Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Jaká Dieselgate? Prodeje VW Group rostou nejvíce od emisního skandálu

21 komentářů

kundalini_it
Indie: -6% bezvýznamný počet aut...
Austrálie: -10%
Brazílie: jen září -56%
Kanada: VW: -14%, group: -5,3%
USA: VW: -12,5%, group: -6,1%
kundalini_it
Psst to se nesmí říkat...v Evropě podíl klesá, v jižní Americe tragédie, severní Amerika tragédie, Austrálie postupný sešup, Indie absoutně nevýznamná značka.....ještě, že máme Čínu. VW group made in China 😉
pogo26
Ještě si tam dej Japonsko: -17%, Korea: -90%, Evropa: tržní podíl klesl o 1%,....
pogo26
Jinde je to však horší a tržní podíl VW klesá.
DonVito
Jak píšeš roční zisk. Zkus si představit, že přijdeš o svůj roční zisk 😄

Nicméně fatální to zdá se není..

PS Průměrná hrubá mzda zaměstnanců za rok v ČR je asi 324.000Kč 😉
DonVito
A tahle čísla znáš?

Third place Toyota made an 8.0 per cent operating profit margin.

[odkaz]

Jak píšeš, odrbávat klienty se ti jednou vrátí a ten okamžik nastal s Dieselgate..

VW už zaplatil za Dieselgate 430 miliard 😲 korun!
[odkaz]

Možná je to složitá představa, jak velká je to pokuta.
Pro zjednodušení, kdyby byl průměrný zisk VW Group jako Audi nebo Škoda (okolo 9😖, průměrné auto za 500.000Kč,
tak na pokrytí nákladů 430mld. korun je potřeba prodat téměř 10 milionů aut!!!
BOLESotex
[odkaz]
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Pretože je majster v odrbávaní zákazníkov?
kundalini_it
Navíc na plno trzích je poráží HK a Toyota, kteří tam donedávna paběrkovali. Např.. Rusko, Brazílie, Chile, Mexiko, Indie....tam všude dostává koncern na frak...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vravim to stale... kde by boli bez ciny... ale raz ich to pritlaci a zistia ze uspech len v cine dnes uz nestaci... ale treba byt silny aj v amerike a australii a inde..... hlavne to ako si pokaslali situaciu v amerike ... tu im nie je co zavidiet.. jeden z naj trhov sveta a oni su tam dlhodobo uz odpisani ...
pogo26
Už ti to napsal někdo jiný.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Uveď prosím to jinde. Pokud v USA kde je to nejvíc zasáhlo padají jen o 3% tak je to úplný zázrak.
Viděl bych to asi jak vždycky říkám (slovy klasiků): "psi štěkají ale karavana kráčí dál" ...
Paulie88
A ten nárust to jsou jako i nafťáky? Protože dělám ve výrobě dieselových komponentů a tam to de všechno docela do kopru jak se brutálně teď ponižuje výroba oproti prázdninám ještě ... Takže nafťáky asi moc nerostou >😁
Avatar - peter_ko
peter_ko
a teraz výsledky ostatných automobiliek!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to tym ze oni sa hodne sustredia len na cinu a eu.... lenze svet je proste vacsi ... a v toyote a v HK to vedia uz davno a vedia na to aj reagovat... preto su dnes uz pre mna daleko vyznamnejsimi znackami s vyssim kreditom a imidzom ako tie koncernove...

v amerike nevedia uz 10 rokov prist s niecim co by ozaj malo americky styl... proste v tomto je koncern uplne jalovy .. bezzuby .. aj s SUV boli jednymi z poslednych ktori ich ponukli ... kdezto korejci uz mali v 93tom sportage na trhu .. RAV-ka v 94tom ... to su nepochopitelne preslapy od tak velkeho automobiloveho hraca ... ako fakt neviem dokedy sa budu spoliehat na cinu a dizlovych firemnych zakaznikov ale donekonecna to asi nepojde..
Gvick2
No on je trochu rozdíl mezi někým, kdo vydělává 324 th. czk ročně a žije na hranici chudoby a přijde o 324 th. czk nebo jestli někdo vydělává 100 mil. czk ročně a po 10 nebo 20 letech kdy vydělal 1-2 mld. czk přijde o jeden roční příjem, tedy o 100 mil. czk a mezi někým kdo vydělává 200-400 mld. czk ročně a za 10-20 vydělal bambiliony a pak přijde o 400 mld. czk. Ten první si řekne je to v pr... a jde pod most, ten druhý si řekne je to nepříjemné, budu muset nákup nové jachty odložit o rok. Co si řekne ten třetí netuším, jenom vím, že od toho spaní pod mostem ho děli pořád bambiliony. 😉
Dokonce si myslím, že v dlouhodobějším horizontu řekněme 10-20 let může VW (resp. jeho majitelům) tato ztráta paradoxně pomoci v tom smyslu, že umožní vedení osekat výrobu v Německu a přesunout ji do levnějších zemí, což by jim v době zisků absolutně neprošlo. Zrovna tento týden oznámili, že v Německu zruší 20 tis. pr. míst tak, jak lidi budou odcházet do důchodu, tak nová místa už nevzniknou. V době, kdy nosili do pokladniček politiků v Sasku miliardy eur. byl takový postup nepředstavitelný. Řekněme, že roční mzdové náklady (mzdy plus odvody, pojištění etc.) jsou v Německu při platu 5000 eur. měsíčně cca 120 th. eur ročně, tedy něco přes 3 mio. czk. Řekněme, že ve Škodovce jsou ty náklady 45 tis/měsíc *12*2, tedy cca 1,1 mio. ročně, takže rozdíl na jedné přesunuté hlavě je 2 mio. czk ročně krát 20 000 je 40 mld. ročně, za 10 roku 400 mld. czk. A to existují i levnější země než ČR. Takže já osobně se chudoby majitelů VW vůbec neobávám.
Gvick2
Ano, ono je velmi jednoduché odrbávat 60 let klienty a ti to nepoznají ani po tak dlouhé době působení firmy na trhu. A navíc, když veškerá konkurence vyrábí auta z čistě dobročinných důvodů, to se to VW odrbává.
Gvick2
Zbývá jenom vysvětlit drobný detail, proč po válce byl VW ve světovém měřítku bezvýznamná automobilka a dokonce i v evropském měřítku nebyl mezi největšími producenty a ani doma v Německu nebyl zdaleka největší a dnes se přetahuje o celosvětové první místo s Toyotou. Ne že by VW nedělalo jak píšeš přešlapy, ale ostatní dělají evidentně daleko větší boty, protože kdyby je nedělali tak je VW stále někde na chvostu.
[odkaz]
Avatar - maxi!
maxi!
ludia su zvlastny a ked si casto ja myslim, ze to je pruser a to bude mat enormne negativne dopady - a?
A nic sa nedeje, vzdy sa najde kopeczakaznikom, ktorym to nevadi, neriesia, nakupuju veselo dalej.... A to neberiem len auta, ale napriklad aj bomba mobil, kde uz aj vyrobca uznal problem a riziko pouzivania, ale.... :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Rostou především nafťáky. Jenže u VW byla značná předzásobenost :-!
Gvick2
Jistě v roce kdy si dali do rezervy 15 nebo 16 mld. euro zaostávají za ostatními v profitu. Ovšem stačí si vzít profit za posledních 10 nebo 15 let a věci se mají úplně jinak.

VW nezaplatil 430 miliard korun, VW si vytvořil rezervu v této výši, kterou bude postupně používat na úhrady odškodnění, svolávací akce atp. Zatím z toho zaplatil jenom docela malý zlomek. Může to všechno utratit a pak půjde hovořit o zaplacení nebo bude muset ještě navýšit. Z druhé strany ta rezerva je stála cca roční zisk koncernu plus nějaké drobné o které spadli do ztráty (to je těch tvých 10 mil aut které ročně vyrábí), což je sice hromada peněz, ale nic fatálního.