Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Další tragická nehoda Tesly. Baterie jí vybuchovaly jako ohňostroj

45 komentářů

Wave
Tá potreba si kopnúť za každú cenu musí byť neuveriteľne silná. Keď už píšete bleskové správy uveďte aspon v akej rýchlosti to bolo. Na margo veci, horia aj auta s benzínom alebo naftou, tak isto keď to napália do stromu.
RS
Tak některá auta ani nemusí napálit do stromu 😄 [odkaz]
nebezpecnavosa
Je potřeba aby takovéto věci lidi věděli, úraz elektrickým proudem není zas taková banalita a nikdo na to není u aut zatím zvyklý. Takže žádné kopání v článku nevidím, holt je potřeba skousnout fakt, že nic není dokonalé, ani výrobky firmy Tesla.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Úraz elektrickým proudem? Jakože je třeba čtenáře varovat, aby nechodili sahat na vybuchující auto, že by je to mohlo kopnout? >😁
nebezpecnavosa
Myslel jsem "kopání" místního internetového obhájce Tesly. Nebo máte rád nějaké ty elektrošoky ? Prý se jimi léčí některé nemoci. Anebo co když je Tesla tak "sofistikovaná", že po bouračce opravdu kope, aby nedošlo k tomu elektrickému úrazu ? Chytrým se napovídá...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jak jsi myslel "kopání" je jasný, já reagoval na to, že je třeba všechny varovat před úrazem el. proudem. Když někoho zasáhne el. proud, u nás se říká, že ho "kopla elektrika". U vás ne?
nebezpecnavosa
Tak to jo, u nás taky elektrika kope, nebo někoho praští. Ale když se tak zamyslím, tak už mne pomaličku zpracovává "spisovný" televizně zprávařský slovník do úrazu elektrickým proudem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: to je tady pořád dokola. Jiná auta nehavarují, nevybuchují, nehoří a nikdy se nepolámou.
Ale hlavně- každý čech dotuje Teslu spoustou svých těžce vydělaných peněz, takže hlavně- dotace! Je potřeba napsat pod každým článkem, jaký je to podvod, a jak to žije z dotací. Sice nevím, kdo je podvedený, ale asi někdo jo.Žádná jiná automobilka dotace nikdy nedostala, jejich aktuální elektromobily žádnou podporu nemají....
IPace
[odkaz] hasici vypadaj ze jsou celkem v klidu ikdys to kolem nich boucha a jiskri >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
oni neví že to bouchla tesla - vždyť to auto ani není poznat - myslí si že někdo převážel zábavnou pyrotechniku která blafla ...
Martin789
Prostě toto ( a ovce, které to žerou) ničí přírodu, okrádá běžné občany a je to jen mega miliardový podvod. Proto to lidi štve. Pokud to hajíš zadarmo, tak tě lituji.
DEVIL
...ty budeš určitě jedna z místních ovcí co jezdí v karcinogenní ňaftový škodárně >😁 Jen si čmuchni k tomu výfuku ty dob*tku >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty máš nějaký mindrák?
traveldrive
Že by trafil kliniec po hlavičke? 😉
přezdívaný alias
Řidič se v něm cítí jako Niki Lauda :-!

EDIT: Tesla se mi jinak líbí, ale ještě to holt není úplně vychytané. Jistě, hořet může i klasické auto, ale tady je problém s tím hašením. A co se ekologie týká: výroba baterií je energeticky velice náročná + dokud se vyrábí elektřina hlavně z uhlí, nedá se o žádné ekologii hovořit + problémy s likvidací baterií...
Flajzi
Tak radši bych uvítal ve městě auta na čistou elektřinu a elektřinu vyráběl z uhlí v elektrárně, kde se dají lépe chytat emise a hlavně lépe kontrolovat ze strany kontrolních orgánů než kouřící auta, kde každý druhý nafťák má vykuchaný DPF a nikdo s tím nic nedělá.
Naštěstí tady V ČR je realita taková, že u elektřiny se každým rokem snižujeme podíl elektřiny vyrobené z fosilních paliv, takže to smysl má.
Majkl1
Jaká likvidace baterie? Tesla je má v Gigafactory recyklovat, co se energetické náročnosti týče, je pravda, že na výrobu je elektromobil více energeticky náročný než auto se spalovacím motorem, ale tento rozdíl se v současném energetickém mixu v ČR smaže po ujetí asi 40 tisíc km, po otevření Gigafactory se rozdíl smaže po asi 19 tisíc km.

A co se týče emisí z jízdy, doporučuji tenhle článek. (
traveldrive
U ktorého auta nie je problém s hasením? Ak to nezvládneš do pár sekúnd, zhorí do tla každé jedno.
Akože sa nedá hovoriť o ekológii? Chceš povedať, že keby si si energiu pre svoj dom alebo byt ťahal z elektrocentrály, bolo by to ekologické voči výrobe elektriny hoci spaľovaním uhlia? Zrovnaj si to v hlave.
A čo máš s likvidáciou batérií? Táto komodita sa ako jedna z mála likviduje zásadne ekologicky! Čo likvidácia miliónov PET-fliaš a plastových či hliníkových obalov, ktoré nekončia separované na zbernom dvore? Tam ťa to netrápi? Napriek tomu, že sa separuje skutočne len dosť malá časť komunálneho odpadu, ktorého každý štát na svete produkuje denne tisíce a tisíce ton?
mikinko
Jak problem... Hasime praskom... To ako ked bude horiet rozvodna co urobia?
_MT_
Tak na lithium bys použil měděný prášek. Ale to se týká jen primárních lithiových článků, ne sekundárních Li-ion (tam se prostředek volí spíš podle prostředí). Problém tady je, že je ta baterie opravdu velká (měla by snad fungovat voda s mědí).
vecernicek2
Každému nedebilnímu jedinci je asi jasné, že auta se spalovacími motory hoří taky a tudíž je potřeba udělat nějaké statistické srovnání, například zda se významně liší pravděpodobnost požáru u spalovacího a elektrického vozu při vážné nehodě.

Nevšiml jsem si, že byste reportovali každý požár například automobilů Audi, zato jste psali snad o každém případu požáru Tesly, který se v médiích objevil. Takže takovéhle zpravodajství má jediný smysl, a to uměle vytvořit dojem, že Tesly mají problém s požáry. To ještě uměle podpoříme bombastickým titulkem "Další nehoda Tesly...", který má dále posílit subjektivní dojem, že právě Tesla je specificky spojena s problémem požárů či snad dokonce nehod obecně.

Jinými slovy, vaše novinářská práce má, slušně řečeno, určité nedostatky v oblastech objektivního zpravodajství a etického zacházení s fakty.

Jistě, můžete se bránit tím, že každý, kdo není tupec, si fakta přebere sám. Na druhou stranu je ale třeba říct, že na práci vás redaktorů v posledních měsících je stále více vidět - a články o Tesle jsou toho nejvděčnějším příkladem - že právě na segment tupců se chcete maximálně orientovat. No nevím, podle mě tady díra na trhu není, myslím, že tento tržní segment už je dobře pokrytý servery typu autoforum tečka cz.

Jestli chcete pokračovat takto dál, tak asi příjdete o řadu čtenářů mimo výše zmíněnou cílovou skupinu.
Avatar - Hombre_71
Hombre_71
Cílovka je přece jasná. Jaryni sedlající olítané Oktávky první generace "fdýzlu", kteří se nad pivem chlubí jaká je ta jejich kráska držák a jak jezdí v podstatě jen na naftové výpary 😉
_MT_
Snad vždy byly cílem takové ty okrajovější případy. Ať už šlo o (super)sportovní auta, nebo to bylo něčím zajímavé (třeba zapálení auta dotykem). V tomhle směru do toho alternativní pohony zapadají (ať jde o elektromobily, nebo o LPG či CNG). Obyčejné případy jsou příliš nezajímavé. Nevím, jak jim vychází statistiky zobrazení, ale z diskuzí Tesla vypadá jako dostatečně žhavé téma, takže je do něj třeba šít a šít a šít, řádně to podojit. Už jsem tu dlouho neviděl nějaké hořící Lamborghini nebo Ferrari. Tedy ne že by se mi stýskalo, pokud k tomu není alespoň trochu zajímavý příběh (jako ten případ, kdy s hořícím autem zajel na benzínku 😄 ano, mají tam hasící přístroje, ale také hromadu benzínu a zákazy kde čeho; to vyvolá úsměv).
Brin
Zajímalo by mne, které vozy drží primát. Tedy shořelo na počet prodaných kusů více Passatů nebo Tesel? I když je pravda, že nafta nemá takové tendence hořet, nafta hoří dost blbě.
Brin
A dodal bych, že Tesla používá běžný typ Li-Ion článků od Panasonicu a tyhle baterie prostě po kontaktu se vzduchem, zkratu a narušení obalu hoří až vybuchují.
Arese
Děkuji redakci za další článek odhalující vážné problémy kontroverzní autombilky Tesla a jejich prapodivných výtvorů. Znovu a znovu se ukazuje, že poctivá auta poháněná spalovacími (nejlépe benzinovými) motory vyráběná solidními tradičními výrobci budou ještě dlouho nepřekonatelná! 😉 Elektromobily totiž přinášejí mnohem větší bezpečnostní i ekologická rizika, než se původně mylslelo.
P.S. Vzteklé reakce a nadávky Teslofilů mi nevadí, klidně si poslušte! >😁
Avatar - pumpkin
pumpkin
Toto je príspevok zo zafajčenej krčmy niekde v Hornej Dolnej. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Proč?
Protože jseš jiného názoru...?
Avatar - IbizaFR
IbizaFR
poslat to do konkurzu a je klid :yes: :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Děkuji redaki za další článek, odhalující vážné duševní problémy některých diskutujících.
Znovu a znovu se ukazuje, že poctivá farmaka vyráběná solidními tradičními výrobci budou ještě dlouho potřebná.
Čtení o elektroautech totiž některým jedincům přináší mnohem větší zdravotní rizika, než se původně myslelo.
mikinko
Jake vazne problemy? Ze po demolicii auto hori? No iste... Aj to benzinove bude a to ich vyrabaju 100 rokov ty e😜ert
vecernicek2
Jé, ahoj Jirko, Miloš ti dal volno? Já myslel, že když zrovna neplníš svou trojjedinou úlohu, že Milošovi lížeš ztvrdlou kůži na patách. A ty zatím chodíš na auto cz, ty kulišáku.
vondry87
.. protože k požáru očividně dochází při kolizi pouze v takové rychlosti, že ji stejně nemá nikdo šanci přežít 😄
Majkl1
Celkem by mě zajímala ta rychlost, při které došlo ke kolizi. Je to smutná událost.

Ale to kopání do Tesly poslední dobou na tomhle webu je fakt úsměvné. Budeme teď dělat speciálně článek o každé nehodě automobilu? Nemůžu si pomoct, ale ten nadpis mi připadá jakože si na poradě někdo řekl: "budeme lidi strašit, jak jsou elektromobily strašně nebezpečné". Přijde mi prostě naprosto stupidní psát článek s nadpisem, který evokuje pocit, že v Tesle něco nezvládli a jejich vozy jsou hrozně nebezpečné a přitom ve článku napsat, že nehoda patrně není na vině Tesly, ale na vině řidičky.

Ano, v roce 2013 se stalo, že nějaké Modely S začaly hořet,resp. jejich baterie po kolizi s ocelovými předměty na silnici. Od té doby má Tesla další ochranný štít baterie, kromě 6,3 mm pancíře z tvrzeného hliníku, který tam byl i předtím, se nyní montuje dutá hliníková tyč zepředu vozidla, která má objekt odhodit do boku, titanový pancíř a plný hliníkový blok, která má pohltit zbylou energii nárazu a případně nadzvednout vozidlo nebo objekt vychílit z původní trajektorie.

Takže při normální situaci prostě nehrozí, aby baterie začala hořet. 😄 Ovšem pokud to ta dotyčná osoba naprala do toho stromu při fakt vysoký rychlosti, dá se očekávat, že to nedopadne zrovna dobře, což by nedopadlo ani u vozu se spalovacím motorem.

U elektromobilu je hold jen nevýhoda, že se hasiči musí naučit, jak s ním při kolizích zacházet.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A kolik že se těch elektrických krámů prodalo... že už mají tolik nehod s požárem?

Když někdo tvrdí, že jeho auto přináší řešení rizik silniční dopravy... a pak jeho auta bourají s tragickými následky, a navíc s častým výskytem následného požáru, častěji než ta auta, která by ráda nahradila, tak to logicky vzbuzuje pozornost.
Na to asi není nic divného.

A když na každé reklamě tvrdí "zero emission"... a není to pravda.
Když každé čtvrtletí vede řeči na téma proč nesplnil své agresivní plány růstu... a znova znova, aniž by to zohlednil, že ten růst prostě tak dramatickej není... tak si prostě šlape po jménu.
A nemůže se pak zlobit za to, že se do něj a jeho řečí lidi strefují - až na pár zarytých fanoušků a roztleskávačů.
😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jak jsi došel k tomu, že "ty elektrické krámy" hoří častěji, než spalovací?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Kolik je na silnici elektrických aut?
A kolik z nich už hořelo?
Kolik je na silnici aut se spalovacím motorem?
Kdy jsi naposled jel kolem hořícího auta?
😉

Tohle provedení je prostě nesmysl, tunel - bouda na bohaté nadšence, je třeba je oškubat.

Obecně do města elektrika proč ne... třeba u toho skútru mi přijde úplně na místě😒br /> [odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ty jezdíš pravidelně kolem hořících elektromobilů? Nebo jsi jen četl několik článků o hořících Teslách? Ono psát o každém požáru spalovacích aut by bala nuda.

Četl jsem o Tesle, co chytla po zátěži od horkých baterek, a četl jsem o novém XC-90, co v záruce z ničeho nic začalo hořet a shořelo.
Bagr, co mi jel na stavbu, 100m přede mnou na silnici chytl a shořel. Nebyl to pěkný pohled. Ale na internetu o tom nepsali. Asi měli, protože pak si někteří můžou myslet, že se to neděje.
Takže, když se nad tím zamyslím, jsem vlastně viděl o 100% víc hořících spalovacích vozidel než elektro.
traveldrive
ty si čo za kokosa
Majkl1
Modelu S se do nynějška prodalo asi 150 tisíc kusů. Je ale přece proboha jasné, že ve chvíli, kdy to do stromu vozem napálíte třeba rychlostí 200 km/h, může začít hořet. 😄 Jinak,pokud budu počítat ty dvě hořící Tesly v roku 2013, které jsem zmiňoval v minulém příspěvku, vím o jediné další Tesle, která nedávno začala hořet při testovací jízdě prý vlivem nesprávného utažení šroubového elektrického vedení.

Všechny ostatní, které kdy hořely, začaly hořet při kolizi - ale opět, zcela očekávatelné ve chvíli, kdy to naperete někam ve vysoké rychlosti, je jasné, že to může způsobit hoření či výbuch. 😄 To je jako byste se snažil zničit třeba mobil a pak se divil, že baterie v něm začne třeba hořet.

Tesla je bezpečná - ne nadarmo má nejvyšší hodnocení v testech bezpečnosti, ale jako každé auto, ani tohle auto nemá rádo kolize, při kterých je rozcupováno na kousky. 😄

Zero emission pravda je, nevím, kde jste přišel na opak. 😄 Tesla nemá výfuk, nemá spalovací motor, elektromotor žádné emise nevypouští, elektromobil má pouze nepřímé emise (výroba elektřiny či samotného vozu).

Růst není dramatický? Doopravdy? 😄 Rok 2014 - prodáno 35 tisíc vozů, rok 2015 - prodáno přes 50 tisíc aut, pro tenhle rok se počítá prodej přes 80 tisíc vozů.
mikinko
Jak skoncilo jedno Porsche po naraze do palmy s hercom? * neee ono zhorelo... Jedno sa predalo a zhorelo... Teda kazde Porsche je potenc fakla nie?
truhlik z lidla
truhlikovia naftovy a benzinovy pozrite si posledne video na youtube kanal Bjorna Nylanda, co dostal teslu .. ano ten co robil to video kde sekaju dvere mimo senzoru mrkvu a parky.. fakt si myslim ze cesi dosiahli mentalny a aj intelektualny vrchol po roku 1989.. dnes uz ziadny pokrok v cechach na ludoch nevidim.. zavisly na tradicnej vyrobe fosilnych aut (skoda) skostnately v nazoroch a nedaju sa presvedcit ani 100% argumentamy..
a cely server podplateny nemeckymi automobilkamy..
Pallermo
Lidi to nevite ze redaktori a pisalci atd... umyslne plasi lidi, jinak by to nikdo necetl... ja byl u tolika veci a pak v Tv nebo novinach psali uplne neco jineho, jen aby to nekdo cetl... a my sme narod ovci... Jinak je asi jasne, ze pozaru se neubrani po narazu v takove rychlosti... Ja se divim, ze ty zvasty lidi, co si mysli, ze jsou jak borci z puvodniho Top Gearu, jeste nekdo zere... a resi
Makovnik
Zvlastne, ze sa prave teraz neobjavuje Kharl antimozog, co sa vyrehotany vyskytne pod kazdym dymom nielen z vyfuku. Aj teraz by mohol poonanovat nad bezpecnostou baterkonosica.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
[odkaz]

😉