a nikdy sem si zimniho nebo arktickyho benzinu nevsim.
ceho si ale na pumpách vsimam, tak to je barva na stojanech:
cerna = smrt - nafta
zelena, modra = život, ekologie - benzin
ti co jezdi na naftu to maj cim dal tim slozitejsi.
v lete letni nafta, v zime zimni nafta, jen mi vrta hlavou, proc neni ještě podzimni a jarni nafta...
k tomu ještě adblue a hlavne cejch kolenovrta...
proc misto 6-8-10-12 valcovyho naftaka nemaj 6-8-10-12 valcovyho benzinaka??
protože by za benzin, i diky vyssi spotrebini dani, zaplatili vic, a oni chteji usetrit.
kolenovrti
a navíc s naftakem otravuji vse kolem
Žiadna stará mu to nepovedala, každý čo si kupuje naftu, kupuje z jedineho dôvodu. Myslí si že ušetrí. Ja poznám frajerov čo si kúpili Octavia Combi v nafte do prace vzdialenej 8km.
to vieš sám topten zvažoval dízel vs benzín, vybral benzín, tak teraz je z neho frajer, ekológ ale hlavne nie kolenovrt. To by si videl tu onaniu ak by mal tdi >:D:-!
vidim, ze tady mate kolenovrti sraz
brzo tady bude smrad a nedychatelno, tak radsi zmizim.
ale jednou i ty nebudes kolenovrt
nafta v osobních autech je slepa ulicka
jjjjjo :-) diesely si kupuji kolenovrti a tak vydaji o 50 az 150 tisic vic .... ale faktem je ze u aut za 1 mio Kc se ceny srovnavaji - takze rada pro kolenovrta - dej 1 mio a koupis si diesel mozna o chlup levneji nez benzin :-)
Pravda je někde mezi.
Zjednodušeně: Pokud vím že kupuju těžké auto (nebo s tím chci tahat těžké přívěsy) tak volím naftu ale do malého a lehkého auta benzín. A ještě k tomu když s ním většinou courám po městě tak rozhodně benzín.
Těžké myslím od 2-2,5 tuny více.
Pokud je to sporťák, tak do něj nafta nepatří !!! Viděli jste někde v normálním (rallye, Formule, atd.) motorsportu naftu?
Pokud smýšlím ekologicky, tak si vyberu auto podle toho jak a k čemu jej budu používat a zásadně v LPG, CNG, v nejhorším v benzínu.
Nemám síce ťažké auto, ale poskakuje po meste len málo a hlavne často ťahá príves, ktorého váha je cca 80 percent samotného vozidla. Jo a ak máš lpg tak si pre topten kolenovrt na druhú >:D >:D
Tak to nejezdi do USA, mohl bys být v šoku (mají to naopak, nafta tam bývá zelená). :-) A tohle není žádná novinka, jiná nafta do nižších teplot byla i v době, kdys byl sám kolenovrtem.
Benzin se lisi taky, napriklad tlakem par atd, ze funguji v zime vsechny a klidne i po letech je vec druha. Vsecky barvy jsou smrt,paliva maji byt cira.
Zimní verze elektřiny je v zásuvkách podle nového nařízení EU již od 1. listopadu. Takže nemějte obavy. Ale pozor, neskladovat ji dlouho. Zimní verze elektřiny snadno v letních měsících vyprchává z baterií. :-!
Pamatuji si, jak jsem někdy začátkem prosince jel na hory, kde byly extrémní mrazy na naše podmínky (-20 asi 3-4 dni v kuse), já tankoval samozřejmě v nížně a nějakou noname čerpačku (jako chudý a šetřivý student to nejlevnější žejo >:D ). Pak jsem jako jediný asi z 20ti aut lyžařeského kurzu zázrakem natočil svou Lagunu Dci na jedno stisknutí tlačítka a i některé benzínová vozidla zůstávala mrtvolně ležet na parkovišti. Řekl bych, že v 90% to nebyl problém pouze paliva >:D . Od té doby jsem tomuto problému nikdy nepřikládal větší váhu a žádné naftové auto mne nikdy nikde nenechalo, ale radši už se vyhýbám těm levnějším zapadlejším čerpačkám >:D
Na druhou stranu, kamarád, který pracoval pro AČR si domu stáčel do barelu jejich arktickou naftu do své voktáfky ftédéí (která snese věru fakt hodně, co si budem povídat).... a světe div se, zamrzla mu, protože ten vůl neutěsnil barel a tam mu natekla voda >:-[]
Chápu, že někdo v horách s tím problém mít může, ale tady kolem Prahy bych to asi nehrotil.
Jednou jsem byl se sousedem v Jizerkách a ráno to padlo na -25. Benzínové 1.0MPi (4válec) se natočilo tak po 10 vteřinách. Jemu nafta z nížiny (Prahy) "zmrzla". No, na lyže jsme se tedy nasoukali do miniauta. Odpoledne to povolilo, tak dojel na místní pumpu, natočil tam zimní naftu a druhej den to za stejných podmínek už chytlo. Z toho plyne ponaučení, natankovat hned po příjezdu do hor u místní pumpy.
Ale čo táto kombinácia - smrad dízel a kabriolet - to musí byť smrad, že by jeden pad. S týmto voziť deti vzadu, to prídu o čuchové bunky a nebude im vadiť ani bývanie v Ružomberku hneď vedľa SCP. >:-[]
[odkaz]
v našich podmínkách je proto cabrio nesmysl. Na venkově je sice provoz řidší, ale auta jsou tam ještě smrdutější (více ojeté staré dieselové plečky). Proto mám na vnitřní ventilaci přepnuto skoro pořád....
zrovna tuhle jsem jdouce po chodníku potkal dieselové BMW cabrio a zíral jsem na to s otevřenou pusou. Ten motor byl regulérní traktor. Můj zahradní traktůrek je kultivovanější... Ale jak je vidět, tak fantazie kolenovrtů je nekonečná.... dieselové cabrio...
ja to vidim spis na horor
zejména když naftaku s SCR při teplote nizsi nez -11C zamrzne močovina a z auta se stava regulerni chemicka zbran ...
... samozrejme se zelenou ekonalepkou
... no a kdyz nefunguje, stejne to nikdo realne nepozna. to jen topten se tady z toho snad ritualne necha ukrizovat nebo tak neco. nekde jsem slysel, ze misto adblue staci do nadrze nalit destilku. sice to nic nezredukuje, ale auto jede normalne dal a nemusi clovek s sebou vozit tu ziravinu. blby je to teda na zimu, ta destilka zamrzne krapanek drive nez to adblue.