Současné, třetí vydání kompaktního leonu je na trhu již čtvrtým rokem. Nejvyšší čas na modernizaci řekli si v Martorellu. Výsledkem jsou nejen optické retuše, nýbrž i technické změny.
... ale řekl, jenže než to všichni pochopí, tak prostě ještě zku*ví pár tisíc modelů,...jo a taky ten šílený projekt, Ti co vymysleli, tak ho chtí zaplatit !!!
Opravdu jen kosmetika, pozitivum keyless start engine, negativum chybějící brzda, nové barvy nebudou beztak dostupné pro Cupru, dveře stále nepoužitelné - nejde tam dát 1,5 L pet. Opět nemožnost 4x4 s manuálem pro výkonnější motory. S displejem opět pozadu oproti přicházejícímu faceliftu Octavie, no prostě to nemají soudruzi kam dát s tím hloupě natočeným středovým panelem. A více se ukáže v ceníku a konfigurátoru.
1.5 l láhev je snad standart , když někam jedu...? :-) To je chyba.
Bohužel el.ručka už bude všude... ;-\
Design vypadá moc dobře. Leon je stále moc pěkné auto.
S tou PET úplně nesouhlasim... to, že tam není chlívek, nemusí nutně znamenat, že se tam nevejde. Já jí tam vozim úplně v pohodě. Display není pozadu, popravdě se mi stále umístění i grafika zamlouvá víc než u stávající generace i u faceliftu kdy u Octavie je to opět špatný... vůbec ten panel mi v Leonu sedí líp než u Škodovky (každý den mám posouzení), kdy u Leona šáhnu a mám, u Octávky to je na tak debilních místech... ;-\
Ano, přesně takto vypadá facelift modelu. který od počátku svého života představoval perlu mezi kompakty. Jemné oprášení a oživení linek, dotažení detailů, doplnění dekorů, kol a výbav...
Obávám se, že Octavii postihne poněkud jiný scénář. I když v mnohém společný - převodovka z číny, litrové eurošidítko pod kapotou atp 8-s8-s
Ty jsi FL OIII viděl? Mele se o něm dva roky a nikdo nic neví. Nezatahoval bych pod Leon Octu, ale nedá mi nereagovat, co je za problém s převodovkou vyráběnou v Číně, při dodržování nastavených kontrol? Stejně tak, co nutí kohokoliv kupovat tříválec, copak nejsou 1,4/1,8/2,0TSI?
Facelift Octávie bude o tom jak si na to člověk zvykne. První setkání budou rozpolcená a hodně lidí bude kroutit hlavou... Já řikám, že to je tak ošklivý až je to hezký. Velký posun je v interiéru a zadní části, která se mi líbí asi nejvíc. Na předek si bude muset člověk zvyknout, ikdyž flusalové budou flusat dál... 8-s U mě pořád platí, že Leon je z koncernu nejhezčí a i po faceliftech "sourozenců" i sebe samotného mu to místo patří dál :-!
Koupíš si dražší auto v kůži a hurá podporuješ průmysl z AUS, dnes bohužel i běžné textilní potahy pak ve spoustě evropských aut v zásadě Čína, neboť americký koncern prodal divizi právě do Asie.
Moje nejhorší obavy se bohužel naplnily - součástí modernizace je i plošně zavedená el. P brzda! 8-s8-s8-s (Snad aspoň Cupra zůstane ušetřena?) Naštěstí jsem si ale Leona prozíravě koupil už na jaře. :-):-):-)
Co se týče rozšíření nabídky el. asistentů, nemám o ně zájem (kromě monitorování mrtvého úhlu zrcátek, ale o tom se v článku nepíše) a rozhodně netoužím ani po větším počtu dotykových tlačítek na monitoru. Změny designu jsou jen minimální (naštěstí). Nový vzhled masky chladiče základní verze ani pozměněná grafika světel mě mírně řečeno nenadchly, ale něco holt změnit museli. Fajn je podle mého názoru základní volant se silnějším věncem (pokud ho skutečně má, z fotky to není zcela zřetelné) a možnost startovacího tlačítka. Předpokládám, že změní i nabídku barevných odstínů laku, ta byla dosud dost slabá...
P.S. Motor 1.4 TSI s vypínám dvojice válců se už dávno prodává i u nás a litrový čtyřválec se už taky do Leona nějaký čas montuje (u nás se ale zatím neprodával). Jsem zvědav na nový ceník, Leon už koncem loňského roku jednou podražil...
Pokud nema auto kompletne vypinatelnou stabilizaci (nevim jak ta Cupra), tak stesk po manualni rucni brzde je zbytecny. Neni dle meho nic otravenejsiho nez si chtit doprat hratky za pomoci ruckni brzdy a hned pri mensim vyboceni te uz usmernuje ESP apod.
Tych asistentov by som nezatracoval - veci ako detekcia chodcov, detekcia unavy vodica, lane assist a pod. mozu zachranovat zivoty. Napr. lane assist v Atece funguje prekvapivo dobre, myslel som si, ze to bude len taka blbina, ale korekcie volantu su citlive a v pomahaju v soferovani, nehovoriac o nejakych hranicnych situaciach (mikrospanok, chvilkova nepozornost)
Prečo nie? Ja som za každého takéhoto pomocníka. Ak časom zistíš, že ti nevyhovuje tak si ho hádam môžeš vypnúť. Ako vraví kolega vyššie, je to príspevok k bezpečnosti. Takéto odmietanie elektronických pomocníkov mi príde ako kedysi odmietanie počítačov a povedzme kreslenia projektov v ACADe namiesto ručného kreslenia. Keď sa s tým raz naučíš narábať veľmi pravdepodobne ti to podstatne zjednoduší prácu a zvýši produktivitu. Aj písať veci môžeš perom na papier, ale nieje lepšie to robiť na PC povedzme vo Worde?
Přirovnání ručního psaní a počítače vs. mechanické a el. P brzdy je fakt obludná demagogie, s touto "logickou" bys mohl zavádět i řízení a brzdy po drátě a pak už by následovalo jen autonomní řízení, prostě řidičská katastrofa!!! 8-s8-s8-s
To porovnanie patrilo k elektronickým asistentom ako takým, nie k el. parkovacej brzde. Čiže lane asist, parkovacia kamera a senzory, asistent rozjazdu do kopca, rozpoznávanie dopravných značiek, predkolízny bezp. systém a tak podobne.
Souhlas. Měl jsem spoustu těchto asistentů již v roce 2008 v Mazdě 3 MPS a další pak přibyly s X5 v roce 2014. V M140i jich tolik není, ale i tak plná spokojenost. (Chybí mi asistent slepého úhlu). Parkovací brzda je mechanická.
:no::no: ,,,, absence klas.ruční brzdy !!!!, maska ??? no to je běs !....jedině snad 8" displey, ale celkově zklamání,...napadá mne jediné, podívejte se co Vás čeká, tak koukejte rychle skoupit to co máme na skladě >:D >:D
8" displej je sice hezký, ale na jeho úkor zmizelo šest praktických tlačítek a jeden otočný ovladač po jeho stranách. A lovit za jízdy něco na dotykové obrazovce není úplně ta nejbezpečnější věc, co se dá při řízení dělat.
A i s ohledem na tu elektronickou parkovací brzdu alespoň nemusím být naštvaný, že jezdím od srpna teď už v podstatě výběhovou verzí.
Celkom nechapem tu averziu voci el. park. brzde. Mam ju v Atece, chvilu som mal voci tomu nedoveru, ale je to uplne v pohode. Sama sa aktivuje, ked zastanem a vypnem motor a deaktivuje, ked sa pohynam, netreba sa o nic starat. Je naivne si mysliet, ze vyrobca by dnes este do modernizovaneho auta dal rucnu brzdu, ktora zabera tolko miesta v stredovej konzole, navyse ked el. je uz standard u konkurencie.
Co na tom jako nechápeš? Je přece jesné, že u sportovně laděného modelu nemá el. P brzda co dělat! "Argumenty" o více místa na držáky kelímku nebo to, že to stejně blbě dělá i konkurence jsou směšné! :-!
P.S. Když už el. P brzdu chtějí nabídnout, prosím, ale jako VOLITELNOU výbavu!!! Takhle je to stejné, jako kdyby bylo auto k mání jen s automatickou převodovkou! 8-s
Jak športovo ladenému modelu? To akože kto jazdí dnes tak že potrebuje ručku? Tú treba na okruhy a ak chceš jazdiť v bežnej premávke do zákrut cez ručku aby ti vykopávalo zadok tak by ti mali zobrať noty na auto. Výrobca si urobil štatistiku kolko ludí takto jazdí a zistil že väčšina vodičov má zdravý rozum a pud sebazáchovy a tú ručku mu netreba, takže vrámci zjednodušenia výrobného procesu a šetrenia dal elektronickú parkovačku paušálne do všetkých leonov. Možno pri Cupre to bude inak, či pri okruhových špeciáloch.
Tyto rádoby "rozunné" argumenty mě fakt vytáčí. Podle tvé logiky by asi všechny auta měla mít omezovač rychlosti na 130 km/h, protože (kromě Německa) stejně nikde nesmíš jezdit víc?!!! >:D >:D >:D Jde přece taky o ten sportovní pocit řidiče, že má pěkně u pravé ruky pořádnou mechanickou páku s bleskovým účinkem, jehož intenzitu lze i dávkovat, co je na tom proboha nepochopitelného? Přece nemusím chtít mít ručku v autě jen proto, že hodlám driftovat v běžném provozu!!! 8-s8-s8-s A při rozjezdu do kopce mě auto 2s krásně podrží běžná brzdová soustava (program v ABS), na to nepotřebuju el. P brzdu!
P.S. Navíc el. P brzda znamená jen další úplně zbytečný potenciálně průserový elektrický prvek, jehož oprava se u starších vozů může pěkně prodražit. Zeptej se uživatelů starších Passatů, ty s tím mají bohaté a hlavně sakra drahé zkušenosti! >:-[] >:-[]
Ale no. A mechanická ručná brzda je vždy bez problémov? Prečo potom kolegu z STK vydurili že ju má vadnú (mazda Premacy) a oprava ho stála 630Eur?
Schválne som prešiel teraz kancle kolegov, ručnú brzdu nikto z nich za jazdy nepoužil. Okrem kolegu čo jazdieval preteky, a aj on na civilnom aute ručku používa len pri parkingu.
Zrejme toto isté urobili v automobilke, zisťovali, komu treba mechanickú ručku. Keďže len tebe, tak sa rozhodli do áut montovať elektrickú.
A neviem o akom programe abs píšeš, na corolle keď stojím do kopca a prešlapujem z brzdy auto cúvne. Teda ak nepoužijem asistenta rozjazdu do kopca či zle prestrihnem nohami. V druhom aute mám automat, tam to neriešim.
Ale takmer si trafil klinec po hlavičke - podľa mňa tzv. šporťáky (či silné autá) by mohli mať gps a čiernu skrinku napichnuté na políciu. A vieš prečo? Nie preto aby platili pokuty, to vôbec nie. Len preto, aby (ak už nič iné) hrozba pokuty im zabránila jazdiť ako blázni, alebo v prípade nehody sa nevykrúcali. To čo sa v poslednej dobe deje na cestách, to hádam ani pravda nieje. Človek aby sa už bál sadnúť do auta.
jeden koze druhý o voze. Na Atecu netreba ručku, tá nebude driftovať, na cupru by sa zišla už len pre ten pocit, ani 300 k možno netreba, ale potešia. Športové verzie si kupujú petrolhedi a tých elektronické pindy vytáčajú, ale pozeral by som na to pozitívne - vychutnávajte si 300 koní, kým nejakého ekotepilka nenapadne, že sa výkon obmedzí plošne na 100 k.
Zatial tu bola rec o beznych modeloch Leonu, ktore preberaju vybavu Atecy, takze som prispel svojou skusenostou. Bezny vodic v beznom Leone rucnu brzdu nebude pouzivat na sportove jazdenie. Co bude v Cupre uvidime o par mesiacov.
Tu nie je čo uvidieť, ak je el. rúčka v bežnom Leone, nevidím jediný dôvod, prečo by ju nedali aj do Cupry. Je ekonomický nezmysel robiť dve verzie ručnej brzdy v jednom modeli. Aj Golf má el. rúčku všade, v bežných autách aj v športových modeloch.
Ono je to ale jen a jen o vstřícnosti výrobce k zákazníkům - proč si tedy obojí provedení P brzdy může dovolit nabízet třeba Opel či Renault? A pokud je toto řešení pro VW moc drahé, tak ať raději v C segmentu el. P brzdu vůbec nedávají! 8-s8-s8-s
Nemá, na trzích, kde je skutečně zájem o ruční brzdu a ne jen internetové vzdychání, tak ji Golf má, takže o ekonomice to je jenom v tom smyslu, že kde je zájem, tak tam je i nabídka, kde zájem není, tak je kulové.
[odkaz]
[odkaz]
Nevím o jakém "vzdychání" píšeš, ale u mě je to jasné - pokud bych nedej bože své auto vybíral až dnes, (a "svého" Leona ST s ručkou už bych si tedy nemohl zadat do výroby), raději bych počkal do příštího roku na Tipo SW. To je bez debat. :-!
U masově vyráběných aut se každý výrobce snaží zasáhnout co nejvíce klientů, což znamená, že s co nejmenšími náklady se snaží zasáhnout co nejširší okruh zájemců. Golf jenom ukazuje, že otázka el. vs hand brake není věcí technického řešení, ale čistě obchodního zájmu na tom či onom trhu, prostě tam kde se to kupuje je obojí, tam kde ne, je jen to co se kupuje. Zájem jednoho klienta na tom nemůže vůbec nic změnit. Zájem jednoho klienta může změnit hromadu věcí u auta vyráběného na zakázku jako jedinečný exemplář. Ani u malosériových aut jako je LaFerrari ti nikdo nenamontuje manuální převodovku nebo ručku jenom proto, že si to přeješ. Samozřejmě když zaplatíš vývoj a výrobu jednoho unikátního LaFerrari s manuální převodovkou a ručkou a zaplatíš místo 1 mio. eur 3 mld. eur, tak ti možná vyhoví.
Mohu tě ubezpečit, že zákazníků, kteří ve svém autě nechtějí el. P brzdu, je daleko víc, než jen moje maličkost! :-) Jak říkám, je to jen o ochotě výrobce vyjít svým zákazníkům vstříc, viz třeba nový Opel Astra nebo Renaul Mégane. :-!
Že je vás víc ještě zdaleka neznamená, že je vás většina.
Např. ta Astra to má dané podle konkrétní výbavy, rozhodně si do všech verzí nemůžeš vybírat ze dvou možností. ;-)
To mi ale vůbec nevadí, můžu si vybrat Astru s nižší výbavu s poctivou mechanickou ručkou a většinu další výbavy si dát do příplatků! :-) A argument o "většině" je stejně absurdní, jako kdybys nenabízel automatickou převodovku, protože "většina" chce manuál! >:-[] Výrobce by prostě měl svým zákazníkům nabízet co největší možnost vlastní volby a ne mu diktovat. :-!
Ale v té vyšší verzi zase nemáš všechny motory... a samozřejmě, pokud tam naházíš všechnu výbavu z vyššího stupně, tak jsi cenově podstatně výš. Zkrátka... ani Opel to nedělá v zájmu vyhovět zákazníkovi, dělá to s myšlenkou, že elektrická je lepší a tudíž bude ve vyšších výbavách... podobně jako to dělá VW s multilinkem... a ani je nenapadne, že by se někdo mohl rozčilovat, že nekoupí 1.8TSI s torzkou.
Vůbec nemáš pravdu, prostuduj si český ceník Opelu, než tu začneš něco takového tvrdit. Astru můžu mít s vrcholným motorem 1.6 T/147 kW i s druhou nejvyšší výbavou, a ta el. P brzdu nemá! (Já bych ale stejně chtěl 1.4T/110 kW, ale zadek kombi ST je tak obludný, že jsem toto jinak skvělé auto bohužel musel vyškrtnout z nákupního výběru). :-!
Volba ovládání převodovky AT/MT je proti volbě ovládání parkovací brzdy zásadní věc a přesto má dnes spousta nových vozů jen jednu verzi převodovky, prostě argument většiny neokecáš ani tady.
Drtivé většině lidí je logicky jedno jaké ovládání má parkovací brzda a pokud je někdo v tomto směru "úchylný", pořídí si rovnou hydrauliku.
Jste dva nebo tři? Rozhodně vás nejsou tisíce, protože kdyby ano, tak těžko by byl Golf s obrovským náskokem nejprodávanější auto Evropy. U Opelu nebo Renaultu si klidně vsaď boty, že to takto bude v této generaci a v další se zachovají podle vzoru VW, kdoví jestli ne už při faceliftu, tak jako LED světla nenahrazují skokem xenony, ale postupně, tak jako přeplňování nevytlačuje atmo skokem, ale postupně, tak el. brzda vytlačuje postupně ručku.
Ano, el. P brza postupně vytlačuje ručku i v segmentu C a to je právě ten problém! :'-(:-O:-(8-s
Naštěstí, až bude úplně nejhůř, ještě pořád je tady Fiat Tipo! :-)
Nechápu tvoji demagogickou poznámku. Běž si nejdřív Tipo 1.4 T-Jet vyzkoušet a garantuji ti, že si na "Velorex" ani nevzpojmeneš! (pokud ho tedy sám nevlastníš!) Tipo je festovně postavené, prostorné a šmrncovní auto s velmi slušnými jízdními vlastnostmi. Ano, nemá tak precizní dílenské zpracování kabiny a agilní ovládání jako Leon, ale zato není přecpané zbytečnou elektronikou a nemusíš se strachovat o životnost motoru jako v případě TSI. Prostě každé auto má svoje plusy i mínusy. Škoda, že už se kombi verze Tipa dávno neprodává... :-!
Ano, nemá zdaleka takové dílenské zpracování (a agilní ovládání) jako Leon, který přitom není zrovna třídní elitou.
Ale pokud to někomu nevadí, je to jeho boj, takže si klidně kup co chceš, ale hlavně ať to má rukáv, protože ten je podle tebe evidentně to nejdůležitější na celém autě. ;-)
Poctivá ručka určitě není na autě to nejdůležitjěší, ale velice potěší! A ano, samozřejmě je to "můj boj", takže jsem si koupil Leona ST, ovšem ještě s mechanickou ručkou, takže jsem s ním naprosto spokojen. ;-)
P.S. O jízdní vlastnosti Leonu III. neměj žádné obavy, v měřítkách C segmentu jsou výborné!
Ty jsem dal do závorky právě proto, že se má připomínka týká zpracování, nikoli jízdních vlastností.
Je možné, že ta ručka pro pro tebe není to nejdůležitější na autě, ale podle toho jak dlouho, často a intenzivně tu na tohle "mikrotéma" píšeš, to tak rozhodně nevypadá. ;-)
Jen mě naplňuje velkým smutkem a zoufalstvím, kam se dnešní automobilový svět * a ta el. P brzda je toho naprosto typickým příkladem. Ano, teď se tato "inovace" možná zdá být jako naprosto marginální věc, ale to je jen začátek salámové taktiky, která za pár (doufejme že desetiletí) skončí naprosto sterilními přibližovadly, ve kterých "řidič" nezažije již nic pěkného. A to je opravdu hrozná představa. Doufám, že se tak ale stane až někdy v době, kdy budu někdy dožívat v domově důchodců... :-O
Áno, o americkej verzii s manuálnou ručnou viem. Ale tam je rúčka ako v GTI, tak v bežných modeloch, čiže ani tam to nie je kombinácia, ani nie je možnosť výberu (osobne podozrievam VW, že tam mechanickú rúčku ponechali, aby maximálne katovali kosty, keďže VW sú v Amerike dosť drahé). Inak autá pre americký trh sú v zásade odlišné vo viacerých veciach, tiež sa myslím vyrábajú priamo tam, nie vo Wolfsburgu, ako európske verzie.
To som nevedel; zaujímavé. Inak nezdá sa mi, že by dôvodom pre ponuku mechanickej ručnej boli želania Američanov, nemyslím, že by tí preferovali manuál (pri čomkoľvek, ako radení, tak brzdení).
Tak Seat sa evidentne pri tomto facelifte inšpiroval u nemeckej prémie, kde sa nosia tzv. neviditeľné facelifty. :-) Teda rozdiely človek musí hľadať lupou alebo priamym porovnaním pred- a po-FL modelov. Každopádne pri tak vydarenom exteriéri ani nebol dôvod nič moc meniť, stále je to jedno z najlepšie vyzerajúcich áut v triede (v kombi pre mňa top triedy). Ak si niečo zaslúžilo facelift, bol to interiér a jeho materiály a tu sa nejak zlepšenie nespomína, hovorí sa len o 8" obrazovke a menej tlačítok, čo nie je pre každého progres. Tiež trojvalec namiesto 1,2TSI nie je zrovna zlepšenie, ale to sa dalo čakať. Každopádne po tomto menšom preleštení zostáva Leon (najmä ak zachovajú doterajšie ceny) výbornou, ak nie najlepšou kúpou v triede.
súhlas, dizajn bol vydarený od začiatku, preto stačí retuš, to nie je nemecký prístup, keď si vezmeš opel moka, alebo bmw 1, tak tí museli fejsliftovať výraznejšie. Jednoducho treba dať dizajn na prvý pokus, potom stačí kozmetika.
Máš pravdu, exteriér potřeboval jen trošku retuší a drobné dobroušení. S interiérem je to horší, u nižších výbav (tedy všechno kromě FR) víc než co jiné připomínal padesát odstínů plastové šedi. Ergonomie OK, ale naprosto neútulné, strohé, pusté, smutné jak uschlá kytka v květináči. Zkusil jsem do Leona s výbavou Style posadit manželku a ta rovnou prohlásila, že tohle tedy fakt ne. Přitom je zcela spokojená s interiérem Octavie II, takže zase tak zmlsaná fakt není.
Mimochodem - ze stránek seat.cz Leon zmizel, není ani v konfigurátoru. Snad je to jen kvůli příchodu faceliftu.
Z vonku je to urcite najkrajsi model triedy, ale interier by som tak neoslavoval. Ked sa odosobnim od designu palubky, ktora mi proste pride prilis stroha, tak napr. take sedadla posobia aku uplny zaklad, nie to najlepsie v beznej produkcii (hadam ze na fotke je FR) a cele farebne zladenie je zase len x odtienov ciernej, ktora je v realite skor tmavo sivou ako ozajstnou ciernou. Chvalim ale stredovy panel, ten sa zlepsil.
Kedze vacsinu casu travim v aute nie chodenim okolo neho, tak mi to stale pride len ako taky lepsi priemer vramci triedy
Litrový trojvalec našťastie nieje v ponuke ako jediný motor. Ak chceš 1,2 či 1,4 - máš ich tiež. Žiaden problém, je to len ďalšia možnosť voľby, rozširuje portfólio. Niekto možno ďakuje pánubohu práve za ten litrový trojhrnček. Pozri ako idú 0,9 renaultu, ako čerstvé rožky.
S tou 1,2TSI si nie som istý. Určite bude aj vo FL modeli? Ale ak aj áno, bude to len dočasne, trojvalec má dve výkonové verzie, určené práve na nahradenie dvoch verzií 1,2TSI. Inak ako píšeš, stále tu bude 1,4TSI, 1,8TSI a 2,0TSI.
Btw. ten renaulťácky 0,9TCe by som nevyťahoval, to je asi najnevydarenejší príklad downsizingu, nikde na neho chválu nečítam.
1.2TSI podle mě nebude nebo bude jen dožívat. V Oktávce se nabízí jakožto základní model v pochybné slabší verzi 63 kW s pětikvaltem, která je ale o 40.000 levnější než litr 85kW s 6M.
Je zajímavé, že Golf ještě 1.0TSI nenabízí, má zatím 1.2TSI ve dvou verzích. Asi také až po faceliftu...
No tak forďácky litrák. Btw neriešim spolahlivosť ale predajnosť, a tá 0,9 proste ide. Ja osobne si myslím že momentálne všetky turbobenzíny s priamym vstrekom sú konštrukčne riešené tak, že sa karbonujú a servis je finančne náročnejší ako pri atmobenzínoch. Tie zatial preferujem i keď uznávam, že lepšie sa jazdí s turbákmi.
Proč by jsi 0.9 TCe nevytahoval. Problém lidiček, kteří ho zrovna nechválí, je v jejich schopnosti chápání. Porovnávají ho s litrovými tříválci konkurence a přitom jim nedochází, že 0.9 TCe není jejich konkurentem. Renault má tento motor jen pro malá auta a do větších aut je necpe. V Méganu a výš už ho nenajdeš. Ford nebo VW tyto motory cpe i do Mondea a Passata.
??? VW žádný tříválec do Passatu necpe. A naopak, malé vozy koncernu mají pod kapotou nejčastěji buď oturbený litrový tříválec nebo dokonce čtyřválec 1.2 a obdobně je tomu u Fordu, tak s čím jiným by podle tebe měl být 0.9 tCe srovnáván?
Cpe snad Renault 0.9 TCe do Mégane a výš? Necpe. Podívej, kam to cpe VW nebo Ford a pak si přijď pokecat. Neříkej, že nevýš, jaký motor 1.0 TSI nahrazuje? Neříkej, že nevíš, kam patří v hiearchii forďáckých motorů 1.0 EB? Proti těmto tříválcům má Renault 1.2 TCe. Je to tak těžké pochopit?
Z mého pohledu je vždy důležitější to, jak dobrý (silný) motor si můžu koupit, než to, jak špatný (slabý) motor si můžu koupit. Takže 1.0EB v Mondeu je sice zvláštní kombinace, ale dokud je tam i 1.5EB a 2.0EB, tak to není problém.
A naopak. 1.2TCe je sice fajn motor, ale pokud to bude benzínový top u GrandScenicu nebo Kadjaru...
U Clia ten problém zmizel s příchodem MT pro 1.2TCe.
Líbí se mi. Změny na exteriéru minimální, ale vzhledem k tomu, že vypadal Leon skvěle už před faceliftem, tak to je jen dobře. Zadní světla se mi po faceliftu líbí dokonce i víc a i přední jsou modernější. Jestli budou navíc ještě o něco lépe svítit... V interiéru keyless, bezdrátové nabíjení a zlepšení konektivity super, lepší displej taky, přidání asistentů je taky vítanou evolucí pro ty, kdo je využijí. Umístění USB ve středovém panelu měly již modely 2016, ale jeden přibyl i pro spolujezdce :-) Co se týče motorů, vybere si skoro každý, pokud nechce čtyřkolku v benzínu. Jaké budou materiály a zpracování ve výbavě excellence, to chce vidět naživo a snad to bude taky k lepšímu. Mrzí mě jen ztráta ruční brzdy a nevyřešení výškového polohování bezp. pásů. Pořád si myslím, že by zejména sportovní model měl mít brzdu ruční a ne jen tlačítko. Asi jen čistě pro ten pocit :-) Za chvíli asi budeme jezdit bez volantu :-) Ale jinak chválím. Pořád je to hezké autíčko...koupil bych si ho znova.