Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně!

72 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takhle by měl vypadat aspoň každej druhej článek = taky cítíte ten drobnej rozdíl? >😒]
Freddka
Souhlasim, je to nejlepsi volba.
Ja si dobre vzpominam na jizdu 2000km s V8 benzin E500, to je teprve vec a kupodivu zas tak moc to nezere, dokud teda na to nezacnes slapat (= hrat si na stihacku) ... ale ruku na srdce, kdo to potrebuje ... 6ti valec do kazde rodiny! (a ten taky neni potreba, ale v Mercedesu by mel byt) 😄
Mig_35
No nemyslím si, že by byli "v zadu"😊
určitě ne kvůli motorům.
Avatar - Dinar
Dinar
článek a super motory. :yes:
Avatar - MarTin1
MarTin1
M278 4.7 V8 není HOT V.... hot V je motor 4.0 V8 AMG v GT apod.

Pro mě je nejzajímavější motor benzínový šestiválec...... už současnej 3litr V6 je luxusní!!!
Avatar - Hittman
Hittman
Ještě jsem neviděl elektromotor neprodukovat žádné emise, leda že by mělo auto solár na střeše a nebralo šťávu ze zdrojů jako je jádro či uhlí, které tvoří drtivou většinou zdroje výroby ele. energie 😉
Avatar - del42sa
del42sa
za benzinovou R6 :yes: takhle to má vypadat a ne mít jen kecy , jak to nejde ( zdravím PSA a jejich DS ).... Škoda, že díky tomu nesmyslnému emisnímu loby ecoterroristů je takových motorů jako šafránu....
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
pokud vyloučíme pantografy a stokilometrové prodlužovačky, pak ty úžasné elektromotory potřebují baterie (a ty už tak úžasné rozhodně nejsou a navíc jsou i pekelně drahé)
Avatar - Emel
Emel
Jo, hezký čtení :yes:
HaroldKytka
pane jo, Hammuna je zpet 😄 vcera jsem si zrovna rikal, uz jsem te nejak dlouho nevidel, co se delo ?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nové R6 budou pro MB velkou nadějí. Už nebudou ti v zadu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V testech dopadá MB dobře, myslím R4, ale dieslech 6 snad už ani v testech není.
Mig_35
Přesně na to jsem narážel. Protože se spolehlivostí MB u motorů problémy nemá a v benzínech, obzvlášť AMG, má co nabídnout.
Freddka
Dik pane Vaculiku za dalsi pekny clanek 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Myslíš-li nový R6 biturbo dýzl, tak první jej dostane 2017 S-Klasse, tipuju, že do konce roku pak i éčko.
Avatar - white label
white label
Tobě zase nic nefunguje, včetně odkazu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic jen mě nějak nebavilo 😐

Ale tahle úroveň se mi líbí = já i dřív čet spíš jinde a tady jen pokecal, ale naposled sem dal pět odkazů proti nule a protidiskutujícího to neodradilo od toho mlít to svý = a to byla nějak poslední kapka

Ale když sem náhodou zahlíd tenhle článek tak to prostě nešlo nepochválit 😄
topten
aku mikrohybridu 0.9kWh, tedy během delší jizdy stihne klidne i několik desitek cyklu vybit/nabiti.
nepochybuju o tom, ze aku vydrzi několik let, tedy v realu cca 10tis cyklu.
kazdopadne pokrok...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nový čtyřválec neporovnávej s nevyšší verzí starého (150 kW 500 Nm). Zatím vytáhli jen základní verzi, bude následována špičkovou verzí cca 175 kW a od 190 kW budou následovat podladěné 6-válce. Kroutícího momentu bude víc než dost, i výkonu.
Dagmarrr
Nějak tam nevidím kam a kdy se budou tyto motory montovat? Asi by to mělo být do modelů 2018, tedy v autech od července 2017? Bude se týkat změna i převodovek a nebo "nový" devítikvalt s tím již počítal? A mám pocit, že se v článku nezmiňuje kroutící moment u nového čtyřválcového dieselu, došlo totiž k jeho snížení..., což je docela škoda... Ale jinak článek kvituji, jen tak dál, chce to původní novinařinu a né jen překlady odjinud (a když, tak to alespoň pořádně zkompilovat z několika dobrých textů), díky. A první použití motoru OM656 by mělo být ve faceliftu S-Class série 222, ale kam jinam, to nevím...
webpaja
Víš kulové samosebou. Ano, co se týká aut, zajímá mě jak se jezdí mě a ne jak Vaculíkovi. Auta si řídím, on mě nevozí. Tato paralela pak platí i pro ostatní aspekty a obory, které mě zajímají.

V soukromém i profesním životě si pak vážím všech, kteří mají svůj názor a nepapouškují. Takových se najde vždy dost 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za všechny :yes: :-!
Avatar - Skipper
Skipper
Tohle je konečné úroveň, kterou jsem si představoval a v kterou jsem už pomalu nedoufal. Článek jsem přečetl jedním dechem a to Mercedes není zrovna moje znaćka. Ale je paráda, že R6 se pomalu začínají vracet. Za mně pro běžný život ideální konfigurace.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Hehe, dalsi navratilec ako ja. >😁

Tiez som mal cca 2 tyzdne pauzu. Clanok som este necital, ani diskusiu, len som ta tu zazrel, tak ma to "prilakalo" >😒]
Welcome back 😉
A posluchaj... >😒]
Avatar - MGRR
MGRR
Až půjdete večer, nebo nad ránem sídlištěm, kde chodníky budou plné, volně ležících, neoznačených hobby prodlužovaček... to je na pracovní úraz, být omotán a shozen k zemi kusem kabelu. Až tam budou 400V volně ležící kabely, a bude pořádný liják, skoro bych ven nechodil 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Docela by mě zajímalo, co by teď vedení MB říkalo, kdyby bylo konfrontováno se svými prohlášeními, např. z před pár let o tom, že od 2018 už budou MB čistě elektrické, nebo s tím letošním, že dále nepočítají s dýzly. 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
... stejně jako se divím, že nasadili i kompromisní řemenovou variantu.
PayaH
Jasně, že jde "jenom" o peníze. Kde na sídlišti, kde hledáš 20 minut místo na zaparkování, nabiješ akumulátor? Sorry, ale 1,5 km dlouhou prodlužovačku fakt nemám. Navíc by ji naši sběrači pokladů za 2 minuty ufikli....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já vím. A ten, co nedokázal ani napotřetí pochopit, že nešprechtím, tos byl ty.
_MT_
Nějaké byly. Nejlépe si vybavuji předchozí generaci Smartu. PSA myslím také něco mělo. Mám takový pocit, že BMW to má v rámci EfficientDynamics. Určitě budou i další. 12 V systémy jsou malorážky, prakticky nepostřehnutelné. Snad cokoli s ISG (kombinovaný alternátor a startér) může tuhle funkci mít a ty byly typicky spojené se stop-start systémy. A 48 V síť je pořád novinka, zatím ji má jen Audi. Příští evoluce Golfu ji má mít a mluvilo se i o hybridu tohoto typu.
antiff
Je to hybrid, R4 diesel s elektromotorom. Tusim sa to oznacuje ako S300h alebo nieco podobne. V minulosti S300 Bluetec hybrid
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj těch co neuznávaj názor odbornejch š***k je dost a dost [odkaz] = teď de která polovina ho volila = tipuju že ty jo >😒]

Wikipedie: "Já vim všechno!" Google: "Já najdu všechno!" Facebook: "Já znám všechny!" Internet: "Beze mě ste v *!"
Elektřina: Tak se uklidníme jo?
Avatar - Dinar
Dinar
Pěkná práce. :yes😒br />
Ale ten dvoulitrový dýzl v S-Klasse, uff! 8-s
A C-Klasse vůbec nedostane R6 dýzl. :no:
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, nový dýzlový dvoulitr je pro konkurenci tvrdej vořech.
Avatar - MarTin1
MarTin1
Jak rikas kolego....ja osobne, ac se to nekomu muze zdar jako pohadka bezne kdyz jedu dalku a drzim se do 150kmh mam spotrebu do 9.5L. Mam i rekordy jako 7.7L Kaprun Prahs appd...bezne svizne praha brno kolem 9....jako kdyz na to dupes a nebo jedes 180 a vic tak ses na 12-14 to nepopiram.. a ro mam jeste 7G ted s 9G tronicem by to bylo lepsi
Avatar - MGRR
MGRR
...že by použili selský rozum? Jistě to doplní novou "skvělou" technologií 😉
Avatar - boost.
boost.
Tady to máš všechno rozepsaný. [odkaz]
Avatar - MarTin1
MarTin1
Ano přesně tak a ihned se stěhuje do SUV modelů, kde je to největší slabina/nedostatek..... v případě S-klasse tvoří diesel jen 12% prodejů.
Avatar - _Karel_
_Karel_
;-\ :yes: a je to tu zase.
webpaja
Dejme sraz, nebudu tuhle kočku používat moc přes zimu, je mi to líto drandit v soli. 😉

Tedy čím dřív...
Avatar - Skipper
Skipper
Kompresorový Jaguar snad vyzkouším tento týden 😄 Tak jsem zvědavý na dojmy. Zatím žádnou zkušenost s kompresorem nemám, je ale pravda, že na papíŕe je mi sympatićtější než turbo.
webpaja
Určitě ano, snad s jednou vyjímkou. U JLR se s přechodem na R6 vypustí použití kompresoru a benzín dostane přeplňování turbodmychadlem. Zmizí tím linerární nástup výkonu a jeho gradace, která tam teď momentálně je.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dík 😄

Ty posluchaj Vaculíka = lepší info hned tak nebude 😉
jam2015
Akosi sa mi nezdá, že tie motory budú tak výrazne podštvorcové.
Hurá, dnes som si všimol, že ste to chvalabohu opravili.
... nie je začo.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Dik... Este mam 2 roky tak by to mohlo vyst >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Nejčastější příčinou poruch dnešních aut je elektronika a té je v elektroautech ještě víc než v autech se spalovacím motorem. Takže s tou spolehlivostí elektroaut to ve výsledku dopadá tak, že rozhodně nejsou nejspolehlivější, ale právě naopak😒br /> [odkaz]
Avatar - MarTin1
MarTin1
Obecně se dá říci, že v Dieslech je MB za konkurencí výkonově.... alespoň to dohání spolehlivostí, ale v případě benzínů zvláště velkoobjemových je situace naprosto opačná viz. problémy BMW s 50i (ten novej má 1026 změn a je v prodeji max rok)
Kasprik
By mne zajímalo, když jsou "ti vzadu" kdo je podle Vás "ten vpředu".
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Dalsi chrobak do hlavy... Nie ze by mi 190 kw na presun z bodu A do bodu B v starom E nestacilo ale tento motor vyzera naozaj lakavo...kedy to ma byt seriovka? ...
webpaja
Je to sice mlácení prázdné slámy, ale když se budeš rozhodovat, jestli tvůj vlastní názor nebo jakýkoliv novinář, či kdokoliv jiný...pak platí, že autem budeš jezdit ty a pocity ostatních jsou tak v zásadě bezpředmětné 😉
vecernicek2
Jo, cítím drobný rozdíl, a to zejména oproti panu Foktovi a jeho nedávné recenzi nového crossoveru od Toyoty. Tu jsem nedočetl ani do poloviny první věty. >😁
_MT_
Jestli si dobře vzpomínám, problémy byly s tím prvním přeplňovaným 4,4 V8 a už 6GC mělo od uvedení inovovanou verzi (twinscroll turbíny atd.), zbytek tuhle verzi dostal snad do roka.
webpaja
Ideal by byl spíš hybrid ne?
antiff
R4 diesel sa montuje do S-klasse aj teraz a montoval sa aj v predchadzajucej generacii. Idealne pre hotelove vip taxi a podobne nasadenia.
webpaja
😉 :yes😒br />
Jsou chvíle, kdy nadřadit musíš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně souhlasim že vlastní pocit je nad cokoli a nejdůležitější je jak co vyhovuje každýmu člověku

Už míň když to nadřazuje nad..

K motorum M-B :yes: :yes:
Avatar - boost.
boost.
Jo. Ale dříve jsem četl, že by R6 měl dostat při FL. Tak buď změnili plány nebo osoba udělala v tabulce chybu. GLC minulý měsíc dostala V6 350 d. Nevim, co je to za strategii...
npr.lukas
Jsou auta a pak je Mercedes.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To se pochopit dá, že nepoužiješ překladač už míň + jeden byl česky
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No když chceš = ten s tou nulou odkazů proti pěti co zatvrzele trvá na svym = tos byl ty >😒]
webpaja
Tipuj si co chceš, tyhle akademické debaty se mi příčí. Nemají smysl a obzvláště ne na autoserveru.

Nemáš koule na to přiznat, že zbytečně mlžíš. Proto ty výhybky. Jestli máš něco v hlavě, tak i ty sám přihlédneš k názoru jiných, ale směrodatné zůstává, jak daná věc (ne)vyhovuje tobě samému.

K motorům M-B a článku: skvělá práce a článek erudovaný, plný, informativní.
webpaja
C-Klasse je trága a velká škoda! ;-\
Avatar - Dinar
Dinar
Myslím, že jsem to napsal zcela jasně, mluvím o dvou kategoriích motorů, které jsou v daných třídách těmi hlavními. Argumentace spolehlivostí?? Ony se benz. dvoulitry a dýzlové šestiválce audi a bmw ve srovnání s těmi od MB rozpadají, nebo jak to myslíš? A jak s těmito dvěma motorizacemi souvisí benzinová V8? Prostě zmatečné!
webpaja
Správně, poslouchat! Tak to musí být, jinak bude bit! Už se mi po demagogii stýskalo :-! 😉
kesumb
A kde je slibovaná V12 včetně verze s PHEV? Neříkejte, že stařičký nepřímovstřikový stávající motor z roku 2001 se dočká další dekády😄..
Avatar - Dinar
Dinar
Aktuálně hlavní benzinová motorizace, tj. benzinový dvoulitr (jeho běžné verze) pro B,C a příp. D segment je horší než stejné motory relevantní konkurence (zbytek D3), jak dynamicky, tak spotřebou. Proto je nový R4 benzin tak očekáván.

Podobně je to u dýzlových šestiválců, aktuálně hlavní to motorizace D a lux. segmentu. Stávající V6 je jen v jedné výkonové variantě, parametrově odpovídající max. základním variantám u konkurence. Proto je nový R6 dýzl biturbo naprostá nutnost.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vim že si myslíš že tvý závěry sou vysoce nad Vaculíkovejma = dost důkladně sme to probírali 😄

A vim že totéž platí i pro jiný obory = si to aspoň myslíš 😉

Tak ti přeju abys měl svuj den a třeba jednou ze 100 případů to fakt platilo
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Koukám taky všechno při starym [odkaz]

Když to musí bejt upravuju na: Když se budeš rozhodovat jestli Vaculík nebo webpaja = víš koho žejo? >😒]
Xfero
fundovane a putavo napisany - to je jedna vec. K obsahu - technológie na úrovni otázka ako to maju odskúšané. Keď začínalo bmw s celohliníkovymi motormi tak do dopadlo neslávne (praskajúce bloky, poškodené pracovné plochy valcov a nakoniec bicyklove retiazky na rozvodoch ... ). Takže aj vo forme jazdenky to bude zase iny level zátaze na penazenku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj vidim = tak další autoweb kterej je tu zablokovanej :yes: :yes: >😁

Zase? Nic? Vidim že u tebe všechno při starym 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslíš? [odkaz] 😄
Jiribbb
Proč se stále vyvíjí nové a komplikovanější spalovací motory, aby se zvětšila jejich účinnost o pár procent a o pár procent se snížily emise, když už dávno existují elektromotory, které emise neprodukují, nemá se na nich téměř co pokazit, možná tak ložiska a samozřejmě baterie, ale i ty mají v dnešní době životnost stovky tisíc km, nevyžadují údržbu a šetrné zacházení jako studené motory, náchylná turba a vstřikovače, filtry pevných částic,... že by šlo jenom o peníze? 😄