Ekonomika
A ten nárust to jsou jako i nafťáky? Protože dělám ve výrobě dieselových komponentů a tam to de všechno docela do kopru jak se brutálně teď ponižuje výroba oproti prázdninám ještě ... Takže nafťáky asi moc nerostou >😁
ludia su zvlastny a ked si casto ja myslim, ze to je pruser a to bude mat enormne negativne dopady - a?
A nic sa nedeje, vzdy sa najde kopeczakaznikom, ktorym to nevadi, neriesia, nakupuju veselo dalej.... A to neberiem len auta, ale napriklad aj bomba mobil, kde uz aj vyrobca uznal problem a riziko pouzivania, ale.... :-!
A nic sa nedeje, vzdy sa najde kopeczakaznikom, ktorym to nevadi, neriesia, nakupuju veselo dalej.... A to neberiem len auta, ale napriklad aj bomba mobil, kde uz aj vyrobca uznal problem a riziko pouzivania, ale.... :-!
Viděl bych to asi jak vždycky říkám (slovy klasiků): "psi štěkají ale karavana kráčí dál" ...
Austrálie: -10%
Brazílie: jen září -56%
Kanada: VW: -14%, group: -5,3%
USA: VW: -12,5%, group: -6,1%
v amerike nevedia uz 10 rokov prist s niecim co by ozaj malo americky styl... proste v tomto je koncern uplne jalovy .. bezzuby .. aj s SUV boli jednymi z poslednych ktori ich ponukli ... kdezto korejci uz mali v 93tom sportage na trhu .. RAV-ka v 94tom ... to su nepochopitelne preslapy od tak velkeho automobiloveho hraca ... ako fakt neviem dokedy sa budu spoliehat na cinu a dizlovych firemnych zakaznikov ale donekonecna to asi nepojde..
[odkaz]
Third place Toyota made an 8.0 per cent operating profit margin.
[odkaz]
Jak píšeš, odrbávat klienty se ti jednou vrátí a ten okamžik nastal s Dieselgate..
VW už zaplatil za Dieselgate 430 miliard 😲 korun!
[odkaz]
Možná je to složitá představa, jak velká je to pokuta.
Pro zjednodušení, kdyby byl průměrný zisk VW Group jako Audi nebo Škoda (okolo 9😖, průměrné auto za 500.000Kč,
tak na pokrytí nákladů 430mld. korun je potřeba prodat téměř 10 milionů aut!!!
VW nezaplatil 430 miliard korun, VW si vytvořil rezervu v této výši, kterou bude postupně používat na úhrady odškodnění, svolávací akce atp. Zatím z toho zaplatil jenom docela malý zlomek. Může to všechno utratit a pak půjde hovořit o zaplacení nebo bude muset ještě navýšit. Z druhé strany ta rezerva je stála cca roční zisk koncernu plus nějaké drobné o které spadli do ztráty (to je těch tvých 10 mil aut které ročně vyrábí), což je sice hromada peněz, ale nic fatálního.
Nicméně fatální to zdá se není..
PS Průměrná hrubá mzda zaměstnanců za rok v ČR je asi 324.000Kč 😉
Dokonce si myslím, že v dlouhodobějším horizontu řekněme 10-20 let může VW (resp. jeho majitelům) tato ztráta paradoxně pomoci v tom smyslu, že umožní vedení osekat výrobu v Německu a přesunout ji do levnějších zemí, což by jim v době zisků absolutně neprošlo. Zrovna tento týden oznámili, že v Německu zruší 20 tis. pr. míst tak, jak lidi budou odcházet do důchodu, tak nová místa už nevzniknou. V době, kdy nosili do pokladniček politiků v Sasku miliardy eur. byl takový postup nepředstavitelný. Řekněme, že roční mzdové náklady (mzdy plus odvody, pojištění etc.) jsou v Německu při platu 5000 eur. měsíčně cca 120 th. eur ročně, tedy něco přes 3 mio. czk. Řekněme, že ve Škodovce jsou ty náklady 45 tis/měsíc *12*2, tedy cca 1,1 mio. ročně, takže rozdíl na jedné přesunuté hlavě je 2 mio. czk ročně krát 20 000 je 40 mld. ročně, za 10 roku 400 mld. czk. A to existují i levnější země než ČR. Takže já osobně se chudoby majitelů VW vůbec neobávám.