Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavný Bob Lutz

Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavný Bob Lutz

Fanoušci Tesly jsou jako náboženští fanatici, říká slavný Bob Lutz Zdroj: acz

Diskuze (34)
Bývalý vysoce postavený manažer několika amerických automobilek přirovnává Elona Muska k Stevu Jobsovi. Kompliment to však není.

Bob Lutz, který zastával vysoké manažerské funkce v automobilkách Ford, Chrysler nebo General Motors, nikdy nešel pro ostré slovo daleko. Nyní si opět vyšlápl na americkou Teslu a jejího šéfa Elona Muska. A servítky si ani tentokrát rozhodně nebral.

„Fanoušci Tesly jsou jako členové náboženské sekty,“ prohlásil Lutz v ekonomickém pořadu Squawk Box vysílaném americkou stanicí CNBC. „Stejně jako Steve Jobs byl uctíván v Applu, je Elon Musk viděn jako vizionářský bůh, který slibuje fantasmagorickou budoucnost, utopii ziskovosti a výrobního objemu,“ říká dnes čtyřiaosmdesátiletý manažer.

Jenže zatímco Steve Jobs Apple skutečně pozvedl, Musk se zatím podle Lutze může pochlubit jen rostoucí ztrátou a zvyšujícími se výdaji. Výsledkem je tak fakt, že výrobce elektromobilů negeneruje peníze.

„Nevidím nic, co by mně dávalo důvěru, že tato firma může přežít,“uvedl též Lutz s odkazem na to, že finanční injekce společnosti vydrží jen pár čtvrtletí. Zároveň si ale odmítl vsadit na to, kdy Tesla zbankrotuje.

Lutz už Teslu kritizoval v minulosti, i proto mnozí fanoušci Tesly argumentují, že i tentokrát známý byznysmen uvádí zavádějící informace. Lutz třeba v rozhovoru tvrdil, že Tesla prodává vozy pod cenou, protože v prodejní ceně nezohledňuje práci a materiály. Ve skutečnosti se ale hrubá marže výrobce v posledních čtvrtletích pohybuje kolem 20 %.

Sám Elon Musk na Lutzova slova reagoval s humorem. Na své oblíbené sociální síti Twitter zveřejnil svým fanouškům vzkaz: Vážení členové sekty, zbožňuji vás.

Bob Lutz patří mezi nejuznávanější manažery světa. Během své bohaté kariéry vystřídal mnohé pozice u BMW, Fordu, Chrysleru nebo General Motors. Dnes působí ve firmě VLF Automotive, která chce vyrábět upravený Fisker Karma s osmiválcem pod kapotou (Destino V8) nebo sporťák Force 1 V10 na bázi Dodge Viper.

Vstoupit do diskuze (34)