Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na vidlicové uspořádání. Nyní se vrací zpět řadová koncepce, ale důvody jsou trochu jiné, než si myslíte.
Jo, cítím drobný rozdíl, a to zejména oproti panu Foktovi a jeho nedávné recenzi nového crossoveru od Toyoty. Tu jsem nedočetl ani do poloviny první věty. >:D
Re: divím se, že to mikrohybridní řešení už není běžné...
Nějaké byly. Nejlépe si vybavuji předchozí generaci Smartu. PSA myslím také něco mělo. Mám takový pocit, že BMW to má v rámci EfficientDynamics. Určitě budou i další. 12 V systémy jsou malorážky, prakticky nepostřehnutelné. Snad cokoli s ISG (kombinovaný alternátor a startér) může tuhle funkci mít a ty byly typicky spojené se stop-start systémy. A 48 V síť je pořád novinka, zatím ji má jen Audi. Příští evoluce Golfu ji má mít a mluvilo se i o hybridu tohoto typu.
Jestli si dobře vzpomínám, problémy byly s tím prvním přeplňovaným 4,4 V8 a už 6GC mělo od uvedení inovovanou verzi (twinscroll turbíny atd.), zbytek tuhle verzi dostal snad do roka.
Tipuj si co chceš, tyhle akademické debaty se mi příčí. Nemají smysl a obzvláště ne na autoserveru.
Nemáš koule na to přiznat, že zbytečně mlžíš. Proto ty výhybky. Jestli máš něco v hlavě, tak i ty sám přihlédneš k názoru jiných, ale směrodatné zůstává, jak daná věc (ne)vyhovuje tobě samému.
K motorům M-B a článku: skvělá práce a článek erudovaný, plný, informativní.
Víš kulové samosebou. Ano, co se týká aut, zajímá mě jak se jezdí mě a ne jak Vaculíkovi. Auta si řídím, on mě nevozí. Tato paralela pak platí i pro ostatní aspekty a obory, které mě zajímají.
V soukromém i profesním životě si pak vážím všech, kteří mají svůj názor a nepapouškují. Takových se najde vždy dost ;-)
Je to sice mlácení prázdné slámy, ale když se budeš rozhodovat, jestli tvůj vlastní názor nebo jakýkoliv novinář, či kdokoliv jiný...pak platí, že autem budeš jezdit ty a pocity ostatních jsou tak v zásadě bezpředmětné ;-)
Jo. Ale dříve jsem četl, že by R6 měl dostat při FL. Tak buď změnili plány nebo osoba udělala v tabulce chybu. GLC minulý měsíc dostala V6 350 d. Nevim, co je to za strategii...
Kompresorový Jaguar snad vyzkouším tento týden :-) Tak jsem zvědavý na dojmy. Zatím žádnou zkušenost s kompresorem nemám, je ale pravda, že na papíŕe je mi sympatićtější než turbo.
Myslím, že jsem to napsal zcela jasně, mluvím o dvou kategoriích motorů, které jsou v daných třídách těmi hlavními. Argumentace spolehlivostí?? Ony se benz. dvoulitry a dýzlové šestiválce audi a bmw ve srovnání s těmi od MB rozpadají, nebo jak to myslíš? A jak s těmito dvěma motorizacemi souvisí benzinová V8? Prostě zmatečné!
Určitě ano, snad s jednou vyjímkou. U JLR se s přechodem na R6 vypustí použití kompresoru a benzín dostane přeplňování turbodmychadlem. Zmizí tím linerární nástup výkonu a jeho gradace, která tam teď momentálně je.
Tohle je konečné úroveň, kterou jsem si představoval a v kterou jsem už pomalu nedoufal. Článek jsem přečetl jedním dechem a to Mercedes není zrovna moje znaćka. Ale je paráda, že R6 se pomalu začínají vracet. Za mně pro běžný život ideální konfigurace.
Tiez som mal cca 2 tyzdne pauzu. Clanok som este necital, ani diskusiu, len som ta tu zazrel, tak ma to "prilakalo" >:-[]
Welcome back ;-)
A posluchaj... >:-[]
fundovane a putavo napisany - to je jedna vec. K obsahu - technológie na úrovni otázka ako to maju odskúšané. Keď začínalo bmw s celohliníkovymi motormi tak do dopadlo neslávne (praskajúce bloky, poškodené pracovné plochy valcov a nakoniec bicyklove retiazky na rozvodoch ... ). Takže aj vo forme jazdenky to bude zase iny level zátaze na penazenku.
Nejčastější příčinou poruch dnešních aut je elektronika a té je v elektroautech ještě víc než v autech se spalovacím motorem. Takže s tou spolehlivostí elektroaut to ve výsledku dopadá tak, že rozhodně nejsou nejspolehlivější, ale právě naopak:
[odkaz]
Jak rikas kolego....ja osobne, ac se to nekomu muze zdar jako pohadka bezne kdyz jedu dalku a drzim se do 150kmh mam spotrebu do 9.5L. Mam i rekordy jako 7.7L Kaprun Prahs appd...bezne svizne praha brno kolem 9....jako kdyz na to dupes a nebo jedes 180 a vic tak ses na 12-14 to nepopiram.. a ro mam jeste 7G ted s 9G tronicem by to bylo lepsi
Až půjdete večer, nebo nad ránem sídlištěm, kde chodníky budou plné, volně ležících, neoznačených hobby prodlužovaček... to je na pracovní úraz, být omotán a shozen k zemi kusem kabelu. Až tam budou 400V volně ležící kabely, a bude pořádný liják, skoro bych ven nechodil :-)
Nový čtyřválec neporovnávej s nevyšší verzí starého (150 kW 500 Nm). Zatím vytáhli jen základní verzi, bude následována špičkovou verzí cca 175 kW a od 190 kW budou následovat podladěné 6-válce. Kroutícího momentu bude víc než dost, i výkonu.
za benzinovou R6 :yes: takhle to má vypadat a ne mít jen kecy , jak to nejde ( zdravím PSA a jejich DS ).... Škoda, že díky tomu nesmyslnému emisnímu loby ecoterroristů je takových motorů jako šafránu....
Nějak tam nevidím kam a kdy se budou tyto motory montovat? Asi by to mělo být do modelů 2018, tedy v autech od července 2017? Bude se týkat změna i převodovek a nebo "nový" devítikvalt s tím již počítal? A mám pocit, že se v článku nezmiňuje kroutící moment u nového čtyřválcového dieselu, došlo totiž k jeho snížení..., což je docela škoda... Ale jinak článek kvituji, jen tak dál, chce to původní novinařinu a né jen překlady odjinud (a když, tak to alespoň pořádně zkompilovat z několika dobrých textů), díky. A první použití motoru OM656 by mělo být ve faceliftu S-Class série 222, ale kam jinam, to nevím...
pokud vyloučíme pantografy a stokilometrové prodlužovačky, pak ty úžasné elektromotory potřebují baterie (a ty už tak úžasné rozhodně nejsou a navíc jsou i pekelně drahé)
Souhlasim, je to nejlepsi volba.
Ja si dobre vzpominam na jizdu 2000km s V8 benzin E500, to je teprve vec a kupodivu zas tak moc to nezere, dokud teda na to nezacnes slapat (= hrat si na stihacku) ... ale ruku na srdce, kdo to potrebuje ... 6ti valec do kazde rodiny! (a ten taky neni potreba, ale v Mercedesu by mel byt) :-)
Obecně se dá říci, že v Dieslech je MB za konkurencí výkonově.... alespoň to dohání spolehlivostí, ale v případě benzínů zvláště velkoobjemových je situace naprosto opačná viz. problémy BMW s 50i (ten novej má 1026 změn a je v prodeji max rok)
Aktuálně hlavní benzinová motorizace, tj. benzinový dvoulitr (jeho běžné verze) pro B,C a příp. D segment je horší než stejné motory relevantní konkurence (zbytek D3), jak dynamicky, tak spotřebou. Proto je nový R4 benzin tak očekáván.
Podobně je to u dýzlových šestiválců, aktuálně hlavní to motorizace D a lux. segmentu. Stávající V6 je jen v jedné výkonové variantě, parametrově odpovídající max. základním variantám u konkurence. Proto je nový R6 dýzl biturbo naprostá nutnost.
Ale tahle úroveň se mi líbí = já i dřív čet spíš jinde a tady jen pokecal, ale naposled sem dal pět odkazů proti nule a protidiskutujícího to neodradilo od toho mlít to svý = a to byla nějak poslední kapka
Ale když sem náhodou zahlíd tenhle článek tak to prostě nešlo nepochválit :-)
Jasně, že jde "jenom" o peníze. Kde na sídlišti, kde hledáš 20 minut místo na zaparkování, nabiješ akumulátor? Sorry, ale 1,5 km dlouhou prodlužovačku fakt nemám. Navíc by ji naši sběrači pokladů za 2 minuty ufikli....
Dalsi chrobak do hlavy... Nie ze by mi 190 kw na presun z bodu A do bodu B v starom E nestacilo ale tento motor vyzera naozaj lakavo...kedy to ma byt seriovka? ...
Docela by mě zajímalo, co by teď vedení MB říkalo, kdyby bylo konfrontováno se svými prohlášeními, např. z před pár let o tom, že od 2018 už budou MB čistě elektrické, nebo s tím letošním, že dále nepočítají s dýzly. :-)
Ještě jsem neviděl elektromotor neprodukovat žádné emise, leda že by mělo auto solár na střeše a nebralo šťávu ze zdrojů jako je jádro či uhlí, které tvoří drtivou většinou zdroje výroby ele. energie ;-)
Proč se stále vyvíjí nové a komplikovanější spalovací motory, aby se zvětšila jejich účinnost o pár procent a o pár procent se snížily emise, když už dávno existují elektromotory, které emise neprodukují, nemá se na nich téměř co pokazit, možná tak ložiska a samozřejmě baterie, ale i ty mají v dnešní době životnost stovky tisíc km, nevyžadují údržbu a šetrné zacházení jako studené motory, náchylná turba a vstřikovače, filtry pevných částic,... že by šlo jenom o peníze? :-)
aku mikrohybridu 0.9kWh, tedy během delší jizdy stihne klidne i několik desitek cyklu vybit/nabiti.
nepochybuju o tom, ze aku vydrzi několik let, tedy v realu cca 10tis cyklu.
kazdopadne pokrok...