Re: Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavn
Proc nas porad acz okolo Tesly bombarduje jen a jen negativnima clankama?Nikdy nic dobre-jen spatne..A o fanatismu k jiste znacce bych radsi mlcel..ze?
Re: Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavn
Včera napríklad Tesla oznamila svoje štvrťročné výsledky v ktorých informovala o 92% zvýšení predajov a po dlhých rokoch vykázala zisk. Článok s touto informáciou by bol ďaleko zaujímavejší ako počúvať táranie 84 ročného seniora.
Re: Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavn
Jako minulý rok, 3/4 roku v mínusu, poslední 1/4 letí mírný zisk. Minule to bylo kolem 390 mil. USD, což je pořád kapka oproti celkovým investicím, které už tam zahučely.
Re: Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavn
Politiku GM jsem nikdy nemel rad, ale v tomhle ma pravdu. Vsichni tihle ekofasisti by se meli nazyvat sektou. Jen na rozdil od nej vidim mnoho duvodu, proc tahle firma ma sanci prezit. Vsude po svete a v Evrope uplne nejvic jsou plne vladni budovy zelenych fanatiku nebo jen tech, kteri si na ne z duvodu dobreho byznysu hraji, takze Tesla bohuzel jen tak nezanikne, i kdyby se na jeji provoz mel skladat v USA danovy poplatnik. :-!
Kdo jiný na světě vyrábí elektromobil srovnatelný s Teslou? Kdo vyrábí čím dál složitější a méně spolehlivá auta? Komu vadí, že mu ujel vlak a pomalu mu zvoní hrana? Možná v odpovědích na tyto otázky nalezneme důvody neustálé kritiky Tesly.
V podstatě Tesle fandim, ale nemůžeš dlouhodobě vyrábět něco, co není ekonomicky rentabilní. Musk již cca. 7 let každým rokem rozjíždí ekonomickou spirálu nových investic s tím, že se mu podaří dostat na takový objem výroby, že začne ukrajovat z investovaných nákladů. To se ale zatím neděje, a to má zatím silnou podporu od investorů a státních úřadů. Už jsem to tu psal minule, nic mu nezbývá než to dotáhnout do úspěšného konce, protože kdyby to dnes stopnul, zůstal by po něm dluh až 10 mld USD.
Jestli podnikáš a 5-7-10 let ti to nenese zisk, tak je někde chyba, navíc Musk těch slibů už dal spousty. Chápu všechny argumenty typu že je průkopník, že malinké dílčí výsledky má, že dělá dobrou věc. že bla, bla, bla............... . Celá Tesla se dostává stádia vabank. Zatím funguje díky investorům /což je v pořádku je to jejich volba/ a také za štědré podpory daňových poplatníků /viz. dotace na nákupy aut v jednotlivých us státech/ což už tak košer není.
Dotace na nákupy aut v jednotlivých us státech? Ale přeci, pokud vím, tak tyhle dotace fungují tím způsobem, že Vy jakožto zákazník si to auto koupíte za plnou cenu a stát Vám tu dotaci (většinou těch 7500 dolarů) vyplatí zpět.
U koho skončí? Vzhledem k tomu, že ji zpětně dostane zákazník, tak bych si tipnul, že u zákazníka. :-)
Podporuje nákup elektromobilů obecně, nikoliv jen elektromobilů od Tesly. Ovšem nemůžeme Tesle zazlívat, že se stala první automobilkou, která jde do elektromobilů vším, co má.
Něco jiného jsou ZEV kredity v Kalifornii, které se vyplácejí přímo automobilce a ta je dále přeprodává jiným automobilkám, které prodávají spalováky, aby v Kalifornii své vozy mohly prodávat. Ale to není problém Tesly, že většina automobilek vyrábí jen spalováky.
Ano, jde to z peněz daňových poplatníků, a co? Je to dotace, všechny státní dotace jdou z daní. :-)
Stačí si oprášit jak ekonomický princip dotace. Tipuješ špatně.
Jinak mě to až tak nebere, ale doposud automobilka prodávala modely s cenou kolem 2M, proto se může zdát opodstatněná stížnost daňových poplatníků, že chudí přispívají na auta ekonomicky silnější skupině obyvatel.
Samozřejmě, máte pravdu, protože, když těch 7500 dostane zákazník až zpětně od státu po zakoupení výrobku, neskončí těch 7500 dolarů u zákazníka v kapse, ale v kráteru na Měsíci. :-)
Ziskovost už slíbil několikrát, pokud bereš v potaz jenom poslední slib tak ano, až v roce 2020, ale tak jak se posouvaly termíny uvedení modelu S a poté modelu X na trh tak se posouvaly Muskovi sliby, předposlední slib byl, že zisková bude v roce 2016.
[odkaz]
Zatímco za vlády Boba Lutze málem GM zkrachovala a stát ji z daní musel dotovat částkou přes 11 miliard dolarů, kterou do teď pokud vím nesplatila, Tesla finační podporu 465 milionů dolarů jako jediná automobilka splatila. Tesla má marži na vozech v současnosti asi 25%.
Taky je pravda, že by Tesla nemusela tak masivně investovat, aby byla v zisku. Jenže oni narozdíl od kritiků mají rozum. Ve chvíli, kdy kromě jiných i např. VW prohlašuje, že do roku 2025 bude čtvrtina jejich vozů na elektřinu, si Tesla prostě nemůže dovolit masivně neinvestovat, každá větší automobilka by je smetla jako nic. VW má přes půl milionu zaměstnanců, Tesla nějakých 14 tisíc. Tímhle způsobem si zajistí, že i za pár let, až se většina automobilek přesune k elektromobilům, budou pořád jedni z největších výrobců elektromobilů.
první úvěr co dostali splatili, pak dostali druhý, ale ten byl na nové modely s nízkou spotřebou a emisemi a na rozvoj, ten zatím nesplatili, je dlouhodobý a s nízkými úroky
Presne toto som hovoril ja.. Teslaci su ako Applaci.. pre nich je to cool, tak to musia mat. Hned ma pri tom napadnu ti naruseni degesi ,co stoja rady na novy Iphone..
Povedzme si pár faktov o tom, čo dokázal Bob Lutz:
- za 7 rokov spravil sekeru vo výške cca 50-násobku toho, čo Musk získal od investorov za 9 rokov. Bob svoj účet dosiaľ nezaplatil.
- odpísal vodíkové autá ako nereálne
- jeho postoj k elektromobilom je podobný, ako sa pred 100 rokmi pozerali na kone vs. autá. Sakra chlape, máš dosť rokov, aby si si to mohol pamätať, alebo to aspoň počuť od svojho otca! Vlastne keby si si to pamätal, tak by si vedel, že prvé auto, ktoré v tých časoch prekonalo rýchlosť 100 km/h bol elektromobil...
Za mňa tento 84-ročný pán nemá vôbec žiadny kredit na to, aby ho ostatní brali vážne, pokiaľ hovorí o moderných technológiách alebo dlhoch iných.
Tesla získala mnohaletý náskok, který masivními investicemi stále udržuje, ne-li zvětšuje. Všichni hoši kteří zaspali mají jedinou šanci - přesvědčit akcionáře, aby donutili Teslu snížit investice a začít generovat zisk. Proto ta "upřímná starost" představitelů autoprůmyslu o zisk Tesly. Naštěstí akcionáři Tesly dobře vědí, že to je krátkozraký postup, kterým by uškodili jenom sami sobě a ztratili náskok, který dělá stroje Tesla jedinečné a to zase zaručuje rychlý a dlouhodobý růst společnosti.