Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Wartburg v nové době: Rychlý konec a krátká naděje na návrat

36 komentářů

Petrko
Škodovka aspoň na fotce. 😉
RS
Warťas jsem nikdy neměl rád, ale jeden stával v dětství před barákem, a díky rozléhajícímu se zvonivému zvuku dutých plechů člověk vždy věděl, že venku začalo pršet >😒] :yes:
gil54
:yes: Dnes velmi pěkné nahlédnutí do minulosti.

(Kdo má zájem, tak zde další staré snímky, vč. prototypů [odkaz] )
Avatar - KubikCv
KubikCv
I fotky mýho ex kombíka >😁 jen mi tu chybí zmínka o prototypu 4dobého tříválce. Menší úpravou původního bloku W353 a zvětšením objemu na 1191ccm vyrobili v celku moderní 4dobý motor,kvůli kterému nebylo třeba měnit rám [odkaz]
Bohužel tam nejspíš byla snaha udat koncernové motory 1.3 které se nejdřív zkoušely v podélné konfiguraci na původním rámu,ale litinový blok hodně vpředu udělal svoje a auto bylo takřka neřiditelné (kombík s dlouhým čumákem) [odkaz]
Kvůli instalaci motoru 1.3 museli narychlo vyvinout 4stupňovou převodovku a změnit přední část rámu
samael
ukazovala rozdíl mezi vyspělostí západu a zaostalostí a bídou sovětských kolonií.Mercedes,Porsche,BMW atd. versus traboš a varťas.Dnes zase krásně vidíme rozdíl mezi jihem a severem Korejského poloostrova-Hyundai versus hlad,bída a utrpení.
Arese
Tak toto auto jsem neměl rád už jako dítě v dobách hluboké totality. Ano, bylo prostorné a komfortně odpružené, ale přímo z něj vyzařovala jakási dederónská automobilová pakultura či jak to říct - i na svou dobu obludně široké spáry na karoserii, nejpříšernější zvuk zavíraných dveří snad v celém automobilovém vesmíru, přímo hnusná přístrojová deska a vnitřní kliky dveří, při ostré jízdě extrémní náklony karoserie, a k tomu taková prehistorická řešení jako podvozkový rám u osobního auta, řazení pod volantem (jasně, u pozdějších verzí na přání i na podlaze, ale ne u nás), a k tomu ten strašný smrdutý tříválec se šíleným zvukem... A když se soudruzi z NDR konečně odhodlali k výraznější modernizaci (která nevypadala zase tak špatně), už bylo pozdě... ;-\ :no:
peterle
Tak čo sa týka vnútorného hluku, bol na tom Wartburg o poznanie lepšie ako Škodovky. Ale to asi každé auto 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Proti Fkode .............. kočár !!!!!! Megakufr. Škoda že to nevyšlo s těmi 4-válci. Z východního bloku nejhezčí karoserie.
Arese
Ultrakrabicovitý W 353 že měl z východního bloku nejhezčí karoserii? To snad nemyslíš vážně! >😁 >😁 >😁 Viděl si někdy třeba Tatru 603, 613, Škodu 105/120, Š Favorit, Volhu 24 atd., (nemluvě o licenčních Ladách a Daciích)?... :-!
peterle
V roku 1966, to bolo asi auto s najmodernejším dizajnom.
603 bola moderná v 50. Ostatné prišli neskôr.
Petrko
Srovnávat Warťase s Fáčkem které přišlo o dvacet let později je úlet. 105/120 byly hrůzy na kolech.
Arese
Koncepcí jistě, ale designem určitě ne (pokud tedy u užovek odhlédneme od těch hnusných 14palcových kol). :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to tedy myslím ! málem jsem upad smíchy když jsem četl tvůj seznam protikandidátů ..... 105 vrchol nádhery ... a licenční se nepočítají ... a s těmi papaláš kárami snad lidové vozy nebudeme srovnávat ... volha je kopie amerik ... směšný a smutný seznam
Arese
No jednooký je mezi slepými králem, že? 😄 Dobrá, v roce 1966 byly krabicovité tvary W353 relativně moderní, ale problém byl v tom, že to pak bouchali až do r, 1991, už v 80. letech tak byl design W353 tragický... 😢

P.S. Moc by mě zajímalo, kolik měl teh hranatý Warťas s půlcentimetrovými spárami mezi kapotou a zbytkem karoserie Cx, odhaduju to tak na 0,47! 😲
Avatar - Wojta101
Wojta101
o tom já třeba, jakožto hrdý majitel W353, vůbec nemám iluze. To auto bylo zastaralé už v roce 1975, kdy se na západě zakázali dvoutakty prodávat. V tom roce měl Wartburg připraven model 1300, což byla 353jka s motorem Dacia/Renault. Ale k výrobě nedošlo, páč Dacia nebyla schopna motory dodávat a Renault nepřicházel v úvahu a licence už vůbec ne. A to měli už i natištěné prospekty. Ten motor tam prý pasoval bez úprav. A stejně jako byla uměle udržována životnost škodovek, tak to v Německu bylo ještě horší a doplatili na to. Je to škoda. Wartburg měl poslední schopný prototyp postavený v roce 1978... Pak už jen čtyřtaktní verzi jejich tříválce, která se z mě neznámých důvodů do serie nedostala. Kdyby škodovka nepostavila Favorita, tak taky asi neexistuje...
Avatar - KubikCv
KubikCv
něco k tomu srovnání Warana a Favorita...jelikož měli soudruzi z Boleslaff Motoren Werke strach z toho aby se vývoj Favorita zaplatil,byl dovoz 4Taktních Wartburgů zakázán. Jelikož v roce 89 existoval pouze Favorit,Forman a pick-up následovaly později. V Eisenachu měli už kompletní portfolio modelů...sedan,kombi a pickupy Trans a pickup s prodlouženou korbou Trans Ihling. Byly už vytištěné prospekty v češtině a Wartburg 1.3 byl dokonce i jako hlavní cena ve státní loterii. A rámová konstrukce u osobáku? Donedávna na rámech jezdila většina amerik.

Za mě je velká škoda,že se do výroby nedostal model 355 který byl navržen už v roce 1968...několik funkčních vzorků jezdí...auto bylo dotaženo do finální podoby..karoserie byla z laminátu tuším...interiér na svou dobu připravený pro sériovou produkci..vzadu v loketních opěrkách byly skryté schránky [odkaz] [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Donedávna?Když odečtu pikapy a suv, tak tu většinu amerik tvořilo trio Ford Crown Victoria, Mercury Grand Marquis a Lincoln TownCar. Další rámovky a to Chevrolet Caprice a odvozená Impala SS skončily už v roce 1996, všechno ostatní byly samonosky >😁
Avatar - Wojta101
Wojta101
Co je na řazení pod volantem špatného? Ameriky to maj casto dosud. Je to lépe po ruce. A hlavně ohledně řazení na podlaze se u nas vžil mýtus, ze bylo dodáváno později než pod volanem. Ale řazení na zemi bylo ve Wartburgach od začátku, protože potřebovali vozit auta i do anglie a než vymýšlet prepakovani, tak udělali razeni na zemi a mohli jste si vybrat. Později se razeni na podlaze stalo hlavnim a na přání bylo zase to pod volantem 😉
Arese
No zřejmě je řazení na středoém tunelu mnohem lepší, když ho dnes celosvětově používá drtivá většina aut, ne? >😁 Já bych ho tedy ve svém autě nechtěl ani za nic, ty jo? 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
řadilo se velmi snadno
Avatar - chetoos
chetoos
Wartburg patřil k tomu lepšímu co nabízel východní blok. Měl moderní karoserii, koncepci a další části. Když porovnám Wartburga z roku 1966 a Škodu 105/120, která byla zaostalá už když vyjela z linky, navíc byla zoufale hlučná, v kolonách vařila a ráda korodovala. A koncepce vše vzadu byla už ve 100ce přežitek. Zato Wartburg byl v uvedení na trh, moderní a koncepčně vyspělý vůz. Jedinou slabinou byl dvoutaktní motor. Jediná nevýhoda byla, že se model 353 vyráběl tak dlouho. Jinak svělé auto a oproti jiným autům opravdu kočár...
Arese
Moderní karoserii možná měl (viděno ovšem optikou 2. poloviny 60. let), ale techniku ani omylem. Dvoutaktní motor a rámová (!) koncepce jej řadila někam do 30.-50. let (DKW). Strašné auto, které mělo šanci jen díky příšerné východoevropské automobilové mizérii tehdejší doby... ;-\ Takové Ladě alias Fiatu 124 (představený rovněž v roce 1966) nesahalo ani po ventilky. :-!
Avatar - beibej
beibej
nojo výkřik moderní techniky, hlavně ty bubnáče >😒]
Avatar - KubikCv
KubikCv
Bubnový brzdy měly první ročníky..potom následovaly 4pístkový kotouče stejný s Rapidem a tam ten brzdnej účinek byl víc než dobrej 😄
Avatar - Anonym
Anonym
bubny vzádu měly donedávna (nebo eště maj)? někeré základní verze vozů Škoda >😁 Taky náskok díky technice , že? >😁
Avatar - narona
narona
Vzadu lepší bubny než kotouče, vlastním nebo jsem jezdil s několika auty s kotouči a nikdy tam dobře nefungovala ručka...
Avatar - Anonym
Anonym
nefunguje tam dobře proto, protože sou pakny uvnitř kotouče, sou malé a je to náročné na seštělování a musí se to dělat pravidelně.

Kdyby tam byly zvlášt destičky pro ruční brzdu (z aut co sem měl to měl jen Jaguar) tak se to ani nehne a funguje to skvěle. Ale je to zdražší řešení no.
gil54
Já mám poslední zkušenost s E60 (bubínky na ruční) a žádný problém s ručkou 10 let, ani žádné seřizování. Před lety, (no, mnoha lety) jsem také ochutnal krátce zánovní Peugeot 605 a tam stála tato koncepce fakt za h***o. Tak si pak vyber. ;-\
I hřebík, lopata nebo žebřík se dá udělat dobře nebo blbě.
Avatar - Anonym
Anonym
Co mam odpozorováno záleží na hmotnosti auta, u aut do 1500 kg to ještě funguje ok, u těch co maj 2 a přes 2 tuny už většinou moc ne.
Avatar - Wojta101
Wojta101
No vzhledem k tomu, že Wartburga mám doma v garáži, tak ano >😁 Nevím jakou máš s tím zkušenost, z jakéhokoli stroje, ale je to příjemné víc než dost. Protože mám ruce na volantu a jen prsty hážu rychlosti, aniž bych dal ruku někam daleko. V Trabantu to jde ještě lépe (bavíme se čistě o snadnosti a pohodlnosti řazení). Navíc díky volnoběžce nepotřebuji ani spojku. Řekl bych, že se řazení na podlaze používá především proto, že není třeba složitého přepákovávání pod volant a navíc auta s pravostranným řízením by ho musela mít taky vpravo, tudíž je jednodušší mít páku uprostřed a mít jednu verzi řazení pro obě verze řízení 😉
Avatar - narona
narona
Moje řeč. Fofrklacek pod volantem si v tráboši nemůžu vynachválit. Obě ruce mám furt na volantu. Když pak přesednu do auta s řazením na podlaze, tak si připadám jak sto let zpátky.
Avatar - Anonym
Anonym
řazení pod volantem měla velká spousta amerik a dones ještě některé maj, akorát je to automat. Ale kvůli tomu tráboše opravdu mít nemusíš >😁 A pak jsou tu ještě tlačítka na palubní desce, což je ještě lepší jak nějaká páka >😁
Ondris
Protože pravostranné a levostranné řízení.
ryccardo
Razeni na podlaze neni lepsi ale vyrobne levnejsi, proto vytlacilo fofrklacek na volantu.
Avatar - narona
narona
Ještě že to ten rám mělo, aspoň je na tom bezpečnostně relativně dobře v porovnání s ostatními auty té doby.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mojí mámě při těžké nehodě rám Warťase zachránil život. Díky tomu Warťas přelomil telegrafní sloup a ne naopak. Být ve Fkode už tady s námi není. Brawo Wartburg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…