Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Proč je lepší tankovat naftu až v prosinci? A kdy se používá arktická nafta?

43 komentářů

mbrzda
Poslední dobou jsou tu fakt čím dál odbornější články. Ale jen pro pořad Sama doma ;-\
Avatar - maxi!
maxi!
tak teda pockam...
:-!
V6last imil
Já jezdím na Arktickyj gasolín
topten
a nikdy sem si zimniho nebo arktickyho benzinu nevsim.

ceho si ale na pumpách vsimam, tak to je barva na stojanech😒br /> cerna = smrt - nafta
zelena, modra = život, ekologie - benzin

ti co jezdi na naftu to maj cim dal tim slozitejsi.
v lete letni nafta, v zime zimni nafta, jen mi vrta hlavou, proc neni ještě podzimni a jarni nafta...
k tomu ještě adblue a hlavne cejch kolenovrta...
RADEK1
Cha, cha to bylo dobrý... 😒 takže ti co jezdí 6 ti, nebo 8 valcovou naftou jsou kolenovrti. >😁
Zatímco ty se svým 3 válečkem si borec. :yes:
topten
proc misto 6-8-10-12 valcovyho naftaka nemaj 6-8-10-12 valcovyho benzinaka??
protože by za benzin, i diky vyssi spotrebini dani, zaplatili vic, a oni chteji usetrit.
kolenovrti
a navíc s naftakem otravuji vse kolem
Hovnohlav
To ti rekla doma stara vid?
Wave
Žiadna stará mu to nepovedala, každý čo si kupuje naftu, kupuje z jedineho dôvodu. Myslí si že ušetrí. Ja poznám frajerov čo si kúpili Octavia Combi v nafte do prace vzdialenej 8km.
kyklop
to vieš sám topten zvažoval dízel vs benzín, vybral benzín, tak teraz je z neho frajer, ekológ ale hlavne nie kolenovrt. To by si videl tu onaniu ak by mal tdi >😁 :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
hihi je to vul a ještě tady svoji blbost predvadi 😄
kyklop
aspoň sa tu je stále na čom baviť >😁
topten
vidim, ze tady mate kolenovrti sraz
brzo tady bude smrad a nedychatelno, tak radsi zmizim.
ale jednou i ty nebudes kolenovrt
nafta v osobních autech je slepa ulicka
kalousek
ale benzín taky
kyklop
došli argumenty tak si popľuj okolo a rýchlo zdupkaj. Už si si namontoval fap na svoj rakoviomet??
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jjjjjo 😄 diesely si kupuji kolenovrti a tak vydaji o 50 az 150 tisic vic .... ale faktem je ze u aut za 1 mio Kc se ceny srovnavaji - takze rada pro kolenovrta - dej 1 mio a koupis si diesel mozna o chlup levneji nez benzin 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Pravda je někde mezi.
Zjednodušeně: Pokud vím že kupuju těžké auto (nebo s tím chci tahat těžké přívěsy) tak volím naftu ale do malého a lehkého auta benzín. A ještě k tomu když s ním většinou courám po městě tak rozhodně benzín.
Těžké myslím od 2-2,5 tuny více.
Pokud je to sporťák, tak do něj nafta nepatří !!! Viděli jste někde v normálním (rallye, Formule, atd.) motorsportu naftu?

Pokud smýšlím ekologicky, tak si vyberu auto podle toho jak a k čemu jej budu používat a zásadně v LPG, CNG, v nejhorším v benzínu.
kyklop
Nemám síce ťažké auto, ale poskakuje po meste len málo a hlavne často ťahá príves, ktorého váha je cca 80 percent samotného vozidla. Jo a ak máš lpg tak si pre topten kolenovrt na druhú >😁 >😁
Avatar - Machýrek
Machýrek
Nejvetsi kolenovrt je topten.
Nicco
Odpove😜 Naftu je lepsi netankovat vubec.
_MT_
Tak to nejezdi do USA, mohl bys být v šoku (mají to naopak, nafta tam bývá zelená). 😄 A tohle není žádná novinka, jiná nafta do nižších teplot byla i v době, kdys byl sám kolenovrtem.
Avatar - vabis
vabis
Benzin se lisi taky, napriklad tlakem par atd, ze funguji v zime vsechny a klidne i po letech je vec druha. Vsecky barvy jsou smrt,paliva maji byt cira.
Ghostrider
A co zimní aditiva (VIF), které filtrovatelnost nafty taky řeší.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
neresi, jen zmensuje velikost krystalku vosku jak bylo receno
Avatar - vabis
vabis
VIFka je celkove dobra vec, taky obcas trosku crpnu, pro ten pocit. Ale dokud neni vyhrivany filtr, tak je vsecko ostatni polovicni reseni.
Ficus
Co tam mám natankovat, když jezdím RAV4 EV?
Asi nějakou zimní elektriku. No tak počkám, až odborníci něco narýsujou....
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Zimní verze elektřiny je v zásuvkách podle nového nařízení EU již od 1. listopadu. Takže nemějte obavy. Ale pozor, neskladovat ji dlouho. Zimní verze elektřiny snadno v letních měsících vyprchává z baterií. :-!
kalousek
S tím radši v zimě nejezdi vůbec
Avatar - JohnST
JohnST
Zimna nafta je fajn. Kto si pocka, ten sa docka. :-!
rrren9
Kdyby něco, tak první bude mít problémy pumpař.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pamatuji si, jak jsem někdy začátkem prosince jel na hory, kde byly extrémní mrazy na naše podmínky (-20 asi 3-4 dni v kuse), já tankoval samozřejmě v nížně a nějakou noname čerpačku (jako chudý a šetřivý student to nejlevnější žejo >😁 ). Pak jsem jako jediný asi z 20ti aut lyžařeského kurzu zázrakem natočil svou Lagunu Dci na jedno stisknutí tlačítka a i některé benzínová vozidla zůstávala mrtvolně ležet na parkovišti. Řekl bych, že v 90% to nebyl problém pouze paliva >😁 . Od té doby jsem tomuto problému nikdy nepřikládal větší váhu a žádné naftové auto mne nikdy nikde nenechalo, ale radši už se vyhýbám těm levnějším zapadlejším čerpačkám >😁

Na druhou stranu, kamarád, který pracoval pro AČR si domu stáčel do barelu jejich arktickou naftu do své voktáfky ftédéí (která snese věru fakt hodně, co si budem povídat).... a světe div se, zamrzla mu, protože ten vůl neutěsnil barel a tam mu natekla voda >😒]

Chápu, že někdo v horách s tím problém mít může, ale tady kolem Prahy bych to asi nehrotil.
fisero
Jednou jsem byl se sousedem v Jizerkách a ráno to padlo na -25. Benzínové 1.0MPi (4válec) se natočilo tak po 10 vteřinách. Jemu nafta z nížiny (Prahy) "zmrzla". No, na lyže jsme se tedy nasoukali do miniauta. Odpoledne to povolilo, tak dojel na místní pumpu, natočil tam zimní naftu a druhej den to za stejných podmínek už chytlo. Z toho plyne ponaučení, natankovat hned po příjezdu do hor u místní pumpy.
Brin
Staré PD chytalo i se zatuhlou (vazkou) naftou. Pokud to zvládlo čerpadlo v nádrži natlačit, tak auto vždy chytlo.
Avatar - Anonym
Anonym
vůbec >😒] >😒]
dyna15
Ale čo táto kombinácia - smrad dízel a kabriolet - to musí byť smrad, že by jeden pad. S týmto voziť deti vzadu, to prídu o čuchové bunky a nebude im vadiť ani bývanie v Ružomberku hneď vedľa SCP. >😒]
[odkaz]
_MT_
V otevřeném autě tě spíš obtěžuje smrad z jiných aut. A to nijak neovlivníš. Můžeš akorát střechu natáhnout, když se motáš po městě, v kolonách atp.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
v našich podmínkách je proto cabrio nesmysl. Na venkově je sice provoz řidší, ale auta jsou tam ještě smrdutější (více ojeté staré dieselové plečky). Proto mám na vnitřní ventilaci přepnuto skoro pořád....
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
zrovna tuhle jsem jdouce po chodníku potkal dieselové BMW cabrio a zíral jsem na to s otevřenou pusou. Ten motor byl regulérní traktor. Můj zahradní traktůrek je kultivovanější... Ale jak je vidět, tak fantazie kolenovrtů je nekonečná.... dieselové cabrio...
Avatar - Anonym
Anonym
Dieslové kabrio nebo dieslové mini auto co ročně najede 6 000 km, to je peklo no. Ale i tací jedinci existují no >😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
... a už nikdy nerozmrzly.

To by byla krásná pohádka 😄
topten
ja to vidim spis na horor
zejména když naftaku s SCR při teplote nizsi nez -11C zamrzne močovina a z auta se stava regulerni chemicka zbran ...
... samozrejme se zelenou ekonalepkou
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ale s nefunkčním Ad-blue to snad nesmí jezdit, ne? Motor spadne do nouzového režimu, nebo tak něco, ne?
_MT_
Ty nádrže bývají vyhřívané a pokud vím, je dané, za jak dlouho nejpozději musí systém začít fungovat.
kuny
... no a kdyz nefunguje, stejne to nikdo realne nepozna. to jen topten se tady z toho snad ritualne necha ukrizovat nebo tak neco. nekde jsem slysel, ze misto adblue staci do nadrze nalit destilku. sice to nic nezredukuje, ale auto jede normalne dal a nemusi clovek s sebou vozit tu ziravinu. blby je to teda na zimu, ta destilka zamrzne krapanek drive nez to adblue.