Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Downsizing je mrtev, ať žije upsizing! Větší motory, vítejte zpět!

Emisní krize, kterou vyvolala aféra Volkswagenu, způsobí paradox. Automobilky zase začnou zvyšovat objemy svých motorů. Alespoň dočasně...
Zpět na článek
15. 10. 2016 16:44
15. 10. 2016 19:36
17. 10. 2016 10:21
15. 10. 2016 19:40
15. 10. 2016 19:56
15. 10. 2016 20:55
15. 10. 2016 21:19
15. 10. 2016 21:46
16. 10. 2016 11:37
16. 10. 2016 15:45
15. 10. 2016 22:40
16. 10. 2016 11:48
16. 10. 2016 13:25
17. 10. 2016 07:32
17. 10. 2016 10:26
17. 10. 2016 19:22
18. 10. 2016 09:32
18. 10. 2016 10:22
18. 10. 2016 10:54
18. 10. 2016 12:40
18. 10. 2016 16:03
15. 10. 2016 23:08
17. 10. 2016 13:31
15. 10. 2016 17:56
17. 10. 2016 01:03
15. 10. 2016 18:57
15. 10. 2016 19:33
15. 10. 2016 19:58
15. 10. 2016 20:26
16. 10. 2016 01:37
16. 10. 2016 02:24
16. 10. 2016 03:12
16. 10. 2016 13:45
16. 10. 2016 23:28
16. 10. 2016 08:53
neregistrovaný "SR20"
17. 10. 2016 16:55
15. 10. 2016 16:44
Downsizing
Podle mne opravdu ještě druhá vlna downsizingu přijde. Ale bude to vlna trochu jiného typu. Jednoduše se bude jednat o elektromobil s malou baterií, který bude mít sériově doplněný motor ze skůtra, něco jako REX od BMW. Ten motor pojede vždy v ideálních otáčkách s minimálními zplodinami.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - WinDiesel
15. 10. 2016 19:36
Re: Downsizing
tvé příspěvky to je síla chraň nás pánbu
to už si můžeme koupit VELOREX a baterii nebudeme potřebovat, natočíme klikou
17. 10. 2016 10:21
Re: Downsizing
Proč síla? K tomu určitě současný ekošílenství spěje. Konec konců takový auta už dnes existují, že se jedná vlastně o elektromobil a motor funguje jako generátor.
15. 10. 2016 19:40
Re: Downsizing
To taky není cesta. Ty skůtrové motůrky mají většinou malou účinnost. A při pohonu auta by se dostávaly daleko mimo optimální pásmo. REX po vybití baterek žere 7 litrů a nezvládne auto rozpohybovat ani na 100 km/h, prostě se trápí.
Právě u hybridů je ideálem motor s větším objemem a Atkinsonovým cyklem, tak jako to má u svých hybridů Toyota.
15. 10. 2016 19:56
Re: Downsizing
O objem motoru vůbec nejde. Jde o to, že se v posledních letech velmi rozevřely nůžky mezi reálnými a papírovými emisemi. Specialisté na to byly downsizované motory. Nyní když se více bude dbát na to aby se nůžky opět sevřely, tak je jasné že dané motory musí z kola ven. Zda má motor 4 litry nebo 1,5 nikoho nezajímá, jde jen o prachy.
15. 10. 2016 20:55
Re: Downsizing
prijde ti ze motor treba v i8 podava spatne vykony s tou spotrebou okolo 7 litru? do par let BMW tuhle koncepci pouzije na beznou konfekci vsech svejch modelu a treba i s nejakou evoluci dane koncepce plugionu kterou maji dnes v i8 , skutrovej motor to bejt nemusi, ale i ta i8 ma oproti konkurenci extremne dowsizovanej motor, 15 stovka :-)
15. 10. 2016 21:19
Re: Downsizing
No však právě o tom mluvím. Ta i8 má víceméně "normální" motor a funguje to mnohem líp, než "skůtr" u i3. Ale pro běžnou konfekci to asi bude mít dost velké výrobní náklady.
15. 10. 2016 21:46
Re: Downsizing
Ten skútr u i3 dokáže udržet auto trvale v pohybu rychlostí kolem 110 km/h. To mi nepřijde zase tak zlé. Ale je pravda, že je dost hlučný.
16. 10. 2016 11:37
Re: Downsizing
ze zacatku s tim u i3 problem byl, oni to ale pak poladily a dnes prodavane i3 s tim skutrovym motorme problem jiz nemaj, ostatne zmen v podobnem duchu se dockala i i8, behem par let se tohle vychyta a plug-in hybridy budou fungovat velice dobre, ostatne i zazehove a vznetove motory prosli desitkama let stelovani a vylepsovani

dulezite bude aby to bylo jednoduche reseni, tedy aby spalovaci motor nebyl primou soucasti pohonu, v tu chvili se to cele komplikuje a prodrazuje, pokud slouzi jen jako elektrocentrala tak je to nejsnazsi reseni
16. 10. 2016 15:45
Re: Downsizing
Myslím si, že klasický hybrid bude vždy vycházet levněji. Hodně dobře to má vymyšlené Toyota, kde hybridní systém supluje funkci převodovky.
Avatar - CHerokee
15. 10. 2016 22:40
Re: Downsizing
Až na to, že píšou dva. Druhá věc je, že ten nesmysl stojí 4 miliony. A třetí, že to moc neujede, bo je to autíčko na baterky.
16. 10. 2016 11:48
Re: Downsizing
jako ze i8 neujede delsi vzdalenost? to je divne, ja v ni absolvoval trasu Mnichov-Stuttgart-Lindau-Mnichov (lehce prez 600km) a zvladlo se to celkem svyznym tempem po Nemeckych dalnicich ( dal jsem si i prez 220km/h) na jednu nadrz, a pri odevzdavani auta ukazovalo dojezd necelich 30km, myslim ze pro drtivou vetsinu lidi to bude naprosto dostatecnej dojezd, kde neni problem proste dotankovat, nadrz to ma tusim okolo 40 litru :-!

a cena je vec zakazniku, nekdo ma a nekdo nema, nejaka amercika "krava" mozna na nadrz neda ani tech 600km

a co pisou v tabulce zajima jen rejpaly v diskuzich a nejakyho urednika >:D pokud s tim clovek bude jezdit po meste kratke trasy tak muze vpodstate jezdit i za nulu co se benzinu tyce, to je na jizdnim stylu a trase, ne na tabulce
Avatar - CHerokee
16. 10. 2016 13:25
Re: Downsizing
To jsi však nejel na elektřinu, ale na benzín + elektřinu ;-) ...to pak tedy není ekologické ani trochu. Navíc taháš 2 motory a baterky z těžkých kovů. Cena jistě je, proto SLS, R8 elektrické se neprodávaly vůbec. A tohle taky nebude žádný zázrak, až se nasytí zelené hlavy. A za 0, nebudeš jezdit nikdy. Dokud nepůjde lépe a efektivněji elektřinu vyrábět a skladovat, tak elektrická auta nemají budoucnost. S ubýváním uhlí to bude ještě markantnější. Ale jinak nic proti vývoji, jen tudy cesta asi nepovede.

A jinak svyznym > svižným; necelich > necelých.
17. 10. 2016 07:32
Re: Downsizing
a co jako? me je fuk na co to jelo, proste spotrebu na takove auto jsem s tim mel suprovou, jako uzivatele me nezajima jestli to pohani nejaky scifi motor nebo banda krecku v kolecku, ale to jak to jede a za kolik to jede ;-)

a ty nesmysly s elektrinou mas odkud >:D co ma a co nema budoucnost o tom rozhodne ta budoucnost, urcite ne ty nebo ja ;-)
17. 10. 2016 10:26
Re: Downsizing
Mě teda fascinuje jak se může takový pako jako seš ty dostat k takovýmu autu. Tvoje pravopisný výlevy to je fakt síla. Dodělal si aspoň základku? >:-[] >:-[]
17. 10. 2016 19:22
Re: Downsizing
to vys nekdo z nas musi bejt to letadlo, a lita se ti dobre?

a to ani i8 neni zdaleka to nej co jsem kdy mohl ridit, no strasna nespravedlnost co? no jak nekdo kdo neumi pravopis muze vubec ridit auto?

ale aby si byl stastnej, tak ano zakladku jsem ukoncil, a pak jsem jeste odmaturoval z matematiky za 1, informatiky za 1, ekonomiky za 1, ucetnictvi za 1 a cestiny za 3, no strasna nehoraznost >:D
18. 10. 2016 09:32
Re: Downsizing
To musela bejt sakra drahá maturita ty svyžný a necelích. >:D >:D A nefandi si že bych ti snad záviděl. Nevím, že bych měl někomu závidět fakt, že se musí stydět za svůj písemnej projev, protože kdejakej cigoš z výkopu je na tom líp s pravopisem než ty. Mrkni občas do učebnic češtiny pro základní školy ty jedničkáři >:-[] >:-[]
Avatar - N6600
18. 10. 2016 10:22
Re: Downsizing
Prestan zo seba robit vola a pred tym, nez budes pokracovat, si radsej precitaj tuto diskusiu - [odkaz]
18. 10. 2016 10:54
Re: Downsizing
Je vtipný kolik degešů co neumí pravopis se schovává za dyslexii a dysortografii. Vzhledem k tomu, že věty skládá úplně normálně, akorát sem tam udělá hrubku je to hochu jen hloupá ne moc originální výmluva. ;-) Já svého času používal lepší. Tvrdil jsem, že to píšu ještě podle starých pravidel českého pravopisu. >:D
Avatar - N6600
18. 10. 2016 12:40
Re: Downsizing
OK, tak inak a posledny krat, lebo evidentne si zjedol Salamunove a potrebujes mat za kazdu cenu pravdu...

Mam v rodine dyslektika. Dyslexia nie je mentalna retardacia, takze je samozrejme, ze vety posklada normalne. To, ci a kolko hrubiek urobi, zavisi na tom, aky stupen dyslexie dotycna osoba ma a kolko krat si je ochotna po sebe ten text precitat a opravit. Pre tuto chorobu je normalne, ze neodstrani 100% chyb. A to dokonca ani v hovorenej forme, nie len pisomnej.

Na zaver mi fakt neda nedodat, ze sice SamanAR nepise na jednicku, ale aspon sa nesprava ako totalny... ...ryccardo ;)
18. 10. 2016 16:03
Re: Downsizing
Já znám taky jednoho dyslektika a už když čteš co napsal poznáš, že je něco špatně. U Šamana pozoruješ jen hrubky. Když jsem chodil do školy, tak se říkalo, že je blbej na češtinu. Dneska už takový lidi nejsou. Jen dyslektici. No je dobře, že tu má ale tiskovýho mluvčího. Možná příště radši piš ty příspěvky za něj. Ono to vypadá dost divně, když se snaží bejt chytrej, ale seká hrubky. ;-)
15. 10. 2016 23:08
Re: Downsizing
V ideálních otáčkách fungují i motory s DSG převodovkou. U 8-mi stupňové je výkyv otáček minimální...
17. 10. 2016 13:31
Re: Downsizing
Tohle opravdu cesta neni. Vyrabet si spalovacim motorem elektrinu a na tu nasledne jet je nesmysl - je to velmi drahe a spotrebu to ma vyssi nez auto pohanene primo spalovakem a mnohem vyssi nez klasicky hybrid. Smysl to ma akorat jako v tom BMW - pro nouzove dojeti u elektromobilu.
Takova i3 v bezinovem rezimu zere kolem 8 litru, stary volt/ampera taky zral hodne, pokud nebyl nabity... toto reseni proste nedava jakykoli smysl....
15. 10. 2016 17:56
...
HIP HIP...!!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
17. 10. 2016 01:03
Re: ...
To zmenšování objemu motorů , hlavně u dieslů , byla pěkná zhovadilost.
Uvidíme , co bude..horší už to nebude zcela jistě. ;-)
Avatar - Dzakobo
15. 10. 2016 18:57
Za chvíli
si budou motory všech výrobců podobné jako vejce vejci. Spousta zážehových motorů bude o objemu 1,5 (Čína) a 2,0l, u menších kubatur těžko říct, ale ty litrové chrchle možná zmizí rychleji než přišly.

Diesely pod 1,5l samozřejmě nemají smysl, to už bylo dokázáno. Zase se mi nechce věřit, že např. Renault místo 1,6dCi bude nabízet 1,8dCi (viz. +10% objemu) a přitom má 2,0dCi, i když blbí jsou na to frantíci dost. >:D Raději ať nechají 1,5dCi, tu už snad za ty roky odladili dobře.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - WinDiesel
15. 10. 2016 19:33
Re: Za chvíli
1,8 dci by znamenalo vývoj nového motoru - neekonomické. budou nasazovat podladěný dvoulitr, vw už to dělá. možná to odnese 1,5 dci, místo něj podladí 1,6 dci.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2016 19:50
Re: Za chvíli
ved aj kedysi malo takmer kazde auto nejaku tu 1,6tku benzin alebo 1,4ku v ponuke bez ohladu na znacku .... a v strednej triede si kedysi nemal snad ani voz co by nemal nejaky ten 2.0 benzin v ponuke alebo vrchol na cele s obligatnym objemom 3.0V6 ( 90 roky ) ...

ale ono sa to raz vrati a zlate vacsie objemy pridu opat do mody... pretoze tie sa daju prisposobit aj ako adekvatny pohon pre hybridy.... takze nieco okolo 1,6 litra bude coskoro opat v mode ... a litrove kosacky tak ako rychlo prisli tak dufam ze tak aj rychlo a nenapadne odidu .... lebo to je slepa ulica... pritom ich vyvoj tiez nie je urcite lacny
Avatar - Dzakobo
15. 10. 2016 19:58
Re: Za chvíli
Výjimečně s tebou souhlasím, ono je skutečně efektivnější nechat pracovat motor s větším objemem válců při nižších otáčkách, protože se sníží ztráty přestupem tepla a i třením, akorát zpočátku se musí ohřát více hmoty motoru.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2016 20:16
Re: Za chvíli
niektore veci uz nejde osalit ani podliezt.... mozno na papieri ale prax je vacsinou o inom ... ja by som si litrovy motor nekupil a ani si ho ucite nekupim.... turbo neturbo to je jedno.. principialne 3 valce a liter objemu je podla mna uz ozaj pod unosnu hranicu ... je tu uz hodne kompromisov aj na ukor zivotnosti ... pritom v reale aj tak zadarmo nepojdes .. vsetko je to finta ... a vyhra len na papieri... coskoro sa uz ale prejde na nove normy merania spotreby a pride sa na to ze donwsizing bol hodne divny krok... ale clovek ako taky sa uci neustale ;-) ... ja zvacsovanie objemov len a len uvitam ... a cele to zvacsovanie objemov uz zacina davat zmysel ( aj v suvislosti s hybridmi ) :yes:
Avatar - Dzakobo
15. 10. 2016 20:26
Re: Za chvíli
Motory okolo litru jsou dobrým pohonem pro auta typu Fiat 500, VW UP! apod., ve městě stejně často běží jen na volnoběh před semaforem a dynamika kupujícím stačí.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2016 20:28
Re: Za chvíli
ano.... v nejakom 860kg miniaute ok.... ale narazal som skor na auta ako ceed octavia a podobne ... tu to chce ozaj vacsie objemy... a kludne aj bez turba... len hlavne nech je to poctivy motor po technickej aj konstrukcnej stranke bez kompromisov

inak ono aj tie dnesne minivozy su niektore uz vcelku velke.. taky UP nie je uz o nic mensi ako nejake polo z 90 rokov kde si mal bezne aj 1,4 zo 100 konikmi
16. 10. 2016 01:37
Re: Za chvíli
A kdo ti brání si ten poctivý motor většího objemu bez kompromisů koupit? Nabízí se stále, jen je tu drobný problém. Když má zákazník na výběr, tak tyhle motory na odbyt moc nejdou.

A zmiňované Polo se 100 koníky? Okrajová záležitost podobně jako třeba Fabia.
Avatar - michal.t
16. 10. 2016 02:24
Re: Za chvíli
Zákazník má sice na výběr (zatím)… ale ten horší odbyt dost možná souvisí i s tím, že takové motory jsou nabízeny spíš ve vozech, které se běžnému konzervativnímu Evropanovi netrefí do vkusu v jiných ohledech – jako např. design či prostornost, ergonomie, atd.
16. 10. 2016 03:12
Re: Za chvíli
Ano, to je dopad toho, že v Evropě už tento proces výrazně postoupil a u evropských značek (koncern VW, Opel, Ford, frantíci ...), kdy tyto značky měly v nabídce paralelně obě konstrukce motorů (atmo i turbo) a výsledek postupně byl ten, že zákazníci výrazně preferovali přeplňované agregáty, to skončilo ústupem atmosférických jednotek. Na tento trend momentálně naskakují i korejci a postupně to dohání, až na Mazdu, i Japonci.

To, že nabídka atmo motorů a modelů je jaká je prostě odpovídá zájmu trhu.Typickým příkladem je třeba i20. Proti minulé generaci pěkné a solidní autíčko, ale jediný "použitelný" benzínový motor za takovou raketu, že z avizovaného souboje s novou Fabií se stal naopak brutální debakl ...

A věřím, že mít širší nabídku motorů a nekončit na evropském (pod)průměru, tak třeba i Auris, Corolla nebo Lancer by se prodávali mnohem lépe.
Avatar - michal.t
16. 10. 2016 13:45
Re: Za chvíli
To je otázka, zda je ten postup rozvoje downsizingu čistě důsledkem preferencí zákazníků nebo spíš důsledkem cenové a reklamní politiky evropských automobilek, jejichž cílem je uspokojovat orgány EU snížením CO2 v laboratorním NEDC cyklu. Zde holt vypadají výsledky turbomotůrků růžově a vidina nízké normované spotřeby je jistě lákadlem i pro řadu zákazníků (a řada z nich při koupi nového vozu s x-letou zárukou ani příliš neřeší větší složitost a servisní náklady pojící se s turbomotory, však to za pár let zas stejně prodají a koupí něco jiného).
V Asii či Americe si jsou možná ještě vědomi výhod a nevýhod obou koncepcí a atmosférické motory zde nezapadly, tak jako v Evropě.
Ale je pravda, že v globálním světě je pro automobilky výhodnější nabízet spíš univerzálněji prodejné (turbo)motory, které např. splní i poněkud iracionální evropský NEDC a nezavřou tak světové automobilce dveře na evropské trhy.
16. 10. 2016 23:28
Re: Za chvíli
Výkon v nižších otáčkách na lidi prostě zapůsobí. V EU objemnější motory, které by nabídly porovnatelnou sílu, moc neletěly. Například Civic má v USA běžně 2,4; základní Corolla má 1,8, u nás 1,33 a 1,8 ani nedostaneš; atd., hlavně je to vidět u japonských a korejských automobilek.

BMW mělo nějakou dobu přeplňovaný čtyřválec (28i, jestli se nepletu) vedle atmosférického šestiválce (30i) a šestiválec, pokud vím, dostal na frak. Nepřišlo mi, že by protlačovali ten či onen. 30i představuje tradiční motor a mohl o něj být zájem. Část problému je v tom, že jsou dnes auta těžší. A emisní normy se na řadě motorů neblaze podepsaly. 1,6 v nižší střední zkrátka není, co bývávala.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2016 19:34
nejaky ten objem
proste uz nejde podliezt.... liter je ozaj malo a sam budem vyberat na jar len medzi tymi vozmi ktore mi ponuknu aspon 4 valce a 1,2 litra objem ( a ozaj je ich stale dost .. 1,4 by bola za mna asi ideal ) ..... lebo od motora ocakavam aj nejaku tu zivotnost a spolahlivost v praxi a nie iba krasnu spotrebu na papieri ktorou sa pysia tie kdejake moderne downsizingove motory .... mazda to ale opat ako najsikovnejsia znacka na svete vymakla a myslim ze sa moze usmievat... nepotrva dlho a aj dalsi zistia ze cesta mazdy je lepsia ako cesta na styl kosaciek.... mazda uz v zaklade ma paradne objemy... uz zakladna mazda 2 ma 1,5ku vyladenu na 55kw... a 135Nm klobuk dole :yes:
Rozbalit vlákno
2
16. 10. 2016 02:42
Re: nejaky ten objem
Myslíš podladěnou. Protože stejné parametry měla i dieselovým průběhem podobná a podobně podladěná 1.6-ka ve Feldě, vycházející tuším dokonce z motoru jedničkového Golfu. Pokud solidní motorizace u M2, tzn. 85kW, stojí skoro půl míče, tak no comment ..., prodeje třeba v ČR mluvi jasně.

Myslel jsi to tak, že i Mazda vyměkla? Nebo proč, a to dokonce v Americe, jde cestou downsizingu (CX-9)? Proč jde podobně a primárně ve Státech stejnou cestou Honda (Civic)? A schválně se nechám překvapit, čím bude chtít Mazda konkurovat v další generaci evropskému středu a mainstreamu, když dnes její top motorizace a s patřičnou cenovkou s bídou výkonově stačí tomu evropskému průměru.
17. 10. 2016 10:51
Re: nejaky ten objem
:-) 1.5l 55kw a 135Nm .. ten tebou zatracovany liter by ho "zadupal" do zeme.
pocitat vies takze ta tvoja 1.2 ma mensie valce ako valce v 3valcovom litry.
inak co sa tyka zivotnosti pozri si test autobildu kde focus s 1.0 skoncil po 100tis. kilometroch na absolutnom druhom mieste. Myslim ze za nejakou audinou.
15. 10. 2016 19:53
Takovým optimistou nejsem
Takovým optimistou nejsem. Pochybuju, že by VW nyní uváděl na trh 1.0 TSI, kdyby věděl, že za rok neprojde novými emisními testy. Nevěřím, že se dočkám Škody Rapid 2.0 MPI.
Je pravděpodobné, že u dieselů změny nastanou. Ale nenazval bych to upsizingem. Spíše bych to viděl jako přirozený proces, kdy diesely zmizí z menších a středních aut.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Dzakobo
15. 10. 2016 20:04
Re: Takovým optimistou nejsem
Bude 1,5TSI, pokud by nedostal filtr pevných částic, tak věřím, že by to byl skvělý motor, ale s filtrem radši nebrat, ta úspora bude prakticky nulová.
15. 10. 2016 21:21
Re: Takovým optimistou nejsem
Filtr pevných částic u benzínů nebude to samé co filtr pevných částic u dieselů.
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2016 20:53
Re: Takovým optimistou nejsem
ano ten ubytok dizlov ocakavam aj ja ... v malych autach nemaju zmysel... a v miniautach uz vobec... rovnako verim ze zmiznu aj z nizsej strednej triedy kde sa uz predpokladam rozmnozia za par rokov hybridne benziny na styl aurisu... dizle podla mna ostanu len v nejakych velkych manazerskych vozoch od passatu vyssie... a vyrobcom sa uz tiez neplati vyvijat nejaky minidizel ktory stejne bude zadupany nejakym tym benzinovym hybridom ... takze je dost mozne ze dizle uz casom budu len vo vacsich sedanoch/kombikoch no a v SUVeckach.... este pridu casy ked golf bude opat najtypickejsi ked bude v benzine ako v zaciatkoch kariery ... normalne to uz citim ... ta benzinova era sa uz opat vracia ;-)
15. 10. 2016 21:26
Re: Takovým optimistou nejsem
Ano, tak nějak to taky očekávám. Ale může nastat i varianta, že diesely nakonec zmizí ze všech osobních aut. Záleží na tom, jak tvrdou legislativu nastaví Francie a Německo.
17. 10. 2016 09:23
Re: Takovým optimistou nejsem
To povedz talianom. Tí sa za dízlovými miniautíčkami idú pozabíjať.
Avatar - michal.t
16. 10. 2016 02:07
Re: Takovým optimistou nejsem
Nevím, zda zrovna Rapid 2.0 MPI... ale pokud vím, Škodovka prodává Octavii III s 1.6 MPI (85 kW) v asijských zemích a Rusku. Tam je svět možná ještě v pořádku :-O
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 11:52
Re: Takovým optimistou nejsem
Ano, tam svět neřídí hloupá EU.
Avatar - CHerokee
16. 10. 2016 12:54
Re: Takovým optimistou nejsem
A proto miliony Rusů utíkají a žijí v EU?
Avatar - Blue Sun
16. 10. 2016 15:51
Re: Takovým optimistou nejsem
Všude jsou lidé, kteří se chytí na pozlátko a nechtějí vidět pod povrch. ČR je takových taky plná...
EU je každopádně jediné mocenské uskupení na světě, které si cíleně podkopává svůj ekonomický rozvoj a svou budoucnost.
16. 10. 2016 16:27
Re: Takovým optimistou nejsem
no jasne ty trumbero, zatím co se EU propada, rusko prosperuje >:D >:D >:D
16. 10. 2016 17:09
Re: Takovým optimistou nejsem
On nepíše že Rusko prosperuje. Píše že EU upadá a je to pravda. Taká uplakaná veľmoc.
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 07:26
Re: Takovým optimistou nejsem
Ty jsi tak hloupý, že pravdu nepoznáš ani kdyby tě fackovala. Takže od tebe tohle beru jako lichotky.
17. 10. 2016 10:30
Re: Takovým optimistou nejsem
no jasne ty trumbero, se sovetskym svazem na vecne casy...
... ale v pr*eli
Avatar - Blue Sun
17. 10. 2016 14:41
Re: Takovým optimistou nejsem
Proč každý, kdo neleze do zadku EU, je hned příznivcem sovětských časů? Jen potvrzuješ, co o tobě píšu.
17. 10. 2016 16:42
Re: Takovým optimistou nejsem
ty lezes rusakum do zadku porad, nejen v tomhle vlakne
trumbero
Avatar - CHerokee
16. 10. 2016 12:54
Re: Takovým optimistou nejsem
O Rusku jako světu v pořádku bych nemluvil. Tam není nic v pořádku. A co se EU týká, až přijdou volby, chce to zvednout zadky a nevolit tam rudozelené melouny.
Avatar - michal.t
16. 10. 2016 13:47
Re: Takovým optimistou nejsem
Tak to Rusko bylo myšleno s trochou nadsázky ;-)
16. 10. 2016 16:24
Re: Takovým optimistou nejsem
nez prichciplej 2.0mpi, tak to ja radsi prichazejici 1.5tsi, kterej bude mnohem prijemnejsi
16. 10. 2016 19:14
Re: Takovým optimistou nejsem
2.0 MPI je taky příjemný.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 10. 2016 21:37
Takže historická pravda, že optimální objem jednoho válce je
:-)

V principu dobrá zpráva.

Však on i ten 0.9 MultiAir původně vznikal jako podpora hybridního Ducata do měst...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
16. 10. 2016 12:50
Re: Takže historická pravda, že optimální objem jednoho válc
Spíše objem ničím nenahradíš.
16. 10. 2016 18:13
Re: Takže historická pravda, že optimální objem jednoho válc
Tak ten pul litr na valec se zacal prosazovat hlavne s downsizingem.
16. 10. 2016 01:05
Hlavně ne hybridy ani elektromobily!
Zdařilý downsizingový turbo-čtyřválec menšího objemu (+ samozřejmě man. 6kvalt), to jsem ještě ochoten zkousnout. I s pohonem na LPG či NCG jsem ochoten se v nehorším případě smířit. Ale elektromotor coby pohonná jednotka (je jedno, jestli pomocná, nebo hlavní) a samočinná převodovka mi do auta nesmí! 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
16. 10. 2016 12:52
Re: Hlavně ne hybridy ani elektromobily!
No já jsem rád, že si ještě pojezdím na benzínu, případně sem tam na naftě. Následující generace už to tak romantické mít nebudou. Auta se budou řídit sama. Hybridy jsou ale slepá větev a elektrická auta dávají smysl pouze tehdy, pokud se naučíme efektivně elektřinu vyrábět a skladovat. Masový přechod zatím nehrozí.
neregistrovaný "SR20"
16. 10. 2016 08:53
Ešte jeden postreh.
S malým turbomotorom sa po meste dosť nepríjemne jazdí. Kvôli dlhým prevodom a nedostatku točivého momentu pod 1500 ot auto ťažkopádne akceleruje, niekedy (a to dosť často) treba podradiť až do jednotky. To sa mi nestávalo ani s htp.
Rozbalit vlákno
2
16. 10. 2016 14:02
Re: Ešte jeden postreh.
Ano souhlas,mám 0.9Tce 66kw a opravdu se s tim musi clovek trochu naucit.Pri rozjizdeni nez foukne turbo tak je tam nic a opravdu si na to clovek musi dat pozor.V podstate se chvilku rozjizdim pouze s obsahem 898 s 1200kg tezky autem :-) Ale jinak si ten moturek nemohu vynachvalit.Nizke otacky pri dalnicnich rychlostech,motor je krasne tichy,prumerna mestska spotreba 6.2l,nizke povinne.
16. 10. 2016 19:00
Re: Ešte jeden postreh.
Hybridy nie su mrtva vetva - polovica obyvatelstva zije v mestkach a tento pomer sa zvysi na dve tretine - a kde funguje hybrid idealne? V meste. Zaroven odpada potreba druheho auta mimo mesto, kedze toto hybrid zvladne tiez, dokonca aj na dialnici uz su hybridy usporne.
Avatar - KANKUNEN
17. 10. 2016 06:51
V článku se píše, že
Mazda to dělá dobře. Zatím jí chybí top výkony, ale to co se nejvíce prodává má udělané dobře.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Joky
17. 10. 2016 07:10
Tady něco nesedí..
Takže díky genialitě německých a českých inženýrů si teď
Čeští Pepíci můžou koupit svoji vysněnou modlu Škodovjenku s motorem 1,0 turbo a vy jim to tady haníte....
Že se nestydíte...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
17. 10. 2016 09:08
Re: Tady něco nesedí..
>:D >:D >:D >:D
17. 10. 2016 16:55
emise
Mám pocit, že pořád řešíme naftu, benzín, elektřinu, vodík, ethanol atd., ale hlavní ničitel přírody je zcela jinde. Fabriky v Asii, v Jižní Americe i v Austrálii, auta s obrovskými objemy bez filtrů (hlavně náklaďáky), obří stroje, letadla, lodě a dokonce i krávy mají takové větry (po trávě), že by měly mít na zadku katalyzátory :-). Doping malých motorů musí mít někde limit, vždy je něco za něco. Asi opravdu platí, že válec by měl mít obsah zhruba půl litru pro optimální funkci. Proto legendární motory PSA, MB, BMW apod. tento fakt splňují stále.
Rozbalit vlákno
0