Novinky
Italské nadupané sedany patří mezi nezapomenutelné perly evropské automobilové produkce. Pro mě je žebříček následující😒br />
Alfa Romeo: 1. Giulia (1962-78 samozřejmě), 1750/2000, Alfetta, 75, 156
Fiat: 125 Special, 124 Special (T), Supermirafiori
Lancia: Thema
Samozřejmě by se dalo jmenovat i dále, třeba AR 155 je pořád nádherná a moc se mi líbí i Landia Dedra a Fiat Marea.
Co je ale asi nejdůležitější, že tradice i nadále pokračuje. Pro nejbohatší je zde pořád Maseratti Qouttroporte, pro dobře situované nová Giulia a pro méně finančně zdatné se nabízí také velmi elegantní 4dv. Tipo. Na jeho svižnou verzi s motorem 1.4 T-Jet si ale u čtyřdveřové karoserie musíme ještě chvíli počkat. 😉
Fiat: 125 Special, 124 Special (T), Supermirafiori
Lancia: Thema
Samozřejmě by se dalo jmenovat i dále, třeba AR 155 je pořád nádherná a moc se mi líbí i Landia Dedra a Fiat Marea.
Co je ale asi nejdůležitější, že tradice i nadále pokračuje. Pro nejbohatší je zde pořád Maseratti Qouttroporte, pro dobře situované nová Giulia a pro méně finančně zdatné se nabízí také velmi elegantní 4dv. Tipo. Na jeho svižnou verzi s motorem 1.4 T-Jet si ale u čtyřdveřové karoserie musíme ještě chvíli počkat. 😉
Já mám rád klasiku - takže vítězkou je Alfa 75, ale nemůžu zapomenout ani na Fiat 131... to bylo parádní auto.
😄
Ty máš informace, kdy má přijít 1.4T i do sedanu?
Já je nemám. To neznamená, že tam nepřijde... jen jsem o tom ještě "důvěryhodně" neslyšel.
Ale byla by to parádní volba!
1.4T s kotoučema na všech 4, s hezkým interierem a přiměřenou výbavou... to by bylo "ono".
😄
😄
Ty máš informace, kdy má přijít 1.4T i do sedanu?
Já je nemám. To neznamená, že tam nepřijde... jen jsem o tom ještě "důvěryhodně" neslyšel.
Ale byla by to parádní volba!
1.4T s kotoučema na všech 4, s hezkým interierem a přiměřenou výbavou... to by bylo "ono".
😄
No, o tom Tipu sedan 1.4 T-Jet je to zatím neoficiální informace od jednoho většinou velmi dobře informovaného prodejce Fiatu. Údajně by tato verze měla dorazit někdy příští rok, spolu se slabšími motorizacemi hatchbacku. Jinak kombi SW prý bude až v únoru 2017. :-!
P.S. Jo a u toho mého výčtu mých čtyřdveřových italských oblíbenců jsem nepochopitelně zapomněl na nádhernou Alfu 164, což tímto napravuji! 😄
P.S. Jo a u toho mého výčtu mých čtyřdveřových italských oblíbenců jsem nepochopitelně zapomněl na nádhernou Alfu 164, což tímto napravuji! 😄
Bohuzel bych rekl, ze tradice moc nepokracuje. Ano, je tu Maserati, ktere ma i levnejsi Ghibli. Ale i to Ghibli zacina cenove zhruba tam, kde kdysi Thesis koncil. Nejaky dostupnejsi (pokud tenhle vyraz lze pro segment E pouzit) model ve vyssi stredni tride chybi, o kombi ani nemluve (dodnes vzpominam na Themy a Kappy SW). Ve stredni tride je Giulia. Ok. Ale byvali doby, kdy tam meli zastupce vsechny tri velke znacky a uprimne ja, jako skalni lancista, bych si Alfu nekoupil uz z principu. Nizsi stredni trida uplne bez sedanu, akorat na prelomu segmentu B/C je lidove Tipo konkurujici Rapidu a 301. Auto designove povedene, ale s levnym interierem a bez silnejsiho motoru, ktere realne nemuze zajemce o plnohodnoutnou nizsi stredni tridu zaujmout.
Chápu tu vyhraněnost na Lancii - i když já to tak k Alfě nemám. O Lancii Y10 jsem přišel nedávno, takže se považuji "podobojí"...
Nesouhlasím s tím "levným interierem". Tipo sedan je úplně v pořádku. Vnitřek není "bomba", ale je normální. Sedačky jsou parádní, dostupná výbava je přiměřená.
To, co mu fakt chybí, je silnější motor - proto jsem se nahoře ptal na serioznost informace o 1.4T do sedanu.
Potíž Evropy je, že sedan má spojený jen s vyšší střední - a tam Fiat vážně nedosáhne. Ale on je ten sedan fajn i v "nižší střední" ...
Nesouhlasím s tím "levným interierem". Tipo sedan je úplně v pořádku. Vnitřek není "bomba", ale je normální. Sedačky jsou parádní, dostupná výbava je přiměřená.
To, co mu fakt chybí, je silnější motor - proto jsem se nahoře ptal na serioznost informace o 1.4T do sedanu.
Potíž Evropy je, že sedan má spojený jen s vyšší střední - a tam Fiat vážně nedosáhne. Ale on je ten sedan fajn i v "nižší střední" ...
Ja netvrdim, ze je Tipo spatne auto. Je dobre auto v ramci te lidove tridy, kde bojuje hlavne s modely Rapid/Toledo, 301/C-Elysee nebo Logan. Tady bych mu dal urcite prednost, i kdyz mi vadi, ze ta 1,6 benzin nejde i s manualni prevodovkou.
Ale na nizsi stredni tridu to opravdu nema. Posad se a svez se treba Mazdou 3 sedan. To je uplne jina liga. Astra sedan, Corolla i Jetta (a to jsem na koncern alergickej) jsou taky uplne jinde. Tipo je proste opravdu povedeny lidovy low-cost, ale nic vic.
Ale na nizsi stredni tridu to opravdu nema. Posad se a svez se treba Mazdou 3 sedan. To je uplne jina liga. Astra sedan, Corolla i Jetta (a to jsem na koncern alergickej) jsou taky uplne jinde. Tipo je proste opravdu povedeny lidovy low-cost, ale nic vic.
Napad na clanek jako takovy je super. Osobne asi nepatrim mezi vetsinu, protoze kdyz prijde rec na italska auta, tak se mi nevybavi jako prvni Fiat 500 ani Ferrari, ale prave velke italske limuziny. Tuhle kategorii aut italove umeli vzdycky nejlip, i kdyz se paradoxne proslavili hlavne sportaky a auty do mesta.
Co mi na clanku trosku vadi, je vyber aut v kombinaci s nadpisem. Pokud autor laka na "nadupane" sedany, ocekaval bych, ze misto malych sedanu Appia, Fulvia, 124, Giulia nebo 156 zvoli opravdu vlajkove lode se silnym motorem. Lancia Aurelia, Flaminia, Fiat 130, Alfa Romeo 2600 Berlina, Alfa 6 nebo 90 by se do clanku o nadupanych sedanech hodily urcite vice, nez lidovejsi ctyrvalce. Naopak musim pochvalit, ze si autor vzpomnel na Iso a De Tomaso. Zejmena S4 Fidia je na mem seznamu aut snu hodne vysoko. 😄
Co mi na clanku trosku vadi, je vyber aut v kombinaci s nadpisem. Pokud autor laka na "nadupane" sedany, ocekaval bych, ze misto malych sedanu Appia, Fulvia, 124, Giulia nebo 156 zvoli opravdu vlajkove lode se silnym motorem. Lancia Aurelia, Flaminia, Fiat 130, Alfa Romeo 2600 Berlina, Alfa 6 nebo 90 by se do clanku o nadupanych sedanech hodily urcite vice, nez lidovejsi ctyrvalce. Naopak musim pochvalit, ze si autor vzpomnel na Iso a De Tomaso. Zejmena S4 Fidia je na mem seznamu aut snu hodne vysoko. 😄
Jeste me zaujala poznamka, o vyznamu zkratky HF. Duvod, proc se spousta lidi dohaduje v tom, zda to znamena "horizon full" nebo "high fidelity" je zejmena v tom, ze v historii znacky Lancia se pouzivalo oboje. Legendarni zlutocervene logo HF se skakajicim slonem znamena samozrejme horizon full a odkazuje na uspechy znacky v motorsportu. Krome toho se vsak na Lanciich objevovalo oznaceni "Hi.Fi." a to vetsinou v podobe odznacku na predni masce, ktere byvaly drive hodne v mode zejmena u ruznych autoklubu. Tady zkratka znamena high fidelity. Nejcasteji se s timhle odznakem setkame u modelu od 50. do 70. let, ale existuje napr. i vzacna limitovana edice Delty HF Intergale 16V Evoluzione s nazvem Hi.Fi.
Teprve s motorem Busso to začalo být fajn auto - považuju to za optimální motorizaci. Měl jsem verzi 2.0 16V turbo... to mělo sice výkonu taky dost, ale "divnej" průběh - v Deltě HF Intergrale to bylo úplně na místě, ale do prostorného sedanu, s důstojnou dřevěnou palubkou a sedačkami ze semiše, se to hysterické chování prostě nehodilo.
Busso, nejlépe s tehdy novou automatickou převodovkou, z toho dělal skutečného gentlemana na silnici.
😄
Jinak zcela objektivne i "Busso" je vyborny motor. Jen mi proste nesedi do Lancie, resp. pokud mam moznost mit v Lancii sestivalec, ktery nepochazi od davneho rivala, tak mu dam samozrejme vzdy prednost. A taky je skoda, ze nema retez.
Nehádám se. Mám jedinou zkušenost a možná to byl "utahanej" kus, ale prostě to moc nejelo, za to to žralo.
Ale ten zvuk nebyl špatnej, to je fakt.
Busso mi v Lancii sedí. Dával s etam jen 12V a právě ten má klidnější chování - jede pěkně už v nízkých otáčkách a ve vysokých není tak "výbušný", jako pozdější 24V varianta v Alfě.
I proto ale píšu, že ideální byla v kombinaci s automatem... do Lancie.
😄
Co se spotreby tyce, rekl bych, ze tady jsou na tom oba motory stejne. Kdyz opravdu hooodne chci a jedu po dalnici konstantni rychlosti do 120km/h, tak se da dostat pod 10l/100km (muj rekord je 9,6l), bezne jezdim tak za 11-12l, po meste neni ale problem jit pres 15l... To jsou ale hodnoty, ktery si vezme i busso v automatu. Znamy mi tvrdil, ze mel kdysi Themu 2,8V6 s manualni prevodovkou a ta jezdila za 9l normalne. Kazdopadne v obou pripadech jde o motory idealne na dlouhe cestovani a pohodovou jizdu. Kdo by chtel zavodit na semaforech, ten bude rychlejsi i s 2,0 16V V.I.S, o turbech ani nemluve...