Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na vidlicové uspořádání. Nyní se vrací zpět řadová koncepce, ale důvody jsou trochu jiné, než si myslíte.
Ale tahle úroveň se mi líbí = já i dřív čet spíš jinde a tady jen pokecal, ale naposled sem dal pět odkazů proti nule a protidiskutujícího to neodradilo od toho mlít to svý = a to byla nějak poslední kapka
Ale když sem náhodou zahlíd tenhle článek tak to prostě nešlo nepochválit :-)
Tiez som mal cca 2 tyzdne pauzu. Clanok som este necital, ani diskusiu, len som ta tu zazrel, tak ma to "prilakalo" >:-[]
Welcome back ;-)
A posluchaj... >:-[]
Je to sice mlácení prázdné slámy, ale když se budeš rozhodovat, jestli tvůj vlastní názor nebo jakýkoliv novinář, či kdokoliv jiný...pak platí, že autem budeš jezdit ty a pocity ostatních jsou tak v zásadě bezpředmětné ;-)
Víš kulové samosebou. Ano, co se týká aut, zajímá mě jak se jezdí mě a ne jak Vaculíkovi. Auta si řídím, on mě nevozí. Tato paralela pak platí i pro ostatní aspekty a obory, které mě zajímají.
V soukromém i profesním životě si pak vážím všech, kteří mají svůj názor a nepapouškují. Takových se najde vždy dost ;-)
Tipuj si co chceš, tyhle akademické debaty se mi příčí. Nemají smysl a obzvláště ne na autoserveru.
Nemáš koule na to přiznat, že zbytečně mlžíš. Proto ty výhybky. Jestli máš něco v hlavě, tak i ty sám přihlédneš k názoru jiných, ale směrodatné zůstává, jak daná věc (ne)vyhovuje tobě samému.
K motorům M-B a článku: skvělá práce a článek erudovaný, plný, informativní.
Jo, cítím drobný rozdíl, a to zejména oproti panu Foktovi a jeho nedávné recenzi nového crossoveru od Toyoty. Tu jsem nedočetl ani do poloviny první věty. >:D
Re: divím se, že to mikrohybridní řešení už není běžné...
Nějaké byly. Nejlépe si vybavuji předchozí generaci Smartu. PSA myslím také něco mělo. Mám takový pocit, že BMW to má v rámci EfficientDynamics. Určitě budou i další. 12 V systémy jsou malorážky, prakticky nepostřehnutelné. Snad cokoli s ISG (kombinovaný alternátor a startér) může tuhle funkci mít a ty byly typicky spojené se stop-start systémy. A 48 V síť je pořád novinka, zatím ji má jen Audi. Příští evoluce Golfu ji má mít a mluvilo se i o hybridu tohoto typu.
aku mikrohybridu 0.9kWh, tedy během delší jizdy stihne klidne i několik desitek cyklu vybit/nabiti.
nepochybuju o tom, ze aku vydrzi několik let, tedy v realu cca 10tis cyklu.
kazdopadne pokrok...
Aktuálně hlavní benzinová motorizace, tj. benzinový dvoulitr (jeho běžné verze) pro B,C a příp. D segment je horší než stejné motory relevantní konkurence (zbytek D3), jak dynamicky, tak spotřebou. Proto je nový R4 benzin tak očekáván.
Podobně je to u dýzlových šestiválců, aktuálně hlavní to motorizace D a lux. segmentu. Stávající V6 je jen v jedné výkonové variantě, parametrově odpovídající max. základním variantám u konkurence. Proto je nový R6 dýzl biturbo naprostá nutnost.
Obecně se dá říci, že v Dieslech je MB za konkurencí výkonově.... alespoň to dohání spolehlivostí, ale v případě benzínů zvláště velkoobjemových je situace naprosto opačná viz. problémy BMW s 50i (ten novej má 1026 změn a je v prodeji max rok)
Myslím, že jsem to napsal zcela jasně, mluvím o dvou kategoriích motorů, které jsou v daných třídách těmi hlavními. Argumentace spolehlivostí?? Ony se benz. dvoulitry a dýzlové šestiválce audi a bmw ve srovnání s těmi od MB rozpadají, nebo jak to myslíš? A jak s těmito dvěma motorizacemi souvisí benzinová V8? Prostě zmatečné!
Jestli si dobře vzpomínám, problémy byly s tím prvním přeplňovaným 4,4 V8 a už 6GC mělo od uvedení inovovanou verzi (twinscroll turbíny atd.), zbytek tuhle verzi dostal snad do roka.
Proč se stále vyvíjí nové a komplikovanější spalovací motory, aby se zvětšila jejich účinnost o pár procent a o pár procent se snížily emise, když už dávno existují elektromotory, které emise neprodukují, nemá se na nich téměř co pokazit, možná tak ložiska a samozřejmě baterie, ale i ty mají v dnešní době životnost stovky tisíc km, nevyžadují údržbu a šetrné zacházení jako studené motory, náchylná turba a vstřikovače, filtry pevných částic,... že by šlo jenom o peníze? :-)
Ještě jsem neviděl elektromotor neprodukovat žádné emise, leda že by mělo auto solár na střeše a nebralo šťávu ze zdrojů jako je jádro či uhlí, které tvoří drtivou většinou zdroje výroby ele. energie ;-)
Jasně, že jde "jenom" o peníze. Kde na sídlišti, kde hledáš 20 minut místo na zaparkování, nabiješ akumulátor? Sorry, ale 1,5 km dlouhou prodlužovačku fakt nemám. Navíc by ji naši sběrači pokladů za 2 minuty ufikli....
Až půjdete večer, nebo nad ránem sídlištěm, kde chodníky budou plné, volně ležících, neoznačených hobby prodlužovaček... to je na pracovní úraz, být omotán a shozen k zemi kusem kabelu. Až tam budou 400V volně ležící kabely, a bude pořádný liják, skoro bych ven nechodil :-)
pokud vyloučíme pantografy a stokilometrové prodlužovačky, pak ty úžasné elektromotory potřebují baterie (a ty už tak úžasné rozhodně nejsou a navíc jsou i pekelně drahé)
Nejčastější příčinou poruch dnešních aut je elektronika a té je v elektroautech ještě víc než v autech se spalovacím motorem. Takže s tou spolehlivostí elektroaut to ve výsledku dopadá tak, že rozhodně nejsou nejspolehlivější, ale právě naopak:
[odkaz]
Souhlasim, je to nejlepsi volba.
Ja si dobre vzpominam na jizdu 2000km s V8 benzin E500, to je teprve vec a kupodivu zas tak moc to nezere, dokud teda na to nezacnes slapat (= hrat si na stihacku) ... ale ruku na srdce, kdo to potrebuje ... 6ti valec do kazde rodiny! (a ten taky neni potreba, ale v Mercedesu by mel byt) :-)
Jak rikas kolego....ja osobne, ac se to nekomu muze zdar jako pohadka bezne kdyz jedu dalku a drzim se do 150kmh mam spotrebu do 9.5L. Mam i rekordy jako 7.7L Kaprun Prahs appd...bezne svizne praha brno kolem 9....jako kdyz na to dupes a nebo jedes 180 a vic tak ses na 12-14 to nepopiram.. a ro mam jeste 7G ted s 9G tronicem by to bylo lepsi
Docela by mě zajímalo, co by teď vedení MB říkalo, kdyby bylo konfrontováno se svými prohlášeními, např. z před pár let o tom, že od 2018 už budou MB čistě elektrické, nebo s tím letošním, že dále nepočítají s dýzly. :-)
Dalsi chrobak do hlavy... Nie ze by mi 190 kw na presun z bodu A do bodu B v starom E nestacilo ale tento motor vyzera naozaj lakavo...kedy to ma byt seriovka? ...
Jo. Ale dříve jsem četl, že by R6 měl dostat při FL. Tak buď změnili plány nebo osoba udělala v tabulce chybu. GLC minulý měsíc dostala V6 350 d. Nevim, co je to za strategii...
Nějak tam nevidím kam a kdy se budou tyto motory montovat? Asi by to mělo být do modelů 2018, tedy v autech od července 2017? Bude se týkat změna i převodovek a nebo "nový" devítikvalt s tím již počítal? A mám pocit, že se v článku nezmiňuje kroutící moment u nového čtyřválcového dieselu, došlo totiž k jeho snížení..., což je docela škoda... Ale jinak článek kvituji, jen tak dál, chce to původní novinařinu a né jen překlady odjinud (a když, tak to alespoň pořádně zkompilovat z několika dobrých textů), díky. A první použití motoru OM656 by mělo být ve faceliftu S-Class série 222, ale kam jinam, to nevím...
Nový čtyřválec neporovnávej s nevyšší verzí starého (150 kW 500 Nm). Zatím vytáhli jen základní verzi, bude následována špičkovou verzí cca 175 kW a od 190 kW budou následovat podladěné 6-válce. Kroutícího momentu bude víc než dost, i výkonu.
za benzinovou R6 :yes: takhle to má vypadat a ne mít jen kecy , jak to nejde ( zdravím PSA a jejich DS ).... Škoda, že díky tomu nesmyslnému emisnímu loby ecoterroristů je takových motorů jako šafránu....
fundovane a putavo napisany - to je jedna vec. K obsahu - technológie na úrovni otázka ako to maju odskúšané. Keď začínalo bmw s celohliníkovymi motormi tak do dopadlo neslávne (praskajúce bloky, poškodené pracovné plochy valcov a nakoniec bicyklove retiazky na rozvodoch ... ). Takže aj vo forme jazdenky to bude zase iny level zátaze na penazenku.
Tohle je konečné úroveň, kterou jsem si představoval a v kterou jsem už pomalu nedoufal. Článek jsem přečetl jedním dechem a to Mercedes není zrovna moje znaćka. Ale je paráda, že R6 se pomalu začínají vracet. Za mně pro běžný život ideální konfigurace.
Určitě ano, snad s jednou vyjímkou. U JLR se s přechodem na R6 vypustí použití kompresoru a benzín dostane přeplňování turbodmychadlem. Zmizí tím linerární nástup výkonu a jeho gradace, která tam teď momentálně je.
Kompresorový Jaguar snad vyzkouším tento týden :-) Tak jsem zvědavý na dojmy. Zatím žádnou zkušenost s kompresorem nemám, je ale pravda, že na papíŕe je mi sympatićtější než turbo.