se hodně snažíte, dostanete se i pod 6", predpokladám, že vie ako na to, takže šoférom to nebude. Aby som sa ledva dostal pri veľkej snahe pod 6 s cliom s podlitrovým motorom super superekotrojvalcom, najnovším to výdobytkom pro spotrebovej/proemisnej techniky, je trápne. Krásny príklad nezmyselného byrokratizmu a auto priemysle.
Třeba je to auto syrové... pod 6 by to mělo jezdit v normálním mixu bez zvláštní snahy.
tak si odrátaj pol litra a aj tak je to prjuser
I to je možné, zkušenost s 2x turbobenzinem od nova (TSI a EB ), tak po 10 tisících se spotřeba začala trochu snižovat a hlavně i auto daleko lépe šlo za plynem. Jelikož teď v Kuze máme nový syrový motor (nyní asi 2000 km), tak je neochota se vytáčet docela poznat, proti motoru, co měl 20 tisíc km 😄 U atmosféry jsem tohle nikdy nepozoroval.
twl, a já četl v Kaluze a říkám si co ten kluk dělá v Rusku >😁 >😁 >😁
a neni to jen tim, ze od nuly jsi na to moc opatrny? ja co mel auta na operak nebo firemni od prvni jizdy jsem na ne nebral zadny zretel, jezdil jak normalne a ani po desitkach tis km jsem si zadneho skoku ve vykonu nebo spadnuti spotreby nevsiml.
Tak dbám instrukcí servisu, že mam od začátku auto zajíždět zlehka a pak teprve po pár stovkách km tomu začít dávat trochu více zabrat, to je snad normální u všech aut ne? Vždy u nového auta či motorky to tak bylo... Pokud si na to kašlal, tak si motoru moc nepřidal.... i když to bylo firemní, tak je vidět, jaký máš k autům vztah 😉
Já jezdím ve městě normálně pod šest, a když se trochu snažím, tak kolem 4,8 litru. A to mám pánové kombi střední třídy, dvoulitr naftu, čtyřkolku a DSG!!! >😁 >😁 >😁
P.S.: Pro zvídavé - ano, je to koncern >😁 >😁 >😁
P.S.: Pro zvídavé - ano, je to koncern >😁 >😁 >😁
Město je hrozně široký pojem... nikde nemám tak dobrou spotřebu jako když plachtím kolem Prahy po Jižní spojce. Ale s vypnutým Start/Stop na semaforech je samozřejmě spotřeba nekonečná...
ja s 2015 Supem 2.0 TDI CR 103kw jezdil za 3.8na sto. Jednou, kdyz jsem se jel kochat. Jinak ciste mesto dlouhodobe asi 5.5.
Tak to jsou krásný čísla, gratuluji :yes:
Jojo... zapoměl ale říct že jen dle PP a trasa se skládala z okrsky či nějaké silnici bez výrazného převýšení a konstantní 80tkou na tempomat, lážo plážo, jak to taxikáři dělají >😁 Protože víš proč? Protože Superb je nejlepší !! >😁 Ftédéí a nahlínách a když máš lehkou 1.6TDI, tak si po Praze taxikrálem >😁 Ne, sorry Andy, ale ty víš jak 😉 Jsem rád, že legendy o TDI pořád udržuješ nejen v hospodě, ale i tady na webu..
S Focusem Kombi 1.6TDCi (66 i 70 kW verze, 2. a 3. generace) jsem uměl za 4.0-4.2 podle dotankování (Praha-KVary-Chomutov-Ústí). Bez klimy, při dodržování předpisů s občasným předjetím a důrazem na plynulost.
Pokud se pokračovalo do Jablonce, bylo to 4.5-4.8.
Při normální jízdě (předjíždění, okresky 100-130 km/h plynule) to žralo trvale okolo 6). Město za 6 a to mi ekorally moc nejde.
Ty 4 litry při kochačce a 6 u města u 2.0TDI nevidím úplně nereálně.
Pokud se pokračovalo do Jablonce, bylo to 4.5-4.8.
Při normální jízdě (předjíždění, okresky 100-130 km/h plynule) to žralo trvale okolo 6). Město za 6 a to mi ekorally moc nejde.
Ty 4 litry při kochačce a 6 u města u 2.0TDI nevidím úplně nereálně.
S Fokusem 1.6TDCi 74kw jsem taky jezdil za 4,3 bez snahy, ostře 5.1 a snaha pod 4 😄 Ale byl to hatch III. generace ještě v nějaké ekoverzi. A převážně klikaté okrsky a kopečky + pár měst.
S každym motorem se dá jezdit úsporně. Jde jen o to se trochu snažit. Tady na ACZ je totiž velkej rozdíl v testech TSI a TCe. Takhle od stolu hodnotit spotřebu je holej nesmysl. A věřit nezaujatým redaktorům ACZ? >😁
Doma mám Megane Grandtour 1,2 TCe 97kW, a dokážu s tím podle pravidel jezdit za 4,8 litru na 100 km. A beze snahy o eko jízdu. Jenže podle těch pravidel fakt jezdit nejde... 😉
Doma mám Megane Grandtour 1,2 TCe 97kW, a dokážu s tím podle pravidel jezdit za 4,8 litru na 100 km. A beze snahy o eko jízdu. Jenže podle těch pravidel fakt jezdit nejde... 😉
tady je kasne videt jaky je downsizing nesmysl - mame doma 2014 Clio RS 200Tce, po meste dlouhodobe 8,4, mimo mesto okresky 6,5 bez eko rally snahy, nejmin jsem jel za 5,4, dalnice kolem 7,7-8,5 podle rychlosti, kdy bezna cestovni je 140-150kmh, a prodavame ho ted s 21tkm za stejne penize jako tehle trivalcovej moturek, kterej ani neni podle me pasivne bezpecnej na jizdu mimo mesto..
auto na Ę. A ten motor, kdy už se konečně projeví na menší energetická ztrata tříválců. Zatím tak jedině při výrobě.
Hm. Design prodává... a Clio faceliftem ještě zkrásnělo, venku i uvnitř.
Že je nepohodlné? Jo, na 17"... na 16" by se to třeba dalo... ale jasně, ideální pro naše cesty to nebude.
V motorech mám celkem jasno... buď klasika 1.2 16V 75k... a nebo rovnou 1.2TCe, která je oproti 0.9 dražší o celkem únosných 25t. A ani výsledná ceníková cena 275 za atmo a 330 za turbo v Limited mi nepřijde nějak extrémní.
Že je nepohodlné? Jo, na 17"... na 16" by se to třeba dalo... ale jasně, ideální pro naše cesty to nebude.
V motorech mám celkem jasno... buď klasika 1.2 16V 75k... a nebo rovnou 1.2TCe, která je oproti 0.9 dražší o celkem únosných 25t. A ani výsledná ceníková cena 275 za atmo a 330 za turbo v Limited mi nepřijde nějak extrémní.
Škoda, že ta klasická 1.2 asi brzy zmizí, soudě dle nových motorů v Daciích. Litrová atmosféra už nebude adekvátní náhrada.
Hlavně Clio má společně s Fabií a u nás né moc populární Ibizou jednu hroznou výhodu a to, že se dělá i jako kombik a v tom vzadu jsem se netísnil nijak extra ani já se svou postavou. To mi v kombinaci s 1.2TCE přijde hodně zajímavá volba za 344 ceníkových tisíců a v reálu o pár desítek levnější vybavenej kombík 😄 Kupovat druhé auto do města a okolí, na nákupy atd, tak bych o něčem takovém klidně uvažoval, ten kufr se hodí.
No, co si pamatuji, v kombíku jsem jsem se vzadu tísnil docela hodně.
Na poměr třídy? Mne to přišlo ok, stejně i ve Fabii jsem se posadil a zvládl bych v tom pár desítek km odjet.
Clio nevyzera zle v lepsej farbe je fesak, ale ten udrncany podvozok to je horsie aspon, te riadenie je dobre tak sa ta tuhost da vyuzit niekde. Tie plasty boli pred FL desne bakelitove, myslim ze citelna nevyhoda bola vyriesena co je len dobre.
0,9Tce nie je ziaden zazrak docela sa bojim co spravi s novou Microu... cele zle
mate uvedene rozporuplne udaje, 0-100 za 12,2s alebo 12,9s ?
0,9Tce nie je ziaden zazrak docela sa bojim co spravi s novou Microu... cele zle
mate uvedene rozporuplne udaje, 0-100 za 12,2s alebo 12,9s ?
Hlavně volant byl strašný, a celkově interiér nepůsobil zrovna hodnotně. V tomhle se FL povedl. :yes:
12,2 s platí pro testovanou verzi 0.9 TCe Energy, 12,9 s pro základní 0.9 TCe, kterou jsme využili pro srovnání s konkurencí, tudíž bez start stopu, rekuperace nebo eko režimu.
Ani jedna z těch tří věcí však nevysvětluje horší čas.
Pane Bureši, co jste to napsal za blábol? Jak může Start/Stop, rekuperace a eko režim zhoršit zrychlení na stovku o 0,7 s? To mi prosím vysvětlete.
Jsou to údaje výropce... 😉
vyssi hmotnost a vyssi odpory?
Oukej, nějaká hejblátka a udělátka na ty věcičky navíc tam jsou, ale že by to dělalo sedm desetin na sto?
Jo a nic ve zlym, ale já to chtěl vysvětlit od pan Bureše, ten tento "Ventilek" napsal. >😁
Jo a nic ve zlym, ale já to chtěl vysvětlit od pan Bureše, ten tento "Ventilek" napsal. >😁
Nevím, jak si autor článku nastavuje přední sedadlo. Stejným způsobem zkouším prostor a sezením jako on (jak jinak lépe?), tzn. nastavím si sezení vepředu a pak si sednu dozadu a u Clia jsem nevěřil, že je to 4-metrové auto. Prostor potvrdil pohled zvenku a navíc všude zadařilá sedadla, podpírající rovnoměrně a jemně trub i nohy v celém rozsahu. Jsem sice o 10 cm nižší (173 cm) než autor, ale místa bylo vzadu tolik, že cca 5 cm stehenních částí nohou navíc nemohlo vadit.
Už z vnějšího pohledu je "usazení" kabiny v rozvoru včetně umístění správně šikmého B-sloupku kol příkladné! Koukněte třeba na délku zadních dveří ve srovnání s předními!
Některá konkurence se má ještě dlouho co učit.
A tady bych připomněl Fiat Punto (Grande), které tu jezdí beze změny řadu let a stále patří k těm nejlepším a nehezčím v této 4-metrové třídě.
PS😒br /> Takovým neklamným kriteriem zdařilého prostorově-ergonomického řešení vozu je, sednout si za volant po rozdílné postavě a uvědomit si, že i tak jde sedět - s jen minimum korekcí sedíte perfektně. A takové Clio je.
Už z vnějšího pohledu je "usazení" kabiny v rozvoru včetně umístění správně šikmého B-sloupku kol příkladné! Koukněte třeba na délku zadních dveří ve srovnání s předními!
Některá konkurence se má ještě dlouho co učit.
A tady bych připomněl Fiat Punto (Grande), které tu jezdí beze změny řadu let a stále patří k těm nejlepším a nehezčím v této 4-metrové třídě.
PS😒br /> Takovým neklamným kriteriem zdařilého prostorově-ergonomického řešení vozu je, sednout si za volant po rozdílné postavě a uvědomit si, že i tak jde sedět - s jen minimum korekcí sedíte perfektně. A takové Clio je.
No jo, když ty máš ten "nižší trub", to se to pak sedí. >😁 >😁
Sorry, nedalo mi to. 😉
Sorry, nedalo mi to. 😉
Pán bude asi trupka >😁 >😁 >😁
Promiň starej kluku, ale taky mi to nedalo. Peace >😁
Promiň starej kluku, ale taky mi to nedalo. Peace >😁
Trubka se píše s b.
Chlape, tys to vůbec nepochopil, to byla reakce na Dinara na tvoji reakci, kde ty píšeš: "Prostor potvrdil pohled zvenku a navíc všude zadařilá sedadla, podpírající rovnoměrně a jemně trub i nohy v celém rozsahu." Přečti si to po sobě ještě jednou a pak ti to snad dojde.
P.S.: Malá nápověda - jde o slovo trub, nebo snad trup? 😉 😉 😉
P.S.: Malá nápověda - jde o slovo trub, nebo snad trup? 😉 😉 😉
S tím minimem korekcí moc nesouhlasím, protože sedačku clia jsem nastavoval docela dlouho, než jsem byl zcela spokojen.
Jinak co se týče výšky, tak právě těch 10 cm udělá podstatný rozdíl. proto se vám clio zdá prostorné a mně nikoliv. Jak jsem ale pročítal ostatní testy clia, tak nad malou kabinou se shodují autoři napříč médii.
Jinak co se týče výšky, tak právě těch 10 cm udělá podstatný rozdíl. proto se vám clio zdá prostorné a mně nikoliv. Jak jsem ale pročítal ostatní testy clia, tak nad malou kabinou se shodují autoři napříč médii.
Ono má vnější výšku výrazně pod 1500 mm, a to je obdivuhodné pro 4-metrové auto. Ta výška člověka se rozloží na místo nad hlavou a na místo pro nohy. Já jsem měl nad hlavou i pro nohy dost centimetrů navíc (i vzadu).
Posedal jsem toho na nedávném "pražském autosalonu" dost a dost a využil opět výhodu bezprostředního srovnání a mohu říct, že jednak (překvapibě) ubylo aut, která jsou v tomto ohledu vyloženě špatná a jednak přesto patří Clio - podle mne - k tomu nejlepšímu.
Posedal jsem toho na nedávném "pražském autosalonu" dost a dost a využil opět výhodu bezprostředního srovnání a mohu říct, že jednak (překvapibě) ubylo aut, která jsou v tomto ohledu vyloženě špatná a jednak přesto patří Clio - podle mne - k tomu nejlepšímu.
mám slabých 180 a kompaktné tvary 😄 ale môžem potvrdiť, že ľudská konštrukcia a výška má veľký vplyv na vnímanie priestoru v kabíne (viac ako by sa zdalo z počtu cm). Ja sa vojdem skoro všade, aj v mazde2 som sa cítil aj vzadu v poho. Ale ked veziem kamoša, čo má o 12 - 13 cm viac, zrazu sa všetko mení, pomaly aby som mu kupoval príves aj k nižšej strednej.
To ano, to vím a respektuji a zkušenosti se srovnáváním postav mám bohaté (i se sedáním synovců - přes 185 cm).
Ještě jsem chtěl dopsat, že vedle vnější výšky výrazně pod 1500 mm má zase Clio vysoce nadprůměrný rozvor: výrazně nad 2500 mm (!), který je souměřitelný i s některými automobily o třídu delšími, což dává možnost nižšího (pohodlnějšího) posazu s prostorem pro nohy a s vyšší rezervou nad hlavou. Spolu s již zmíněným krásným "uložením" v tomto rozvoru je využití obestavěného prostoru opravdu příkladné.
Ještě jsem chtěl dopsat, že vedle vnější výšky výrazně pod 1500 mm má zase Clio vysoce nadprůměrný rozvor: výrazně nad 2500 mm (!), který je souměřitelný i s některými automobily o třídu delšími, což dává možnost nižšího (pohodlnějšího) posazu s prostorem pro nohy a s vyšší rezervou nad hlavou. Spolu s již zmíněným krásným "uložením" v tomto rozvoru je využití obestavěného prostoru opravdu příkladné.
myslí autor vážně větu " ......použité turbo není moc velké, takže mu delší dobu trvá, než se konečně pořádně nadechne a pak rychle ztrácí sílu." ?
Pokud je turbo malé (tedy ne moc velké), tak mu naopak musí nadechnutí trvat jen velmi krátce (malé turbo se rychle roztočí) a platí druhá půlka věty, že rychle ztrácí sílu (protože je malé a ve vyšších otáčkách nedává dostatečný tlak). Nebo je turbo velké a pak platí první půlka věty (trvá mu delší dobu než se nadechne, protože se pomalu roztáčí v nízkých otáčkách) a naopak neplatí druhá půlka, protože velké turbo naopak hodně tlačí ve vyšších otáčkách. To co napsal autor by znamenalo, že se povedlo zkombinovat nevýhody malého a velkého turba zároveň.
Pokud je turbo malé (tedy ne moc velké), tak mu naopak musí nadechnutí trvat jen velmi krátce (malé turbo se rychle roztočí) a platí druhá půlka věty, že rychle ztrácí sílu (protože je malé a ve vyšších otáčkách nedává dostatečný tlak). Nebo je turbo velké a pak platí první půlka věty (trvá mu delší dobu než se nadechne, protože se pomalu roztáčí v nízkých otáčkách) a naopak neplatí druhá půlka, protože velké turbo naopak hodně tlačí ve vyšších otáčkách. To co napsal autor by znamenalo, že se povedlo zkombinovat nevýhody malého a velkého turba zároveň.
V době uvedení na trh jsme psali o 0.9 TCe toto: Malý motor je osazen nízkotlakým turbodmychadlem (dle výrobce s nejnižším plnícím tlakem na trhu) a má variabilní časování ventilů.
Takže v podstatě máte pravdu, protože nevýhody tu jsou, do 2000 otáček se moc neděje, a pak ve vysokých už také moc ne
Takže v podstatě máte pravdu, protože nevýhody tu jsou, do 2000 otáček se moc neděje, a pak ve vysokých už také moc ne
Při uvedení na trh měl 135 nm, teď až 150, což je slušný nárůst. To, že začne slušně foukat až od 2000
je dané tříválcovou koncepcí a třístovkovým objemem válců. A protože je turbo malé, tak brzy končí.
Vzhledem k tomu, že zde je použitý nepřímý vstřik, bude jezdit přímovstřiková 1,2TCe s nižší spotřebou.
je dané tříválcovou koncepcí a třístovkovým objemem válců. A protože je turbo malé, tak brzy končí.
Vzhledem k tomu, že zde je použitý nepřímý vstřik, bude jezdit přímovstřiková 1,2TCe s nižší spotřebou.
V testu zmiňují nepřesnou kulisu řazení. Bohu žel je to obrovský fail tohoto auta. Kolega z práce má MY 2015 s motorem 1,2, najeto 4,000 km. To, že má kulisa dlouhé dráby, by se dalo ještě přežít, ale při potřebě rychlejšího přeřazení, nebo podřazení, jde 2. převodový stupeň pokaždé "přes zuby". Takže auto vezl minulý týden do servisu, kde se bude měnit synchron - u nového auta !!! Jinak ta jedna dvojka je do města akorát, jinde dynamika fakt docela schází, hlavně táhlé kopce, a to i když jede člověk sám. Další fail, na který si vzpomínám, byly výplně dveří, tvrdé plasty, kde při opření kolenem, nebo při zavírání, materiály vyluzovaly křupavý zvuk. Jinak auto na 16" kolech nijak na komfort, resp. dis komfort netrpí.
Měl koupit Baleno s Dualjetem, které přidá 15k z 1,2l a jezdí za pět prstů.
Baleno se prodává krátce, hm? On bral toho Rencka letos v dubnu. Sice sleva z 280 na 230 tis. Kč (vcelku slušná výbava), ale přesto to zpracování jde dost vidět i cítit.¨
Nejel jsem sice v Balenu, ale se Swiftem s identickým motorem, a to byla atmosféra, jak má být. Kolega to však zavrhl k vůli zavazadelníku, ten byl až moc maličký.
Nejel jsem sice v Balenu, ale se Swiftem s identickým motorem, a to byla atmosféra, jak má být. Kolega to však zavrhl k vůli zavazadelníku, ten byl až moc maličký.
baleno je vnutri kusok strohe ale inak mi prislo ako hodne dobre zmontovane... ale tak asi ako klasicke suzuki ... necakaj tu farebnost renaultu ani kdejake damsky posobiace ňuňu tvary.... baleno je skor pracant ... a jeho kabina podla toho aj tak vyzera ... aj jeho boosterjetu by som veril daleko viac ako tomu tce .... a ked si do neho sadnes mas pocit ze mozu padat aj meteority ale baleno to zvladne 😉 ... citit tu z neho kusok uz taku rodinnu idylku a bezpecie ... kdezto clio je skor taka farebna stylovka ktora skor hyri farbami ale nie kazdemu sa to uz musi pacit..... koniec koncov ta stredova konzola clia je hodne zastarala aj vizazou ked ju vidis nazivo zblizka ... tu je baleno koncepcne o vesmir uz dalej a posobi ako o triedu vacsie a dospelejsie auto... ja baleno stale este tak nejak mam v hlave a nemozem sa ho zbavit.... lebo sa mi ozaj paci.. aj ked najvacsi favorit u mna to uz nie je... ale tak... po zime uvidime 😉
v balene za mna ta 1,2 dualjet atmo nema chybu ... a vzhladom na nizku hmotnost tohto auta aj dynamika je uz ( aspon na papieri ) zaujimava :yes:
v balene za mna ta 1,2 dualjet atmo nema chybu ... a vzhladom na nizku hmotnost tohto auta aj dynamika je uz ( aspon na papieri ) zaujimava :yes:
clio je za mna stale najkrajsi renault ale ma par zadrhelov ( zvlast to 0,9tce ) .... a aj nazivo ma jeho interier sklamal.... corsa aj sucasne rio alebo yaris su dalej.... to iste P208 alebo mazda 2..... ja radim kabinu clia kdesi k fieste alebo grande puntu.... ako je to pohoda ok... akurat ze aj to globalne baleno je akesi uz dospelejsie v kabine a za mna palubovkou uz modernejsie ... ale treba povedat ze clio na svoj vek sa nema za co hanbit... ved fakticky vacsina malych aut na trhu je uz pomaly o generaciu novsia od clia .... mne v cliu chyba klasicka atmosfera okolo 60-70kw... ktora by na denno denne poskakovanie bola v meste urcite fajn a nestratila sa ani na nejakej vikendovej okrske.... kde by sa krasne vytacala... skoda... auto inak krasne... za mna ozaj dve veci by som zmenil ... dal by som mu uplne iny a dospelejsi interier s klasickymi dobre citatelnymi budikmi ako ma povedzme nove rio ... ( ku klasickym budikom sa dnes uz vracia aj nova C3 ) a nejake to atmo by som tam supol okolo 100 konikov a bola by to parada
Nechcem obhajovať konkrétny kus auta čo má tvoj kolega, ale rokmi sa mi potvrdilo jedno, a to že presnosť kulisy najviac ukáže čo sedí za volantom. Na našej Felde 1,6 behala páka aj po 300 tis. km lepšie a presnejšie ako v kamošovej o rok a 100 tis. km mladšej. >😁 A zažil som aj koncernové autá kde páka v kulise behala ako za nova a mali za sebou niekoľko stotis. km a z rovnakej stajne mladšie autá s menej km, u ktorých mal človek pocit, že majú za sebou raz toľko.
Nemám Tvé tvrzení ověřené v praxi, možné to je. Nicméně v práci máme mj. 4 jedničkové Fabie 1.4 16V, všechny přes 150.000 km a točí se na nich 20 lidí, jen krátké trasy po městě. U všech je kulisa stále fajn, jen dráhy jsou už trochu volnější. A to ještě ne každý z řidičů má úplně ideální cit, takže spojky i šaltry dostávají na frak. Ale u žádného sebevíc vylítaného koncernového auta jsem neviděl to, co na tomto novém Rencku. Pro kolegu je to o to víc flustrující, když přesedlal z koncernu (Ibiza 2, Fabia 1, Polo 9N), kde kulisa a převodovka šlapala na výbornou.
Ale jasne, určite nechcem zovšeobecňovať, len konštatujem to s čím prichádzam do styku a čo mi prešlo cez ruky a nadobudol som pocit, že vo väčšine prípadov to išlo na vrub vodiča - užívateľa daného auta. Pred pár rokmi keď som obzeral malé jazdené auto pre mamu do mesta, tak som vyskúšal aj 3 Cliá predch. gen. a behala tam radička pekne, presne, síce po dlhších dráhach, ale hladko bez pazvukov.
Je to tím, že jsi nejezdil novým Renautem. Tam opravdu převodovka prvních pár tisíc km drhne. Já bych to bral jako výhodu. Je ro dáno větší přesností výroby a menšími vůlemi než třeba u koncernu.
To je zajímavá interpretace. Tuhost bych bral jako indikaci těsné sestavy. Drhnutí (které zmizí, tedy se plochy obrousí) jako znak horšího opracování.
U motorů je to stejné. U Renaultu se po pár tisících zmenší spotřeba, u koncernu začneš dolejvat olej.
Motorů od "koncernu" jsem měl několik, včetně toho v mém stávajícím hlavním povoze, a s olejem jsem nikdy neměl problém. Také se obtěžuji se záběhem. Spotřeba také o něco klesla, ale začátek soudit nelze, protože v záběhu mám dost odlišný styl jízdy.
Nepřijde mi, že by Renault měl vyšší standard, co se týče spotřeby oleje, než ostatní. Známý řešil spotřebu u Mégane RS a na zhruba 1 litr na 1500 km mu řekli, že je to normální. Což je normální reakce.
Nepřijde mi, že by Renault měl vyšší standard, co se týče spotřeby oleje, než ostatní. Známý řešil spotřebu u Mégane RS a na zhruba 1 litr na 1500 km mu řekli, že je to normální. Což je normální reakce.
Myslím, že modernizace Clia se opravdu povedla - facelift je jednoznačným přínosem, úpravy dosud dost lacině působícího interiéru taky. Hlavním plusem je ale konečně možnost pořádné motorizace - čtyřválce 1.2 TCe s manuální převodovkou! Konečně je tak k mání správná motorizace tohoto vozu! Jinak se týče vnitřního prostoru, tak Clio bohužel skutečně patří mezi nejmenší v segmentu - takový Fiat Punto proti němu působí jako o třídu větší auto. Minulé Clio s ním prostorově drželo krok, ale výrazně snížená karoserie u nové generace přišla proto, aby si Renault v portfoliu udělal místo na zvýšený crossover Captur. :-!
P.S. Velká škoda je toho mizerného řazení a až nahoře zabírající spojky, s tím by Renault měl rychle něco udělat!
P.S. Velká škoda je toho mizerného řazení a až nahoře zabírající spojky, s tím by Renault měl rychle něco udělat!
Neviem ako páni redaktori prišli k tej spotrebe 7 litrov keď naši zákazníci behajú za 5,5 a menej. Asi bude problém medzi pedálom a volantom.
Z malých neprémiových aut je mi Clio rozhodně nejsympatičtější. Můžu soudit jen vzhled, jako pasaźér jsem se chvilku vezl před FL verzí a tam mi subjektivně nic nevadilo. Z mého pohledu, když se kouknu na konkurenci, tak 208 je moc odulá, Opel bezpohlavní, Fabka a Polo na malé auto příliš váźné. Ještě Fiesta mi přijde vcelku fajn, ale docela se mi okoukala. Clio jediné je chic.
Zapomněl jsi na Ibizu, ta je i přes svůj pokročilý věk pořád velmi přitažlivá a skvěle jezdí! 😄
Nevím, jak ostatní, ale já jsem s ním naprosto spokojená. Nemám jedinou výtku. Vždycky jsem byla Renaultu věrná a po skvělé zkušenosti s rpz.cz -
[odkaz] od kterých jsem kupovala mé Clio, jsem si jistá, že ještě dlouho zůstanu. 😄
[odkaz] od kterých jsem kupovala mé Clio, jsem si jistá, že ještě dlouho zůstanu. 😄
Avsak motor? Tak to bola katastrofa. Do 12st stupani som musel casto pri 50ke pomaly do jednicky, lebo nechcel vobec ist. A spotreba isla raketovo hore. Podotykam ze pri dvoch osobach v aute, z toho ta druha mala ledva 50kg a tak 10kg batoziny. jedine kde bol motor ako tak rozumny bolo dole kopcom, bohuzial. Aj na rovinach to bola katastrofa a na dialnici mu dochadzal casto dych v dlhych tiahlych stupaniach.
Dokonca Sandero s rovnakym motorom sa mi zdalo sviznejsie pri beznej jazde.
Velmi by ma zaujimalo ako sa bude chovat 1.2 s manualom
Trochu ma zaskocila poznamka k LED, ze sice disponuju peknym svetlom ale nesvietia daleko? Co to znamena? Ze zakladne halogeny svietia menej/lepsie/porovnatelne ale inou farbou?
Ty čtyřky ti při 50 kg závidím 😉 😉 😉
Odkazem jej to :-!
Asi takhle😒br /> [odkaz]