Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rychle a italsky se čtyřmi dveřmi: Podívejte se na třináct nadupaných sedanů!

Když se řekne automobilová Itálie, každý si představí maličké fiátky, nebo supersporty. Ale v této části jižní Evropy se zrodilo i mnoho krásných sedanů, někdy zatracené ostrých...
Zpět na článek
16. 10. 2016 12:10
16. 10. 2016 14:53
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2016 19:31
Lancia Thema 8.32
Proč jsme "u toho pominuli" Busso? 8.32 bylo přemotorovaný, takže už to moc radosti nepřinášelo... původní "třílitr" nebyl "ono", o co menší výkon a radost z otáček, o to větší spotřeba.
Teprve s motorem Busso to začalo být fajn auto - považuju to za optimální motorizaci. Měl jsem verzi 2.0 16V turbo... to mělo sice výkonu taky dost, ale "divnej" průběh - v Deltě HF Intergrale to bylo úplně na místě, ale do prostorného sedanu, s důstojnou dřevěnou palubkou a sedačkami ze semiše, se to hysterické chování prostě nehodilo.
Busso, nejlépe s tehdy novou automatickou převodovkou, z toho dělal skutečného gentlemana na silnici.
:-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - euro89
16. 10. 2016 11:56
Re: Lancia Thema 8.32
Tu vetu o premotorovanosti 8.32 jako prehlidnu, ale co povazujes v Theme za puvodni trilitr, kdyz tam byl jen jeden a to prave az ve treti serie 3.0 V6 od Alfy? Mas na mysli francouzsko-svedske 2,8 V6? Pokud ano, zajimalo by me, proc ten motor nebyl podle tebe "ono"? Ja mam druhou serii Themy prave s timto motorem a myslim, ze se k charakteru luxusniho sedanu skvele hodi. Ma nadherny zvuk pripominajici zmensenou americkou V8 (on i PRV byl puvodne vyvijeny jako V8, ale pak prisla ropna krize...), jako jediny motor v Theme ma bezudrzbovy retez (ano retez, ne retizek, jak je tomu dnes) a pro me jako skalniho lancistu je i plus, ze nepochazi od uhlavniho rivala z Milana. Ja na znacky Lancia a Alfa Romeo stale pohlizim pohledem doby, kdy jeste nepatrily do jednoho koncernu. Abych byl uprimny, dokud jsem s tim motorem neprisel do styku a znal ho jen z papiru, tak me nikdy nepritahoval hlavne asi proto, ze nepochazi z Italie a uz na prelomu 80. a 90. let mel podrumerny litrovy vykon. Ale osobni zkusenost to zmenila o 180 stupnu. Ten prijemne brumlavy "americky" zvuk v nizsich otackach se neda popsat, ten se musi zazit. Motor ma nesmrtelnou kontrukci a diky tomu, ze ho pouzivalo mnoho evropskych znacek, tak je i dostupnost nekterych dilu lepsi, nez u ryze italskych motoru, kde Sergio na majitele youngtimeru z vysoka se*e. Ja treba pred dvema lety nemohl sehnat novy origo rozdelovac, ale protoze nedaleko sidli specialiste na znacku Alpine, sehnal jsem rozdelovac pro A310, ktery ma stejny motor.
Jinak zcela objektivne i "Busso" je vyborny motor. Jen mi proste nesedi do Lancie, resp. pokud mam moznost mit v Lancii sestivalec, ktery nepochazi od davneho rivala, tak mu dam samozrejme vzdy prednost. A taky je skoda, ze nema retez.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:17
Re: Lancia Thema 8.32
Ano, přesně ten motor 2.8 jsem myslel - proto je třílitr v úvozovkách. Protože to vlastně třílitr nebyl.

Nehádám se. Mám jedinou zkušenost a možná to byl "utahanej" kus, ale prostě to moc nejelo, za to to žralo.
Ale ten zvuk nebyl špatnej, to je fakt.

Busso mi v Lancii sedí. Dával s etam jen 12V a právě ten má klidnější chování - jede pěkně už v nízkých otáčkách a ve vysokých není tak "výbušný", jako pozdější 24V varianta v Alfě.

I proto ale píšu, že ideální byla v kombinaci s automatem... do Lancie.
:-)
Avatar - euro89
16. 10. 2016 14:32
Re: Lancia Thema 8.32
Ja jsem se svezl obojim. Themu 2,8 V6 s tristupnovym automatem ZF vlastnim a Themou 3,0 V6 s novejsim ctyrstupnovym automatem ZF jsem se svezl, kdyz si ji znamy kupoval pred cca. dvema lety v D a ja jel s nim jako poradce a prekladac. A uprimne muj subjektivni dojem byl, ze ta 12V verze trilitru v kombinaci s automatem jede zhruba stejne, jako moje PRV. Do 2500ot/min. bych dokonce rekl, ze je PRV zivejsi a ma urcite lepsi zvuk. Ale taky musim rict, ze zatim co moje Thema ma motor i prevodovku v bezvadnem stavu, tak u toho trilitru pri zkusebni jizde automat v celku skubal a doporucil jsem tenkrat znamemu, at ho da k nejakym specialistum na automaty, nez s autem zacne jezdit... Ten ctyrstupnovy automat je navic klasickym automatem zacatku 90. let, zatimco ten starsi tristupnovy ma vcelku specificky charakter. Ma teoreticky tri stupne, ale je tam i nejaky variator nebo tak neco a v praxi pri normalni akceleraci drzi treba az do 100km/h porad stejne otacky. Pri jizde po meste se motor prevaluje jen kolem 2000ot/min. a pres 2500ot. jde vicemene jen na dalnici nebo pri prudke akceleraci. A prave mezi 2000-2500ot. ma ten motor nejlepsi zvuk "ala stara amerika", takze napr. pri nasi lonske dovolene jsem si doslova uzival prujezdy pres San Bernardino a Passo Stelvio se stazenym okynkem. :-)
Co se spotreby tyce, rekl bych, ze tady jsou na tom oba motory stejne. Kdyz opravdu hooodne chci a jedu po dalnici konstantni rychlosti do 120km/h, tak se da dostat pod 10l/100km (muj rekord je 9,6l), bezne jezdim tak za 11-12l, po meste neni ale problem jit pres 15l... To jsou ale hodnoty, ktery si vezme i busso v automatu. Znamy mi tvrdil, ze mel kdysi Themu 2,8V6 s manualni prevodovkou a ta jezdila za 9l normalne. Kazdopadne v obou pripadech jde o motory idealne na dlouhe cestovani a pohodovou jizdu. Kdo by chtel zavodit na semaforech, ten bude rychlejsi i s 2,0 16V V.I.S, o turbech ani nemluve...
15. 10. 2016 20:55
Pěkný článek o úžasných autech
Italské nadupané sedany patří mezi nezapomenutelné perly evropské automobilové produkce. Pro mě je žebříček následující:
Alfa Romeo: 1. Giulia (1962-78 samozřejmě), 1750/2000, Alfetta, 75, 156
Fiat: 125 Special, 124 Special (T), Supermirafiori
Lancia: Thema
Samozřejmě by se dalo jmenovat i dále, třeba AR 155 je pořád nádherná a moc se mi líbí i Landia Dedra a Fiat Marea.
Co je ale asi nejdůležitější, že tradice i nadále pokračuje. Pro nejbohatší je zde pořád Maseratti Qouttroporte, pro dobře situované nová Giulia a pro méně finančně zdatné se nabízí také velmi elegantní 4dv. Tipo. Na jeho svižnou verzi s motorem 1.4 T-Jet si ale u čtyřdveřové karoserie musíme ještě chvíli počkat. ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2016 22:04
Re: Pěkný článek o úžasných autech
Já mám rád klasiku - takže vítězkou je Alfa 75, ale nemůžu zapomenout ani na Fiat 131... to bylo parádní auto.
:-)

Ty máš informace, kdy má přijít 1.4T i do sedanu?
Já je nemám. To neznamená, že tam nepřijde... jen jsem o tom ještě "důvěryhodně" neslyšel.
Ale byla by to parádní volba!
1.4T s kotoučema na všech 4, s hezkým interierem a přiměřenou výbavou... to by bylo "ono".
:-)
15. 10. 2016 23:10
Re: Pěkný článek o úžasných autech
No, o tom Tipu sedan 1.4 T-Jet je to zatím neoficiální informace od jednoho většinou velmi dobře informovaného prodejce Fiatu. Údajně by tato verze měla dorazit někdy příští rok, spolu se slabšími motorizacemi hatchbacku. Jinak kombi SW prý bude až v únoru 2017. :-!
P.S. Jo a u toho mého výčtu mých čtyřdveřových italských oblíbenců jsem nepochopitelně zapomněl na nádhernou Alfu 164, což tímto napravuji! :-)
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 11:51
Re: Pěkný článek o úžasných autech
:-)

No, tu mám doma... pro radost. Je krásná a občas se v ní du prostě jen tak projet... to by mě s "moderním" autem ani nenapadlo.
:-)
Loni jsme s ní byli v Alpách... a moderní auto zůstalo doma!

Ale 75 by byla na blbnutí lepší. A 131 jakbysmet.
:-)
Avatar - euro89
16. 10. 2016 12:30
Re: Pěkný článek o úžasných autech
Bohuzel bych rekl, ze tradice moc nepokracuje. Ano, je tu Maserati, ktere ma i levnejsi Ghibli. Ale i to Ghibli zacina cenove zhruba tam, kde kdysi Thesis koncil. Nejaky dostupnejsi (pokud tenhle vyraz lze pro segment E pouzit) model ve vyssi stredni tride chybi, o kombi ani nemluve (dodnes vzpominam na Themy a Kappy SW). Ve stredni tride je Giulia. Ok. Ale byvali doby, kdy tam meli zastupce vsechny tri velke znacky a uprimne ja, jako skalni lancista, bych si Alfu nekoupil uz z principu. Nizsi stredni trida uplne bez sedanu, akorat na prelomu segmentu B/C je lidove Tipo konkurujici Rapidu a 301. Auto designove povedene, ale s levnym interierem a bez silnejsiho motoru, ktere realne nemuze zajemce o plnohodnoutnou nizsi stredni tridu zaujmout.
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 21:17
Re: Pěkný článek o úžasných autech
Chápu tu vyhraněnost na Lancii - i když já to tak k Alfě nemám. O Lancii Y10 jsem přišel nedávno, takže se považuji "podobojí"...

Nesouhlasím s tím "levným interierem". Tipo sedan je úplně v pořádku. Vnitřek není "bomba", ale je normální. Sedačky jsou parádní, dostupná výbava je přiměřená.
To, co mu fakt chybí, je silnější motor - proto jsem se nahoře ptal na serioznost informace o 1.4T do sedanu.

Potíž Evropy je, že sedan má spojený jen s vyšší střední - a tam Fiat vážně nedosáhne. Ale on je ten sedan fajn i v "nižší střední" ...
Avatar - euro89
17. 10. 2016 06:15
Re: Pěkný článek o úžasných autech
Ja netvrdim, ze je Tipo spatne auto. Je dobre auto v ramci te lidove tridy, kde bojuje hlavne s modely Rapid/Toledo, 301/C-Elysee nebo Logan. Tady bych mu dal urcite prednost, i kdyz mi vadi, ze ta 1,6 benzin nejde i s manualni prevodovkou.
Ale na nizsi stredni tridu to opravdu nema. Posad se a svez se treba Mazdou 3 sedan. To je uplne jina liga. Astra sedan, Corolla i Jetta (a to jsem na koncern alergickej) jsou taky uplne jinde. Tipo je proste opravdu povedeny lidovy low-cost, ale nic vic.
Avatar - euro89
16. 10. 2016 12:10
Italske sedany
Napad na clanek jako takovy je super. Osobne asi nepatrim mezi vetsinu, protoze kdyz prijde rec na italska auta, tak se mi nevybavi jako prvni Fiat 500 ani Ferrari, ale prave velke italske limuziny. Tuhle kategorii aut italove umeli vzdycky nejlip, i kdyz se paradoxne proslavili hlavne sportaky a auty do mesta.
Co mi na clanku trosku vadi, je vyber aut v kombinaci s nadpisem. Pokud autor laka na "nadupane" sedany, ocekaval bych, ze misto malych sedanu Appia, Fulvia, 124, Giulia nebo 156 zvoli opravdu vlajkove lode se silnym motorem. Lancia Aurelia, Flaminia, Fiat 130, Alfa Romeo 2600 Berlina, Alfa 6 nebo 90 by se do clanku o nadupanych sedanech hodily urcite vice, nez lidovejsi ctyrvalce. Naopak musim pochvalit, ze si autor vzpomnel na Iso a De Tomaso. Zejmena S4 Fidia je na mem seznamu aut snu hodne vysoko. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2016 12:19
Re: Italske sedany
Jo jo, souhlas... jen jsem nechtěl rýpat do jinak fajn článku.

Ten výběr nesedí s titulkem.
Avatar - euro89
16. 10. 2016 14:53
HF
Jeste me zaujala poznamka, o vyznamu zkratky HF. Duvod, proc se spousta lidi dohaduje v tom, zda to znamena "horizon full" nebo "high fidelity" je zejmena v tom, ze v historii znacky Lancia se pouzivalo oboje. Legendarni zlutocervene logo HF se skakajicim slonem znamena samozrejme horizon full a odkazuje na uspechy znacky v motorsportu. Krome toho se vsak na Lanciich objevovalo oznaceni "Hi.Fi." a to vetsinou v podobe odznacku na predni masce, ktere byvaly drive hodne v mode zejmena u ruznych autoklubu. Tady zkratka znamena high fidelity. Nejcasteji se s timhle odznakem setkame u modelu od 50. do 70. let, ale existuje napr. i vzacna limitovana edice Delty HF Intergale 16V Evoluzione s nazvem Hi.Fi.
Rozbalit vlákno
0