Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německo stále usiluje o mýtné pro cizince. Dohodne se s EU?

Čeští řidiči osobních aut by se měli připravit na to, že budou v dohledné době muset platit za jízdu na německých dálnicích.
Zpět na článek
4. 11. 2016 14:02
4. 11. 2016 14:26
4. 11. 2016 15:49
4. 11. 2016 23:13
Avatar - fOE
4. 11. 2016 14:02
Paskvil
Hmm, tak to jsem zvedavy co za paskvil z tohohle vyleze. Ten puvodni navrh byl fer a daval smysl, jakonahle do toho zacnou tahat "nebude za mýtné kompenzovat všechny německé řidiče, ale především ty, kteří jezdí ekologicky šetrnými auty." vznikne z toho nejaky kockopes ktery prida zdaneni i nemcum. 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
4. 11. 2016 14:26
Re: Paskvil
Německý ministr dopravy se stejně jako ŤikŤak soustředí na blbosti a nesoustředí se na důležité věci - dělá z toho politikum. Němci mrhají miliardy eur na migranty a tady vyberou jen stovky milionů ... vcelku nikoho to nezajímá ani samotné Němce ne
Avatar - rohYpnol
4. 11. 2016 15:49
Re: Paskvil
kdyby jen německý ministr dopravy... bohužel celá EU 8-s 8-s Jsem zvědavý, kdy se to rozpadne, protože celá EU je postavena na absolutně pochybených základech. Myšlenka evropské svobody se zvrhla v evropskou nesvobodu :-!
Avatar - Bully_
4. 11. 2016 23:13
Re: Paskvil
Nemci meli navrh, ktery neodpovidal zakonum. Byl napadnuty a musel byt prepracovan, aby jim odpovidal. Az se vsechno vyresi i po pravni strance a nemecky parlament predlozi neco, co odpovida mezinarodnimu pravu, nebude duvod to odmitnout.
Nechapu, proc tu chytracit a donekonecna rozvadet diskuze, jak nas chudaky porad nekdo utlacuje.
Avatar - rohYpnol
4. 11. 2016 15:43
euroŠAŠKÁRNA
1) Německo začíná extrémně prosazovat elektromobily, takže ten ústupek "jakože ekologickým vozům" vlastně není ústupkem, ale zabití 2 much jednou ranou.

2) úlitba snížení ceny krátkodobé dálniční známky je výsměch, za rok cenu zvednou aniž by se kohokoliv ptali a nikdo s tím nic nenadělá...

Hold si zkrátka musíme zvyknout, že pár vybraných zemí EU si bude vždy dělat co chce, vydrbávat s ostatnímam a my nebudeme nikdy nic víc než druhořadí občané EU 8-s 8-s :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - _Karel_
4. 11. 2016 15:47
Re: euroŠAŠKÁRNA
Oni s náma němci poplatkem za dálnici vydrbávají? Snad jsem tě jen blbě pochopil.
Avatar - rohYpnol
4. 11. 2016 15:53
Re: euroŠAŠKÁRNA
vydrbávají s námi obecně, Jsme jen pátou kolonií, smetištěm a levnou pracovní silou německých společností, zdrojem surovin. Nicméně pokud zavedou ten paskvil s dálničními poplatky, tak ano, budou vydrbávat i s námi co se dálničních poplatků týká.

A abych to uvedl na správný pohled - tak ano, z jejich pohledu to chápu, nedělají nic jiného než hájí zájmy vlastních obyvatel. Až ty poplatky zavedou, uděláme totéž i my?? Ne, jistě že ne, protože u nás budou ždímat z každého a je jim úplně jedno z koho...
Avatar - fOE
4. 11. 2016 16:01
Re: euroŠAŠKÁRNA
I tam budou zdimat z kazdeho, do ted zdimou jen z nemcu, pak budou zdimat z nemcu i z cizincu. Tedy stav ktery v CR plati od zavedeni dalnicnich znamek...
Avatar - _Karel_
4. 11. 2016 16:10
Re: euroŠAŠKÁRNA
?? Tvoje myšlenkové pochody jsou pro mě čím dál větší záhadou. Když Němec přijede do Čech, do Chorvatska, do Itálie...platí dálniční poplatky, protože Čech, Chorvat, Ital postavil tu dálnici za své peníze. Je tedy zcela logické a spravedlivé, že je budu já, Chorvat, Ital platit v Německu za použití německých dálnic.
Pokud se Němec rozhodne, že na SVÉ díálnici, kterou postavil za SVÉ peníze, nemusí platit on sám, je to zcela v pořádku a žádnej euro ichtyl mu do toho nemá co kecat.
Až bude chtít Němec jezdit v celé evropě po dálnicích zadarmo, a já budu muset platit u něj, pak můžeme debatu znovu otevřít.

Vydrbávání obecně- v něčem ano, ale to je zcela mimo téma. A vcelku na tom něco vyděláváme. Bylo by na úplně jinou debatu, jestli nám to za to stojí nebo ne.
Avatar - rohYpnol
4. 11. 2016 16:36
Re: euroŠAŠKÁRNA
Myšlenka, že vydrbáváme na tom ,jak s námi Němci vydrbávají, je jen převracením skutečnosti.

A pokud mám použít tvoji logiku, tak dálnice v ČR se postavila z daní občanů ČR. Přesto za ni občan ČR platí dálniční poplatek. Takže pokud po české dálnici má jet Němec, není jediný důvod, proč by neměl platit dálniční poplatek. Naopak, pokud by měla platit tvoje logika, měl by Němec naopak platit více než občan ČR, protože se nepostavila z daní, které Němec odvedl státu :-!
Avatar - _Karel_
4. 11. 2016 16:41
Re: euroŠAŠKÁRNA
Že "vydrbáváme na tom, jak s námi Němci vydrbávají" píšeš ty. Já píšu, že naše relativně ekonomicky úspěšná země vydělává na Německu, resp. bez něj bychom nebyli kde jsme.

Druhý odstavec- na čem jedeš? Samozřejmě, že Němec má platit v ČR dálniční poplatek, proč by neměl? On platí u nás, a my máme platit u něj.
Že se vedení našeho státu nedomnívá, že jsme dostatečně bahatí, abychom nemuseli platit my sami na našich dálnicích, ja náš problém.
Avatar - rohYpnol
4. 11. 2016 20:55
Re: euroŠAŠKÁRNA
Němec u nás má platit za naše dálnice, protože za ně platíme i my- Proto jestliže Čech má platit za německé dálnice, není jediný důvod, aby za ně neplatil i Němec. Co na tom je nepochopitelné? Tohle je rovnost občanů.

Bez Německa bychom možná byli mnohem dál, protože české firmy by pak možná byly skutečně v českých rukách a kapitál by zůstával u nás.
Avatar - _Karel_
4. 11. 2016 21:16
Re: euroŠAŠKÁRNA
Přestaň už číst toho Marxe.
Já si do teď myslel, že cizinci na dálnicích platí proto, že ty dálnice něco stály (a stojí i provozně). A oni přitom platí proto, že platíme i my. No, člověk se pořád učí.
"Rovnost občanů"- předpokládám, že v rámci rovnosti občanů můžu na operaci slepáku zdarma do Německa, když ji má zdarma Němec?

Jo, máš recht. Kapitál za prodané Škody Favorit by zůstával všechen u nás. >:-[]
Avatar - rohYpnol
4. 11. 2016 21:28
Re: euroŠAŠKÁRNA
Ano, i co se zdravotnictví týká, panuje v EU nerovnost občanů.

To, že za dálnice platíme protože něco stály, je nesmysl. Dálnice se postavily z našich daní a každý občan by měl mít právo je užívat. Tím spíš, že naopak prvotním smyslem dálnic je zajistit dálkovou dopravu a tu odvést ze silnic nižších tříd. Takže to, aby všichni dálnice využívali, by mělo být naopak cílem. Ulehčí to život všem, sníží dopravní zátěž na nižších třídách, sníží další náklady státu (nižší nehodovost, zdravější vzduch v blízkosti měst...), zvýší produktivitu státu (méně času na cestách - méně neproduktivního času), a svým způsobem i zvedne výběr za spotřební daně (dálnice = vyšší spotřeba).

Mýto? Jen prostředek, jak zaměstnat úplně zbytečně soukromý subjekt a jak vyvádět peníze z celého řetězce bokem :-! :-!
Avatar - _Karel_
4. 11. 2016 21:38
Re: euroŠAŠKÁRNA
Nerovnost evropských občanů ve zdravotnictví?
Říkal jsem si, jak to webpaja i Dinar přehání, když ti nadávají do komunistů, ale když čtu co píšeš....
Na druhou stranu, říká se, že kdo nebyl levičák ve dvaceti, je ha.jzl (a kdo je ve čtyřiceti, je de.bil). Tak je to asi ok.
Avatar - rohYpnol
5. 11. 2016 11:43
Re: euroŠAŠKÁRNA
A není? Musíš si platit zdravotní připojištění. Jenže to se samozřejmě odvíjí od nákladů na zdravotní péči, která je u nás násobně nižší - protože platy českých lékařů jsou násobně nižší. Ale je samozřejmě jasné, že rovnost tady nastat ani nemůže, dokud se nesjednotí i platová úroveň. Což nebude nikdy.

Zkrátka řeči o nějaké rovnosti občanů v EU jsou jen eurokoblihou. Rovnost občanů v EU nebyla, není a nikdy ani nebude.
4. 11. 2016 20:24
Re: euroŠAŠKÁRNA
Někteří Češi také platí silniční daň, kterou normálně cizinec platit nemusí. Tak to prostě je. Je to národní daň, není nastavená na úrovni EU. Není divu, že myšlenky na různé zpoplatnění na základě řekněme bydliště narazí na diskriminaci (v tomhle směru mají cizinci trochu lepší ochranu, stát si může ke svým lidem dovolit víc).

Problém je, že se Němci nechtějí vzdát svého systému, který ale není rozšiřitelný na cizince. Tedy teoreticky ano, mohli bychom mít silniční daň na úrovni EU s rozdělováním vybraných prostředků. Ale nepředpokládám, že by do toho šli. Takže jim zbývá snížit silniční daň a zavést jednotný systém pro všechny, ale to se jim nechce (viz ta komedie se známkami).

Z mého pohledu je snížení silniční daně plus známka pro všechny (domácí i cizí) nejschůdnější řešení. Mýtné považuji za nežádoucí. Ano, je to přesouvání peněz z jedné kapsy do druhé, mám však problém pochopit, proč s tím dělají takové drahoty (bojí se, že by si příliš Němců tu známku nepořídilo, kdyby měli na výběr?).
Avatar - _Karel_
4. 11. 2016 20:41
Re: euroŠAŠKÁRNA
To je podobné, jako tvrdit, že zpoplatnění cizince u lékaře je diskriminace. Pokud není silniční daň v gesci EU, nic jim do nějakých slev není.
Ad mýto/známka- taky dávám přednost známce, a doufám, že ještě pár let vydrží i u nás.
4. 11. 2016 23:25
Re: euroŠAŠKÁRNA
Pokud si dobře vzpomínám, neodkladné, neplánované ošetření je zdarma i v zahraničí (bavíme se samozřejmě v rámci EU). Pojišťovna by měla proplatit i ošetření v soukromém zařízení. A diskriminovat nesmí, musí ti poskytnout stejný standard jako domácím. Tohle je regulované na úrovni EU.

Kdybys tuhle analogii chtěl rozvinout, tak bychom se spíš bavili o Čechovi, který žije v Čechách, má tam registrované auto a jezdí do Německa, a Němci, který žije a jezdí v Německu, ale auto má registrované v Čechách, aby se vyhl dani (nebo registračnímu poplatku atd.). Ten druhý případ je nežádoucí, a proto je rozdíl mezi plánovaným a neplánovaným ošetřením a je v pořádku, když po cizinci chtějí zaplatit. Je to nežádoucí i u aut, proto musíš své auto přihlásit tam, kde bydlíš. Silniční daň můžeš být nucen platit, i když tam neplánuješ zůstat déle než 6 měsíců a auto tam nepřihlásíš. Ale ne, když jen projíždíš.

Nedává jim to však právo diskriminovat. Diskriminace bude EU vadit kdekoli. Patří to k základním principům. Asi jako nemusí přímo regulovat vězeňství, aby jim vadilo porušování lidských práv a mohli do toho strkat nos. Přitom je jednoduché to udělat tak, aby v tom vůbec nehrálo roli, jestli silniční daň platím, nebo ne. Byť jde z mého pohledu o slovíčkaření, protože je celkem jedno, jestli platí silniční daň ve výši X a dálniční známku musí mít jen neplátci, nebo Y a dálniční známku musí mít všichni, kde X-Y je rovno ceně dálniční známky. Jediný rozdíl je, že by se mohli najít Němci, kteří by si tu známku nepořídili (plus možná větší náklady plus horší kontrola domácích). Pro cizince to však vyjde nastejno, ať Němci sami známky mají, nebo platí postaru vyšší daň. Dokud nebudou známky dražší než silniční daň, je to jen akademická otázka (také se to může otočit; pokud bude známka pevně spjatá se silniční daní, tedy nebude možnost zaplatit nižší daň a nemít známku, znevýhodňuješ plátce daně; dalo by se to vyřešit silniční známkou místo dálniční, i kontrola by byla snazší). O tomhle jsem psal už v době, kdy se objevil první návrh. Chápu princip, ale pro cizince je praktický význam nulový.

Prasárna by podle mne byla mýtné pro cizince, silniční daň pro domácí (placení za km vs. paušál).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku