Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaká Dieselgate? Prodeje VW Group rostou nejvíce od emisního skandálu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
Německý koncern v září využil rostoucích prodejů v Číně a rostoucí poptávku v Evropě.

Odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen v září meziročně vzrostl o 7,1 procenta na 947.600 vozů, uvedla dnes firma. Je to nejprudší tempo růstu od vypuknutí skandálu kolem měření emisí. Za první tři čtvrtletí roku pak dodal koncern zákazníkům 7,6 milionu aut, což je o 2,4 procenta více než ve stejném období loni.

Šéf prodeje Volkswagenu Fred Kappler poukázal na výrazný růst prodeje v Číně i na příznivý vývoj poptávky v Evropě. "Rostoucí odbyt nám dává naději, že dokážeme zvládnout náročné úkoly, které máme před sebou. Naší nejvyšší prioritou zůstává posilování důvěry zákazníků v naše produkty," dodal.

Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již ve středu oznámila, že v září zvýšila prodej meziročně o 14,4 procenta na 107.100 vozů. Jde o prodejně nejúspěšnější měsíc za celou více než stodvacetiletou existenci Škodovky.

Prodejní výsledky značek VW Group v září 2016
ZnačkaProdeje v 9/2016 [ks]Rozdíl [%]Prodeje v 1-9/2016 [ks]Rozdíl [%]
Volkswagen Osobní vozy547.700+6,74.374.900+0,6
Audi173.900+1,71.408.800+4,5
Škoda107.100+14,4840.900+6,2
Seat35.800+8,2312.900+1,5
Porsche22.000+7,2178.300+3,0
Volkswagen Užitkové vozy43.200+19,3350.800+9,1
MAN9.200+2,074.100-0,4
Scania7.200-0,558.700+6,9
CELKEM947.600+7,17.609.400+2,4

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
Avatar - maxi!
15. 10. 2016 09:22
zakaznik
ludia su zvlastny a ked si casto ja myslim, ze to je pruser a to bude mat enormne negativne dopady - a?
A nic sa nedeje, vzdy sa najde kopeczakaznikom, ktorym to nevadi, neriesia, nakupuju veselo dalej.... A to neberiem len auta, ale napriklad aj bomba mobil, kde uz aj vyrobca uznal problem a riziko pouzivania, ale.... :-!
Avatar - peter_ko
15. 10. 2016 00:14
No dobre
a teraz výsledky ostatných automobiliek!
Avatar - Ada je zase tady
14. 10. 2016 23:48
Re: Ale Diesely?
Rostou především nafťáky. Jenže u VW byla značná předzásobenost :-!
14. 10. 2016 23:30
Ale Diesely?
A ten nárust to jsou jako i nafťáky? Protože dělám ve výrobě dieselových komponentů a tam to de všechno docela do kopru jak se brutálně teď ponižuje výroba oproti prázdninám ještě ... Takže nafťáky asi moc nerostou >:D
14. 10. 2016 21:59
Re: Jaká Dieselgate? V Číně to nikomu nevadí.
No on je trochu rozdíl mezi někým, kdo vydělává 324 th. czk ročně a žije na hranici chudoby a přijde o 324 th. czk nebo jestli někdo vydělává 100 mil. czk ročně a po 10 nebo 20 letech kdy vydělal 1-2 mld. czk přijde o jeden roční příjem, tedy o 100 mil. czk a mezi někým kdo vydělává 200-400 mld. czk ročně a za 10-20 vydělal bambiliony a pak přijde o 400 mld. czk. Ten první si řekne je to v pr... a jde pod most, ten druhý si řekne je to nepříjemné, budu muset nákup nové jachty odložit o rok. Co si řekne ten třetí netuším, jenom vím, že od toho spaní pod mostem ho děli pořád bambiliony. ;-)
Dokonce si myslím, že v dlouhodobějším horizontu řekněme 10-20 let může VW (resp. jeho majitelům) tato ztráta paradoxně pomoci v tom smyslu, že umožní vedení osekat výrobu v Německu a přesunout ji do levnějších zemí, což by jim v době zisků absolutně neprošlo. Zrovna tento týden oznámili, že v Německu zruší 20 tis. pr. míst tak, jak lidi budou odcházet do důchodu, tak nová místa už nevzniknou. V době, kdy nosili do pokladniček politiků v Sasku miliardy eur. byl takový postup nepředstavitelný. Řekněme, že roční mzdové náklady (mzdy plus odvody, pojištění etc.) jsou v Německu při platu 5000 eur. měsíčně cca 120 th. eur ročně, tedy něco přes 3 mio. czk. Řekněme, že ve Škodovce jsou ty náklady 45 tis/měsíc *12*2, tedy cca 1,1 mio. ročně, takže rozdíl na jedné přesunuté hlavě je 2 mio. czk ročně krát 20 000 je 40 mld. ročně, za 10 roku 400 mld. czk. A to existují i levnější země než ČR. Takže já osobně se chudoby majitelů VW vůbec neobávám.