Modernizovaný Seat Leon: Retuše a tříválec!
Současné, třetí vydání kompaktního leonu je na trhu již čtvrtým rokem. Nejvyšší čas na modernizaci řekli si v Martorellu. Výsledkem jsou nejen optické retuše, nýbrž i technické změny.
Španělé jsou akčnější, než kdy před tím, takže chrlí jednu novinku za druhou. Po kompaktním zcela novém SUV Ateca přichází nyní na řadu tradiční Leon. Seat uvádí, že se jedná o jeden ze tří klíčových modelů. Z toho důvodu je třeba mu věnovat patřičnou péči. „S novým leonem chceme pokračovat v úspěšném příběhu jednoho z nejvíce imponujících modelů naší značky. Nově přidáváme další systémy pro zvýšení bezpečnosti, ovšem pozadu nezůstává ani pokročilá konektivita či asistenční systémy, usnadňující život řidiči,“ říká k novému Leonu Dr. Matthias Rabe, výkonný ředitel pro vývoj u španělské automobilky.
Více harmonie i osobitosti
Seat Leon vždycky sázel na design. Bez ohledu na generaci se tak vždy jednalo o atraktivní stroj kompaktní třídy. Inovované vydání se tomuto nehodlá v žádném případě zpronevěřit. Spíše naopak. Chce designovou stránku věci dále posílit. Připomínáme, že ve třetí generaci Seat mluvil v případě leonu o celé rodině modelu. Kromě hatchbacku s pěti dveřmi se nabízí rovněž třídveřové provedení SC s kratším rozvorem náprav a dále atraktivní kombi ST. Posledně jmenovaná verze dosáhla tržního podílu v rámci modelu zhruba 35 procent. Takže co je na autě vlastně nové?
Na první pohled je to přední část s jinak provedenou maskou chladiče. Ta je nyní výraznější, k čemuž přispívá i extra porce imitace chromu. Nově tvarovaný je rovněž přední nárazník. V kabině je novinkou 8palcové rozhraní, které nahrazuje některá dříve nezbytná tlačítka. Naštěstí ovládání ventilace a klimatizace zůstává samostatné, což chválíme. Novinkou v interiéru je ambientní osvětlení s možností měnit jeho intenzitu. Toto se uskutečňuje přes zmíněné rozhraní.
Snadněji nejen v koloně
Zmínili jsme pokročilé systémy ulehčující řidiči život. Z nich uvedeme Traffic jam assist neboli asistent jízdy v zácpě. Převzatý je z modelu Ateca, přičemž zvyšuje pohodlí a bezpečnost při častém krátkém zastavování vozu. Dále je to adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control). Dokáže vozidlo samočinně zpomalovat a to bez omezení v podobě rychlostního intervalu. Novinkou je elektromechanická parkovací brzda, která si vyžádala změny na středním tunelu v kabině vozidla.
Z technických novinek stojí za to nová sedmistupňová dvouspojková převodovka ve spojení s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW. Pojí se s Leonem ST 4Drive, tedy s verzí s pohonem všech kol. Jedná se o novou v Číně vyráběnou převodovku DQ381 se spojkami v olejové lázni dimenzovanou na točivý moment až 380 N.m. Novinkou v oblasti zážehových motorů je tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW. A dále můžeme zmínit motor 1.4 TSI s technologií odpojování válců ACT.
Inovovaný leon se právě představil, kdy se objeví na českém trhu zatím nevíme, ale věříme, že to bude hodně brzy, neboť Seat se zaváděním novinek na trh obvykle moc nečeká. Tak snad se brzy dočkáme.