Ekonomika
Psst to se nesmí říkat...v Evropě podíl klesá, v jižní Americe tragédie, severní Amerika tragédie, Austrálie postupný sešup, Indie absoutně nevýznamná značka.....ještě, že máme Čínu. VW group made in China 😉
Jak píšeš roční zisk. Zkus si představit, že přijdeš o svůj roční zisk 😄
Nicméně fatální to zdá se není..
PS Průměrná hrubá mzda zaměstnanců za rok v ČR je asi 324.000Kč 😉
Nicméně fatální to zdá se není..
PS Průměrná hrubá mzda zaměstnanců za rok v ČR je asi 324.000Kč 😉
A tahle čísla znáš?
Third place Toyota made an 8.0 per cent operating profit margin.
[odkaz]
Jak píšeš, odrbávat klienty se ti jednou vrátí a ten okamžik nastal s Dieselgate..
VW už zaplatil za Dieselgate 430 miliard 😲 korun!
[odkaz]
Možná je to složitá představa, jak velká je to pokuta.
Pro zjednodušení, kdyby byl průměrný zisk VW Group jako Audi nebo Škoda (okolo 9😖, průměrné auto za 500.000Kč,
tak na pokrytí nákladů 430mld. korun je potřeba prodat téměř 10 milionů aut!!!
Third place Toyota made an 8.0 per cent operating profit margin.
[odkaz]
Jak píšeš, odrbávat klienty se ti jednou vrátí a ten okamžik nastal s Dieselgate..
VW už zaplatil za Dieselgate 430 miliard 😲 korun!
[odkaz]
Možná je to složitá představa, jak velká je to pokuta.
Pro zjednodušení, kdyby byl průměrný zisk VW Group jako Audi nebo Škoda (okolo 9😖, průměrné auto za 500.000Kč,
tak na pokrytí nákladů 430mld. korun je potřeba prodat téměř 10 milionů aut!!!
Navíc na plno trzích je poráží HK a Toyota, kteří tam donedávna paběrkovali. Např.. Rusko, Brazílie, Chile, Mexiko, Indie....tam všude dostává koncern na frak...
vravim to stale... kde by boli bez ciny... ale raz ich to pritlaci a zistia ze uspech len v cine dnes uz nestaci... ale treba byt silny aj v amerike a australii a inde..... hlavne to ako si pokaslali situaciu v amerike ... tu im nie je co zavidiet.. jeden z naj trhov sveta a oni su tam dlhodobo uz odpisani ...
Uveď prosím to jinde. Pokud v USA kde je to nejvíc zasáhlo padají jen o 3% tak je to úplný zázrak.
Viděl bych to asi jak vždycky říkám (slovy klasiků): "psi štěkají ale karavana kráčí dál" ...
Viděl bych to asi jak vždycky říkám (slovy klasiků): "psi štěkají ale karavana kráčí dál" ...
A ten nárust to jsou jako i nafťáky? Protože dělám ve výrobě dieselových komponentů a tam to de všechno docela do kopru jak se brutálně teď ponižuje výroba oproti prázdninám ještě ... Takže nafťáky asi moc nerostou >😁
je to tym ze oni sa hodne sustredia len na cinu a eu.... lenze svet je proste vacsi ... a v toyote a v HK to vedia uz davno a vedia na to aj reagovat... preto su dnes uz pre mna daleko vyznamnejsimi znackami s vyssim kreditom a imidzom ako tie koncernove...
v amerike nevedia uz 10 rokov prist s niecim co by ozaj malo americky styl... proste v tomto je koncern uplne jalovy .. bezzuby .. aj s SUV boli jednymi z poslednych ktori ich ponukli ... kdezto korejci uz mali v 93tom sportage na trhu .. RAV-ka v 94tom ... to su nepochopitelne preslapy od tak velkeho automobiloveho hraca ... ako fakt neviem dokedy sa budu spoliehat na cinu a dizlovych firemnych zakaznikov ale donekonecna to asi nepojde..
v amerike nevedia uz 10 rokov prist s niecim co by ozaj malo americky styl... proste v tomto je koncern uplne jalovy .. bezzuby .. aj s SUV boli jednymi z poslednych ktori ich ponukli ... kdezto korejci uz mali v 93tom sportage na trhu .. RAV-ka v 94tom ... to su nepochopitelne preslapy od tak velkeho automobiloveho hraca ... ako fakt neviem dokedy sa budu spoliehat na cinu a dizlovych firemnych zakaznikov ale donekonecna to asi nepojde..
No on je trochu rozdíl mezi někým, kdo vydělává 324 th. czk ročně a žije na hranici chudoby a přijde o 324 th. czk nebo jestli někdo vydělává 100 mil. czk ročně a po 10 nebo 20 letech kdy vydělal 1-2 mld. czk přijde o jeden roční příjem, tedy o 100 mil. czk a mezi někým kdo vydělává 200-400 mld. czk ročně a za 10-20 vydělal bambiliony a pak přijde o 400 mld. czk. Ten první si řekne je to v pr... a jde pod most, ten druhý si řekne je to nepříjemné, budu muset nákup nové jachty odložit o rok. Co si řekne ten třetí netuším, jenom vím, že od toho spaní pod mostem ho děli pořád bambiliony. 😉
Dokonce si myslím, že v dlouhodobějším horizontu řekněme 10-20 let může VW (resp. jeho majitelům) tato ztráta paradoxně pomoci v tom smyslu, že umožní vedení osekat výrobu v Německu a přesunout ji do levnějších zemí, což by jim v době zisků absolutně neprošlo. Zrovna tento týden oznámili, že v Německu zruší 20 tis. pr. míst tak, jak lidi budou odcházet do důchodu, tak nová místa už nevzniknou. V době, kdy nosili do pokladniček politiků v Sasku miliardy eur. byl takový postup nepředstavitelný. Řekněme, že roční mzdové náklady (mzdy plus odvody, pojištění etc.) jsou v Německu při platu 5000 eur. měsíčně cca 120 th. eur ročně, tedy něco přes 3 mio. czk. Řekněme, že ve Škodovce jsou ty náklady 45 tis/měsíc *12*2, tedy cca 1,1 mio. ročně, takže rozdíl na jedné přesunuté hlavě je 2 mio. czk ročně krát 20 000 je 40 mld. ročně, za 10 roku 400 mld. czk. A to existují i levnější země než ČR. Takže já osobně se chudoby majitelů VW vůbec neobávám.
Dokonce si myslím, že v dlouhodobějším horizontu řekněme 10-20 let může VW (resp. jeho majitelům) tato ztráta paradoxně pomoci v tom smyslu, že umožní vedení osekat výrobu v Německu a přesunout ji do levnějších zemí, což by jim v době zisků absolutně neprošlo. Zrovna tento týden oznámili, že v Německu zruší 20 tis. pr. míst tak, jak lidi budou odcházet do důchodu, tak nová místa už nevzniknou. V době, kdy nosili do pokladniček politiků v Sasku miliardy eur. byl takový postup nepředstavitelný. Řekněme, že roční mzdové náklady (mzdy plus odvody, pojištění etc.) jsou v Německu při platu 5000 eur. měsíčně cca 120 th. eur ročně, tedy něco přes 3 mio. czk. Řekněme, že ve Škodovce jsou ty náklady 45 tis/měsíc *12*2, tedy cca 1,1 mio. ročně, takže rozdíl na jedné přesunuté hlavě je 2 mio. czk ročně krát 20 000 je 40 mld. ročně, za 10 roku 400 mld. czk. A to existují i levnější země než ČR. Takže já osobně se chudoby majitelů VW vůbec neobávám.
Ano, ono je velmi jednoduché odrbávat 60 let klienty a ti to nepoznají ani po tak dlouhé době působení firmy na trhu. A navíc, když veškerá konkurence vyrábí auta z čistě dobročinných důvodů, to se to VW odrbává.
Zbývá jenom vysvětlit drobný detail, proč po válce byl VW ve světovém měřítku bezvýznamná automobilka a dokonce i v evropském měřítku nebyl mezi největšími producenty a ani doma v Německu nebyl zdaleka největší a dnes se přetahuje o celosvětové první místo s Toyotou. Ne že by VW nedělalo jak píšeš přešlapy, ale ostatní dělají evidentně daleko větší boty, protože kdyby je nedělali tak je VW stále někde na chvostu.
[odkaz]
[odkaz]
ludia su zvlastny a ked si casto ja myslim, ze to je pruser a to bude mat enormne negativne dopady - a?
A nic sa nedeje, vzdy sa najde kopeczakaznikom, ktorym to nevadi, neriesia, nakupuju veselo dalej.... A to neberiem len auta, ale napriklad aj bomba mobil, kde uz aj vyrobca uznal problem a riziko pouzivania, ale.... :-!
A nic sa nedeje, vzdy sa najde kopeczakaznikom, ktorym to nevadi, neriesia, nakupuju veselo dalej.... A to neberiem len auta, ale napriklad aj bomba mobil, kde uz aj vyrobca uznal problem a riziko pouzivania, ale.... :-!
Jistě v roce kdy si dali do rezervy 15 nebo 16 mld. euro zaostávají za ostatními v profitu. Ovšem stačí si vzít profit za posledních 10 nebo 15 let a věci se mají úplně jinak.
VW nezaplatil 430 miliard korun, VW si vytvořil rezervu v této výši, kterou bude postupně používat na úhrady odškodnění, svolávací akce atp. Zatím z toho zaplatil jenom docela malý zlomek. Může to všechno utratit a pak půjde hovořit o zaplacení nebo bude muset ještě navýšit. Z druhé strany ta rezerva je stála cca roční zisk koncernu plus nějaké drobné o které spadli do ztráty (to je těch tvých 10 mil aut které ročně vyrábí), což je sice hromada peněz, ale nic fatálního.
VW nezaplatil 430 miliard korun, VW si vytvořil rezervu v této výši, kterou bude postupně používat na úhrady odškodnění, svolávací akce atp. Zatím z toho zaplatil jenom docela malý zlomek. Může to všechno utratit a pak půjde hovořit o zaplacení nebo bude muset ještě navýšit. Z druhé strany ta rezerva je stála cca roční zisk koncernu plus nějaké drobné o které spadli do ztráty (to je těch tvých 10 mil aut které ročně vyrábí), což je sice hromada peněz, ale nic fatálního.
Austrálie: -10%
Brazílie: jen září -56%
Kanada: VW: -14%, group: -5,3%
USA: VW: -12,5%, group: -6,1%