Ekonomika
Jopino
7
Takže, dva, nebo tři vykukové si založí s.r.o., v rejstříku bude jeden jednatel a dva společníci. Začnou vykupovat firemní auta s nízkým věkem a vysokým kilometrovým průběhem. Některá auta omladí, u většiny stočí stav kilometrů. Z toho kvanta se podaří alespoň jeden podvod prokázat a padne rozsudek. Ano, je to fajn, jednatel je odsouzený, to je fakt průlomový rozsudek, ale firma prodává dál. A tak se ptám, proč v době, kdy lze trestat i právnické subjekty, nebyla odsouzena firma?
Přejít do diskuze
moan78
Gratulujem! Ak sa nemylim je to prvy takyto rozsudok v Ceskoslovenskych vodach. Jasne, ze sa budu predajcovia krutit ako hady a urcite to neznamena automaticky koniec manipulacie s odometrami, ale signal je to jasny. Pocitam, ze pan Nosek, kukal jak pero z gauca, ked dostal rozsudok s odnatim slobody. Inak pani redaktori, nemate tam nachystany podobny pripad, ktory viete dokazat? Ze by si pan nosek skutocne schvilu pobrucal. Som zvedavy, ci na SK nieco taketo padne do roku 2020. ale skor pochybujem.
jiras_
Toyota má třeba veřejně na netu servisní záznamy s počtem km a poznámkou, jestli to byl větší servis nebo jen prohlídka. Mohli by to dělat všichni. Ale platí, že pokud to jen trochu jde, kupte si nové auto, vyplatí se to. Samozřejmě, když dá někdo horko těžko dokupy 100 tis., tak to nehrozí, to lze jen popřát hodně štěstí.
rohYpnol
Je sice fajn, že Jedna kapka v moři se našla a spravedlnost doznala jednou za své. Ale stálo to všechno za to??
Jasný důkaz toho, jak nesmyslné a marné je u nás dovolávat se práva. Po těch všech peripetiích, po tom veškerém stráveném času rozsudek, který reálně nemá naprosto žádný dopad, protože stačí nastrčit bílého koně a jede se vesele dál...
Jediné řešení tohoto začarovaného kruhu je na straně zákazníků. Dokud budou ochotni kupovat auta bez historie, bude se stáčet. A lidi budou auta bez historie chtít tak dlouho, dokud se u nás nedostane reálná životní úroveň na únosnou mez. Což se nestane, dokud tu skutečná lidská práce nezačne mít opět hodnotu :-! :-!
Jasný důkaz toho, jak nesmyslné a marné je u nás dovolávat se práva. Po těch všech peripetiích, po tom veškerém stráveném času rozsudek, který reálně nemá naprosto žádný dopad, protože stačí nastrčit bílého koně a jede se vesele dál...
Jediné řešení tohoto začarovaného kruhu je na straně zákazníků. Dokud budou ochotni kupovat auta bez historie, bude se stáčet. A lidi budou auta bez historie chtít tak dlouho, dokud se u nás nedostane reálná životní úroveň na únosnou mez. Což se nestane, dokud tu skutečná lidská práce nezačne mít opět hodnotu :-! :-!
majdamuller
No úplně s Vámi souhlasím, snad mě šálí zrak..Jak můžou za tohle odsoudit jednoho bílého koně, když to tak bije do očí..je to neuvěřitelný. Pak to vypadá jako kdyby úplně všechny auta měly přetočený tachometry a přitom to tak není.
jam2015
Podmienka na dva mesiace? - fakt kabaret!
Hajzlík, mali mu dať predĺženú so zárukou na 60 mesiacov! 😉
Hajzlík, mali mu dať predĺženú so zárukou na 60 mesiacov! 😉
XTad
Je trochu smutne, ze kdyz neco nejde, tak staci pripad zmedializovat a najednou se ledy hnou. Ale aspon neco.
ikarus
Cebia je v prvé řadě vlastněna Áčky, aby největší stáčeč, pardon nevinný prodejce již stočených měl kontrolora pod kontrolou >😁 Případ je sice pěkná první vlaštovka, bohužel se však jedná o kapku v moři. Uvidíme další vývoj ...
Jopino
Tak je to první rozsudek, první vlaštovka. O závěr soudu by se tak mohly, měly, opřít orgány činné v trestním řízení v dalších kauzách. Nechme se překvapit, třeba dojde i na zmiňované firmy.
Jopino
Jj, je to přímo z Toyoty. Jako pomocník si myslím v pohodě věc. Nad dovozem jsem neuvažoval, protože ceny Toyot tam jsou většinou vyšší. Takže jsem uvítal tenhle link a byl docela překvapený, kolika servisními akcemi některé RAVky prošly 😉
To s tím Renckem je mazec. Ale systém krmí lidé a to bývá mnohdy ošemetný prvek 😄
To s tím Renckem je mazec. Ale systém krmí lidé a to bývá mnohdy ošemetný prvek 😄
Jopino
Dostal jsem mailem tento odkaz od metalografa. Uvažoval jsem nad lehce jetou RAVkou a pár si jich přes ten odkaz projel - fungovalo to. České i slovenské Toya by dle něj měly mít v tomto systému záznamy. Pokud tam nejsou, tak dedukuji, že ještě nebyly na servise? Což by mohl být případ Tvého Lexe? Samozřejmě dovozy tam evidovány nebudou ;-\
positivemind
Ty titulky jsou strasny click bait 😉 asi se nekdo dozvedel, ze to existuje, kdyz to Facebook zacal strojove filtrovat.
lordlord
v salonu renault mi našli celou historii km i u auta dovezeného ze zahraničí
Ada je zase tady
Rendlíky se nestáčí. Mají tak nízkou životnost, že ojeté auto se nedá prodávat jako zánovní.
Little Boy
Lidi chteji auta, ktery neexistujou. Asi maj pocit, ze chovanci jedlickovo ustavu vzali pred trema rokama utokem autosalony. No a kdyz se konecne najde dobrodinec, ktery jim takove uzasne lestenky vyrobi, tak ho strcej do lagru.. Tohle je diagnoza, lidi chteji byt klamany.
Ruku na srdce, kdo z vas zna nekoho, kdo si koupi novy (naftu) auto, najede s nim 10 / rok a po trech letech ho proda? Prestoze jsem o nikom takovem neslysel, podle nabidky bazaru to tak dela celej narod 😐
Ruku na srdce, kdo z vas zna nekoho, kdo si koupi novy (naftu) auto, najede s nim 10 / rok a po trech letech ho proda? Prestoze jsem o nikom takovem neslysel, podle nabidky bazaru to tak dela celej narod 😐
rohYpnol
Ne, je to právě a především o historii daného konkrétního kusu. Auto bez minulosti ve slušném stavu nemusí být zrovna nerozum, ale stále je to auto, o kterém nic nevím. Dokud tohle budou ochotni lidi kupovat, nic se nezmění.
Ono totiž i auto v horším stavu s prokazatelnou historií nemusí být odsouzeníhodné. Protože vím, co mě čeká za investice a jednoznačně si mohu srovnat, jestli se mi to vyplatí nebo ne.
Ono totiž i auto v horším stavu s prokazatelnou historií nemusí být odsouzeníhodné. Protože vím, co mě čeká za investice a jednoznačně si mohu srovnat, jestli se mi to vyplatí nebo ne.
jiras_
To je pravda tak max. z půlky. Není to o historii toho daného auta. To by se prodávala i ta s nájezdem přes 250tis, serviskou a/nebo účty za opravy. Ale lidi je nechtějí, každý druhý touží po oktávce s dieselem, která má za 7-8 služby jako rodinného auta krásných 148 tis. km a je levná... Fascinuje mě, co jsou lidi schopni přejít a odpustit u takových aut jen kvůli jednomu číslo na přístrojovce. Kdyby tam byl reálný údaj a nižší cena, tak to samé auto nevezmou.
Samozřejmě neomlouvám podvodníky, že je někdo blbej ještě nedává právo ho obrat. Ale tak silná poptávka prostě vyvolá nabídku.
Samozřejmě neomlouvám podvodníky, že je někdo blbej ještě nedává právo ho obrat. Ale tak silná poptávka prostě vyvolá nabídku.
KamilNeu
Podle mě je tohle krádež jako každá jiná, tenhle stát prostě zloděje podporuje a je to děs běs. I když jsem asi naivní, tak stějně věřím tomu, že existují autobazary, které tohle nedělají na denním pořádku a jsou na tom bity.
IPace
jj jako jestli je to primo od Toyoty CR tak to bude jen pro ty servisovane v ofiko CR servisech
je docela skoda ze tohle neresi automobilky nejak globalne
ja si treba vybyral Megana a projel si ho ruznyma detektorama od Cebie az po ty Nemecke a dalsich statu EU a co to obcas hazi za udaje je na provaz, v CR evidovane jako Megan 3, v Nemecku u 3 detektoru 2x jako Megane 3 a u jedne jako Scenic 2, porad stejne vinko, takze aby pak clovek veril temhle detektorum VINek >😁
je docela skoda ze tohle neresi automobilky nejak globalne
ja si treba vybyral Megana a projel si ho ruznyma detektorama od Cebie az po ty Nemecke a dalsich statu EU a co to obcas hazi za udaje je na provaz, v CR evidovane jako Megan 3, v Nemecku u 3 detektoru 2x jako Megane 3 a u jedne jako Scenic 2, porad stejne vinko, takze aby pak clovek veril temhle detektorum VINek >😁
IPace
najel jsem na sautu na nejakou zajimavou Toyotu (stari 7 let a 100k najezd) a zadal VIN a vypadlo jen totok "Uvedený VIN nenalezen" u jine to ale funguje
colin251
Cebia není všemocná. Né vždycky jsou ty kilometry uvedený správně. My máme třeba auto, kde jsme zjistili, že v Cebii za 7 měsíců ujelo oproti originální servisní knížce o cca 70000km víc. Je to 3 dvéřový celkem tvrdší sporťák, takže je to nereálný, aby na tom někdo udělal takový nájezd. Pak jsme zjistili, že někdo kdo do systému v servisu zaznamenává kilometry, se jen jednoduše ukliknutí na klávesnici. Ale v Cebii je to prostě stočený. Takže asi tak. Chce to používat zdravej rozum.
KamilNeu
No kdyby jim za tohle aspoň napařili takovej trest, že by to ostatním nahnalo strach a to přetáčení se nějak eliminovalo..Sám bych si auto bez historie nepořídil, vždycky říkám, že nemám peníze na to, abych kupoval něco levného, že ano..Ale aspoň už jsou bazary, kde si tu historii fakt hlídají
Atila_
Tyhle pokusy o potrestani na zaklade jednoho nahodneho prokazatelne stoceneho auta notorickym stacecum rybnik nevypusti. Musela by do toho slapnout policie, soustredit se na problem a investovat znacne usili. To znamena celostatni akce, vytipovani velkych "firem", nasazeni volavek, odposlechu, projit stare prodeje, zmapovat desitky stocenych aut, idealne sehnat spolupracujiciho obvineneho co si zachrani vlastni kuzi tim ze praskne kamose a prokazat takto u soudu, ze slo o soustavnou cinnost, velkeho rozsahu, se znacnou skodou a provadenou organizovanou skupinou. Pak uz lze vynaset vysoke nepodminene tresty, zabavovat majetek pochazejici z trestne cinnosti a nahnat tim trochu strachu. Nejaky novinaricek s tim nic nenadela, velke ryby se jenom zasmeji a pojedou v tom dal.
IPace
otazkou je do ktereho, protoze jeden jsme okukovali i primo u Renaultu a podle nich byl nehavarovanej, a podle meho znameho havarovanej byl >😁
joinak me Rencky nevadej, proto jsem vybral hned 4 kousky, a v minulosti jsem jiz 3 Renaulty mel 😄
joinak me Rencky nevadej, proto jsem vybral hned 4 kousky, a v minulosti jsem jiz 3 Renaulty mel 😄
rohYpnol
celé je to o morálce a společenské úrovni. Jestliže bazarníci jsou xind vedle xindla, a velké bazary jsou jen velkým xindlem, tak se zkrátka poctivě v toto oboru podnikat nedá. Ten poctivý bude prostě konkurencí převálcovaný.
Kdyby tomu bylo naopak a bazarníci měli úroveň, xindl by si neškrtnul. Jenže to se bohužel vracíme k tomu, kdo u nás začal po revoluci podnikat a jak se to tu celé vyvinulo.
Kdyby tomu bylo naopak a bazarníci měli úroveň, xindl by si neškrtnul. Jenže to se bohužel vracíme k tomu, kdo u nás začal po revoluci podnikat a jak se to tu celé vyvinulo.
rohYpnol
ale ano. Lidi prostě nechtějí auto s jasnou historií a raději si zaplatí za pohádku o Octavii TDI po DE-rentner se 150 tis. km... Lidi prostě rádi uvěří, tomu, čemu věřit chtějí.
Takže znova - je to prostě o tom, že lidi nechtějí znát historii aut. Z různých příčin. Někdo proto, že to považuje za zbytečné, protože sám je e😜ert na druhou a jde přeci jen o stav vozu, někdo proto, že není ochotný platit za čistý původ, někdo jen z neznalosti... Ale o stáčení už vědí snad i lišky ve šluknově, takže na neznalost už bych to dnes opravdu neviděl 😉
Takže znova - je to prostě o tom, že lidi nechtějí znát historii aut. Z různých příčin. Někdo proto, že to považuje za zbytečné, protože sám je e😜ert na druhou a jde přeci jen o stav vozu, někdo proto, že není ochotný platit za čistý původ, někdo jen z neznalosti... Ale o stáčení už vědí snad i lišky ve šluknově, takže na neznalost už bych to dnes opravdu neviděl 😉
lordlord
stačilo zajít do renaultu, vytiskli by ti celou servisní historii i tu zahraniční
jiras_
Ale vy pletete teorii a praxi. Já souhlasím s tím, že historie auta je důležitá a se vším tím o technickém stavu. Ale v praxi to moc roli nehraje, lidi prostě chtějí svých "stopade" za každou cenu a je to. A tak se prostě hodí papíry do koše, stočí tachometr a jde to do světa. Všichni jsou spokojeni, kupující aspoň chvíli. A s tím se něco stane až když to prostě lidi chtít nebudou, na to nepomůžou ani zákony, ani lepší finanční situace. Jen se pak změní to, že nebudou chtít auto se 150 tis, ale 100 tis, tak se jen stočí něco trochu novějšího. Leda by si všichni kupovali nová auta, ale to nehrozí ani v Německu.
Nevěřím už ani na osvětu, sám znám dost lidí, o kterých jsem si myslel, že nejsou hloupí a pak si koupili totální nonsense. Těžko chápu, jak hluboce jsou v lidech zakořeněny určité blbosti, především ta, že diesel je vždy úspornější a levnější. Obecně musí každý mít opici (Audi, BMW, Passat, Octavia, diesel), ale už se jim nechce kupovat banány (pořádný servis, DPF, dvouhmota atp.).
Nevěřím už ani na osvětu, sám znám dost lidí, o kterých jsem si myslel, že nejsou hloupí a pak si koupili totální nonsense. Těžko chápu, jak hluboce jsou v lidech zakořeněny určité blbosti, především ta, že diesel je vždy úspornější a levnější. Obecně musí každý mít opici (Audi, BMW, Passat, Octavia, diesel), ale už se jim nechce kupovat banány (pořádný servis, DPF, dvouhmota atp.).
IPace
s cim se u ojetin dost podvadi jsou i zalhani o bouracce, to je mozna i horsi nez stocenej tachac, takove auto nemusi mit v poradku bagy a muze se pak posrat i neco duleziteho co muze cestujici stat zivot
o vejkendu jsem se znamim objizdel bazary kde jsem mel vyhlidnuta urcita auta z netu, u vsech nam v bazaru a i u jednoho autorizovaneho dealera dane znacky (asi protiucet) rekli ze auto nebylo bourane, u vsech ale znamej nasel znamky ze bourane a nasledne opravene byli uplne vsechny co jsem prohlizeli ;-\ nektere lip spravene a nektere doslova viditelne spatne spravene
o vejkendu jsem se znamim objizdel bazary kde jsem mel vyhlidnuta urcita auta z netu, u vsech nam v bazaru a i u jednoho autorizovaneho dealera dane znacky (asi protiucet) rekli ze auto nebylo bourane, u vsech ale znamej nasel znamky ze bourane a nasledne opravene byli uplne vsechny co jsem prohlizeli ;-\ nektere lip spravene a nektere doslova viditelne spatne spravene
rrren9
bohužel pro kupce se stalo jakési číslo na přístrojovce posvátnou krávou. Chtějí také věřit pohádkám o bavorském důchodci jezdícím v neděli na mši a ve středu do marketu. Poptávají nesmysly a prodejce se přizpůsobí a nesmysl dodá. Kupec se mnohdy chová jako by kupoval to číslo a pohádku, nikoli auto.
Psychologové vědí, že nákup ojetiny je silně stresující zážitek, pro mnohé natolik, že ztrácejí zdravý rozum. Během krátkého okamžiku vyhodí peníze, které vydělávají dlouhou dobu. Někdy prodejce nemusí ani nic stáčet, stačí takového zákazníka nechat podepsat leasingovou smlouvu a patřičné pojištění, sice nevydělá tolik, ale je to legální a zákazník je na tom stejně blbě.
Blbost zákazníka není polehčující okolnost, ale i blbost snad má své meze.
Pak je tu problematický vztah mezi technickým stavem a tím kouzelným číslem. Nižší číslo neznamená lepší technický stav, stejné číslo neznamená stejný technický stav. Vyleštěnější a méně otlučená karoserie a hezčí číslo také neznamená lepší stav vozu.
A to nestáčejí jen bazarníci, ale to je jiná kapitola.
Psychologové vědí, že nákup ojetiny je silně stresující zážitek, pro mnohé natolik, že ztrácejí zdravý rozum. Během krátkého okamžiku vyhodí peníze, které vydělávají dlouhou dobu. Někdy prodejce nemusí ani nic stáčet, stačí takového zákazníka nechat podepsat leasingovou smlouvu a patřičné pojištění, sice nevydělá tolik, ale je to legální a zákazník je na tom stejně blbě.
Blbost zákazníka není polehčující okolnost, ale i blbost snad má své meze.
Pak je tu problematický vztah mezi technickým stavem a tím kouzelným číslem. Nižší číslo neznamená lepší technický stav, stejné číslo neznamená stejný technický stav. Vyleštěnější a méně otlučená karoserie a hezčí číslo také neznamená lepší stav vozu.
A to nestáčejí jen bazarníci, ale to je jiná kapitola.
Demmy
Tak rozhodně to není první rozsudek týkající se stáčení tachometru. Právě v jiném případě byla odouzena právnická osoba.
Jarin36
Sice dobrá zpráva,ale dokud tu na takovéto zlodějny budou podmínky, nic se nezmění... ;-\