Mezi 1500-1600kg pravidelne navazi i passatu a superbu s 2.0l naftou a to to jsou predokolky. Takze jak alfa, tak jaguar furt dobry vysledek, ne? ;-) Ikdyz materialy podsouvaji jina, lepsi cisla, ale to u vsech.
A ad to mondeo, to je jeste o dalsich 100kg vys, i podle testu, i pocitove. Zminit to v testu beru, ale jak pises, melo by se zminit krom tech minusu i plusy (a naopak minusy u tech prehnane odlehcenych).
Ono problem je cena. Momentalne stoji sucasna Insignia OPC od 36 tis eur. Co si pamatam, tak pokuta za nadmerne emisie CO2 u minuleho Superbu V6 bola 3000+ eur. To je vyznamna polozka a zial zakaznici ani pri OPC asi nebudu ochotny priplatit tolko za exklusivitu pri aute za +- 40 tis.
U medveda za 80 tis. si to mozu dovolit, marza tych par tisic naviac znesie :-)
Co by ale urobit mohli je nejaka limitovana edicia s nabusenou V6 zatial co bezne OPC bude len silny I4. Ako spomienka na 90 roky ked vznikli v mainstreame rozne limitovane super sedany.
Prémia je iná vec, to nie je automaticky prenosné na mainstream. Jasné, bolo by fajn, keby tu aspoň jeden V6 mainstreame zostal, ale som skeptický, a to aj čo do predajov (sám hoci jasne preferujem benzín, do maistreamovej strednej by som si benzínový V6 nekúpil: jednak z takmer 5 metrového primárne rodinného auta nikdy nebude športiak, jednak dnes už dvojlitre poskytujú taký výkon, že sú viac ako dostatočné).
V nedávnom videoteste porovnávali Jaguar XE a AR Giuliu. Obe autá zobrali odvážiť a obe mali cez 1500 kíl, Alfa pár kíl viac, ale XE takmer 1,6 tony! So štvorvalcovými dízlami, pričom obe autá deklarujú výrazne nižšiu hmotnosť asi o metrák. Ale jediný, komu sa to otrepáva o hlavu, je Ford Mondeo. 8-s
Aby bolo jasné, ja netvrdím, že ja osobne sa teším trendu osekávania materiálov, ale že takto sa to v médiách v poslednej dobe berie: Mondeo nepochvália za komfort a kultivovanosť, ale skritizujú za nadváhu. Pri Superbe síce pochvália agilitu, ale už zamlčia s tým spojené negatívne dopady na kultivovanosť.
Osobne mám radšej agilnejšie autá, ak to má ísť ale (v iných ako športovo ladených autách) na úkor komfortu a kultivovanosti, tak to nevnímam ako dobrý trend.
Něco si o hlučnosti nastuduj a pak se ptej proč testeři mluvi o tom, že je mondeo tišši než i ten passat a patři na špičku třidy. A ptej se jak je možne, že koncernově oškubana octavia miva v testech meně db než takovy golf.
Precejen pro Opel, jakozto soucast GM neni takovy problem nejakou tu V6 nabizet. To samy auto jako tady v Evrope se bude urcite nabizet minimalne v Severni Americe a tam by to V6 nebo R6 chybelo.
Stejne by se dalo uvazovat i u premie, ze je nesmysl aby C63 AMG bylo jedine co zustane u V8 kdyz konkurence RS4 / M3 presli na 6 valcu, a prece si to nejak MB obhajil (zjevne i ekonomicky). Doufam ze Opel bude stejna vyjimka potvrzujici pravidlo v mainstreamu. ;-)
Vidim to podobne, naviac Ford konecne ma aj zodpovedajuci diesel (2.0 biturbo), ktory stiera rozdiel v agilite oproti vacsine mainstreamu konciacom na +- 180 konoch.
V tejto triede ani tie najlahsie auta nie su zrovna lahke, tak preco potlacat komfort cestovania za ucelom ziskania par desiatok kg hmotnosti.
No ja jsem konecne rad ze se o tom zacina mluvit, ikdyz samozrejme u superbu nebo octavie se to tady clovek na plna usta nedocte, kdeze se ta zazracna lehkost bere.
Pro me to je Pyrrhovo vitezstvi o ktere nestojim, zvlast ve tride superbu a tom neustalem vtloukani lidem jakove to jsou vlastne limuziny je spatne odhlucneni proste jasna chyba. Takze kdyz se vratim k tomu co pise iudex, ze trend je jasny a radeji hlucny superb nez tiche, ale tezsi mondeo, tak ja jsem sakra rad, ze to alespon ford jeste dela poctive, ikdyz tezce. A pokud pujde Insignie ve slepejich prehnaneho odlehceni za cenu hlucnejsiho auta, tak ja tomu tleskat urcite nebudu a beru to jako chybu.
Bodaj by si mal pravdu, ale obávam sa, že nie. Buick je pre Ameriku, Holden pre Austráliu a to je úplne iná situácia, tam sa šesťvalce nosia (zatiaľ). Aj Passat má v Amerike šesťvalec (Jetta dvojliter, Golf 18,ku...) a v Európe nemá, takže argumentácia zámorím nie je dostatočná.
No nechame se prekvapit, ja si myslim ze V6 prijde (bude to motor od holdenu nebo od chevroletu),
o Astre K se take rikalo ze nebude mit jine prevodovku nez sestistupnouvej manual a rekl to na nejakej ofiko veceri novinarum nekdo z vyvoje,
A ejhle je tam i robotizovana i automat :-)
co se tyk avyplatiu nevyplati, Opel nebud emuset investovat velke castky do vyvoje toho motoru.
Protoze ho jev pouzije v ramci koncernu jako do soucasne 2,8 V6 Turbo kde blok je Holden, turbo Saab a elektronika Opel :-)
na platforme E2XX mosto na V6 bude, tak si drzme pesti :-)
protoze do buicku a holdenu V6 pujde urcite. I kdyz pravda soucasny buick regal se dela jako hybrid, vyrabi se v nemecku na stejne licne jako insignie, ale do insignii neni dostupny.
Přesně tak, ubrat váhu auta díky vylepšené struktuře karoserie nebo použitím lehčích materiálů je složité a drahé, ubráním tlumících hmot se dá čarovat v řádech desítek kilogramů velmi snadno, jen je to pak poznat na akustické "pohodě". Mazda 6, superb atp. jsou chvályhodně lehká auta při svých rozměrech, ale většina deset let starých aut v dané třídě je od kol a karoserie mnohem lépe odhlučněná. Něco za něco.
Naftový dvojliter je pilier predajov súčasnej Insignie, takže s určitosťou bude aj tu. Pri takýchto maskovaných jazdách sa ešte o technike moc podrobne nehovorí, celkom sa divím, že zverejnili čísla o jednapäťke. Inak zdá sa, že trend v mainstreame je motorová racionalizácia tak, že budú len tri (benzínové) motory: 1,0, 1,5 a 2,0 a tieto objemy pokryjú všetko od miniáut po strednú triedu (výkonovo od nejakých 55 do 300+ koní). Ford s tým začal, VW pokračuje a teraz to vyzerá aj na Opel (ešte Francúzi musia pochopiť, že s 1,6kou to neuhrajú).
Pod nedávnym článkom tu viacerí tvrdili, že V6 v OPC bude. Podľa tohto to ale nevyzerá reálne. A podľa mňa ani nemá logiku, aby Opel zostával posledným mohykánom, keď všetka konkurencia prešla na dvojlitre. Bolo by to síce pekné a pre Opel imidžovka, ale ekonomicky asi nezmysel.
Ono fyziku neodžubeš. 175 kíl pri väčších rozmeroch musíš nahnať materiálmi: tenšie plechy, menej tlmiacich hmôt a pod. Ale taký je trend: radšej hlučnejší a menej kultivovaný Superb, než komfortné a tiché, ale ťažké Mondeo.
Už je to vážně trapný. Konečně si uvědomte, že automobilky přestávají dělat šestiválce prostě proto, že se jim nevyplatí. Nemá to nic do činění s CO2. Flotilové emise Opelu by OPC V6 asi nezruinoval, když mohou existovat automobilky jako BMW nebo Mercedes, že?
Ale je hezký mít viníka, na kterýho jde ukázat prstem..