Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Seat Leon: Retuše a tříválec!

Tomáš Dusil
Diskuze (103)

Současné, třetí vydání kompaktního leonu je na trhu již čtvrtým rokem. Nejvyšší čas na modernizaci řekli si v Martorellu. Výsledkem jsou nejen optické retuše, nýbrž i technické změny.

Španělé jsou akčnější, než kdy před tím, takže chrlí jednu novinku za druhou. Po kompaktním zcela novém SUV Ateca přichází nyní na řadu tradiční Leon. Seat uvádí, že se jedná o jeden ze tří klíčových modelů. Z toho důvodu je třeba mu věnovat patřičnou péči. „S novým leonem chceme pokračovat v úspěšném příběhu jednoho z nejvíce imponujících modelů naší značky. Nově přidáváme další systémy pro zvýšení bezpečnosti, ovšem pozadu nezůstává ani pokročilá konektivita či asistenční systémy, usnadňující život řidiči,“ říká k novému Leonu Dr. Matthias Rabe, výkonný ředitel pro vývoj u španělské automobilky.

Více harmonie i osobitosti

Seat Leon vždycky sázel na design. Bez ohledu na generaci se tak vždy jednalo o atraktivní stroj kompaktní třídy. Inovované vydání se tomuto nehodlá v žádném případě zpronevěřit. Spíše naopak. Chce designovou stránku věci dále posílit. Připomínáme, že ve třetí generaci Seat mluvil v případě leonu o celé rodině modelu. Kromě hatchbacku s pěti dveřmi se nabízí rovněž třídveřové provedení SC s kratším rozvorem náprav a dále atraktivní kombi ST. Posledně jmenovaná verze dosáhla tržního podílu v rámci modelu zhruba 35 procent. Takže co je na autě vlastně nové?

Na první pohled je to přední část s jinak provedenou maskou chladiče. Ta je nyní výraznější, k čemuž přispívá i extra porce imitace chromu. Nově tvarovaný je rovněž přední nárazník. V kabině je novinkou 8palcové rozhraní, které nahrazuje některá dříve nezbytná tlačítka. Naštěstí ovládání ventilace a klimatizace zůstává samostatné, což chválíme. Novinkou v interiéru je ambientní osvětlení s možností měnit jeho intenzitu. Toto se uskutečňuje přes zmíněné rozhraní.

Snadněji nejen v koloně

Zmínili jsme pokročilé systémy ulehčující řidiči život. Z nich uvedeme Traffic jam assist neboli asistent jízdy v zácpě. Převzatý je z modelu Ateca, přičemž zvyšuje pohodlí a bezpečnost při častém krátkém zastavování vozu. Dále je to adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control). Dokáže vozidlo samočinně zpomalovat a to bez omezení v podobě rychlostního intervalu. Novinkou je elektromechanická parkovací brzda, která si vyžádala změny na středním tunelu v kabině vozidla.

Z technických novinek stojí za to nová sedmistupňová dvouspojková převodovka ve spojení s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW. Pojí se s Leonem ST 4Drive, tedy s verzí s pohonem všech kol. Jedná se o novou v Číně vyráběnou převodovku DQ381 se spojkami v olejové lázni dimenzovanou na točivý moment až 380 N.m. Novinkou v oblasti zážehových motorů je tříválec 1.0 TSI o výkonu 85 kW. A dále můžeme zmínit motor 1.4 TSI s technologií odpojování válců ACT.

Inovovaný leon se právě představil, kdy se objeví na českém trhu zatím nevíme, ale věříme, že to bude hodně brzy, neboť Seat se zaváděním novinek na trh obvykle moc nečeká. Tak snad se brzy dočkáme.

Tomáš Dusil
Diskuze (103)
22. 11. 2016 14:36
Ceny facelift
Od dneška jsou na konfigurátoru ceny Leona a Leona ST po faceliftu.
21. 10. 2016 23:48
Re: elektricka parkovacia brzda
Jen mě naplňuje velkým smutkem a zoufalstvím, kam se dnešní automobilový svět * a ta el. P brzda je toho naprosto typickým příkladem. Ano, teď se tato "inovace" možná zdá být jako naprosto marginální věc, ale to je jen začátek salámové taktiky, která za pár (doufejme že desetiletí) skončí naprosto sterilními přibližovadly, ve kterých "řidič" nezažije již nic pěkného. A to je opravdu hrozná představa. Doufám, že se tak ale stane až někdy v době, kdy budu někdy dožívat v domově důchodců... :-O
Avatar - white label
21. 10. 2016 20:27
Re: elektricka parkovacia brzda
Ty jsem dal do závorky právě proto, že se má připomínka týká zpracování, nikoli jízdních vlastností.
Je možné, že ta ručka pro pro tebe není to nejdůležitější na autě, ale podle toho jak dlouho, často a intenzivně tu na tohle "mikrotéma" píšeš, to tak rozhodně nevypadá. ;-)
21. 10. 2016 20:04
Re: elektricka parkovacia brzda
Poctivá ručka určitě není na autě to nejdůležitjěší, ale velice potěší! A ano, samozřejmě je to "můj boj", takže jsem si koupil Leona ST, ovšem ještě s mechanickou ručkou, takže jsem s ním naprosto spokojen. ;-)
P.S. O jízdní vlastnosti Leonu III. neměj žádné obavy, v měřítkách C segmentu jsou výborné!
Avatar - white label
21. 10. 2016 19:01
Re: elektricka parkovacia brzda
Ano, nemá zdaleka takové dílenské zpracování (a agilní ovládání) jako Leon, který přitom není zrovna třídní elitou.
Ale pokud to někomu nevadí, je to jeho boj, takže si klidně kup co chceš, ale hlavně ať to má rukáv, protože ten je podle tebe evidentně to nejdůležitější na celém autě. ;-)